vrijdag 21 januari 2011

Servies.......

 

De kast is al wel klaar, maar niet naar mijn zin. Wilde hem eerst donkerder, maar omdat hij in een donkere hoek staat besloot ik om het maar licht te doen. Ja, en dan heb je een man die meteen klaar staat, en dat is heel fijn maar.... soms is het al klaar voor ik er erg in heb. En zeg dan maar eens dat het eigenlijk niet zo mooi is. Maar ik vind hem nu te opvallend, net niet mijn ding. En we begrijpen elkaar gelukkig, dus we (hij) gaan nog een keer aan de slag. En of de binnenkant dan zo blijft is nog maar de vraag. Maar goed het servies is uitgezocht en neergezet zoals ik het nu leuk vind. En dat wil ik jullie wel even laten zien.

003

Ik heb al het blauwe weer uit de kast gehaald, en alleen het roomwitte in de kast gezet. Afgewisseld met wat zilveren items.

004

En of het nu egaal van kleur is of verweerd, en  van verschillende soorten is dat maakt me niet uit. Als het maar rust uitstraalt dan is het goed.

017 010

005 002

En in December bij de openhuis dagen van de Potstal zag ik dat Klarie ook zo'n venzz pot in de kast had staan. En heb die van mij ook maar even opgezocht en met wat bestek tussen het servies in gezet. Soms zijn de ideeën van een ander nog niet zo verkeerd.

servies (39) 

Servies, is iets wat ik altijd zal blijven houden en verzamelen. En ik gebruik ook gewoon van alles.

Fijn weekend

Liefs Lia

44 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je man en jij van elkaar begrijpen wat er bedoeld wordt. Anders zit je maar te "zwemmen". Wat een prachtig serviesgoed en met dat zilveren bestek er tussen prachtig.

    Ja, de ideeën van andere blogs zijn perfect. Ik kan dingen in huis niet zo makkelijk verzinnen en alles wat ik tot nu toe in huis heb gedaan is door inspiratie en voorbeelden van anderen... Ineens zie je iets en denk je... ja, dat kan ik ook met mijn meubels, dat past bij mij. En inderdaad er is nu zo veel meer rust in mijn woonkamer gekomen... enne woonkamer in balans... dan ben ik dat ook meer!! Hahaha.

    Fijn weekend, groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet alleen mooi, ik vind het ook geweldig dat je het gewoon gebruikt! En die vant van jou krijgt een dikke pakkerd van me....omdat hij je ze goed begrijpt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij moet wel een ongeloofelijk lieve man hebben zeg.
    Ik heb er ook eentje, maar ik weet niet zeker of hij blij zou zijn, wanneer hij nogmaals een kast over "moest" verven.
    Maar zoasl ik uit jou berichtje begrijp is het in dit geval wel een beetje zijn eigen schuld, hij heeft niet gewacht op jou mening? hihi

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geduldige man moet jij hebben zeg. Het servies is prachtig, met het zilver er tussen door.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je eerste foto wauw wat een mooie juskom en schaal.... ohh dat is echt mooi
    wat heerlijk dat je man dan gewoon weer aan de schilder gaat...
    we zien wel hoe het gaat worden
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie verzameling servies heb je echt prachtig. En alles zo mooi neer gezet. En wat fijn dat je man dat weer over doet, want dat is wel weer heel veel werk. Ik ben zelf met de keuken bezig dus ik weet er alles van.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmm ik word nu steeds nieuwsgieriger naar wat er met je kast gebeurt allemaal :) En top hoor dat je het oude verzamelde serviesgoed ook gebruikt, daar ben ik ook van!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb trouwens ook net vorige week de snoeppotten gevuld met mooi oud bestekgoed :))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je heb dan ook een prachtig serviesgoed Lia, ik vind dat verweerde juist z'n charmes hebben.
    Hopelijk is de kast qua kleur straks helemaal naar je zin, het is soms moeilijk een juiste kleur te bepalen, ik zit er ook vaak mee te worstelen hihi.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt een man en een terrine uit duizenden! Je man ken ik niet dus daar kan het water mij niet bij uit de mond lopen (dat is maar goed ook ha ha...) maar je terrine vind ik niet een beetje mooi maar ontzettend mooi!

    Succes met de kast! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi Lia! ik heb ook alleen wit en zilver in mijn vitrinekast. Eerst was de kast zwart en had ik wit servies met zwarte teksten á la Emma Bridgewater, maar dat was ik een beetje zat.
    Wit met blauw vind ik trouwens ook een mooie combi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goh grappig...en dan moet je vast ook heel veel servies hebben of niet....?
    Blauw eruit en dan nog genoeg hebben om weer een kast te vullen...dat is toch een droom.
    Doe mij zo'n verzameling ;0)
    Nu ben benieuwd hoor naar het eindresultaat van de kast....vind het hier binnenin in ieder geval mooi en stijlvol zo.....
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat jullie op de zelfde "golflengte" zitten en dat hij dan gewoon die kast opnieuw gaat schilderen!! Mooie foto's en ik ben nu wel heel nieuwschierig naar het eindresultaat, het is nu al genieten!
    Fijn weekend, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig Lia, de binnenkast van de kast dan, met al dat mooie servies, helemaal top. Ben nu toch ook wel heel benieuwd naar de buitenkant!
    Fijn weekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig servies !!
    Ik ben benieuwd naar de kast,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is vandaag serviezendag...
    Maar het ziet er heerlijk rustig uit...en die man van jou??? een dikke 10...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jij hebt vast de ideale man:) en je servies ziet er heel mooi uit! maar waar laat je het servies dan wat er uit komt? heb je daar een extra kast voor? ik weet vaak niet waar ik het laten moet, dan komt het in een doos op zolder.. maar die is klein en staat al zo vol.. en dus laat ik het maar in de kast!

    fijn weekend!
    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi servies, ik ben er ook gek op en vooral het (room) witte maastrichts aardewerkt, heb ondertussen ook al een hele verzameling :-).

    Die venz pot is ook mooi zeg, wat een prachtige dop zit er ook op!
    groetjes en een fijn weekend,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Servies is heerlijk om te verzamelen.......kasten vol..........hahahhahah!! liefs fijn weekend van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gaaf je servies,ik ga het ook verzamelen,maar moet nog even geduld hebben,ben wel benieuwd naar je kast,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn is het al s je elkaar zo goed begrijp.
    Maar nu ben ik wel benieuwd naar je kast, durfde je hem echt niet even voor ons op foto te zetten :)
    Prachtig je servies, leuk dat je dat allemaal gebruik, hier net zo hoor.

    Fijn weekend ☼
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ontzettend lief dat je man de kast nog een keer wil schilderen! Je servies vind ik erg mooi. Is het allemaal van Regout?

    Een gezellig weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig servies. Mooi die verweerde kleuren.
    Ik ben benieuwd naar de kast, maar die zul je vast nog een keer laten zien.
    Fijn weekend,
    ELlen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik ben je maar eens gaan volgen, vond het wel tijd worden *kuch*;)

    Ik heb ook wat maastrichts aardewerk, en hoe verweerder hoe mooier ik het vindt!
    Ben benieuwd naar je kast!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik ben ook dol op oud servied. en idd...gebruikerssporen vind ik prima...dat geeft het leven aan wat zoiets heeft gehad. de schaal met de mooie greepjes die je nu op mijn blog ziet had ik echt voor een prikkie...omdat er veel craqulee op zit. nou prima hoor..ik geniet er niet minder van ;). En ja ..die kast...ik zou ook weer aan de slag gaan...hoe vervelend het ook is...maar dat blijft anders toch een doorn in je oog. De inhoud ziet er in ieder geval super uit..mooi dat zilver er ook bij. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi, nee, prachtig dat oude serviesgoed.
    En die man van jou moet je inlijsten, hij is onbetaalbaar.
    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig servies! Vind het ook mooi al die tinten wit door elkaar. Ben net als iedereen benieuwd naar het eind resultaat. Gr. Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jij hebt de ultieme man getrouwd, ik weet niet of mijn man zo zou reageren. Wat een prachtig servies heb jij, ik vind het ook leuk om serviezen te sparen.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,
    ik heb ook zo'n Venz pot, gevonden bij de kringloop, en bij mij zit er drop in (gevaarlijk!)
    En inderdaad wat n lieve man, heb je!
    Fijn weekend!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi je servies Lia, ik ben wel heel benieuwd hoe je kast er nu gaat uitzien, wel lief van je man dat hij hem overschilderd, je bof maar met zo'n man.
    Fijn weekend
    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heb jij een schat van een man ;-) en een prachtige verzameling serviesgoed...

    Fijn weekend en ben benieuwd naar het eindresultaat van je kast!

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. IK VIND JE SERVIES PRACHTIG!
    JE KAST IS DENK IK, OOK IETS DONKER DE GOEDE KLEUR VOOR JOU!!

    HEEL FIJ WEEKEND.
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een man!!!! 'Al af voor je er erg in hebt' zeg je... ongelofelijk, onvoorstelbaar gewoon.
    Geen idee wat een Venzz-pot is... maar wel allemaal mooi zo samen.
    Fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik vind je terrine echt heel mooi. Alles past bij elkaar. Ik zou het ook gewoon gebruiken!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je hebt echt mooie oudjes erbij zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hallo mooi dat servies ben zelf ook een verzamelaar blijft altijd mooi om te hebben
    nou succes met de kast zal nu wel goed komen gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig servies, Prachtman en waarschijnlijk een prachtige kast die ik snel hoop te zien hier ;)
    Fijn weekend!
    liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Herkenbaar... Zo hadden wij de binnenkant van de kast in eerste instantie ook in een andere kleur (lichter), maar daar werd ik niet gelukkig van, dus zonder blikken of blozen maar weer een andere pot verf gehaald en erop gesmeerd en nu, nu ben ik er wél gelukkig mee haha! Mooi serviesgoed hoor Lia en dat beetje glaswerk ertussen staat super! Fijn weekend, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ben blij dat jullie het ook wel es hebben ,verkeerde kleur verf
    T komt hier ook nogal es voor nml
    Jammer van al je werk maar als het niet naar je zin is ,erger je je er alleen maar aan ,ook zonde
    komt goed !
    Ben benieuwd als het klaar is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hé Lia, ben benieuwd naar je kast hoor!! Dus jouw man is ook zo???Die van mij ook, helpt en klust wanneer ik het maar wil, wel lief hoor,... je foto`s zijn weer mooi, en fijn toch inspiratie op doen bij anderen..
    Groetjes en fijn weekend, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh zou dit de reden zijn wat me tegenhoudt dat het tegenvalt als ik met de kwast over de kast ben geweest? Fijn dat jij en je man aan één woord genoeg hebben en hij nog een keer aan de slag gaat.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Tuurlijk moet je zulk mooi servies ook gebruiken. Ik heb (ook?) wit Regout en dat gebruiken we ook gewoon, maar ik hou van afwisseling, dus ik heb verschillende serviezen die ik op zijn tijd gebruik.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Van binnen ziet het er in ieder geval mooi gevuld uit.. de buitenkant krijgen we vast ook nog te zien als hij naar je zin is toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia