zondag 6 maart 2011

Van alles wat.........

Deze post gaat over van alles en nog wat. Eerst wil ik Judith bedanken voor de award die ze mij gaf. Ook al vind ik dat we het allemaal wel verdienen, want ieder blog is leuk op zijn eigen manier. Maar stiekem geniet ik wel natuurlijk.

liebster

We lopen allebei al wat jaartjes mee in P-land en haar interieur vind ik misschien wel de meest inspirerende van allemaal... Hoe zij (en haar man) van een doorsnee doorzonwoning zo'n prachtig paleisje gemaakt heeft: RESPECT! Dus ik ben blij dat ik, naast het P-gebeuren, ook via Blogland van haar huis mag meegenieten. Dus Lia, voel je niet verplicht om iets met deze AWARD te doen, maar ik vind écht dat je 'm verdient...

En ik geef hem niet door omdat jullie hem allemaal verdienen. Maar Judith héél erg bedankt voor de award en je lieve woorden....

Ook heb ik deze week de knoop doorgehakt om niet de 4-daagse te gaan lopen. Vorig jaar kwam dat idee opeens weer naar boven toen wij in Nijmegen waren tijdens de 4-daagse feesten, als je hem ooit gelopen hebt blijft het kriebelen zeggen ze weleens. En wie weet komt de derde keer ooit nog, maar deze winter heb ik zoveel tegenslag gehad qua gezondheid dat ik daarom besloten heb om het niet te doen. Het gaat me simpel weg teveel energie kosten, en die heb ik nu zo hard nodig om op te knappen. Dus we gaan gewoon weer heerlijk genieten van de kortere wandelingen. Ook leuk en gezellig.......

De tuin is in grote gedeeltes klaar,de bomen zijn gisteren gebracht en gepoot. Iets wat niet even 1.2.3 ging. Want ze waren loodzwaar en niet makkelijk beet te pakken.

028

Want het was een gigantische moddertroep geworden. Er moesten op verschillende plaatsen klinkers opnieuw gelegd worden en we konden nog net voor we stopten de stoep schoonmaken. En vanmorgen heeft manlief de schutting afgemaakt, en hebben we even gekeken waar alles kwam te staan. Er zal iets weg moeten, maar wat........ En hij heeft ook nog wat aan het afdak gerepareerd, en dan loop ik met de camera alleen maar in de weg. Dus nog even geduld.

Ik heb ook eerst maar eens wat voorjaarsbloemen in huis gehaald, want door al die gezellige stapels bloemen die je in blogland tegenkomt, wil je ze zelf ook....

022

016 008

023 014

Wens jullie allemaal een fijne week, met hopelijk een lekker zonnetje.

024

Soms krijg je ook weleens mails van dames die je blog bekijken, maar zelf geen blog hebben. En bij sommige heb je dan ook een heel leuk en goed contact. Deze dame is echter een blog gestart na ons allemaal gezien te hebben. http://thestyleofmissm.blogspot.com/

Fijne week..........

Lieve groet Lia

19 opmerkingen:

  1. Wat spannend zeg , zo'n grote boom......zal vast weer erg mooi zijn , jullie smaak kennende.

    Gefeliciteerd met je award, kan helemaal met Judith instemmen hoor , je hebt gewoon een prachtig huis , ook een reportage waard vind ik ....

    nou , goed van je dat je de lat wat minder hoog legt. Gewoon genieten van minder lang lopen lijkt me veel relaxter (moet er zowiezo al niet aan denken ..40km brrr )

    fijne week , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. VAN HARTE MET JE AWAR!!

    JE RANOKELS ZIJN ERG MOOI ZO MET DIE TAKKEN.

    JE BOMEN ZIJN OOK EEN PLAATJE EN BEN BENIEWD HOE JE TUIN WORDT.

    FIJNE WEEK LIA,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je Award. Ik heb er ook 2 gekregen. Erg leuk.
    Ik ben benieuwd hoe het gaat worden in je tuin. Wij zijn ook hard bezig, van de week gaat het straatwerk eruit en weer opnieuw erin.
    Geniet van het beginnede voorjaar. Je hebt een prachtige bos bloemen staat, ik heb precies dezelfde bos net weggegooid.
    Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gfeliciteerd met je award Lia, echt dikverdiend want je hebt een prachtig huis waarvan je ons op je blog heerlijk laat meegenieten!

    Ik ben benieuwd hoe de tuin wordt! Gisteren heeft de buurvrouw zonder overleg flink in onze gezamenlijke voortuin lopen snoeien en gewoon de helft van een struik aan haar kant er afgehaald. Ziet er niet uit grr... Wij willen de voortuin graag aanpakken, maar ze heeft een emotionele binding met een mega apeboom en een jaar geleden zei ze dat alles er uit mocht, behalve die boom. Maar ja, dat is dan ook geen gezicht! Wordt vervolgd!

    Ik ga naar mijn werk! Ik wens jou ook een hele fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een beuk?? Mooi die zijn begroeid tot onderaan..dan heb je echt zo'n zuil.. ik wacht geduldig op nieuwe foto's ;)
    Moeilijke beslissing over het lopen, wij hebben gisteren een flink stuk gelopen maar het viel heel zwaar, dus ik snap je goed.
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je award. Maar zeker het berichtje dat ze erbij schrijft; dat is toch hartverwarmend. Prachtige boom zeg, al gelijk zo'n mooie volwassen stam en prachtig in vorm.
    Binnen wil ook miss kitty graag met de bloemen op de foto. Geniet er van, ze zijn schitterend.
    Wens je een fijne week.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, nieuwe tuinplannen.
    En die boom maakt gelijk een tuin af!
    Ziet er mooi uit, hoor je de vogeltjes al fluiten in jouw boom en dan die nestjes...
    Geniet ervan!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chips zeg...nu ben ik er nog niet uit wat voor bomen dit zijn.....zit te turen.....tja ben ook niet zo'n kenner....maar goed dit krijgt vast nog een vervolg.
    Heerlijke om jezelf zo nu en dan eens heerlijk te verwennen met zo'n pracht boeket.
    Fijne week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die boom; wow!! Ben heel benieuwd hoe de tuin wordt. Heb nog heel veel tuininspiratie nodig!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je award (ik heb er pas ook 1 gehad, heel leuk maar dan hè?) Geweldige boom, zo te zien vierkant. Ik heb ze ook maar toch maar rond omdat er al vierkante taxussen naast staan. Maar het kan zo weer veranderen hoor.
    Je bloemen zijn prachtig en zo blijven ze mooi.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige boom voor in jullie tuin Lia, dat wordt volgens mij een zuilvormige beuk als ik het goed zie. Wat leuk trouwens dat je de Blog van Marjolijn in het zonnetje zet, ik had haar ook net ontdekt dit weekend en had in een nieuwe post (maak ze altijd vooruit) ook al een link naar haar blog geplaatst, maar die haal ik nu wel weg omdat jij haar blog hier al in de spotlights zet.
    Wat vervelend dat je wegens gezondheidsproblemen de 4-daagse niet kan lopen meis, want ik kan me zo voorstellen dat je dit graag had gedaan.
    Dat meisje op de foto op mijn bureau is inderdaad mijn dochter.
    Ik ga nu weer heerlijk de tuin in en ben benieuwd naar jou foto's als alles klaar is.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een flinke BOOM !! maar dan zie je tenminste ook dat er iets staat en bomen zijn zo mooi hé.
    Heb je ook fijn schaduw van als het zomer,s warm is.
    Geniet straks maar fijn van je nieuwe tuin.

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat de tuin opschiet.....en wat een mooie bloemen Lia.......ik ga even op haar blog kijken en dan ga ik ramen zemen ......heel vel ramen...hahahhha!! .....fijne week liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een award, altijd leuk! En wat een boom zeg ... volgens de tuinman gaat het met ons boompje (meer past er niet in de tuin) goed komen, benieuwd hoe mooi jouw tuin weer gaat worden.

    Enne die 4 daagse; wij roepen het ook al jaren dat we dat wel willen maar mijn bouwval-lijf heeft al moeite met 10 kilometer, dus denk niet dat ik daar ooit over de Via Gladiola zal komen, maar kortere afstanden zijn ook leuk toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geen Nijmeegse Vierdaagse maar een Boom Vierdaagse ;-) Wat een joekels Lia! Prachtig hoor! Ook in onze tuin moet nog veel gebeuren, maar ik ben net als jij aan het kwakkelen en moet dus nog even geduld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een nieuwe blog? leuk, ga ik daar zo eens kijken, maar noot voordat ik je heb gezegd hoe dapper ik je vindt, een wijs besluit, in het voordeel van je gezondheid, lijkt voor de buitenwereld zo eenvoudig, maar dat is het natuurlijk niet altijd! Chapeau! Je tuinplannen gaan zo te zien gestaag en die bomen zien er veelbelovend uit, we gaan ze ook nog een keer in verticale positie zien???;).
    Dit zijn toch de dagen dat die katten een GODDELIJK leven hebben...de zon op hun vacht en snoezen maar......lekker!

    Fijne dag!
    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een enorme boom joh! Maar het zal schitterend worden, vast en zeker.
    Heel lief katje heb je, die van jou kan ook al zo lekker liggen zo te zien. Genieten kunnen ze wel die kattenlieverdjes.

    Jammer dat je botervlootje zo stinkt! Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet met mijn neus heb ingehangen na het schoonmaken, zo meteen maar even doen met die van mij :-))

    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd met jouw gekregen award! Altijd leuk om op deze manier waardering te krijgen.
    En de tuin wordt volgens mij erg mooi. het moet toch altijd eerst minder worden voor het beter wordt, nog even afzien.......ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

    Fijne dag, Lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige boom Lia..ben benieuwd naar je tuinfoto's!
    Mooie plaatjes ook van je bloemen..krijg je echt een voorjaarsgevoel van..
    Fijne dag vandaag & geniet van de zon!

    Lieve Groet Marja.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia