woensdag 1 juni 2011

Mijn bloemetje op woensdag (hoop ik)......

 

Deze woensdag zal ik ook eens even mee doen met mijn bloemetje op woensdag, tenminste als het nog op woensdag te zien is.

En wel met de inmiddels overbekende pioenroos. Iedereen heeft al weleens deze bloem laten zien, maar ik wil er meteen een vraagje bij stellen.

Er was pas iemand die een goede tip had om ze uit te laten komen. Dus ik dacht koop weer een bos, maar wat was die tip nou? Natuurlijk kon ik het niet vinden, dus wie heeft die tip voor mij???  Heb ze netjes schuin afgesneden, zakje in het water gedaan. Later nog eens het water ververst met weer een zakje. Grrrr......

 

065

De twee grote zijn inmiddels dus uitgebloeid en de anderen nog steeds in knop. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

063

069

Deze waren prachtig en roken ook zo lekker.

Wil je nog meer van die mooie bloemen bekijken ga dan hier naartoe.

Fijne hemelvaartsdag,

Lieve groet Lia

32 opmerkingen:

  1. Tussen de tuinactiviteiten door kom ik even naar je bloemetje op woensdag kijken! Pioenen zijn zo mooi! Wat je tips betreft, iemand vertelde mij laatst over suiker in het water maar ook het besproeien van de knop met water zou helpen. Dat laatste heb ik met mijn pioenen ook gedaan, ze gingen inderdaad open maar het blad van de bloem was wel een beetje bruin geworden. Volgens mij kun je het beste een bos pioenen kopen waarvan de knop al een beetje open is.

    Een fijne dag, het is prachtig weer buiten! Lieve groet, Ingrid

    P.S. Het is nog geen 13.00 uur, je post is ruim op tijd :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bloemen en lekker roken:)
    Een fijne hemelvaartsdag
    Groetjes Karolina

    P.S Mijn zus favoriete uw decoratie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Lia,

    Inderdaad even de knop met de fijne sproeinevel van de plantenspuit besproeien. Dit lost wat van het plaksel op dat op de schutblaadjes van de knop zit - de pioenen hebben soms de kracht niet om door dit plaksel heen zichzelf te openen. Misschien nog een beetje extra helpen door de schutblaadjes met je vingers opzij te schuiven.

    Hopelijk zijn ze nog niet ingedroogd, want dan zul je weinig succes hebben. Met verse pioenen lukt het me bijna altijd! Ik kreeg de tip van de marktkoopman...

    succes en groetjes,
    Marlotte (picasa)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Lia, suiker zou ik niet doen ivm mieren. Wel had ik de tip gekregen om ze in warm water te zetten zodat ze gauw uitkomen. En ik moet je zeggen dat voor de allereerste keer de hele bos tegelijk is uitgekomen. Ik vind je laatste foto wel heel erg mooi, met de pot met de pioenen.

    Fijne dagen
    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dé tip niet voor je. Maar ik lees hierboven al wel tips. Wat zijn deze witte mooi.
    Wens jou ook een gezellige hemelvaartsdag.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kreeg de tip om 2 druppeltjes bleek bij het water te doen. Niet alleen goed om het water schoon te houden maar de pioenen zouden super worden.. Nou en dat zijn ze hoor. Kijk maar op mijn blog want ik heb ze ook als bloementje op woensdag.

    Groetjes cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook gelezen dat een schepje suiker zou helpen.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb gelezen dat je ze even onder de lauwe kraan moet houden. Dan is het plaksel eraf. Nou ja, hoe het ook zij, ze zijn zo ook al erg mooi in de stoere vaas!
    Lieve groet Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. met al deze tips gaat het vast lukken Lia, ik ben benieuwd:) ik heb net zelf ook pioenrozen gekocht en ga ze in ieder geval in lauwwarm water zetten en de knoppen iets natmaken, eens kijken wat ze gaan doen!

    fijne zonnige dagen!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Lia,

    De tip kwam van mij :-)
    Een schepje suiker in KOUD water doen. Koud water heeft de meeste zuurstof en laat alles en iedereen daar het beste op gedijen! :-)
    En inderdaad de stelen behoorlijk schuin afsnijden en als er van dat 'lijmspul' op de knoppen zit wil afspoelen onder water ook helpen.
    Maar dat heb ik niet gedaan. Gewoon suiker in koud water, meer hebben ze niet nodig. Ja, een beetje liefde misschien.

    Succes, laat je het weten als de andere knoppen hun gezichtjes hebben laten zien?

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig en wat apart dat ze niet uitkomen,ik heb daar geen last van en ik snij niets schuin af,ik hou alleen in de gaten dat ze water genoeg hebben,geef niet eens voeding,ik heb zoiets eens gehad met rozen,in mijn oude huis kwamen ze alleen in bloei op de aanrecht,niet op de tafels,alleen daar,apart he,nog een fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach pioenen, niets dan miserie lijkt me, al zijn het dan wel prachtige bloemen. In de tuin doen ze het niet en in huis gaan ze ofwel niet open en als ze dat uiteindelijk wel doen zijn ze al verwelkt voor ze helemaal open zijn, ofwel exploderen ze van zodra ik ze in water zet en zijn ze in twee dagen 'op'. Het is me wat maar we halen ze toch allemaal graag in huis; ze zijn ook zo mooi en geuren heerlijk.
    Ik las dat je de knoppen kan besproeien met water als de knoppen niet opengaan maar ik heb het nooit geprobeerd. Ook geen koud maar lauw water geven hoorde ik al. Het proberen waard lijkt me.

    Groetjes,
    Marian

    PS Wat staan ze bij jou weer in een mooie 'vaas'; zelfs in knop zijn ze mooi.
    Al begrijp ik dat jij ongeduldig zit te wachten op bloemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een goede tip heb ik helaas niet...bij mij is het vaak meer geluk dan wijsheid...enne...dat bloemetje op woensdag, of zondag of maandag van mij mag je elke dag wel bloemen plaatsen...ben er dol op!
    Geniet je ook zo vandaag.
    Fijne middag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De tip van Marjolijn had ik opgevolgd (een schepje suiker in het water) en mijn pioenen zijn prachtig uitgekomen, dus zeker het proberen waard. Wat een prachtige combinatie van de pioenen en de robuuste vaas.

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia, ik heb nog nooit gehad dat de pioenen niet uitkwamen. Is inderdaad wel een raar gezicht die knoppen. Je hebt dus een bijzondere bloem op woensdag.
    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja een tip....koop ze bij een goede bloemist......whahahahahah!!!.....als het daar niet lukt krijg je zo andere.....echt hoor......liefs van mij......ik zou ze nooit tever in knop kopen...ietsje gesprongen is echt beter.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's. Ik had het ook gehoord over het schepje suiker! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja hier komen ze ook weleens niet uit...je zou ze 't liefste open-kijken dan he?
    Hopelijk gaat 't de volgende keer helemaal goed!

    Prachtig die pioenrozen!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Lia,
    Mijn tip voor de pioenrozen is de bos eerst een 1/2 uurtje op z'n kop in lauw water zetten en na een dag of wat nog een keer.
    Komen bij mij altijd uit
    Succes.
    Groeten Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je pioenrozen zien er op de foto prachtig uit en met die tips moet het de volgende keer helemaal goed komen.

    Groet,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Pioen rozen zijn prachtig , maar inderdaad soms gaan ze niet goed open. Ik ben dan ook blij met je vraag en alle tips hier :) Ik moet zeggen de laatste twee bossen die ik heb gekocht zijn allebei open gegaan zonder er wat extra's mee te doen puur geluk denk ik.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,

    Je hebt mooie pioenrozen staan! Ik zie dat ik geen tip meer hoef te geven. Ze zijn allemaal al genoemd :-)!

    Gezellige dagen!

    Lieve groetjes van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Met Pioenen moet je gewoon geluk hebben Lia. Ik heb twee bossen staan en allebei hetzelfde behandeld, maar de één bloeit volop en de ander grrrrr niet dus. Ik doe trouwens ook een schepje suiker in het water.
    Fijne dagen en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is wel een prachtig soort Lia, maar wat balen als al die knoppen niet uitkomen. Ben heel benieuwd met alle tips of het toch nog gaat lukken met deze.. Het staat echt fantastisch mooi in die prachtige vaas!!!

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echte Lia pioenen ;-))
    Groen, wit en een tikje stoer.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een tips, hopelijk komt de rest ook nog even 'uit de knop'. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig zijn je pioenen..... en je hebt al heel wat tips gekregen!!!Ik heb er ook wel een paar.de eerst tip heb ik uit een tuin tijdschrift koop altijd pioenen die al een beetje uit gekomen zijn want te dicht in knop willen ze op een vaas wel eens niet meer open gaan. de tweede tip... ze af spoelen de knoppen dus met warm water!!!dit laatste heb ik nu gedaan in ja hoor het werkt heel goed!!!!
    Een fijne weekend en groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Haha je hebt de beste bos weg gegeven dus... die van mij waren allemaal prachtig! Ik mail je nog even want ben benieuwd...!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo doe ik wel eens een scheut 7-up bij de bloemen, zijn ze dol op...deed m`n beppe/oma vroegel al en die had haar bloemetjes er altijd bijstaan, het leek wel kunst, soms gewoon te perfect!

    Ik geniet van je prachtige pioenen Lia.
    Fije week,
    liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. De ene bos is de andere niet helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je maakte me nieuwsgierig m.b.t. de tekst op mijn foto's, dus ik ben even terug gaan bladeren op mijn blog.

    Het watermerk staat er op vanaf oktober 2009, alleen heb ik nu wel een ander lettertype en staat er sinds een paar weken photopgraphy achter...ik krijg kapsones hihi! Eigenlijk zat daar meer de gedachte achter dat het dan misschien voor anderen duidelijker zou zijn dat ze mijn foto's niet maar zo mogen gebruiken, kom ik kort daarna prompt een stel foto's van mij tegen...! Maar het doel lijkt wel te werken, want bij jou viel het op haha!

    Ik wens je een heel fijn weekend Lia! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik kreeg woensdag twee bossen hele mooie pioenen van mijn ouders en de bloemenman heeft erbij gezegd dat ze op warm water gezet moesten worden. Dat heb ik dus gedaan en ze komen nu prachtig uit.
    (En de vorige bos ging heel raar doen.........en wat bleek, ze hadden helemaal geen water. Oeps.)

    Geniet van je mooie bloemen!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia