zaterdag 18 december 2010

Winter om het huis.

 

Vandaag was ik van plan om eens een lekkere wandeling te maken, maar vanmorgen slipte ik iets toen ik naar de winkel liep. En toen schoot het weer door mijn rug waardoor ik niet echt lekker liep, dus besloot maar om lekker dicht bij huis te blijven. En aangezien we vannacht nog meer sneeuw krijgen kan ik morgen ook nog een winterwandeling maken met manlief, en wel net zo gezellig als alleen...

Maar buiten bij je eigen stekkie is het ook mooi.

027

Deze foto is genomen over de veranda heen. Waar deze merel ook even kwam kijken wat ik aan het doen was.

040

 

029

Over het dak van de schuur, waar net de meeuwen het brood weggehaald hebben.

013 022 030 016

Deze enorme grote dennenboom is ooit mijn kerstboom geweest, en de meneer die daar toen woonde wilde hem hebben voor in zijn tuin. Het is nu een echte reus geworden.

En hoor nu net dat morgen het Rivierengebied de meeste sneeuw gaat krijgen. *zucht*.......

Fijn weekend, en doe voorzichtig.....

Liefs Lia

31 opmerkingen:

  1. dag Lia, ja ja ook bij huis prachtige plaatjes op het moment. Het is overal zo mooi.... Ik hoop voor je dat je morgen toch nog een heerlijk winterwandeling kunt maken met je man!
    Fijn weekend verder, lieve groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. practige plaatjes!! we kunnen idd nog even genieten van de sneeuw heb ik net gelezen. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeetje wat een sneeuw!!!!
    Bij ons ligt bijna niks, vergeleken bij dat van jullie...
    Fijn zondag morgen..
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja joh, de winter begint nu echt goed. Hier verwachten we ook nog een heel pak morgen, alsof dit niet genoeg is!! Sterkte hihi.

    Fijn weekend en kijk uit morgen...niet weer vallen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige plaatjes Lia, zo'n witte wereld heeft toch wel wat. Al was ik gisteren wel heel erg blij dat mijn mannen niet heel ver weg aan het werk waren en zodoende ook op tijd thuis, want het was een chaos in het verkeer.
    Fijn weekend en hopelijk gaat het wat beter met je rug en kan je morgen alsnog genieten van een mooie winterwandeling.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Overal mooie sneeuwfoto,s bij ons ligt nagenoeg niets.....
    Heel erg jammer vind ik het overigens niet,het is een prachtig gezicht hoor,dat wel maar tja....
    Het is hier met heel weinig sneeuw nu al spekglad dus hou het hier maar even bij hoop ik.

    Maar geniet ervan je kunt wel prachtige foto,s maken.

    groetjes Dicky Marie.

    DE LORELEI BROCANTE

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie plaatjes van een sneeuwwitte wereld. Het is zo genieten, zolang je maar niet in een verkeerschaos terecht komt. Benieuwd hoeveel centimeter er morgen bovenop het pak wat hier al ligt, gaat vallen. Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's. Die merel zit daar heel parmantig. Ik hoop dat je geen last meer hebt van je rug en morgen van de winterse wandeling kan genieten.
    Voor nu een fijne avond.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vandaag hield ik soms ook mijn adem in zo mooi is alles. De zon ging vanmiddag schijnen en het was een sprookjes sfeer.
    jouw foto's zijn ook heel mooi en die boom,ik moet daar echt om lachen, wat een loeier.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu met al die sneeuw, is het overal prachtig!

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie witte wereld! Toch een duidelijk dikker deken wat jullie daar gekregen hebben, dan is het bij ons maar een dekenTJE ;-)
    Groetjes en oppassen met de rug hoor!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook best een aardige laag, in de straat spiegelglad, maar gelukkig was de grote weg vandaag mooi schoon, wij zijn naar Noordeinde geweest, naar Brocante op de deel :-)
    was goed te doen, maar als ik het zo zie komen we morgen niet verder dan een winterwandeling, maar ook dat is heerlijk !
    evenals jouw mooie foto's !
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een enorme berg sneeuw hebben jullie daar, tot nu [jammer genoeg] hier nog maar heel weinig gevallen. Schitterend zijn je foto's. Hoop dat je rug snel weer beter zal gaan en je morgen een heerlijke winterse wandeling kan maken...

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Liebe Lia,
    ohhhhhhhhh ist das nicht schön...bei uns hier liegt auch so viel Schnee.Ich liebe diese Winterlandschaft.
    Ganz liebe Grüße,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's....hoop niet dat er veel sneeuw gaat vallen , moet morgen richting Limburg!
    Voorzichtig met je rug.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij jullie is ook al zo'n pak gevallen zie ik... mooie foto's heb je ervan gemaakt hoor!
    Ja doe maar voorzichtig, want voor je het weet lig je met je neus in de sneeuw!
    liefs, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie foto's, echt gaaf! Nou inderdaad vooral sneeuw hier in het rivierengebied. Tot nu toe nog droog, maar we zien het morgenochtend wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, je kerstboom is wel een uit de kluiten gewassen boom geworden! Daar kunnen veel lampjes in ;-) En het blijkt maar weer dat je echt niet ver weg hoeft te gaan voor mooie foto`s.

    Doe voorzichtig met je rug!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, ik kan goed zien dat jij er ook veel werk van gemaakt hebt buiten Lia ;-)! Toch is het mooi hè, als je er maar niet uit hoeft! Fijn weekend en ik hoop dat je morgen wel een gezellige wandeling kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie plaatjes en wat leuk van die kerstboom!
    Fijn weekend en voorzichtig met je rug, mijn vader is het ook gebeurd van de week..vreselijk vervelend

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O ja hoor, prachtige plaatjes, Lia!
    Succes met je rug en n fijne zondag!
    LG,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. dit si toch weer genieten zeg. die foto met die merel is zo prachtig. morgen meer sneeuw..ben benieuwd. heb vandaag mijn oudste verhuisd..glibberen over de weg. morgen zien we wel weer. misschien kan ik wat fotos maken..heb ik nog niet gedaan (bloos..)
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geeft wel hele mooie plaatjes hoor...al die sneeuw! Hier ligt haast niest en ook morgen komt het hier niet aan toe. De buienradar geeft idd net onder de rivieren aan, dus je bent aan de beurt!...Ik ben volgende week veel aan het werk en dan vind ik het wel fijn dat de wegen wat begaanbaar zijn, dus ik vind het prima dat hier niet zo veel ligt en ook niet komt:-)

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. het blijft mooi, zelfs zo om het huis, toch nog maar even genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige plaatje....doe je voorzichtig met je rug ??!! ...liefs van mij......xxx....xx...x.....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een schitterende foto's. En dat allemaal zo dicht bij huis. En nu de kids kerstvakantie hebben is de sneeuw helemaal genieten.
    Lieve groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. LIA, IK HOU VAN SNEEUW EN VOOR MIJN KAN ER NIET GENOEG VALLEN.

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hier is vannacht een dikke laag gevallen...aan de andere kant van het Rivierengebied! Het is een prachtig gezicht, dus we lopen vandaag hier ook even de dijk op...in de hoop net zulke mooie foto's te maken als jij hebt gedaan! Het geeft prachtige sfeerbeelden, zo'n dikke laag sneeuw!

    Ik wens je een fijne zondag...en rustig aan met je rug! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ook bij ons zulke beelden hoor. Wel een beetje veel van het goede maar mijn zoon vindt het geweldig!!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hier lag ook 20 cm sneeuw zaterdagmorgen.
    Super leuk. Wij gaan er van genieten in de vakantie.
    Prachtige plaatjes heb je gemaakt van de sneeuw.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia