dinsdag 7 december 2010

Kerstdecoraties.....

 

Afgelopen week  ben ik bezig geweest met wat ik nu straks met de kerst wil doen. En sommige waren benieuwd hoe mijn kerst eruit zou zien in huis. Of ik het daarin ook sober zou houden, dus hier is het begin.  Eerst stelde ik me zelf de vraag boom of geen boom. Vorig jaar wilde ik ook geen boom meer, maar dat liep toch anders. Ik had een krans gemaakt die aan het plafond hing, echt wel mooi. Maar dat was niet mijn ding, en nog voordat de kerst begon ging de krans naar buiten en de kerstboom van buiten naar binnen. Ja, ook ik maak weleens een fout. Maar de boom is inmiddels gekocht.

Het begin is gemaakt.......

025

De stoere pot op de vensterbank is gevuld met wat ik al had TAKKEN... Wat plaatmos op de opening gelegd en wat takken eronderuit laten komen en sommige gewoon door het mos in de pot gestoken. Bovenop het mos nog een bolmos gelegd en een mooie grote amaryllisbol gelegd met zijn mooie wortels in het zicht natuurlijk. En nog wat bessen die ik over had.

 027

030 035

031 029 

En met de bruine blaadjes van de beuk op de achtergrond helemaal een wintersfeer. En heb nog meer van die mooie grote bollen liggen.

 

085

120 

En die liggen in de oude houten aardappelbak. De bak is gevuld met bolmos, een tak en twee amarillysbollen, en wat hele kleine dennenappeltjes. En doordat de spiegel er strak achter staat lijkt het net of er 4 bollen liggen in plaats van 2. In de spiegel zie je aan de ijzeren stang 1 soort van kerstbal hangen.

 096

Maar ik had deze mooie glazen bal nog liggen. En die past er wel mooi bij.  Gewoon net genoeg.

093 091

Mijn begin is gemaakt, en word vervolgd.

Liefs Lia

41 opmerkingen:

  1. Hallo Lia,
    Ik vind het een hele mooie sobere, stoere kerstsfeer!! Die amarillysbollen zijn zo mooi he? wat heb je dat super gedaan, zowel op die stoere pot als in de schaal!

    groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je die stoere pot mooi opgemaakt Lia...dit had zo in een stijvolle bloemenzaak kunnen staan. Die spiegel heeft inderdaad een mooi effect op de bollen, ik dacht in eerste instantie ook even dat er vier exemplaren lagen! Ik denk dat ik ook maar een paar amaryllisbollen ga halen, het staat zo mooi!

    Ik vind het begin veelbelovend! Voor zo meteen...slaap lekker! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,
    Grappig om te lezen dat de krans je toch niet is bevallen en je de boel hebt omgedraaid....
    Ik vond je krans ZO prachtig en ik ga het idee ook zeker ( in mijn eigen stijl) gebruiken! Maar ik hou niet van sober (bij JOU wel!!!! maarik kan nooit goed beperken) dus het wordt waarschijnlijk beide (en meer...)
    Prachtige sfeer in je bak en pot!
    Liefs Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's echt al een heel mooi begin en die glazen bal, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gewoon net genoeg....PRACHTIG!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kerstdecoraties heb je gemaakt; allemaal erg natuurlijk (dat vind ik zelf ook altijd het mooist!)

    Nog een fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Lia, wat een prachtige foto's van je wintercreaties! Zo leuk, die houten bak voor de spiegel...

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Machtig helemaal Lia....
    past gewoon weer super in je huis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi en gezellig. Knap op de foto gezet!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal leuk Lia........liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi die stoere pot zo opgemaakt. Ik ben weg van amaryllisbollen! Je hebt daar ook zo lang plezier van!

    Geniet lekker van alle leuke voorbereidingen!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Is dit dezelfde pot als die op het aanrecht stond?
    Sober is toch wel mooi. In de winkel heb ik veel bling,bling.
    Maar thuis mag het voor mij wel iets rustiger.

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De pot is lekker stoer zo met die Amaryllis. Hier begint het te komen. Ga nog wat ideetjes opdoen in blogland vandaag!
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow wat mooi. helemaal jij...
    ben bebieuwd naar de rest.vooral hoe je boom wordt.
    prachtig idee met die bollen. moet nog even een schaal opmaken maar heb nog geen idee..van het weekend maar even naar het tuincentrum...
    veel liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. IK VIND DIT PRACHTIG!!
    ZO MOOI!!

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi
    vind je het dan niet jammer als die amaryllis gaat groeien? of nog erger.. bloeien?
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo het creatieve van de bloemist komt er langzaam uit,door z'n eenvoud een miljoenenplaatje...groeten H

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer mooi gemaakt...past helemaal in jouw sfeertje.

    gr Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia, wat is dit mooi zeg, niet overdadig, helemaal jouw stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi dat je zo je eigen sfeertje neerzet Lia..ik vind het prachtig en ben benieuwd naar de rest!

    Lieve Groet Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind je kerstversiering heel erg mooi. Zo mooi met dat mos en takjes en denneappels.
    Past idd helemaal bij je huis.
    Lieve groet Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige dingen zeg, echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sober maar o zo mooi , wat wil je nog meer .......
    Ben nu al benieuwd naar meer foto's .......
    fijne dag gewenst....
    liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige natuurlijke kerststukken. Daar houd ik zelf ook erg van.
    Die twee kerstballen in je keuken vind ik ook erg mooi.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit vind ik zoooo mooi! Gewoon helemaal goed... Vraagje: je hebt mos en bol en de aardappelbak gelegd, moet je dat dan nog water geven? Heb je er plastic onder gedaan? Vind het mooi genoeg om van de week ook zo iets proberen zelf te maken. Groetjes en een hele fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ziet er weer prachtig uit.
    Ik ben er zelf nog niet mee begonnen maar als ik dit zie krijg ik er wel weer zin in!

    groetjes Yvet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi Lia...en wat een leuk idee de amaryllisbollen...geweldig! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi Lia, prachtig.. toevallig heb ik de dag nadat sint ons huis bezocht ook zoiets gemaakt, alleen op een grijze schaal met een beeeetje...sneeuw erbij. Als het goed is komen bij mij er 3 witte bloemen uit. Maar van mij hoeft dat nog helemaal niet.
    fijne dag, Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goh Lia, dat glazen 'kerstballetje' op de laatste foto's is een prachtexemplaar zeg! MOOI
    Ik kan me er nog niet toe zetten om aan de kerstversieringen te beginnen, dus denk dat het hier een sobere kerstversiering gaat wezen (wél met kerstboom hoor) haha
    Veel plezier met het maken van jouw kerstThuis

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hier hou ik ook van Lia. Niet teveel freubels. Die kerstkrans van vorig jaar herinner ik me nog, vond ik erg mooi toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig mooi die pot opgemaakt, eenvoudig,maar daar hou ik van, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een goed begin is het halve werk. Erg mooi met die bollen zo in het mos.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben helemaal weg van die mooi opgemaakte pot Lia, wat mooi gedaan Lia.
    Een je kerstballen hangen daar ook mooi te zijn, mooi van eenvoud. Daar kan ik met al die poespas nog wat van leren hihi.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig die gevulde pot zo ,heel mooi
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel mooi Lia, met al die amaryllusbollen!
    Prachtig begin!
    Fijne avond wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi ziet het er uit Lia, gewoon helemaal zoals jij bent, tenminste zoals al je foto's zijn, zoveel rust.
    Leuk he die foto bij de spiegel, dat geeft zo'n apart effect.
    Ik heb genoten, en ben benieuwd naar het vervolg.

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hai Lia,super!Vindt het zo zalig om naar je foto's te kijken gaat rust van uit.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  38. OOOOOOOhhh dat dienblad vind ik super mooi.....

    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig en sober,ik vind het er top uitzien en die bollen zijn zo gaaf,ook mooi met ijzerdraad erom heen en wat pareltjes,word heel gezellig bij je,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia