maandag 13 december 2010

En tot slot de boom......

 

Haha, ik moet lachen om sommige reacties die ik krijg. Want sommige vinden dit veel decoratie voor mij. Maar het valt toch wel mee???  Alleen een boom en een krans in het woongedeelte, wat amarillysbollen in de keuken en een krans in de gang. En dan verwachten jullie natuurlijk ook deze boom niet.

Want ja,  dit jaar dan toch weer een boom. Vind het toch wel gezellig in huis, die lichtjes en straks misschien met wat pakjes eronder..... Maar wat doe je daar nu in. Ik heb nog goudkleurig, nee....... Ik heb nog bruinige, nee....... Ik heb ook nog oud zilver, maar die huisjes , boompjes, beestjes heb ik eigenlijk ook al wel gezien. Dus op zoek naar wat nieuwe ballen om te combineren met wat ik al had. En dit is het resultaat.......

049

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De boom een gewone blauwspar is gevuld met natuurlijk lichtjes en verder glazen ballen, witte ballen, zilveren en soort van armeluiszilveren ballen. Die ik afgewisseld heb met kristallen.

En straks in de vakantie, ( ik heb 2 weken vrij en manlief zelfs 3) heerlijk zo zitten met een plaid, koffie en een goed boek of een lekkere kerstfilm op tv.

057 056

060  054 

En dit oudje mag er ook in hangen, hij past wel bij de rest.

045

Op de kast zie je mijn (ik noem ze hertjes) staan, met een zilveren bel en een mooie cloche op een oud schrijfkistje wat ik pas heb gekocht.

103

075

En dit dennenboompje ligt gewoon bij de lichtjes. Te teer om in de boom te plaatsen en te bang dat het kapot valt. Want dit is nog een kleine herinnering aan de kerst van vroeger toen ik nog klein was. En ben er heel zuinig op.

Allemaal een hele fijne week.

Liefs Lia

55 opmerkingen:

  1. Hai Lia,
    Het ziet er prachtig uit allemaal. Je hertjes zijn rendieren lieverd.....volgens mij tenminste, hihi. wie weet bega ik hier nu een enorme flater, zucht. Ze zijn erg schatiig en ik zie je al helemaal zitten aan de warme choco!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh ik vind het laatste dennenboompje het mooist! Je hebt gelijk dat je er zuinig op bent, je vindt ze haast niet meer en trouwens die kerstversiering die een herinnering bevat is toch het allermooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het helemaal niet vol hoor Ria...je moet toch wel iets in de woonkamer kunnen doen om een beetje kerstsfeer te creeren. Vergeleken met andere jaren is er bij mij veel op zolder blijven staan...ik vind dit rustige voor dit jaar wel heel prettig!

    Een mooie boom hoor en wat leuk dat je nog dennenboompje van vroeger hebt...daar moet je inderdaad heel zuinig op zijn!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. DIT IS HEEL SFEERVOL EN LEKKER RUSTIG.
    IK VIND DAT EEN KERSTBOOM ECHT BIJ KERST HOORT.
    DIE VAN JOU IS ERG MOOI.
    IK GA HEM OOK ZETTEN IN MIJN HUIS.
    ONDANKS DAT DE WOONKAMER NIET AF IS.
    FOTO'S VOLGEN NOG OP MIJN BLOG HOOR.

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eén woord: prachtig! Je kerstboom ziet er heel mooi uit! Hé, ook geen slingers in de boom!! Ik probeer dit jaar less is more toe te passen en heb dit jaar de slingers weggelaten, en ik vind het véél mooier, nu zie ik de boom tenminste!!

    De kinderkerstboom is daarentegen druk bevolkt met ballen, vogels, bloemen, glitters, slingers, snoepgoed en slingers... maar daar ben ik niet de baas over... en dat is prima... De kinderen hebben met z'n drieën heerlijk zitten rommelen in de erker om hem te versieren, zelf de oudste van 14,5 deed nog ijverig mee!!

    Ik vind dat dennenboompje zo mooi bij de lichtjes liggen, een mooie herinnering, daar moet je zuinig op zijn...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Lia,
    ich hoffe es geht dir gut!?
    Von deinem Christbaumschmuck bin ich ganz begeistert.Silber und Glas ist eine wundervolle und festliche Kombination.
    Ganz liebe Grüße,
    und weiterhin eine schöne besinnliche Adventszeit wünscht dir von Herzen,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er prachtig uit!
    Niet teveel maar precies genoeg.

    Ik ben wel van de overdaad in huis, maar ik kan hier erg van genieten

    Groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het niet te vol, ziet er super uit. Een beetje kerst is altijd gezellig!

    En nu maar snel onder het plaid op de bank!

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal mooi zo, niets meer aan doen ... nu vooral lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zelf geen boom van 't jaar maar bij jou heeeeel gezellig! Misschien toch nog even buxus rooien en lichtjes er in...?

    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg mooi Lia,
    Niets niet overdone of zo, gewoon gezellig toch?

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig en die oude kerstversiering met een verhaal, zo mooi!

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,

    "Gewoon" heel erg MOOI zo!! Die hertjes op de kast bij het mooie schrijfkistje vind ik ook prachtig. Geniet lekker verder van al dit moois!!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige boom..heel sfeervol & mooi..
    Dat word straks genieten!

    Lieve Groet Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooooooh heeeeeeeeeeeeeerlijk ja....rond kerst moet je eigenlijk gewoon vrij hebben...dagen rond de boom hangen! Onder een dekentje lekker niksen en lezen en tv kijken enzo....zalig!! En je boom draagt ZEKER bij aan de "feestvreugde"!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat komt helemaal goed daar bij jullie Lia, gezellig met z'n tweetjes vakantie vieren bij de kerstboom. Hij ziet er prachtig uit!
    Hele fijne week, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie boom! En wat heerlijk... twee weken vrij. En wat een prachtige denneboompje, helemaal als er mooie herinneringen bijhoren.

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja hoor,heel mooi en niet TE.....
    Bij kij staat de boom al wel in de kamer met alleen de lichtjes erin haha.....
    mog geen tijd gehad vandaag om de rest te doen.
    Het lijkt natuurlijk nergens op,maar goed,..dat komt morgen nog.

    Ga maar lekker onder een dekentje daar is het echt weer voor nu.

    Geniet er van.

    Groetjes Dicky Marie

    DE LORELEI BROCANTE.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia ik vind je boom prachtig en de versieringen erin helemaal super,ook je andere frutsel vind ik erg gaaf,het is idd niet te druk op deze manier,wij houden wel van een vol huis,alhoewel haha als ik om mij heen kijkt,valt het geloof ik nog mee,geniet van je geweldige kersthuis,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Lia ik vind het helemaal leuk bij je !! zo gezellig !! liefs Ria......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat zul jij straks genieten op de bank met een mooi boek van alle kerstgezelligheid om je heen:)
    vind je boom erg mooi en je hertjes/rendiertjes zijn super!!

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik was dus niet de enige:-) Hoe je ook versierd het blijft wel stijlvol hoor Lia.
    Mooie boom en sober versierd, helemaal jij!

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hij is mooi! En ook nog groot ook...haha..ook dat had ik niet zo verwacht...zo zie je maar weer. Maar hij past wel helemaal in het plaatje en dat is wel weer wat ik had gedacht.
    Onze boom staat nog in de garage en zal waarschijnlijk vanavond de kamer in komen. De hele dag had ik zoiets van..hmmm..eigenlijk geen zin in, maar nu ik het bij jou zie krijg ik weer zin :-) En kijk ik zeker uit naar mijn weekje vrij. Heerlijk!
    Lieve groet van Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat wilde ik dus net zeggen, ik vind het juist super stijlvol, ik vind het prachtig.

    Om nog even terug tekomen op wat Kaatje zei;
    ik denk niet dat het rendieren zijn maar het lijken wel "elanden"

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi je boom. En een blauw spar die ruikt zo lekker.
    Ik vind de boom helemaal in stijl van je huis.
    En leuk dat zilveren dennenappeltje bij je kaarsjes.
    Lieve groet,
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Stijlvolle charme...Prachtige boom.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja hoor, een prachtige boom. Heel mooi, chique, eenvoudig een nou ja eigenlijk gewoon weer super! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ohh wat mooi!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lia, ik verslik me in mijn koffie, neeeh niet om je prachtige boom met eveneens prachtige ballen en het idee dat jullie daar heerlijk ontspannen bij gaan zitten, maar over je hertjes zoals jij die noemt hahaha.. jaloers ben ik, vind ze prachtig: maar lieverd dit zijn elanden, die hier zelf op het eiland voor komen in Zweden (älg op zijn zweeds en moose op zijn amerikaans :)) Prachtig hahah

    liefs uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Sfeervolle boom en mooie rustige kerstversiering!
    Ik hou er van...nu bij deze foto's zie je ook goed hoe groot de krans is, prachtig!

    grtjsss Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  31. een superboom als je het mij vraagt! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. het ziet er heel goed uit..... gezellig.... enne vacantie saampjes, heerlijk, geniet ervan, lekkere muziek heb je op de achtergrond, norah jones? liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oooooooh wat gezellig! Ik zou zo bij je willen aanschuiven. Lekker boek, bakkie erbij! Helemaal gezellig!

    Het ziet er sfeervol uit!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie boom zo. Het ziet er zo knus uit bij je.
    Oh, ik heb ook zo'n zin in de vakantie. Ik fietste net uit mijn werk naar huis en bedacht me dat ik nog maar 1 dag hoef te werken dit jaar. Daar word je toch blij van.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gezellig weer hoor, niets teveel! Geniet er van, lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ohhh zo sfeervol bij je, ik zit met een wijntje en weet je ik geniet van je post:-))
    liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, wat gezellig staat die boom in je kamer. Dat gaat helemaal goed komen met koffie, boek en kerstfilm straks.
    De keuze van de kerstballen vind ik ook erg mooi. Maar waar ik echt hélemaal verliefd op ben... die "hertjes". Zo lief.
    Geniet van je gezellige kersthuis.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Echt een heel mooi Kersthuis heb je , en ik vind het niet te veel hoor, echt helemaal Lia, SUPER!!! Geniet samen met je man van een heerlijke tijd waarin niets moet en alles mag.

    Lieve groet, Josphine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Niet te veel en niet te weinig , helemaal goed je kerstversieringen .........
    De boom is prachtig met je nieuwe decoraties , die glazen ballen zijn super, net als die armeluis-zilveren ballen.
    Nu lekker van de mooie ingetogen sfeer gaan genieten .....
    Fijne week verder ,lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  40. echt prachtig gedaan hoor, dit past helemaal in het sfeertje. je boom is mooi en toch lekker rustig net als de rest van je sfeertje
    geniet er lekker van
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mooi hoor je kerstboom, en de dingen die je erin hebt gedaan zijn ook erg mooi, niet te vol... precies goed en stiekem is het toch wel erg gezellig met een boek op de bank en genietend van je kerstboom!!!
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Geweldig...maar nu al genieten hoor, met plaid en warme choco...kaarsjes aan en je fijne muziek erbij...
    Warme wintergroetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtig,en dan lekker genieten met de vakantie heerlijk toch?Dat belletje is helemaal leuk!Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ha ik ben blij dat je een boom hebt neergezet. Ik vind het toch niet echt kerst zo zonder boom, heb ik maar een jaar gedaan.
    En ik doe mee hoor, met die pot thee, chocolaatjes en kerst dvd op de bank en dan maar genieten van het sfeertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Boom blijft bij mij altijd favoriet bij kerst... ben zelf ook niet zo van een overvol kersthuis en met een boom is de kerstsfeer meteen volop aanwezig:-)
    Grappig te zien dat jij dit jaar voor glas, zilver en wit gekozen hebt... vandaag heb ik mijn boom opgetuigd en ik ben na een paar jaar wit/glas/zilver weer terug bij brons/bruin/zwart!
    Maar wat een gesjouw ieder jaar weer zeg, want naast de boom beneden, heb ik ook nog 2 bomen opgezet in de kinderkamers... om over een paar weken weer te moeten afbreken....... Ach ja, dat is voor dan; nu genieten van de kerstsfeer! Groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtig hoor Lia, mooi en eenvoudig versierd. Ook alles in de boom is erg mooi..
    En nu genieten!!..
    Fijne avond, lieve groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik val volgens mij in herhaling.......
    Wederom sprakeloos.....zo mooi, zo sfeervol.
    ach je kent het ondertussen ;)
    Fijne avond
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dear Lia, what a beautiful home you have! Your decoration is so wonderful! And so inspiring!
    HAve a great evening,
    YVonne

    BeantwoordenVerwijderen
  49. erg mooi en stijlvol ! Ik hou er van en jij kennelijk ook, super, dat worden heerlijke weken voor jullie ! Veel plezier en geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Prachtig je boom zo ,met wit en glas ,heel rustig ,net als je hele huis

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoi Lia,
    het is echt prachtig, mooi ook je 'hertjes'hihi. Geniet maar lekker van jullie vakantie straks en er komt sneeuw vandaag (zeggen ze) dus lekker op de bank vanmiddag.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hoi, Wat zie je huis er gezellig en sfeervol uit. Al een poosje geniet ik mee via je blog.
    Hier vandaag ook nog wat kerstsfeer aan brengen.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia