maandag 24 januari 2011

Naar volle tevredenheid.....

 

Eerst was het zo.....

2010 (48)

Te geel, (jullie zien het waarschijnlijk niet zo als ik) en de verlichting moet hier bijna altijd aan omdat het toch wel een donkere hoek is. En die was dus ook niet goed. Een lamp kun je hier niet neerhangen want dan kun je er niet onderdoor lopen. Dus hangt er een spot gericht op de kast, maar zoals je ziet is er dan zo'n irritante cirkel op de kast te zien. En het muurtje naast de kast beviel me ook niet meer.

En toen werd het zo.....

hoog water 033

Al wel een duidelijk verschil, maar ik vind de kast te wit. Dus zoeken en testen tot we de goede kleur hebben. En gisteren ben ik met onze jongste zoon naar  "We will rock you" geweest. Hij had hem in Londen gezien en vond het zo prachtig en was benieuwd hoe het hier was. (Ja, toch minder..)  En toen heeft die schat de kast weer geschilderd.

En nu is hij dus zo.......

013 

En nu heeft de kast een grauw grijze kleur, want grijs is er in zoveel tinten en dan is het maar net wat er bij jouw stijl past. Maar samen komen we er altijd wel weer uit. En manlief is een meester in het mengen van kleuren.

En zoals je ziet is de muur ook kaler geworden, de lijstjes die er hingen zijn verdwenen. Gaatjes dicht en gesausd. Ik heb nog geen idee wat ik hier ga doen. Voorlopig niets, want ik moet het maar net tegenkomen. En we hebben de verlichting ook aangepakt, er zitten nu twee kleine spots die richting de kast en de muur schijnen. En meteen een dimmer geplaatst zodat we het licht kunnen regelen. Snap niet dat we dat niet eerder gedaan hebben, want die dingen zitten overal. Maar ik ben dik tevreden.

002  004

018  005

Ja, zelfs meer dan dik tevreden. Want doordat het kruis in de ramen rustiger van kleur is geworden komt zelfs het servies veel mooier uit. Vind ik..)

Fijne week.

Liefs Lia

52 opmerkingen:

  1. Wauw Lia, het is echt een plaatje!! Wat mooi, de kleuren zijn ook prachtig!
    Nou je lief heeft wel eer van z'n werk, en wat wordt de volgende klus of gaan jullie nu gewoon lekker genieten?
    Fijne week, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, zo'n kleur zie je niet standaard in de winkel.... dat is zo mooi als je de kleur helemaal zo kan krijgen dat het bij jou inrichting matcht. Hebben jullie samen goed gedaan!!!

    Groetjes Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lia,
    Toen ik de eerste foto zag dacht..mwa is toch weinig mis mee met die kleur. Maar na de laatste foto te hebben gezien moet ik toegeven dat dat prachtig is. Mooi subtiele kleur!
    Kun je weer een tijdje tegenaan kijken.
    Fijne dag nog.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi geworden Lia...héél mooi!!! En elk hoekje moet groeien, je kunt zoiets niet boem pats in orde maken maar een HEEL eind op de goede weg ben je al.....prachtige kast!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heeft manlief weer mooi gedaan!
    Toch wel handig zo'n schilder in huis.
    De kleur is ook super...wat leuk dat je die verschillende foto's erbij hebt gezet, kun je goed het verschil zien en inderdaad is het wit nogal hard tegenover de grijze tint, goede keus!
    Staat er weer prachtig bij!

    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge jullie zijn saampjes toch een sterk team zeg......
    Het zijn de details die het hem doen en idd ik zie wel degelijk verschil zo......
    Hij kan nog wel wat gaan mengen....want er komt vast veel vraag naar deze kleur ;0)
    Ben alvast zijn eerste klant ;0)
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw,het verschil met de eerste foto is enorm, wat mooi gedaan zeg! Heel mooi ook dat je, al is het in verschillende stappen, tot zo een resultaat komt tot volle tevredenheid. Daar doe je het toch allemaal om al kost het wel wat energie!
    Geniet van je prachtige kast!
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi geworden zeg! En nu maar genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt toch maar een kanjer van een man getroffen hoor...je kast is erg mooi geworden!! Ik heb een soortgelijke kast en zou hem niet willen missen, je kunt er zoveel in kwijt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia,

    Ik vond de kast al prachtig maar nu is hij nog mooier geworden!!
    Geniet er van.

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Liebe Lia,
    der Schrank.... die neue Farbe...alles sieht superschööööööööööööööön aus.
    Schlicht aber sehr wirkungsvoll:o)))
    Ich schicke dir ganz liebe Grüße und einen guten Wochenstart wünscht dir,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat je man toch weer de kast heeft over gedaan.
    Ontzettend lief van hem. Ik vind de kast op zich al super mooi hoor.

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb een paar keer je foto's heen en weer gescrold. Moest even goed kijken. Erg mooi geworden. Ik vind de kale muur ook mooier zo. Het krukje kan toch weer terug evt iets op het krukje zetten en klaar.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow!! wat is de kast mooi geworden!! super van je man hoor:)
    ik vind de knop op de deur ook erg mooi!!

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, maar wat een moed om die kast nog een keer te verven.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh.....wat bof jij met zo'n man die zo mooi kan schilderen, de kast is echt prachtig geworden en idd het servies komt er heel mooi op uit.
    Wat leuk dat jullie naar We will Rock you zijn geweest, lijkt mij ook een belevenis, prachtig al die Qeeunnummer, mijn zoon is er ook in London naar toe geweest.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je kan nu mooi zien, wat al die lichte tinten voor effect hebben, zeg. Inderdaad vind ik de allerlaatste het allermooist. Je servies komt er heel mooi in uit.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat heb jij een lieve man zeg. en ik moet zeggen zo op de foto te zien past deze kleur echt bij jou. heel erg mooi. wat heb je voor kleur op de muur als ik vragen mag?
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kleur en (lamp)licht..heel lastig om het precies goed te krijgen... Zier er prima uit nu bij jullie! Bedoel je die nieuwe stoere spot? Nu dus geen 'cirkel' meer op de kast..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Wat een superlieve man heb jij!! Je kast ziet er erg mooi uit in deze nieuwe tint. Je kan op de eerst foto toch wel zien dat het iets te geel was. Het heeft daar een soort vanillekleur. Mooi ook dat je de lijstjes weg hebt gehaald. Alle aandacht is nu op de kast en de mooie inhoud gericht!

    Een gezellige avond!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kleur Lia! Erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal goed gekomen dus !! gelukkig !! zeer geslaagd ...ziet er superrr uit !! liefs fijne week van mij...Ria..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. o op die kleine foto kan je wel goed zien dat het grijs is ,heeeel mooi Lia !
    Een mooie rustige kleur ,prachtig weer
    X Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hallo nou hij is helemaal mooi geworden hoor wat een verschil dan weer
    wat een beetje verf kan doen of niet dan
    nu kun je weer een paar jaar
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ziet er weer prachtig uit!
    groetjes Yvet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig zeg,ik zoek ook zo`n kast,misschien een slag kleiner,ik heb in Londen ooit Miss Saigon gezien en dat was daar ook mooier als hier,geniet van je schitterende kast,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het resultaat is dan ook erg mooi geworden ,maar wat een werk heeft je man er aan gehad !

    Groetjess

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat ontzettend lief van je man.... het ziet er geweldig uit.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De kast ziet er geweldig uit! Op de foto's kan ik 't kleurverschil niet echt goed zien maar ik geloof je helemaal en kan me voorstellen dat je steeds dacht, dit is 't nét niet...
    Sja, dan ga je gewoon door tot je helemaal tevreden bent he...dat ken ik namelijk ook hihi :)

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi hoor Lia, dat grijze; ik vind je servies heel mooi uitkomen zo.
    En wat heerlijk; jij op stap (helaas heb ik de Londense versie niet gezien, maar de Nederlandse vond ik super) en manlief aan de klus! En weer wat soberder (en rustiger) door je muurversiering weg te halen....Knap! (zal ik het ooit leren??)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je kunt trots zijn op het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De kast is erg mooi geworden.. en je mag zeker trots zijn op het resultaat.. alle lof die het toe komt...
    Heerlijk sfeertje...
    Liefs Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat ben jij een bofkont Lia, dat je man de kast heeft overgeschilderd maar wat een resultaat, daar kun je echt met recht trots op zijn.
    Heel erg mooi is het geworden.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Op de foto is het natuurlijk altijd moeilijk om een kleur goed te beoordelen, maar je ziet wel duidelijk dat het net ff wat warmer is dan voorheen... en wat een kei van een vent heb je toch zeg!!! Applaus voor je mannetje:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ... vergeet ik gewoon te zeggen dat ik het erg mooi geworden vind... Muur leeg is ook beter vind ik trouwens: de kunst van het weglaten hè! Soms moet ik dat nog een beetje leren, want ik heb de neiging om altijd wel overal 'iets' te doen, terwijl ik zo van die rust en leegte hou... tja...................

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het is erg mooi geworden. En wat een bofferd ben je met zo'n man! Gr. Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooi,mooi,mooi!!! Echt...heel sfeervol en ook zo mooi geverfd! Ik weet dat dat best een klus is om het mooi te krijgen. En je mooie servies komt nog mooier uit! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  38. ja..zo zie je maar wat kleuren met je kunnen doen hè, als je van kleuren onrustig wordt tja..dan is het de verkeerde kleur en dat dingen anders uitkomen ja..daar ben ik nu ook achter;-)Ik vind deze kleur bij jullie idd heel goed passen, het andere zou voor jullie te geel zijn geweest. Grauw grijs moet echt passen want bij velen kan het weer heel kil zijn. Zo moet je vind ik ook altijd de kleur uitzoeken bij kleuren die er al zijn. jullie hebben dit super goed aangepakt en alles is weer naar tevredenheid!

    lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja Mooi! En het bewij dat 'donkerder' vaak licht geeft..
    Ook wel fijn dat manlief de verfklusjes doet.. ;-)
    Hoe was de musical?
    Juule

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat is de kast prachtig geworden Lia! Wou dat ik ook zo'n schilder in huis had ;)) De kleur is echt perfect en de rustige muur vind ik ook echt geslaagd! Genieten nu maar van de veranderingen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Geweldig mooi geworden Lia !!!
    wat leuk dat "eitje" in een blauw/grijs kleurtje
    veel plezier van je kast in zijn nieuwe jasje
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je hebt me op een idee gebracht met dat licht, ik ga daar ook eens voor kijken. Genieten weer nu het helemaal je kleur is!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat mooi en wat een andere kleur met een kast kan doen ... het kriebelt, nu nog die drempel over en op zoek naar de kleur waarvan ik denk dat mijn kast nog net even mooier wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Dat ziet er top uit.
    Hoe doe jij dat met kasten verven alleen de buitenkant, of verf jij de binnenkant ook altijd mee.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel mooi geworden, Lia! Al zie je op de foto niet veel verschil tussen de eerste keer verven en de tweede, maar het resultaat is erg mooi!
    Fijne avond wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een mooie kleur, heel mooi geworden. Complimenten voor je man.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een verschil! De kast is echt supermooi geworden, staat prachtig bij de kleur van de muur.
    Mooie sfeer!
    Groetjes
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een klus is dat geweest en zo lief dat je man hem opnieuw heeft overgeschilderd...maar hij is inderdaad zo wel veel mooier van kleur geworden!!
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Mooi hoor, je man heeft weer een goede klus geklaard!!!
    Het beeldje op betonnen voet is ook erg mmoi, heb ik toevallig bij de stamkamer zien staan??
    Fijn dat het naar alle tevredenheid is!!!
    lieve groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wauw Lia ik vind de kast in een woord prachtig geworden, wat een suppppppper mooie kleur!!

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hij is echt super geworden. Wat een kleurtje toch al niet kan doen hé, echt geweldig.

    Fijn weekend alvast

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia