zondag 19 juni 2011

GEWOON SOBER……


Sommige onder jullie waren benieuwd wat ik nu met die stoere plank zou gaan doen. Die plank dat dus een deksel van een oud kaasvat blijkt te zijn, je komt hier in blogland nog weleens iets te weten. Oh ja, die plank…….

047
Die staat dus gewoon op de eettafel met daarop een simpel betonnen mannenhoofd. Gewoon sober, zoals ik het mooi vind.

036

Een tijdje geleden zat manlief naar het plafond te kijken in onze keuken/eetkamer. Daar zitten gipsplaten die volgens hem niet helemaal naar wens zijn. De spotjes in de keuken komen ook steeds uit het plafond vallen. Spotjes te klein of gaten te groot. Maar goed, ik neem meteen de kans waar. Als dan toch het hele plafond opnieuw aangesmeerd word, dan halen we ook meteen de lampen boven de eettafel weg. Want ze zijn wel leuk maar ben er een beetje op uit gekeken, en het past ook niet meer zo bij mij. Dus van die kristallen op bovenstaande foto heb ik straks geen last meer. Nieuwe lamp en spotjes zijn al uitgezocht, nu het plafond nog.
Fijne week,
L.G.Lia

37 opmerkingen:

  1. En het plafond wordt dat helemaal opnieuw gestuuct? Ooh dat geeft zo'n zooi, maar het wordt zekers zo mooi. Ik ben wel benieuwd wat jullie hiermee gaan doen. Maar dat zien wij hier straks wel verschijnen..
    Ik wens je nog een hele fijn zondag ☼
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je plank op tafel staat heel mooi Lia!
    Trouwens je pot met tak vind ik ook geweldig!
    Ben benieuwd straks naar je plafond en lampen!
    Vr Gr Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Conclusie en actie...dat loopt weer lekker snel bij jullie, mocht willen dat dat hier soms ook zo ging hihi! Ben benieuwd welke lampen je hebt uitgezocht, vast hele stoere...dat kan bijna niet anders!

    Mooi je deksel zo op tafel...past helemaal in jouw stijl!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wahah dat is nogal een werkje zo'n nieuw plafond !!!
    Nouh ja als dat bij jullie zó snel wordt beslist
    dan verwacht ik binnenkort het resultaat ;-)
    Dat deksel heeft weinig nodig om móói te zijn
    prima plekje daar op tafel: léuk !!!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat wordt een grote klus. Succes ermee.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He ik zie dat je ook pagina's hebt aangemaakt, leuk. Maar ik dwaal af, ik ben heel benieuwd hoe straks je plafond wordt, en ik vind de deksel zo wel heel erg mooi op je tafel. Ja helemaal jij Lia!

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Juist gaaf zo,bij sommige spullen moet je niet teveel bij of op zetten,die zijn al prachtig op zich zelf,gaaf nieuwe lampen,ben benieuwd,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even kijken en overleggen en dan...actie! Goed team zijn jullie ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Da's wel even een klus maar als je dan gelijk nieuwe lampen kunt hangen, is even in de rommel niet (zo) erg. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Staat mooi zo op je tafel! En die lamp, ik hou wel van een flinke lamp boven de eettafel. Vind ik erg sfeervol, het liefst eentje met bling bling pegels want die doen het altijd goed op de foto... spotjes...nee...
    Een mooie stoere takkenlamp past ook mooi boven je tafel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zo'n verandeing! Ik ben benieuwd naar je nieuwe lamp en spotjes. Volgens mij heb ik helemaal niet gereageerd op jou laatste berichtje bij mij. Grappig dat je er nu uit ben wie ik dan moet zijn. Ik had dan tocg gelijk dat het jouw zoon is die vlak bij mij woont? Met zijn mooie witte hond... Fijne week. Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zo je stoere plank op tafel, leuk met dat betonnen hoofd! Ik zou zo graag willen dat Lucas zich zou ergeren aan ons plafond, zitten van die naden in....ooo....ik wil het zo graag strak maar lucas begint er niet aan, dan koopt hij liever een nieuw huis:-) leuk even weer bij je te kijken en te lezen...fijne week Lia!

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben weer zeer benieuwd naar de later foto...Oh wat is het toch een feestje jouw blog en je huis...in een woord genieten.....liefs fijne week....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's van het plankje en het mannenhoofd.
    En ik ben ook benieuwd,hoe het plafond er uit komt te zien.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad leuk om te weten wat die oude plank nu eigenlijk voor doel heeft gehad voordat hij bij jou terecht kwam. Ik vind het mooi hoor een beetje sober, dat mannenhoofd staat er goed bij.

    Ik heb trouwens een leuke give-away van Ramsign, dus als je kans wil maken om een leuk emaille nummerbord te winnen kom dan even buurten op mijn blog.

    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo kanp dat je gewoon aan je stijl vast houd. mij lukt dat gewoon niet altijd..niet teveel roep ik dan en voor dat ik het weet heb ik weer wat gekocht. de plank staat zo geweldig en succes met het plafond
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. lekker dat jullie weer aan de gang gaan. En ik dacht al dat de lampen niet helemaal Lia waren. Ben natuurlijk hartstikke benieuwd wat er nu komt te hangen. We hoeven toch niet heel lang te wachten hè? Haha

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. weer heerlijk bezig Lia, al vind ik je lampen boven tafel nog steeds mooi :-)
    vallende spotjes, weer eens wat anders als vallende sterren :-)
    wat leuk dat jullie een uiltje hebben met jongen, steenuiltjes zijn echt van die kleine gedrongen beestjes he, ik heb er pas nog 1 op de foto gezet, vlak bij jou (Marsdijkje)zat op de schoorsteen van een huis (horde fietsers hebben hem niet gezien, gaan overal aan voorbij)
    succes met klussen
    lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed team jullie twee, heerlijk is dat he!
    Ben benieuwd naar je lampen, of is het 1 lamp?

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Idd sober en stoer, heel mooi zo!
    succes met de veranderingen en ik ben benieuwd naar het resultaat!

    fijne week
    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig mooi, ben ook helemaal gek van die vazen! Die moet ik echt scoren voor ons nieuwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,
    Je betonnen mannenhoofd vind ik een plaatje, gaaf zo op tafel met je kaasvat deksel, super!!
    Fijne dag, groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja veel werk he, die kristallen! ze zijn prachtig, maar...
    succes met het plafond! En n fijne dag vandaag!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. haha, grappig dat je man begint over de plafond platen en dat jij je kans schoon ziet om meteen nieuwe lampen te kopen. Je stoere plank heeft zo weer een totaal nieuwe functie. Heel leuk. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi stoer plaatje!
    En wat wordt het: lekker industieel of stoer?
    Ik neem ook mijn kans waar en ben op zoek naar 2 nieuwe lampen, maar heb de stoere lijn ook al in mijn hoofd!
    Succes met de klus :-))
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie plaatjes Lia..Het ziet er sober maar ook erg stoer uit hoor!
    Ik vind het echt prachtig,en ben heel benieuwd naar je lamp!

    Lieve Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi plaatje hoor ..leuk kopje heb je lekker klein dus kan je overal neerzetten en neemt weinig ruimte ..... prettige week

    lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Van het een komt het ander. En wat een handige man heb jij. Ik wens je veel succes.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo zie je maar dat sober ook erg mooi kan zijn, Soms is less dus echt more.....
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat lijkt het mij geweldig als Rem iets zag in huis, wat verandering/verbetering behoeft... Hij ziet namelijk niets... zucht! Behalve als het omvalt of naar beneden kukelt... hoewel... hahaha!

    Hij heeft weer andere talenten, maar die betreffen helaas niet het mooi maken en verbeteren van het huis.

    Wel fijn dat het gelijk aktiefaxie is. Gelijk andere spotjes en lamp uitgezocht... heerlijk!

    Een hele fijne avond, groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een mooie stoere onderzetter heb je zo op de eettafel Lia en ik zit ondertussen ook even naar je plafond te kijken hihi.
    Ik heb een oer-lelijk platenplafond (echt nieuwbouw) en door een fout! komen er af en toe blussen in en laat het gespoten laagje los, dus echt een pokken-plafond hihi. Wij willen (duurt nog wel even) dit gaan oplossen door balken en daartussen plankjes, vind ik helemaal geweldig.
    Ben benieuwd naar je lampen.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik ben heel benieuwd maar weet dat het helemaal goed gaat komen Ook ben ik heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar je nieuwe lampen!!
    Succes met klussen en een fijne week
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk te lezen dat het een deksel van een kaasvat is, weten wij ook wat wij in de keuken hebben :). Helemaal met de gedachte dat het plafond in de keuken uit kaasplanken bestaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lia, je heb de plank niet mis geslagen haha, het staat heel mooi zo. De vaas met tak mag er ook zijn.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi lia, dit is echt toeval. Ik zit vanavond wat blogjes te kijken , om naar plafonds te kijken . Wij hebben nu nog een plafond met gipsornamenten en van die lijsten bovenin. We willen nu dat eruit en balken erin. Dus zit ik bij jou foto's te kijken en wil een reactie plaatsen dat je zo'n mooi plafond hebt en de kleur zo goed. Wij twijfelen erg tussen een balkenplafond in een blauwgrijze tint of gewoon wit. Wat een toeval dat je het nu net wilt veranderen. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden, ik kan niet wachten om de foto's te zien.
    Die plank is helemaal mijn ding. Ik zag hem een paar weken geleden op een open huis van iemand. Daar waren ze een heel stukje duurder. Er stonden allerlei kleine houten kruikjes op. Maar dit van jou vind ik ook erg leuk.
    Succes met jullie nieuwe project, het plafond.

    een hartelijke groet van Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ht ziet er lekker stoer uit...en ik vind het ook stoer dat je even je plafond laat doen.. (SJOUWEN en VUILLAKKEN)
    Mooie muziek overigens..you may say, that i'm a dreamer...klopt...
    Lieve groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gewoon prachtig!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia