woensdag 11 mei 2011

Onder het afdak.......

 

We hebben alweer heel wat uurtjes doorgebracht onder ons afdak. Het afdak wat wel wat kleiner is geworden doordat de blauwe regen is verwijderd, en waaronder die deur zit, waarvan enkele mensen graag willen weten wat daar nou te zien is.

 

34

 

022 35 

De bordjes aan de schuur verwijzen al een beetje naar het geheim. En je vind daar dus de hobby van manlief.

 

069

Jullie kennen vast wel de Puchjes uit de jaren 60. Misschien zijn er ook wel die er toen die tijd ook echt op reden. Nu waren wij er al wel in de 60'er jaren, maar nog niet de leeftijd om daarop te mogen rijden. Puch was er in diverse soorten en overal in Nld werden ze anders gereden, sommige reden met zo'n enorm hoog stuur, en een ander koos weer voor een bepaalde kleur, of koplamp. En dat gold ook voor de Kreidler of Zündapp, ook die werden helemaal verbouwd door de eigenaar. En je kon vaak ook aan de kleding en schoolsoort zien wie er op een bepaalde brommer reed. Manlief zat er eigenlijk tussenin, en had met alletwee wel iets en kon toen ook een Puch krijgen net als zijn broers, maar heeft toen toch zijn keuze laten vallen op een Kreidler wat in 1975 hier in de buurt weer veel gereden werd.

 

Maar die Puchjes is hij nooit vergeten.

20-03 063

En die worden hier in dit schuurtje gerestaureerd. Eerst moet er natuurlijk allerlei materiaal verzameld worden. En er hebben er hier ook al heel wat de wedergeboorte meegemaakt. En meneer is natuurlijk ook hier weer perfectionistisch in, dus er gaan heel wat uurtjes inzitten. Van babypuch, kleuterpuch, tot kikkerbek, en in wit, zwart/geel en zwart/rood.  Tja, en dan moeten ze door ruimtegebrek weer worden verkocht, en op deze manier kan hij weer aan een nieuw project beginnen. Want het is wel een dure hobby.  Maar niet alles hoor, hij heeft er nog genoeg en maakt nog heel wat ritjes op die brommers.  En dan denkt hij weer dat hij 16 is, hihi.....

Zoals jullie nu dus zien, is manlief niet alleen met mijn hobby bezig.

 

Lieve groet Lia

32 opmerkingen:

  1. love it!
    specially that moto!
    that is so pretty!
    perfect for summer days to come!
    happy day!
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hulde aan de leuke mannen! Degenen wie ons koesteren, thuis lekker wegklussen, onze angsten sussen, een rots in de branding zijn! De rest mag verrekke'het is niet zo'n gekke om dat te wensen-gezien mijn exen. Maar nu heb ik er ook zo eentje, een lieve schat en hoop met hem samen nog lang door het leven mag. Voor jullie hetzelfde wensen, zal verder niet meer kwekken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wát een leuke hobby
    die van mij poetst de lak bijna van zijn Harley Davidson ;-)
    Ik vind het zelf ook gaaf: én lekker stoer !!!!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke post Lia ! je had het al wel eens verteld dat hij graag aan het sleutelen was :-)
    deze op foto ziet er dan ook tiptop uit!!
    zo'n brommer heeft mijn oudste broer ook gehad, hij is er zelfs mee naar Zeeland gereden, toen mijn ouders daar op vakantie waren
    enne ik heb zelf ook een puchje gehad, alleen was dat een heel aantal jaartjes later :-)
    ik zou wel graag een solex willen hebben, zie ze bij jullie in de buurt wel eens rijden in groepen, zoooo leuk !!
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke hobby.....daar heb ik ook nog op gereden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn man is ook zo'n klusser. Tijdens de kraamtijd van mijn jongste lag er ook in in onderdelen op het grasveld. Leuke decoratie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een LEUKE post Lia!!!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke hobby heeft je man! Ik heb er ook nog wel opgezeten vroeger..die van mijn broer.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk zo leuk !!! echt zo gaaf !! ,.....wie heeft er geen gehad ?? een Puch !!.....geweldig !! superrrr......xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuke hobby.
    Enne...ze zijn uit mijn tijd...jawel.
    Maar heb er nooit op gereden.
    Dat niet.
    Ik fietste,ik was niet zo'n held wat brommers betreft.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke hobby, heerlijk toch als je ergens zo met plezier mee bezig kunt zijn.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk toch, een man met een hobby! Als het maar niet zo erg wordt dat je hem op moet geven voor het programma: HELP, mijn man heeft een hobby! haha. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat doet mij natuurlijk meteen denken aan mijn Puch Maxi, zwart met een rood streepje...ik vond hem helemaal geweldig, alleen die helm en dat vette haar vond ik niets :-)!

    Dus je man hobbiet binnen of buiten...dat houdt hem mooi van de straat hihi!

    Een fijne avond Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is weer eens een hele andere post. Geweldig is hij! Wel handig dat je man gewoon thuis kan sleutelen, kun je gezellig samen koffie drinken onder je nieuwe afdak.
    Groet, Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kijk nu het eigen domein van manlief....om na het klussen voor jou ;0) even helemaal ZENN te worden!!!
    Ha mijn mannetje hier heeft ook een passie voor oudjes....brommers dan hè ;0)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo dat is echt gaaf Lia, het brengt herinneringen terug aan die goeie ouwe tijd van de puch's en de kreidlers of de buikschuivers.
    Geweldig leuke post, ik heb zitten genieten.

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh....dit is echt jeugdsentiment Lia. Wat leuk dat je manlief nog steeds een brommer-hobby heeft. Ik heb vroeger ook weleens op een Puch gereden van een vriend.
    Ik vond ze prachtig met dat hoge stuur.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn als je een hobby hebt, waar je zoveel plezier aan beleeft. Het bordje met de openingstijden... helemaal geweldig!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke post en leuke hobby heeft jou man! dat zou mijn man ook graag doen als hij wat meer tijd had een oude brommer of moto reastaureren...knap die brommer op de laatste foto!

    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Wat een leuke hobby! Die Puch mag er zijn hoor!!!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  21. kriebels....kriebels .....in mijn buik .....in mijn hoofd, wat een mooie tijd was dat, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je man heeft dus ook een zwak voor "brocante". Mijn broer had verschillende Zündapps waar hij aan kluste. Soms mocht ik achterop. Doodeng.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik schiet in m'n hoofd gelijk een eind terug in de tijd.. ik was 17 en had een Puch Maxi.. een gouden!!
    Super dat manlief behalve het delen van jouw passie ook z'n eigen passie heeft (waar jij dan weer een beetje in meedeelt :))
    Lieve groet (ook voor de sleutelaar), Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha, deze laat ik niet aan mijn mannetje lezen, anders weet ik gelijk waar onze mooie nieuwe grote schuur voor wordt gebruikt..
    Ik vind het een superleuke hobbby en hier wordt er ook van gedroomd, later met mijn 2 zonen dan...
    Super post!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo'n leuke klushobby verdient natuurlijk een fijne werkruimte en zelfs de buitenkant past weer helemaal in het plaatje en nog leuker dat we nu weten wat daarbinnen allemaal weer gerestaureerd wordt. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke post en leuke hobby van je man.. Die van mij houdt alleen van sporten (wielrennen...).

    Super mooie foto's ook.

    Groetjes cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik had je witte post gemist (leuk) maar zie dat de brommer er eigenlijk perfect bij past! Leuke hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nostalgie, nostalgie ! Wat een leuke hobby. Jij gaat toch ook wel mee hè met de tochtjes. Ben je ook weer even 16 *smile*.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat gaaf de oude brommertjes,ik vind dat helemaal super,ze zijn zoveel mooier als die gevaartes die nu rond rijden haha,fijne dag,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk Lia! Ik heb er zelf eentje gehad, vond het ook zooo stoer met zo´n hoog stuur!
    Ja, jeugdsentiment!
    Lieve groeten,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja dat is even terug in de tijd . Die Puch's op veel heb ik achterop gezeten. Zelf had ik een mobilette. Gaaf dat hij dat doet zeg...... In Den Haag had je hele groepen die op die dingen reden. Enig en die jongens heete de kikkers hadden een loden jas aan en clarksschoenen.. Geweldig die tijd en wij meisjes hadden een heel wijde pijpen broek aan levens gevaarlijk natuurlijk op zo'n brommer en laten we die PTTcape niet vergeten. En gelukkig niet zo'n helm op net als nu. O genieten als ik er aan terug den. Leuk dat lief ze zo mooi opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geweldig ! helemaal leuk!
    Zoals ik jou al es heb verteld ,mijn man is fan van ut Dappie(zundapp)hij heeft nog geen tijd om echt te klussen maar hij krijgt er wel steeds meer zin in ,als ik vutter wordt ga ik dappies opknappen zegt ie dan
    We zien wel ......hiihihi

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia