dinsdag 18 januari 2011

Sobere eenvoud......

 

Ik vertel natuurlijk helemaal niets nieuws, dat ik voor sober en voor eenvoud ga. En dat zie ik ook graag in mijn bloemen, al pak ik ook wel eens flink uit. Maar voor deze keer had ik niet meer nodig dan een schaaltje, mos, een tak en een paar bloemen.

hoog water 040

En, wat vinden jullie ervan.....

hoog water 042

hoog water 043 

KYRA.....

048

Morgen ben ik een dagje oppassen op deze schat van een hond. Ze heeft vrijdag een operatie ondergaan omdat er iets in haar darmen zat wat er niet uit wilde. Ze heeft iets gegeten wat niet normaal uit de darmen wilde, maar wat.....geen van allen kon het herkennen. Ze hebben een stuk darm moeten verwijderen en ze stond er niet best voor. Inmiddels knapt ze wel weer op maar ze mag niet alleen blijven, dus oma komt wel een dagje oppassen. Zoon moet werken en mijn schoondochter heeft sinds begin Januari ook weer werk, en dan kun  je natuurlijk niet meteen vrij nemen. Kyra is nu een jaar in het leven van mijn zoon en is niet alleen een deel van zijn gezin, maar ook een deel van mijn gezin. Want ze hoort er gewoon bij, die lieverd.....

 

Liefs Lia

43 opmerkingen:

  1. Heel mooi dat schaaltje! Meer heb je niet nodig he! Ik heb je blog nog eens nagelezen en inderdaad...jij begrijpt welke besjes ik bedoel!! Maar jij weet dus ook niet hoe dat spul heet? Ik zag ze pas bij een mooie woonwinkel, die man zei al ik wou dat ik er een vrachtwagen van had maar hij kreeg ze ook weer via de buurvrouw van zijn moeder en wist ook de naam niet helaas! Maar de tijd van bessen is ook weer wel voorbij he, de eerste knoppen komen weer al in zicht, ik heb vandaag mooie magnolia takken op de markt gekocht, ook prachtig!
    Succes met oppassen morgen, het ziet er een prachtige, lieve hond uit, hopenlijk knapt ze snel op!
    lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind witte rozen prachtig, zo sereen en eenvoudigweg mooi! Je hebt dan inderdaad niet veel ingrediënten nodig om een mooi bloemstukje te maken.

    Wat fijn dat Kyra weer aan de beterende hand is. Prachtige hond trouwens!! Past qua kleur héél mooi bij de rozen... hahaha

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAT EEN PLAATJE VAN EEN HOND!!
    WAT FIJN DAT HET WEER BETER GAAT MET DE HOND!!

    JE BLOEM FOTO'S ZIJN OM TE WATER TANDEN !!
    MOOI,MOOI,MOOI!!

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo wat zijn die rozen prachtig, en als je ze zo kort gebruikt laten ze hun kop ook niet zo snel hangen.
    Dat wil ik nog wel eens hebben met rozen in een vaas. En een dagje oppassen op z'n lief beestje is natuurlijk helemaal geen straf. Als het goed weer is een fijne wandeling is voor jullie beide fijn, veel plezier met hond.

    groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi stilleventje heb je gemaakt. En wat leuk om op zo'n schat te mogen passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie schaal Lia, je weet inmiddels dat ik ook steeds meer voor sober probeer te gaan...ik vind dit dan ook erg mooi!

    Wat leuk dat je een dagje op mag passen op Kyra! Wij hebben soms ook de hond van mijn vriendin en dat vinden we ook altijd gezellig, omdat dat ook zo'n lief diertje is!

    Veel plezier morgen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia,
    zozo, jij bent ook al oppasoma...! Nee, zonder grapjes, het is echt een dotje! En inderdaad een hond gaat altijd deel uitmaken van je gezin. Hoe gek ik ook op mijn katten ben, een hond heeft dat veel sterker. Helaas zit het er voor ons niet in. We zijn veel te veel van huis. Maar anders had ik het wel geweten!
    Je bloemen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je bloemen helemaal geweldig zo mijn ding zeg maar......en Kyra......wat een lieverd!! geniet van een heerlijke dag morgen.......liefs van mij......xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor Lia, die eenvoud, daar ga ik ook voor!!
    Mooie foto`s had je in je vorige post, bij ons de waal staat ook flink onder!!
    Schattig, zo`n wit hondje..grappig die naam, zo heet de dochter van een vriendinnetje..
    Groetjes Marieke, geniet van je extra vrije dagje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een dagje oppassen op Kyra, ik duim voor mooi droog weer, dan kun je met haar op pad.. of mag ze dat nog niet na de operatie?
    Ik neem aan dat ze niet bij jullie komt, want dat zal poes niet zo leuk vinden denk ik ;)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig bloemstuk Lia, ik kijk altijd met bewondering naar die prachtige eenvoud bij je die tegelijkertijd zoveel sfeer uitstraalt.
    Èn wat een prachtige hond is Kyra, gelukkig heeft zij de operatie goed doorstaan, je zal er toch niet aan moeten denken zo'n lieverd te moeten missen.
    Zo'n beestje sluit je toch meteen in je hart.
    Dat zal vast een gezellige oppasdag worden.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Lia.
    Wat een prachtig stukje! Ook erg mooi vind ik die tak erbij.
    Wat zielig voor Kyra, ik hoop dat ze goed zal herstellen.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig in al z´n eenvoud.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig stukje ( bloemstukje) inderdaad helemaal jou.
    veel plezier met het oppassen, op Kyra.
    Zorg je wel dat de vacht een beetje wit blijft? hihi

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt er een heel mooi stil leven van gemaakt Lia.. helemaal passend bij jouw eigen stijl...
    Mooi..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi is het stukje Lia, zo eenvoudig maar echt heel erg mooi maar sorry ik vind Kyra wel heel erg leuk, en zo mooi wit. Wat leuk om op haar te 'moeten' passen, wat fijn dat het goed met haar gaat, Ja dieren kunnen een grote plaats in je leven in nemen.
    Geniet maar lekker van je oppasdag

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig het eenvoudige schaaltje met rozen maar KYra is ook wel heeeeel erg mooi.
    Ach wat triest hé een operatie bij een hond,die van ons is ook pas geopereerd het arme beest is ook alo heel oud en dat is dan zo zielig.
    Het is inderdaad een deel van het gezin en wat zijn ze lief.
    Pas er maar goed op hé !!

    Lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig hoor die creatie.....en Kyra lijkt me een schat. Grappig, ik heb ook een Kyra in de klas, is ook een lieverd.
    Hoop dat het water trouwens weer een beetje aan het zakken is bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schattig dat stukje zeg

    en wat n prachtige hond ,zo mooi wit ook

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi dat "bloemstukje".. maar de pracht uit je post is toch wel Kyra! Wat een ontzettend mooi hoofdje! Gelukkig dat ze aan het opknappen is.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,

    Sobere eenvoud kan zooooooo mooi zijn!! Gelukkig gaat het met Kyra weer wat beter zodat je fijn op haar kan passen morgen!!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi die eenvoud...ik ben er dol op!!! En ochhh...mijn eerste reactie bij Kyra was: 'wat een schatje!!!' en als ik dan lees hoe lief je over haar schrijft...leuk!!! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig stukje Lia,echt basic en wat een pracht van een hond,een hele lieve uitstraling,slaap lekker voor straks,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat zielig voor Kyra, maar gelukkig is het leed al geleden voor haar. Ze is heel mooi en past wel prachtig in je interieur Lia, dezelfde kleur als die prachtige roos in je tafelstuk.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schat is Kyra. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar je schrikt er natuurlijk van want een darmafsluiting kan bij honden/katten heel snel heel levensbedreigend zijn. Ga jij maar gezellig oppassen en knuffelen :)
    Schaal heb je ook prachtig opgemaakt.
    Liefs en een fijne dag morgen.
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig schaaltje!!
    en het helpt mij weer een knoop in mijn zakdoek leggen, mijn druiven moeten gesnoeid en er ligt ook nog bolmos in de schuur...
    En wat een beauty dog kyra, brrr idd das toch een behoorlijk operatie...
    veel plezier morgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Tja...wat ik ervan vind nou nix nieuws hoor dan als vanouds natuurlijk prachtig! Wat mag je morgen op een prachtige hond passen, dat zal geen straf zijn.

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Eenvoud siert, geweldige schaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtig bloemstukje Lia, en meer heb je inderdaad niet nodig. Die rozen.....mmmm, prachtig vind ik ze. Veel plezier met oppassen op Kyra (wat een prachthond!) en ik hoop dat ze snel weer helemaal is opgeknapt.
    Fijne dag, lieve groet, TIneke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia,

    Dat je met zo iets klein zo heel erg sfeervol kan maken, heel mooi.

    Ik hoop dat het weer wat beter gaat met Kyra, ik weet hoe vervelend het is als een van je beestjes iets heeft, sterkte

    Liefs
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Lia,
    en lukt het met Kia, ik heb zo het fijne vermoeden dat die vandaag heel erg veel extra knuffels gaat krijgen, maar wat mij betrefd verdient ze het hoor na alles wat ze mee heeft gemaakt.
    Gelukkig hebben ze haar nog kunnen redden, het ziet er echt een scheetje uit hoor!
    Net als je prachtige bloemdecoratie, zelf hou ik dan weer van overdaad maar dit vind ik dan weer wel heel erg mooi,
    fijne dag vandaag,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een schat van een hond!! echt een knuffeldier!!
    en je schaaltje vind ik prachtig!!

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vind je groendecoratie zoals altijd prachtig en een mooie soberheid uitstralen .

    En wat een prachtige hond ook , kan me voorstellen dat die helemaal deel is van jullie levens , is toch mooi.......wat kijkt Kyra ook blij , heerlijke foto!

    Fijne week verder , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtig schaaltje...en de hond kleurt er ook goed bij, haha..
    Knuffel hem maar lekker hoor, knapt hij vast snel van op...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia, ik kwam even kijken of je kast al klaar was maar ik moet nog even geduld hebben. Enig bloemstukje en een snoezig hondje.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Je hebt helemaal gelijk, je hebt niet meer nodig! geniet van het oppassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een schat van een hond zeg en je bloemen zijn ook al zo mooi zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Je bloemenmosstukje is prachtig. Op zo'n hond passen kan niet vervelend zijn.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Je schaal is weer prachtig en die Kyra wat een lieverd en fijn dat ze opknapt en vast genoten heeft van een oppasdagje met héél veel aandacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Inderdaad erg leuk dat schaaltje! En wat fijn voor hond dat hij zo'n lieve "oma" heeft!!!hi hi
    Lieve groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve Lia,

    Wat een mooie hond om te zien. Ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt! Je bloemstukje vind ik erg mooi. Het past perfect bij je interieur!

    Een heel gezellig weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Lia,

    Wat mooi en simpel, dat schaaltje met je bloemen! Ik hou de ene keer van sober en de andere keer van uitbundig, net wat voor bui ik heb, maar als ik dit dan weer zie... wil ik weer sober...
    Wat lief dat je op Kyra wilt passen, ze heeft zo'n lieve kop...

    Fijne week, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtig schaaltje! Hou ik zelf ook erg van hoor. Ik heb je blog nog maar net gevonden maar ik vind 'm echt inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia