maandag 28 februari 2011

Weer een week dichter bij de LENTE....

 

Weer een drukke week en weekend achter de rug, en gisteren een dag met veel heel veel regen. YAKKIE BAH......., maar vanaf morgen komt het zonnetje...

Ik ben bij jullie wel even langs gekomen, maar niet overal een reactie achter gelaten want ik had eigenlijk geen tijd. Zaterdag vroeg opgestaan om samen met manlief de tuin in te duiken. Inmiddels is er al veel veranderd. De schutting staat, en natuurlijk zijn er dan altijd wel weer dingen die niet zo mooi meer uitkomen. Omdat het hier achter in de tuin naar beneden afloopt hadden we een opening onder de schutting. Dat hebben we zaterdag opgelost door er betonnen zwarte bandjes onder te leggen.  En ook een stoep die niet meer aansluit tegen die betonnen bandjes, ik zei al doe maar wat grind in die open stukken. Maar NEE, (en dit is echt niet mijn idee) manlief is met een koevoet alle klinkers van rechts naar links aan het duwen geweest. En nu sluiten ze weer keurig tegen de schutting aan. Hoezo, zijn wij hetzelfde....

002

De schutting is gemaakt van gepotdekselde planken, en moeten nog wel donker gemaakt worden.

En we zijn ook nog naar de bomenman geweest. Omdat het erg kaal achter in de tuin is geworden had ik wel een idee, maar waar vind je zoiets. En natuurlijk vlak in de buurt. Want hier wisselen de fruitboeren en de boomkwekers elkaar af. En daar aangekomen zagen we wel wat, maar ja....is dit het wel. Op weg naar de uitgang zagen we opeens alletwee een boom, en wisten van elkaar meteen JA, dat zijn ze. Aankomende week worden ze gebracht, en ben best wel een beetje zenuwachtig hoe ze zullen staan.

Word vervolgd........

Fijne week, Lia.

36 opmerkingen:

  1. o leuk!! Niks zo spannend als nieuwe bomen in de tuin!!!!! Ben benieuwd!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat morgen de maand maart gaat beginnen...de lente nadert! Ik ben ook erg benieuwd naar je bomen...we zullen het vast nog wel zien!

    Succes met alles! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen een schutting kan mj fantasie nog niet op de vrije loop doen laten hoor. Ik ben dus heel benieuwd naar het eindresultaat met je bomen. Ik hou wel van wat groen in de tuin. Alleen maar "betonia's" kan mij niet bekoren. Ik zal je blog in de gaten houden dus...

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat spannend en wat leuk. Nog even en je zit onder je nieuwe bomen.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jippie...het is morgen maart....nog 21 dagen en dan is het officieel lente...ik ga nu echt aftelen hoor......ben erg benieuwd naar het eindresultaat, dus...laat die foto's maar komen....:)
    Lieve groetjes van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nieuwe bomen...dat geeft echt een tuingevoel!Ben benieuwd welke je hebt uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. DAT IS EEN MOOIE SCHUTTING!!

    IK BEN BENIEUWD NAAR JE BOMEN.

    FIJNE WEEK,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke naam voor planken... gepotdekselde planken, hahahaha. Maar het is een prachtschutting. Ik ben benieuwd wat voor bomen er komen!!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welke bomen heb je dan gekozen????? Je maakt ons wel heel nieuwsgierig zo!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En zagen jullie ook allebei dezelfde boom dan nog....?
    Hoezo verschillend....;0)
    Maarre...wel spannend...wat voor boom is het geworden dan...hmmmm...fruitboom, leiboom,of ééntje op stam.....?
    Ha dit roept om vervolg;0)
    Fijne avond
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Lia, wat goed dat jullie al zo veel hebben gedaan, ben heel erg benieuwd naar het vervolg!
    Heb er anders nooit veel last van, maar ben de winter nu ook echt beu, ik wil voorjaar, lekker naar buiten!
    Succes met de verdere uitvoering van jullie tuinplannen! Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk ...ben benieuwd welke bomen het zijn geworden......succes met alles......liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nouh het begin is er meid ;-)
    Nu maak je ons wel nieuwsgierig naar die bomen hihi
    Succes met je tuin !!!
    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,

    Wat heerlijk dat jullie in de tuin bezig zijn geweest. Bij ons was het te nat om iets te doen. Je schutting ziet er goed uit. Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet met je nieuwe boompjes!

    Lieve groet & succes met de tuin!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je titel sprak me enorm aan. Jij bent ook het type van "het glas is halfvol" heerlijk optimistisch en een waarheid als een koe!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf je schutting en wat fijn dat sommige dingen weer opgelost konden worden zodat het net zo mooi blijft,ben ook benieuwd naar je bomen,fijne avond,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed gewerkt! hi hi, nee zal vast heel mooi worden met die nieuwe bomen, ben benieuwd!
    Groetjessss,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Lia,

    Moest weer even een beetje bijlezen bij je!

    Het zal best mooi worden met bomen en een donker kleurtje op je schutting!
    En wanneer we het weerbericht mogen geloven gaat het zonnetje lekker schijnen!

    We gaan het vast wel zien op je blog!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. het begin van jullie nieuwe tuin is gemaakt, fijn!! ik ben ook benieuwd naar de bomen!
    we gaan het vast en zeker zien binnenkort:)

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is jullie schutting leuk!
    straks erg mooi, met een kleurtje erop!,
    ben ook benieuwd naar je bomen.........
    zitten jullie er vant zomer weer lekker bij!

    groetjes Alien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O Spannend Lia, ik ben heel benieuwd wat jullie hebben gekozen. Je schutting ziet er wel heel mooi strak uit. Lekker dat jullie al zo'n eind zijn.

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OOOOOOOO,.... kan niet WACHTEN op die bomen van jullie !!!!!!! haha...
    Leuk hoor en dan nog eventjes en ze zitten ook nog mooi in het blad.
    LENTEEEEE...

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ben net als de anderen benieuwd naar je bomen. Groenblijvers ja of nee. We wachten af. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi hoor gepotdekseld en dan donker. Gaan mijn buren ook doen. Ik ben benieuwd naar je bomen. Ik moet ook nog wat bomen hebben. Bij welk familielid zal ik ze kopen?

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. je schutting ziet er al prachtig uit ..ben heel benieuwd naar de rest
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je schrijft met een cliffhanger. We zijn nu allemaal benieuwd naar jullie bomen en naar nieuwe foto's. Wel lekker, dat je nu je tuin weer aan het opbouwen bent.
    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja laat de zon nu maar eens komen, want ik ben absoluut een mooi weer tuinier en we hebben nu een lap grond.

    Ik ben zeer benieuwd naar je bomen...
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Elke dag een stapje dichterbij ... vandaag komt bij ons de bomenkapper om het dakboompje even een nieuwe coupe te geven, ondertussen zijn we zelf op die paar vierkante meter die we hebben aan het tuinruimen ... heel benieuwd naar wat voor mooie boom je hebt uitgekozen! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige schutting Lia!Ben nu wel heel benieuwd naar jullie nieuwe bomen..
    Fijne dag met hopelijk wat zon!

    Lieve Groet Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het begin is er, ben benieuwd welke bomen jullie gekozen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geen half werk... Fijn dat je dat dan ook allebei hebt hè, anders zou dat alleen maar frustrerend werken! Maar ach, ik kan me niet voorstellen dat het niet anders dan PRACHTIG gaat worden in jullie tuin!
    En Lia, kom eens ff bij me langs, ik heb nl. wat voor je (al ben je er misschien niet écht happy mee, ik kón het gewoon niet laten...) Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ziet er goed uit! En mooi dat jullie allebei dezelfde boom zagen..ben benieuwd wat het is geworden.
    Ik mail je van de week nog even, om bij te kletsen.
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. En nu schijnt het zonnetje....en weer twee dagen dichter bij de lente...laat de bomen maar komen, en de foto's zullen weer prachtig zijn....
    Lieve groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. o jullie zijn al in de tuin bezig ?
    We vinden het nog steeds te koud ,we wachten nog eventjes
    Maar jullie zitten er straks wel picobello bij
    Ben benieuwd wat het gaat worden
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gelukkig knapt het weer nu op en komen er een paar zonnige dagen aan, dus heerlijk weer om in de tuin te werken. De schutting is mooi geworden en straks met zo'n donkere kleur staat het helemaal prachtig met die gepotdekselde delen.
    Ben wel reuze benieuwd naar wat voor bomen jullie hebben gekocht.
    Lieve groet, mea

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia