maandag 11 april 2011

Groeten uit de Betuwe.....

 

Zaterdag zijn we eens even gaan wandelen op het appeldijkje in Tricht. Een prachtige omgeving in de "Betuwe". Het dijkje loopt langs de Linge, en het staat altijd in bloei als daar de jaarlijkse bloesemtocht van het Rode Kruis (16 April) gelopen word. Maar omdat wij aankomend weekend er even tussenuit gaan en omdat we al zoveel mooi weer gehad hebben, dacht ik dat daar de bomen ook al wel in bloei zouden staan. Maar helaas, nog niet echt open. Maar toch wel erg mooi. Natuurlijk hebben wij hier ook genoeg bloesem, woon natuurlijk in de Betuwe, alleen staat die meestal netjes in rijen. En daar staan van die mooie knoestige oude bomen langs het dijkje. Zo mooi....

 

011

012

013

Dus een dezer dagen probeer ik toch maar eens terug te gaan. Want ben toch wel trots dat ik in die prachtige Betuwe woon.

 

IMG_0070

En hier al wel bloesem, dus ja je weet het niet hé....

Fijne week

 

Lieve groet Lia

33 opmerkingen:

  1. Nog eventjes en dan heerlijk tussen de bloesem fietsen.
    Groetejes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet blijkbaar toch nog even wachten! Mijn wens is ook om de komende weken een keer naar de Betuwe af te reizen, het lijkt me een prachtig gebied en de bloesem geeft deze periode meteen iets extra's!

    Lieve groet, Ingrid

    P.S. Veel plezier dit weekend, ben benieuwd wat jullie gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die bloesem, bij mij staat de magnolia te bloeien. Ook erg mooi. Ik kan er ook ontzettend van genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig geweldig geweldig!!! Wat is NL toch mooi he...overal zijn prachtige plekjes te vinden, je moet ze willen zien!!!!
    GENIETEN, dankjewel!

    Liefs,
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het mooi bij jullie!!! Echt prachtig en wat een leuke dorpjes...gaf me echt het vakantiegevoel, we gaan ook zeker nog eens terug komende zomer.
    Er stond veel in bloei maar ook nog veel niet, heeft vast met de fruitsoort te maken.
    Geniet er lekker van, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh het staat allemaal al mooi in bloei. Prachtig! Ik ga zaterdag de bloesemtocht lopen, nu voor het tweede jaar. Vorig jaar was het prachtig en zonnig weer, dat was super!
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk!
    Binnenkort gaat er een ritje richting de betuwe...echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Betuwe is zo mooi, ik heb er een aantal jaren gewoond en wel in het oude Drumpt, bij Tiel.
    Wat jij zegt de bloesem is idd nog niet zo ver, bij mij in de tuin staat het al in volle bloei. Maar deze bomen zijn zoveel mooier, die dikke knoepers :-)
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend samen.
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig wandelen of fietsen in de Betuwe, straks kersen kopen en eten bij de kraampjes zo leuk en lekker. Alvast fijn weekend gewenst.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een paar dagen zon al niet doen. Bij ons gaat de bloesem ook opeens open. Prachtig om al die mooie tere bloemen te zien.
    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Lia! Zo mooi als je daar rond kunt wandelen.
    Fijne avond nog,
    wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het appeldijkje.....ik heb er vaak gelopen en gefietst. Mijn zusje woonde in Tricht aan het begin van het dijkje dus ik weet hoe mooi het is.
    Mijn dochter woont ook in de Betuwe en mijn opa kwam uit Buurmalsen. We hebben dus wel iets met jouw thuisland.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi he is ons landje.......we boffen maar,,,,dat we hier mogen wonen !...liefs fijne week van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je woont echt in een prachtige omgeving Lia. Het Appeldijkje is zo mooi, wij hebben er al een paar keer gefietst, de Lingeroute, echt een aanrader.
    Ik wens je een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een weekend lekker weg, wonen in de mooie Betuwe, wat wil je nog meer?! De pereboom hier in de tuin staat ook op springen, maar het is nog net niet zover ;))
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, Lia, heerlijk dat je daar woont. Ik weet niet precies wáár je woont, maar een vriendin van me woont in Beesd, vlakbij de Mariënwaardt dus. Ben je daar weleens geweest? Ook fruitbomen ten top daar... prachtig.
    Bij ons achter in het park is er een fruitboer die rijen met appelbomen en perenbomen heeft. Ontzettend mooi om te zien. Volgens mij staan de peren nu in bloei. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Heb zelf een appelboom in de tuin en die bloeit dus nog lang niet. Maar het zal ook wel aan het ras zelf liggen.
    Enne Lia, waar gaan jullie heen aankomend weekend? Heerlijk, er even tussenuit!

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik geloof dat wij ook eens naar beneden moeten
    afzakken zo richting Flipje Tiel ;-)
    Nederland heeft zoveel moois te bieden.
    GENIETEN
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is het daar mooi Lia, en wat een mooie foto's heb je gemaakt, net alsof ik even in je buurt was.
    Heerlijk gewoon genieten

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een prachtig gezicht! Ik ga volgende week waarschijnlijk naar de Betuwe, hoop er dan ook van te genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijkheid Lia om in zo'n prachtige omgeving te wonen. En die oude knoestige bomen vertellen gewoon een verhaal, SCHITTEREND!!!

    Erg mooi je foto's, en ik wens je alvast een heerlijk weekend...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die oude bomen zijn inderdaad wel erg mooi. Jammer dat je voor deze bloesem nog net iets te vroeg was. Ach wie weet bloeien ze pas na het aankomende weekend; kun je alsnog ervan genieten.
    Gelukkig is het in heel de Betuwe prachtig.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het zal de komende weken weer druk worden in de betuwe vooral daar op die appeldijkjes, maar het is er ook zo mooi!!! helaas is er haast niet te fietsen want trekkers en wandelaars en brommers en solexen en hardlopers...ja je komt er van alles tegen. gelukkig woon jij dichtbij en kan jij je eigen tijd bepalen en rustig foto`s maken voor ons zodat wij daar van kunnen genieten:-)

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. IK HOU HIER VAN!
    VAN DIE BLOESEM AAN DIE FRUITBOMEN.
    STERKER NOG,IK WOON ER TUSSEN.

    FIJNE WEEK,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi daar.
    En de foto's zijn echt heel sfeervol.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bij het zien van bloesem moet ik vaak denken aan jouw post erover van vorig jaar, zo mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig al die bloesem, dat hebben we hier zoveel niet. Heerlijk om daar een voorjaarswandeling te maken. Je hebt prachtige plaatjes gemaakt~!
    Fijne dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De kersenbloesem is heel kort dit jaar, zaterdag nog niet helemaal uit en nu is het meeste al weggewaaid.Ik heb maar 1 foto gemaakt vanuit m'n keukenraam omdat het waarschijnlijk de laatste keer is omdat er (zeer waarschijnlijk) een huis komt te staan, hè bah. De peren nog wel mooi.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia, ik loop de nordicroute: het eerste stukje loop je dan samen met alle andere lopers maar al vrij snel heb je een eigen route en die is een stuk minder druk! Ik ga niet de 4-daagse lopen hoor, maar gewoon voor mijn plezier. Ik nordic elke week een paar keer en dan is het leuk om ook eens een langere route te lopen.
    groetjes Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nederland op haar mooist, prachtig toch al die fruitbomen en hun bloesem!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige omgeving en ja,Erna heeft een nieuwe blog sinds kort,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie omgeving.
    Prachtige bloesem.
    Genieten.
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat leuk dit berichtje over de appeldijk. Ik woon zelf in Buurmalsen en kan zo de fiets pakken en naar de appeldijk fietsen via Tricht. Het is hier prachtig mooi en vooral nu in het voorjaar met die bloesem.

    Ik las dat een aantal dames zich afvroegen waarom sommige bloesem al volop in bloei staat en andere niet. Nou, de perenbloesem is eerder en is wit van kleur. De appelbloesem komt later in bloei en is roze. Door het vele warme weer is de bloesem wel eerder dan vorig jaar, dus ik denk dat de wandelaars van de Bloesemtocht a.s. zaterdag geluk hebben.

    Veel plezier voor iedereen die 'm gaat lopen.

    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia