zaterdag 21 mei 2011

Stoffen........

 

Behalve de gewone stof die je op de plinten e.d ziet liggen, ben ik weg van stoffen materialen. Voor mij  geen leren bank, maar een bank met warme stof, in mijn geval mooie linnen. En die vind je dan ook weer op een stoel, al is het dan in een andere kleur. Ook de stoelen bij de eettafel hebben een linnen hoes. Maar linnen vind je ook in diverse soorten in mijn gordijnen. Van hele grove linnen tot wat minder grof, en ook diverse tinten. En nu in navolging van mijn leesstoel ook het bankje bij de eettafel in velours. Bepaalde stoffen geven mij niet alleen het gevoel van warmte maar ook de stijl die je krijgt bij bepaalde stoffen en kleuren.

En omdat ik alles zelf maak, en soms laat maken door mijn zus. Gaan de restanten die overblijven natuurlijk op de stapel. En een gedeelte daarvan vind je in mijn oude vliegenkastje.

Gewoon omdat ik het mooi vind.

 

090 

Het vliegenkastje heeft al overal gestaan, en zo ook de koffers en tas die erbij staan. Maar hebben nu een plaats gekregen op mijn zolder, en als ik daar dan ben heb ik ook altijd wat leuks om me heen.

 

080

 

083 

Gewoon wat simpele dingen als een oud portemonneetje en een flesje met zilveren dop bij een oude hoedendoos geven ook het sfeertje waar ik van houd.

 

082

En natuurlijk moet er altijd wel ergens een kleur verf op een staal gezet worden.

Wens jullie een heel fijn weekend.

Lieve groet Lia

48 opmerkingen:

  1. Allereerst; Fields of Gold....Prachtig! Hele mooie herinneringen aan!

    Heel mooi al die stofjes bij elkaar. Mooie kleurcombi!

    Groetjes en een fijne zondag! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige stoffen Lia. Ja, linnen op de bank; dat zou ik ook graag willen. Helaas heeft ooit een prachtige bank het niet lang volgehouden met de katten en is leer op dit moment haast de enige optie. Gelukkig hoef je zo'n bank niet kaal te laten. Plaids, kussens en zelfs van die oude tafelkleedjes; de warmte van die stoffen maakt het toch gezellig.
    Ik geloof dat jij maar nooit op mijn zolder moet kijken; je zou schrikken van de troep. Wat is het netjs bij jou.
    Geniet van de zondag. Hier een start met een buitje, maar het zou later droog worden.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou net als jij van stoffen, soms niet zo handig met huisdieren dus zitten we hier vaak op een kleedje maar het staat zoveel warmer. Lief vliegenkastje, er kunnen zelfs nog wat stofjes bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Linnen vind ik ook erg mooi, al hoor je vaak dat het verkleurt. Aankomende winter wil ik in de woonkamer de lichte gordijnen vervangen door linnen exemplaren met een kleur die meer bij de winter past, maar het verkleuren houdt mij tegen of valt dat reuze mee Lia?

    Mooi plekje heb je daar op zolder!!!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Lia,
    Wat een nette zolder heb je :-) Euh ik laat die van ons maar niet zien hihi
    Móói al die stoffen, kleuren en verschillende structuren.
    Dat vliegenkastje is daarvoor écht prachtig !!!
    FIJNE ZONDAG
    De regen komt hier met bakken uit de lucht ;-)
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor mij ook stof hoor! ik kies het ook speciaal omdat het warmer is dan metaal en leer.
    Alleen jammer dat het moeilijker is schoon te maken/houden.
    Wat heb je er weer een super mooie foto seire van weten te maken

    Fijne (hopelijk droge) zondag toegewenst.
    Hier in Friesland regent het zo nu en dan lekker.
    Mooi buitje voor de tuin!

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dat vliegenkastje met die stoffen erin en hele mooie decoratie erbij! lief dat kleine oude portemonneetje!

    fijne zondag
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n stapeltje stof op voorraad voor je weet maar nooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Linnen is prachtig. Alhoewel de donkere tinten erg snel verkleuren....Mooi sfeertje heb je weer neergezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja ik ben ok gek van linnen...ik moet nog een beetje practisch denken met al die mannen hier in huis vandaar een bank uit zweden maar ooit....prachtige plaatjes heb je gemaakt
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi stapeltje!! En wat fijn dat jij en je zus zo veel zelf kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk stapeltje voor in het vliegenkastje! Gezellig hoor!!

    Wat fijn dat je zus hoezen voor je maakt, want dat is ècht een flinke klus (heb net twee fauteuiltjes gedaan...).Pff alleen de zoompjes nog, maar toen moest ik eerst passen op de stoel... en heb ze even laten zitten... ahum eventjes...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb ook een hele stapel lappen liggen. Maar ik kan nog geen draad in een naald krijgen. Maar ze blijven geduldig wachten tot ik iets meer tijd heb om met een naaimachine om te leren gaan.
    Prettige zondag nog!
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik heb pas een linnen lap gewonnen bij Makkie, ik wil daar ook graag linnen kussens voor op de bank van maken! ik houd ook niet van leer, vind stof veel warmer:)
    heerlijk sfeertje heb je weer Lia!

    fijne zondag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wat een mooi sfeertje op zolder.
    Bij mij is dat wel anders!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij jou is elk hoekje in huis volgens mij perfect gestyled, dit is ook weer prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, stof op de plinten! Jammer dat je er niet van houdt want je krijgt het gratis en voor niks en je hoeft er niets voor te doen!!!! hahaha!
    Ik ben ook van het stof, maar dan die andere! Jammer met allergieen maar de wasmachine is er goed voor! Groetjes, karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Linnen is prachtig! Ik zit eraan te denken om mijn oude schommenstoel ermee te gaan bekleden.
    Prachtig zeg die grijstinten.
    Ennuh ik zou willen dat mijn zolder er zo bij stond. Gaat niet lukken op dit moment met 2 dochters in huis.
    Nog even wachten dus.
    Fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo heb je een prachtige verzameling stoffen op stapel staan Lia en dat vliegenkastje vind ik helemaal geweldig. Hoop er zelf ook ooit nog eens eentje op de kop te kunnen tikken.
    Een sfeervol hoekje.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat restjes stof al niet kan doen in een vliegenkastje... Daar wordt je vanzelf blij van, het zijn de kleine dingen die het doen om ons gelukkig te maken!!!

    Fijne zondag, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi stapeltje, al die stofjes bij elkaar.....ik hou er wel van. Mooi sfeertje!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  22. simpel is meestal het mooiste, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook bij mij geen leer, daar heb ik helemaal niets mee. Ik heb dan ook geen huisdieren. Nee wij hebben alleen maar stoffen banken gehad. En de volgende (witte) bank zal ook weer van stof zijn.

    Hier regent het af en toe, momenteel schijnt de zon, hopelijk is het vanmiddag beter.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie sobere kleuren hoor, ook hier geen leer, alleen maar linnen...ook je vliegenkastje is prachtig!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ook mijn voorkeur gaat uit voor stof, dit geeft toch een warmere en gezelligere sfeer dan leer. Zelfs op zolder heb je een prachtig hoekje gemaakt; het vliegenkastje is daar mijn favoriet!

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooit heb ik een lederen bank gekocht en nooit heb ik ergens meer spijt van gehad. Hij was erg duur en omdat ik het zonde vond om hem voor een prikkie weg te doen, staat hij nu in Frankrijk. Jouw stofjes in het kastje zijn heerlijk om naar te kijken. Omdat ik nogal achter ben met lezen, ben ik even door je vorige posten gegaan. O, wat zou ik graag een ritje op die mooi brommer rijden, wat een super leuke hobby van jouw man.

    Fijne zondag en liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind linnen ook erg mooi, maar over het algemeen hoor je niet zulke positieve dingen over het gebruik ervan. Het verkleurd heel erg en als je linnen wast? Oei, dan houd je niks meer over.
    Ik zou graag linnen gordijnen willen hebben. Schrikbarend duur, maar mooi... wordt dus ook afgeraden helaas.
    Wat ziet je zolder er mooi uit. Bij ons is het in huis over het algemeen netjes, maar kom je de zolder binnen... oeh! Een hele andere ruimte! Opslagplaats voor van alles! :-)
    Ga je voorbeeld denk ik maar volgen ;-)
    Een fijne zondag, Lia, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind dat portomoneetje zo mooi subtiel bij de hoedendoos staan. Het doet mij denken aan de portomonee die mijn moeder altijd gebruikt(e)...
    Bij het zien ervan had ik even zo`n terug-denk-momentje aan vroeger :-)

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige stoffen... en die hoedendoos is ook al zo schitterend!

    Liefs en een fijne zondag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Lia,

    Je vermelding heeft volgers opgeleverd, dank je wel daarvoor ! Hier ook geen leer hoor, ik heb 2 antraciet kleurige linnen fauteuiltjes maar nu naar 5 jaar verkleuren ze wel wat. Binnenkort komen er nieuwe en weer in stof. De hoedendoos vind ik echt prachtig, staat hier ook nog op me verlanglijstje.

    Lieve groet,
    Yvonne
    www.metbrocantlabel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ongelooflijk mooi en super gestyled..
    ik blijf dromen over een huis als die van jullie om over je zolder maar niet te praten

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooi hoekje weer, zonde dat het helemaal op zolder is...je gaat er vast vaak zitten:) Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige stoffen en het hoekje is helemaal mijn stijl.

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dus elk stofje vertelt ondertussen ook een verhaal neem ik aan? Een dierbare stapel denk ik.
    Mooi om te koesteren.
    Fijne zondag.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heerlijke stof is linnen egt wel ben gek op lekkere grove stoffen in natuur tinten maar dat ind ik zo en zo heerlijke kleuren leuk zo kastje overal goed voor zie je maar ......

    lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie stoffen. Op je kastje ben ik verliefd wat een schatje.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een mooie tinten stoffen. Vind je vliegenkastje ook prachtig. Staat ook nog op mijn lijstje maar kan deze nu niet kwijt. Misschien in het nieuwe huis. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh, wat een leuk kastje heb je daar joh. Prachtig op de foto gezet ook. In simpele dingen zit de mooiste schoonheid, dat is zeker !
    Fijne zondag nog. Groetjes van Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Handig Lia dat je zoveel zelf kunt met stofjes,ziet er gaaf uit in je kastje en de koffers zijn super,sfeervol hoekje heb je daar,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Leuk hoor Lia al die stofjes!
    Het kastje is superleuk!
    Fijne avond nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel knap dat je het overál leuk hebt! In je vorige post ook weer slimme tips.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Alsof het vliegenkastje gewoon gemaakt is voor die mooie stapel met stofjes. Vroeger had ik manden vol (kinder)stofjes maar zo'n stapeltje woonstoffen is toch wel heel mooi zo! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Mooi dat stapeltje stofjes met verschillende structuren en kleuren maar toch een eenheid.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Leuk !!!!!...wij hebben net nog een nieuw hoekje gemaakt.....zie je later op mijn blog......ben zo moe.....maar het was keileuk !! heb genoten.......wat een weekend.....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel herkenbaar! Ik werkte vroeger als textieldesigner en kreeg vaak heel mooie stoffen te zien. Als ik nu ergens een mooie stof zie koop ik er een of twee meter van, met het idee 'ik maak er wel iets mee'... Ondertussen is mijn naaikast ook goed gevuld, en ik wil deze zomer enkele mooie tafelkleden gaan maken.

    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik hou van kleur, maar deze grijze tinten zijn toch prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Alleen al die stapel stoffen laat een stukje zien van wie Lia is :))
    Oh ik hoop dat mijn zolder er deze zomer ook weer zo opgeruimd uit zal zien, ik begin al het badkamerspul her en der in huis behoorlijk zat te worden..
    Tot gauw! Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia