dinsdag 8 maart 2011

De tuin.......

 

Ok, dames ik zal jullie even door mijn niet zo grote tuin rondleiden. De tuin is in grote lijnen klaar, er moet hier en daar nog wat geschilderd worden, en de tuintafel staat op instorten. Maar daar kijken we even doorheen, toch??

020 

De tuin is de laatste jaren wel steeds kleiner geworden, doordat er een stuk van 6,5 bij 3 bij het huis is gekomen. En achter in de tuin is er ook voor Manlief een hobbyruimte gecreëerd. Achter de donkere wand 2 bij 6 en achter de grijze wand 1,5 bij 4 mtr. Waardoor er nu een tuin is ontstaan van 4 mtr breed en 12 mtr lang. En ik ben hier heel tevreden mee, want manlief is geen tuinman en alles komt dan toch op mijn schouders neer. En dit is een tuin die ikzelf met gemak bij kan houden. En wat nog belangrijker is het is een heerlijke tuin om in te zitten.

 002

Deze set staat bij de keuken, en hier kun je de hele dag lekker in de zon zitten. En een heerlijke plek om in de zomer te tafelen. Deze tafel is een oude eetkamertafel en dus niet geschikt voor buiten, maar omdat we toen niet wisten wat we ermee moesten hebben we hem buiten gezet. En we hadden zoiets van weg kan altijd nog. En dat weg is nu bijna gekomen......(want de poten vallen er onderuit)

 022 008

Om het zwart een beetje op te halen heb ik voor witte violen gekozen in een grijze bak en omdat het groen van de hedera weg is, heb ik de pot op de zuil maar even aangepakt.

001

De buxusperkjes zijn inmiddels bemest, de hortensia's gesnoeid en nu staan er achter de perkjes deze grote jongens.

019 017

Twee volwassen beuken, en als je nu denkt wat zien die er raar uit..... Ze hebben een rekwerk omdat ze vierkant moeten worden. Dat moet er dus nog even omheen, en dan kunnen we ook bepalen of de hoogte goed is. We zaten hier eerst heel beschut door de blauwe regen, maar nu kwam er toch meer wind onder de kap. En door deze bomen zitten we toch iets intiemer en beschut. En misschien komt er ook nog een witte regen (zusje van blauw) maar die gaan we dan achter de schuur poten en groeit van achteren naar voren. En de stam staat dan op onze grond...... Maar dan moeten we eerst de boel achter de schuur opruimen.

 

035

054 059

Deze oude betonnen bak staat nu nog gewoon kaal op de stoep, en weet niet precies wat ik ermee zal doen. Misschien planten of toch een dikke stoere plank zodat het een extra zitplaats is. En er moet nog ergens een buitenlamp. Hele mooie gezien maar zo duur.... Hmmmm......... we hebben nog even....

De andere zuil die eerst achter een perkje stond staat nu tussen de twee zwarte stoelen in.

De tuin is door het verwijderen van bepaalde items wel opeens veel strakker geworden. Maar och als het straks groen is dan oogt alles ook weer anders.

 

044

En volgens mij komen wij hier de zomer wel door. Straks de kussens weer in de stoelen, plaidje voor de koude avonden, kacheltje aan, wijntje erbij....

Ja, ik zie het helemaal zitten.

10 

Lieve groet Lia

47 opmerkingen:

  1. Hij is mooi geworden jouw tuin. Misschien iets strakker maar niet minder gezellig. Nu maar hopen op veel mooi weer.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Lia, wat een prachtige beuken hebben jullie geplant! Wat een karwei zal het zijn geweest he. Je tuin is inderdaad mooi strak, daar houd ik ook van. Maar met gezellige plantjes in potten straks, ziet het er ook weer veel wat meer aangekleed uit. Nog even geduld en dan lekker hele dagen buiten zitten, héérlijk...

    Je zuilen zijn ook erg mooi, vooral de potten die erop staan! Mooi die takken erin. (Je hebt me weer geïnspireerd :-))

    Morgen ben ik vrij. Aangezien de kinderen ook vakantie hebben struinen we de Intratuin door, ook op zoek naar mooie plantjes voor op de tafel. De plantjes die er nu instaan hebben het niet overleefd ;-)

    Lieve Lia, ik wilde je nog bedanken voor het introduceren van mijn blog. Heb al wat volgers, ben er reuze blij mee. Nog blijer ben ik met het feit dat ik aan mijn blog ben begonnen. Wat een gezellige leuke dames leer ik zo kennen!

    Binnenkort weer een post van mij!

    Heel veel liefs van Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O Lia,
    Wat hebben jullie weer hard gewerkt!!! Ik denk dat de bomen straks echt prachtig zullen staan en je schutting is ook erg mooi, hoewel ik het groene (nu) nog wel mis...Straks met je kussentjes, zon én wijntje ziet het er weer heel anders uit!
    Fijne avond, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi tuintje hebben jullie. Kleine tuintjes doen altijd gezellig aan vind ik. Ik ben heel benieuwd hoe de beuken er uit gaan zien.

    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooooooiiiiiii.....
    dat word genieten!!!!
    laat de zon maar komen...heerlijk...
    veel plezier met je tuin...

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en gezellig, geniet er maar van!

    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het ziet er prachtig uit... ik probeer de tuin al jaren iets strakker te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar.... (waarschijnlijk zit het niet in mijn systeem!) maar jou tuin ziet er prachtig uit!
    heerlijk ik hoop dat de zomer niet lang op zich laat wachten en dat we er maar lang van mogen genieten. lekker naar buiten jippie!!!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve mensen,
    jullie kunnen trots zijn op het geleverde werk.Ziet er weer gelikt uit!
    Genietze.....
    H

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er heel mooi uit. Die beuken blijf ik echt geweldig vinden en ook de heerlijke sfeer onder de veranda. Daar zit je toch al snel uit de wind.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke tuin Lia...en inderdaad hij oogt strak en mooi !!....ik vind hem echt heel mooi hoor!! fijne dag liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja zo had ik het ook bedacht! Jullie hebben weer hard gewerkt, mooi op tijd klaar voor de zomer ;)
    Maar Lia...plaidJE, wijnTJE, kachelTJE...heb jij alles in poppenhuis formaat??
    Lieve groet van je zusje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan niet wachten op mooi weer en meer groen..ben gister alvast planten uit onze oude tuin aan het overpoten geweest naar nieuwe tuin maar pff hier was de grond(om 4usmiddags) gewoon nog bevroren :S..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Lia, ze staan perfect! De betonnen bak zou ik vullen met water en witte lelies, want water hoort er toch een beetje bij in de tuin....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg mooi je tuin. En leuk zo met die beuken.
    En achter in heb je ook een heerlijke plek.
    Laat nu de zomer maar komen.
    Liefs Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De tuin ziet er prachtig uit Lia, en die beuken vind ik erg stoer en robuust!!
    Dezelfde tinten als wij hier in de tuin hebben, ik zie het wel zitten bij jullie, lekker borreltje erbij!!!
    Fijne dag, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heerlijke tuin, lekker groen en makkelijk te onderhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig wordt je tuin, zeker met die 2 grote beukenjongens. Mijn tuintje is nog kleiner trouwens, maar die zuilen, dat zou hier ook wel eens een oplossing voor extra groen als eyecatcher kunnen zijn. Ik vind ze zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt een geweldige en rustig uitziende tuin,het lijkt mij ook echt een heerlijk plekje,gaaf die grote jongens,krijgen wij nog een kiekje als je echt helemaal klaar bent met nieuwe tafel haha ;-) wens je een fijne dag,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je een mooie tuin Lia en ik weet nog wel van vorig jaar dat ie nog mooier wordt als alle hortensia's in bloei staan! Hier wachten ook nog de nodige klussen, gisteren hebben we de wilgenboom weer teruggesnoeid. Ook zal er nog flink gepoetst moeten worden want het tuinhuisje heeft door groene aanslag niet meer echt zijn witte kleur!

    Een fijne dag! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. nou het word eentonig he maar ik vind je tuin ook prachtig hou ook wel van dat strak en lkkr overzichtelijk
    die zuilen zijn werkelijk geweldig die wil ik ook en die potten/schalen zijn ook zo mooi ik kijk jaloers zie je het ha ha.
    geniet er van de zomer maar lkkr van met je
    (poppenhuis)wijntje :P je hebt het verdient na al die arbeid .

    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig om op die zonnige dag (vandaag weer regen...bah) even door je prachtige tuin te wandelen Lia. Ik vind de Beuken prachtig, hier heb ik ook een lege plek in de tuin vanwege een Sneeuwbal die het niet wil doen en heb daar ook over nagedacht zo'n vierkante zuil van Beuk te planten. Ik hou wel van de strakke lijnen in de tuin, mooi in combinatie met straks al die losse zomerbloeiers.
    Jij kan straks weer genieten van een prachtige tuin.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie tuin hebben jullie! Als ik dit zo zie, kan ik niet wachten op die zwoele zomeravonden. Heerlijk met een wijntje en dan maar zwijmelen over onze dromen..nog effies geduld doen toch maar...eerst genieten van alle groei en bloei de komende maanden.
    Lieve groet Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik denk dat jullie hier de zomer ook wel door komen, geen probleem. Prachtige tuin! Enne 4 bij 12 meter is toch niet zo klein? Geniet van je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zat al te wachten op foto's van je tuin. Ruimte zat toch? Ik vind het een plaatje geworden, hoor. Laat het lekker weer maar komen zodat de zonnestralen onze gezichten kunnen beroeren, lekker genietend van een drankje in de tuin!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je tuin ziet er strak en sfeervol uit Lia !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. geweldig!!!! wat een mooie tuin zeg. ik zie nu al hoe mooi het straks in de zomer is,heerlijk plekje zo met die stoel...,,hier is de tuin nog lang niet zo netjes..helaas moet ik het alleen doen en ik ben niet zo een tuinvrouw
    maar komt vast goed
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hebt het al weer een heel eind op orde Lia. Jammer dat de overtollige binnenmeubels het buiten niet uithouden. Wij hebben een grenen kast neergezet, maar helaas...die valt ook langzaam (maar toch nog te snel naar mijn zin) uit elkaar. Gelukkig gaan we weer de goede kant uit, voor we het weten zitten we hier weer heerlijk van jouw hortensia's te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo prachtige tuin en lekker bloemen...Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind je tuin prachtig geworden. En het is nog geen eens zomer, dus er moet nog groen aan de nieuwe bomen komen. Ik vind de bomen super apart en heel mooi strak.

    Ik hoop, dat als bij mij de schommel uit de tuin verdwijnt, ook mijn tuin eens mooi in kan richten. Je denk, ach een schommeltje... maar dat ding staat er al zo'n 12 jaar... maar wordt van groot tot klein nog steeds gebruikt, ik ben bang dat het er nog wel een jaar of 5 blijft staan...

    Veel plezier van je mooie tuin!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow, wat een prachtige tuin heb je zeg!

    Enne...zo klein is je tuin niet hoor, die van mij is veel kleiner. Ik zeg altijd maar zo: liever de ruimte binnen dan buiten....zoalng ik maar een plekje heb om buiten te vertoeven.

    Geniet maar van je tuin!

    groetjes, Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi juist die strakke lijnen Lia, vind het juist heel goed bij jou passen. Heerlijk ook de symetrie die in jullie tuin aanwezig is. Zelf heb ik een parkachtige tuin maar als ik meer ruimte zou hebben dan kwam er zeker een symetrisch gedeelte bij, vind dat erg mooi ook.
    En pachtig die volwassen beuken. Wij hebben ook lange tijd een beuk gehad die we altijd tapstoe snoeide, maar daar ik erg veel bomen in mijn tuin heb is hij er op een gegeven moment toch uitgehaald. De heerlijke periode van het buitenleven zit er weer aan te komen, en als straks alles weer uit gaat lopen.....ziet jullie tuin er fantastisch uit.
    Geniet maar vast van de voorpret.

    Fijne dag,
    lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het ziet er prachtig en sfeervol uit...
    Die potten op die zuilen, zijn geweldig...
    Witte regen???....Net op tijd dat ik dat weet, had al bijna blauwe besteld....merci beaucoup...
    Maar die strakblauwe lucht boven je buiten/binnentafel, is vandaag ver te zoeken...helaas...
    Zonnige groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is het mooi geworden!!! De zwarte schutting de zuilen met beuk....dat word straks genieten!!
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nu op naar het mooie weer, de tuin is in ieder geval erg mooi geworden. Lekker gaan genieten ervan.

    Groetjes Malou

    BeantwoordenVerwijderen
  35. haha...idd zie jou hier al bijna helemaal zitten.....
    Gaaf! Je bomen zeg, dacht al iets in die richting....maar zeker wist ik het niet.....
    Prachtig als dat straks helemaal groen is zeg.
    Je hebt een heerlijke tuin....zomer.....kom maar op!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het is echt mooi geworden....ik dacht bij de eerste foto's ...wat zijn dat voor een framen om die boompjes heen....maar nu snap ik 'm.....gaat vast prachtig worden....Nog een fijne avond
    Lieve groetjes van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia,

    Jullie tuin mag dan misschien klein zijn, maar het ziet er heel mooi uit! Vooral je veranda vind ik prachtig. Wat fijn om zo'n plekje te hebben waar je ook 's zomers tijdens een regenbui kan zitten. Je hebt het ook gezellig aangekleed met de grote grijze potten en de viooltjes!

    Ik hoop dat je gauw weer in de tuin kunt zitten, dan kunnen wij het ook :-)!

    Lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Je hebt een prachtige tuin ,hoezo klein?
    Ik moet ook alles zelf bijhouden hoor ,manlief heeft alles nieuw aangelegt maar voor de rest mag ik zorgen
    Dus zelf ben ik al blij met niet zo n megagrote tuin hoor
    K zie nu pas dat jij ook zo n grote zwarte pot hebt ,ik moet er nog wel aanwennen hoor die pot ,k denk elke keer dat er iemand in de tuin staat ,schrik me rot !

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi hoor , die beuken straks groen dan is het helemaal af ....

    Onze tuin is iets breder maar korter ,qua oppervlakte is onze tuin hetzelfde
    formaat en ook ik ben daar blij mee hoor .

    Ik vind jullie tuin zo strak erg mooi , die grote potten op de pilaren zijn echte blikvangers. Dat wordt weer genieten Lia.......

    fijne dag verder, lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jullie tuin ziet er heel mooi uit, ik hou wel van strakke tuinen. Straks lekker van de zon genieten...

    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wij hebben de oude tuin live mogen aanschouwen, en die vond ik al superrrr gezellig, maar ik zie dat jullie flink bezig zijn geweest zeg, wat zullen die beuken straks mooi zijn !
    en heb je die blauwe regen nu helemaal weg over het schuurtje, of flink terug gesnoeid ?? dat waren een takken he
    vind het er mooi geworden !!!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Nou ik vind het alleen maar nog mooier geworden bij jou Lia! In een woord Geweldig!

    Geniet er lekker van hoor.
    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Geweldig!!! Juist zo strak zo heel erg mooi!En die beuken vind ik super!
    je hebt me geinspireerd....
    leuk (zonnig) tuin-weekend.
    X! Mir

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat is je tuin mooi geworden, strak-mooie kleuren en onderhoudsvrij bijna!
    De schutting vind ik super,heel mooi gedaan.
    Als alles straks gaat groeien is het weer genieten.

    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Joh... wat hebben jullie hard gewerkt Lia!!! PRACHTIG! Wat zullen jullie genoten hebben van deze tuin dit weekend, liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Lia,

    Wat ziet het er weer geweldig uit!!
    Mooi met die nieuwe schutting en die geweldige beuken.
    Dit weekend word het weer super weer, genieten dus!!
    Liefs Carolina

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia