woensdag 30 maart 2011

Nieuwe "oude" tuintafel...

 

We hebben een nieuwe (oude) tuintafel gekocht. Wij wisten wel wat we wilde maar waar vind je die. Ja nieuw is makkelijk te bestellen, maar de prijs... En dat had ik er niet voor over. En dus keek manlief iedere dag op MP. En ja, daar stond die. Een mooie zware robuuste tafel. Een tafel die al de uitstraling heeft waar je bij een nieuwe een paar jaar op moet wachten. Het was wel even rijden, maar hij was het waard. Bij thuiskomst hebben we hem meteen schoon geschrobd met groene zeep, want hij was toch een beetje te vuil.

 

010 

 

En nu staat het zo, de tafel is iets langer dan de andere maar ook iets smaller. En hier kunnen de stoelen onder de tafel geschoven worden. Wat daardoor ook weer iets leuker staat.

 008

 

Weer een stukje klaar van de tuin. Nu nog op zoek naar een geschikte buitenlamp.  Vervelend.., nee helemaal niet, want een beetje zoeken naar net dat ene stuk wat we mooi vinden is echt ons ding.

011 013

003 009

 

Wens jullie allemaal een fijne dag. Mijn dag is door verschillende dingen helemaal top.

Lieve groet Lia

52 opmerkingen:

  1. Hallo Lia,

    Wat een mooie tuintafel. Daar heb je echt mazzel mee, dat je hem via marktplaats hebt kunnen kopen. Hij staat super, nu hopen dat het snel weer mooi weer wordt om er aan te kunnen zitten. Vandaag niet, maar ik hoorde dat het a.s. zaterdag de eerste zomerse dag wordt. Dus dan kan je er waarschijnlijk lekker aan tafelen.

    Geniet er van,
    groetjes, martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GE WEL DI GE tafel!!!!! super!!! Ik wilde juist van het hout af, was het boenen beu;). Dus via MP binnen een dag verkocht, nu op jacht naar wat anders:)
    Leuk om te weten waar jij dit weekend van de zon zult genieten!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he super tafel!!lijkt qua model wel op die van ons,alleen die heeft nog wielen eronder,ook reuze makkelijk hoor.
    En ehhhhhh hahaha DE buurman heeft geen blommen gekregen haha.
    groetjes en een fijne avond Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooooi! Kan me goed voorstellen dat jullie hiervoor gevallen! Hij is prachtig!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk zo'n dag met een gouden randje....
    Je tafel is echt een plaatje zeg....en een prachtig mooi formaat.....genieten.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie tafel... echt super en zo kan jij lekker zitten a.s. zaterdag
    veel plezier alvast
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jij inmiddels achter de rug hebt, houd mij nog steeds bezig. Speuren op MP naar de geschikte tafel, qua uitstratling, qua afmeting en (niet geheel onbelangrijk) qua prijs. Ik ben nog niet geslaagd, maar wie weet staat binnenkort bij mij ook zo'n mooie robuuste tafel te pronken. Hij is helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige tafel. Super om zo iets te vinden op MP. Succes met het vinden van een mooie lamp. Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou ja Lia wat een mooie stoere tafel :)))
    En ja mijn dag was ook top, heerlijk zo'n bezoekje opeens tussendoor! Ik hang nu wel bekaf op de bank, maar het was een leuke moeder-dochterdag en het rijden ging prima!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie tafel hoor,
    je vraagt je af, wat mensen toch allemaal
    zomaar weg doen.
    Maar jij hebt je tafel en het is een prachtexemplaar!!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie tafel Lia! En wat staat het mooi zo met je stoelen eronder. Nu maar hopen dat het een prachtlente en een warme zomer gaat worden zodat je heerlijk buiten mag zitten!

    En fijn dat je zo`n topdag gehad hebt!

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super tafel! Super alles eigenlijk. Mooie plaatje!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind 'm geweldig! Alsof hij er al jaren bijhoort. Zo mooi past alles bijelkaar. Het is natuurlijk extra leuk omdat je er zo naar gezocht hebt. Die lamp zal ook nog wel lukken en ik ben benieuwd waar jullie naar zoeken. Dat zoeken naar iets wat ik in gedachten heb vind ik ook zo leuk.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAUW!!! En ook zo mooi gestyled... Een plaatje hoor.

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een supergave stoere tafel!!
    kan me voorstellen dat jullie er blij mee zijn.
    Wij vinden het ook echt een sport om spullen te vinden voor weinig ;-)
    Geniet ervan!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lang leven MP toch hij is echt super mooi.
    wat kun je daar dan van genieten he dat je er op die manier aangekomen bent.
    suc6 met je buitenlamp ga je die ook op marktplaats zoeken ?

    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt een super mooie tafel! En je tuin...dat wordt genieten daar deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waarom niet op deze manier, hij is echt geweldig.
    Leuk om naar iets op zoek te gaan. Wens je veel eet en borrelplezier aan deze tafel.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heerlijk dat zoeken nee dat gaat nooit vervelen, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige set! Mooi robuust en stoer.
    Schitterende roosjes ook erbij.
    Laat de warmte en de zon nu maar komen!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie tafel heb je Lia, zo daar zul je zeker van genieten,

    O ja, ik vergeet het steeds te zeggen en misschien wist je het al maar ik kwam je vorige header van je blog hier tegen http://www.songbirdisnesting.com/2011/03/how-to-make-blog-header-in-blogger.html 'Het gaat om het maken van een blogheader voor je blog'

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal mooi.
    Goeie keuze dus.
    Groetjes Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat de reden ook is dat je zo'n topdag hebt, maakt niet uit. Zolang je er maar van geniet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk toch, dat je na lang zoeken er dan eindelijk tegen aanloopt. Mooi ook dat de stoelen eronder passen. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fantastisch geslaagd zijn jullie met deze tafel. De kleur is erg mooi, beter had je het niet kunnen treffen. Ook mooi dat de stoelen er nu onder kunnen schuiven.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waar MP toch weer niet goed voor is, met een beetje geluk kun je zaterdag al heerlijk lunchen aan die mooie tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooi exemplaar.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohhh....die is echt prachtig Lia. Lijkt qua model wel op de buitentafel die manlief vorige week heeft gemaakt van steigerdelen.....alleen....tja....die ziet er nog zo nieuw uit.
    Je heb een prachtige tuin, dat wordt straks genieten.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk is dat he... zoeken naar dát ene ding. Dit keer ene tuintafel. Ik vind hem heel erg mooi. Mooi juist dat het 'nieuwe' er van af is. Inderdaad, net alsof hij al jaren bij jullie in de tuin staat.
    Je hebt de tafel ook gelijk mooi gestylt.
    Wij hebben ook al een aantal jaren een tafel van MP in de tuin staan. Zo'n eentje met teakhouten onderstel (dus mooi vergrijst nu) en een donker blad erop (beetje hardsteen look). Het blad is nu een beetje kromgetrokken omdat hij gewoon al die jaren buiten heeft gestaan, zonder enig onderhoud. Dus maar binnenkort op zoek naar een mooi blad, desnoods zelf gemaakt.
    Fijn dat het goed met je gaat vandaag!

    Groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige tafel, Lia! Wat goed dat je hem op MP gevonden hebt.
    Veel plezier ermee en n fijne avond nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie tafel !!!...leuk hoor gezellig bij je...en fijn dat je dag fijn was......liefs van mij...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Laat de zon maar volop gaan schijnen...jullie zijn er in ieder geval klaar voor! Je tafel is super...zo zie je maar waar marktplaats al niet goed voor is!

    Ik wens je morgen weer een topdag toe!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Lia,
    Dat is nog eens goed scoren zeg! Echt een beauty.
    Daar ga je veel van genieten. Ik wens je dan ook veel zonnige dagen toe!
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oooh mooie stoere tafel,
    helemaal niet verkeerd staat echt super
    en mp tja ....ziek of niet mp blijft leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw wat een mooierd, daar zul je lang plezier van hebben, prachtige oude kleur heeft hij ook... helemaal mooi bij je stoelen. Zo, nu begint je tuin steeds mer de vorm te krijgen die je graag wilt... nu nog een mooie lamp en dan kan het vrolijk aankleden beginnen en zitten maar! Er komen weer mooie dagen aan dus pak die zon!

    Lieve groet,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het is inderdaad een prachtige tafel. Ik heb een soortgelijke tafel vorig jaar gekregen en ik heb hem wit gebeitst, stond bij mij iets rustiger in de tuin met al het kinderspeelgoed erom heen. Hopelijk kunnen jullie deze zomer heel wat mooie uren aan de tafel doorbrengen.
    Prettige dag, Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lia ik vind hem GEWELDIG
    Stoer, doorleeft echt zo'n tafel met geschiedenis ;-)
    Ik moet ook eens wat vaker op MP neuzen hihi
    Nu nog het zonnetje erbij en je kunt gezellig tafelen !!!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooie zeg, zo 1 zoek ik ook nog

    Lang leve MP!

    veel plezier ervan

    groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Superr zou hem zo binnen zetten :P
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat goed gevonden, veel mooier dan een nieuwe en helemaal Lia-stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtige tafel...erg mooi, lang leve MP he!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Goedemorgen,
    Wat een leuke blog zeg. Ik ben net volger geworden. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
    Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Super leuk, en goed gedaan op MP! Daar zal je wel veel plezier van hebben. Wij zijn ook nog hard op zoek naar een nieuwe tafel, dus gaat MP toch maar is beter in de gaten houden!

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gave tafel... Lang leve marktplaats! Jammer genoeg is het nu even geen weer om aan de tuintafel te zitten, maar zaterdag... zaterdag is het écht tuintafelen-weer:-) Succes met de zoektocht naar jullie buitenlamp, X

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Prachtige tafel hebben jullie gevonden,hier hou ik ook van en ook van het zoeken naar iets en je hebt ook gelijk,nieuw is heel duur en duurt een poos voor het uitstraling heeft,nu heb je alles in 1 klap,dat word een heerlijk sfeertje in jullie tuin,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Lia,

    Wat een prachtig leuke tuin heb je en dito eethoek.Prachtig hoor. Ja, ik ben ook op zoek naar nieuwe tuinset, maar ben nog wel even bezig naar iets leuks en betaalbaars...
    Bij jou goed gelukt dus zie ik wel. Toppie.
    Geniet lekker van t weekend.
    Groetjes van Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een mooie stoere tafel. Dat is zeker elke dag koekeloeren op MP wel waard. De stoelen staan er perfect bij en zo eronder geschoven lekker ruimtelijk.

    Op naar de mooie lamp... het is juist wel leuk dat zoeken en speuren naar mooie spulletjes. Veel leuker dan alles in één keer in een "zaak" zal maar zeggen!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ha Lia,
    Bedankt voor het toevoegen van mijn wwblog in je bloglist. Ik heb het ook gedaan.
    Groeten,
    Pleun

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Prachtige tafel gescoord!
    En die lamp die scoor jij ook wel.

    Laat de zomer maar komen.
    Fijn weekend.

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia