zondag 19 december 2010

Een beetje meer......

 

Ik las bij de vorige post dat er dames zijn die geen sneeuw hebben. Nou wij hebben nog meer want gisteravond om 11 uur begon het weer te sneeuwen. En nog voordat we naar bed gingen om half 1 lag er al weer aardig wat. En dan ben je benieuwd wat je 's morgens ziet als de gordijnen open gaan. Wel deze foto's geven een beetje aan wat er gevallen is.

006007005

002

Mega veel sneeuw, en er komt dus nog meer over ons heen. En ik kom net terug van een lekkere wandeling, op de dijk was het wel erg koud maar zo mooi. Alhoewel je meteen van die vieze straten krijgt door het zout, en de sneeuw ligt niet overal mooi meer want door de zwaarte valt het overal vanaf, of maken we het zelf sneeuwvrij.   Want sommige buxuspollen vallen uit elkaar door die zwaarte, hortensia's liggen echt plat. Maar ja, we zien het wel.

009

008

018

022

013

015

En aan de lucht kun je zien dat we er nog niet vanaf zijn.

038 037

029 041

Maar jullie begrijpen me vast wel als ik zeg dat het nu wel genoeg is. TOCH!!

Liefs Lia.

32 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige plaatjes!!! Ik had net even de deur open voor de krantenbezorger (kwam voor de kerstgroet) maar wat een KOU....Ik ben al 2 dagen niet buiten geweest, hou hier ECHT niet van, heb ook even behoefte aan een "winterslaap"...maar mooi is het wel...
    En dan je oude kerstboom,,,geweldig!
    Fijne zondag,
    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,

    Jeetje.... en ja KOUD hé !!!! haha...
    Maar dat is op zich wel heel lekker,hier schijnt het zonnetje,zo,n herkenbaar Winterzonnetje en het beetje sneeuw wat er licht schitterd zo mooi...
    Ik heb net een zelfgemaakte vogeltaart naar buiten gebracht de tuin zit echt stampvol met allerlei gevederde vriendjes,zo lief.
    Ik hoop dat wij het hier zo maar houden met de sneeuw, dit is mooi genoeg zo.

    Kijk uit hé buiten voor je het weet lig je plat.

    Fijne zondag nog.

    Groetjes van Dicky Marie

    DE LORELEI BROCANTE.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier denk ik ongeveer evenveel, echt een megapak is er afgelopen nacht gevallen...
    prachtig gezicht, en het levert mooie foto's op,heerlijk als je er niet perse uit hoeft, maar vind het ook wel genoeg, Bram moet morgen naar Den Helder, zal wel weer chaos op de weg zijn :-(
    Fijne Zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zit ook nog veel meer in de lucht, en JA ik heb ook genoeg hihi. Maar de plaatjes blijven mooi, dat dan wel weer

    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi plaatjes Lia....tjee...hier is ook een dik pak gevallen hoor.......ik hoop dat we er van af zijn nu....maar ben bang van niet...helaas.......altijd erg als je er weer doorheen moet,.......liefs fijne witte dag Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, bij ons ligt ook een heel groot pak. Manlief heeft dik 1,5 uur lopen sneeuw schuiven. Ik ga zometeen ook een paar mooie plaatjes maken in de tuin.

    Fijne zondag,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het begint hier net weer zachtjes te sneeuwen..er hangt al een poosje een prachtige grijze lucht en ja hoor.. er komt dus nog meer bij! Laat maar komen hoor, ik vind het prachtig!
    Maar als je er door moet lijkt me het inderdaad geen pretje, even om een boodschap is er niet bij! Maar oh..ik geniet er zoo van!
    Mooie plaatjes heb je gemaakt!
    fijne dag, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja Lia, voor mij mag het nu ook stoppen, het is leuk als je niets hoeft te doen en niet op pad hoeft. Schitterende foto's heb je gemaakt.

    Fijne zondag

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ligt ook zo'n pak sneeuw...het ziet er buiten prachtig uit. Vanaf woensdag schijnt het te gaan dooien...

    Nog een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je blijft foto's maken hè? Elke dag is het toch weer anders. Hele mooie heb je gemaakt. Die merel van gisteren vond ik ook zo prachtig, dat probeerde ik vanmorgen ook maar hij vloog weg, hoe voorzichtig ik ook deed. Nog bedankt voor je lieve mailtje!

    Hele fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihih hier de zelfde bulten sneeuw!! wel prachtig om te zien! maar nu wordt het hier ook wel een beetje te veel! wel veel tijd om te bloggen dat is dan weer een voordeel!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij ons viel gisterenavond ook een mega pak....
    De wegen zijn vandaag maar moeilijk begaanbaar.. Maar het levert wel mooie plaatjes op.
    Geniet ervan.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh help wat een pak! Hier ligt gelukkig iets minder sneeuw........

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht dat het klaar was, maar hier dwarrelen er sinds een uurtje weer vlokjes naar beneden. Voor nu geniet ik maar even van, nog even niet bedenkend hoe vriend en kids morgen naar school en werk gaan komen. Groetjes en fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja, wat een pak he!!! Een prachtig gezicht en helemaal leuk om er op uit te gaan met een fototoestel!! Je wil overal wel foto's van maken he....
    Geniet er nog van, want zo vaak maken we dit niet mee!
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar goed het levert wel heerlijke beelden op..
    Prachtig ziet de wereld er dan uit niet? Zo in het winterwit.......
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh....wat is er bij jullie veel gevallen, alles heeft een dikke muts van sneeuw. Hier is vanacht ook weer sneeuw bij gevallen, maar niet zoveel hoor. Wat heb je een prachtige winterse plaatjes geschoten. Wij hebben vanmiddag ook een grote wandeling gemaakt, heerlijk.
    Enne.....nee, ik begrijp je niet hoor hihi, ik heb er nog geen genoeg van, het ziet er allemaal zo sprookjesachtig uit. Het enige nadeel ....ik ben altijd bang dat mijn mannen wat overkomt met die slechte wegen, maar nu hebben ze gelukkig 2 weken vakantie.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal met je eens hoor! Ik vind het ook wel welletjes. Maar ja.... Ik baalde ervan vandaag. Hier ligt zeker net zoveel en ik zou naar de verjaardag van mijn vriendin gaan en daar blijven eten, maar ik vind het onverantwoord om auto te gaan rijden terwijl ik op de buienradar de volgende sneeuwbuien alweer kan zien aankomen. Had ik net zulke leuke cadeautjes voor haar, ook voor de Kerst. Moet maar zien of ik van de week tijd heb om even langs te rijden. Als je niets hoeft dan levert het wel mooie plaatjes op en wij blijven ook maar naar de vogels kijken. Nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. genoeg?????? WE WANT MORE~!!!! de komende twee weken mag het wat mij betreft zeker zo blijven hoort(en langer;))

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,
    hier echt heel weinig gevallen , bijna nihil in vergelijking met jullie , ongelofelijk gewoon , kan me wel voorstellen dat het genoeg is hoor .......

    Nou , fijne nieuwe week gewenst , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Lia,

    Bij jullie ziet het er ook al zo mooi uit. Echt genieten van al die Winterse plaatjes!

    Omdat ik de komende dagen waarschijnlijk niet meer in de gelegenheid ben om berichtjes achter te laten wens ik je alvast gezellige kerstdagen toe!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja hoor wij weten er ook alles van, bij ons begon het vanmiddag weer en er ligt ook zoiets als bij jullie...wie weet of we morgen nog naar buiten komen....
    Fijne gezellige avond wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Net terug van een winterse wandeling vind ik het nu ook echt genoeg geweest! Het is prachtig maar koud en in het verkeer gewoon gevaarlijk, de liefhebbers hebben kunnen genieten, nu weer over tot de orde van de dag...
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Lia,
    Ik ben net volger van je blog geworden. Mooie blog hoor en prachtige foto's!. Ik kan ook zien dat er bij jullie veel meer sneeuw is gevallen dan bij ons. Wel een prachtig gezicht maar lastig voor het verkeer. Geniet er van maar voorzichtig als je de weg op moet. En ik blijf je blog volgen als je het goed vind. Fijne avond.
    Gr.
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ook hier is het bar en boos ,oke je hebt er mooie plaatjes van maar verder .........
    K Heb het wel weer gezien eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo mooi is het buiten. En bij mij ligt er gelukkig ook een dik pak sneeuw en ik hoop echt heel erg op een witte kerst.
    Mooie foto's heb je gemaakt.
    Lieve groet,
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk dat je even in mijn sneeuwtuin kwam kijken. Je kan echt wel stellen dat grote delen van Europa onder een dik, wit winterdek liggen. Je sneeuwfoto's zijn prachtig.Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het schitterend ! Hier is ook zoveel gevallen. Gisteren bleef het maar sneeuwen, van die dikke vlokken! Ik moest er nog met de auto door, dat is echt minder.
    Wens je een fijne week.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Voor mij is het nooit genoeg..... *bloos*. Het is zo mooi en zo stil. Hier in Noordwijk heeft volgens mij nog nooit zoveel gelegen. Tenminste, niet in de 41 jaar dat ik hier rondstap. En toch, ik kan er (nog) geen genoeg van krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige foto's de winter:)Geniet van plezier de winter.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh *lol* Moesten we zelf iets maken dan? Gut..heb ik niet gedaan.. ai ai ai...;-)
    23 km???? ja euh..gezellig! kom gerust. Je bent meer dan welkom.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia