dinsdag 28 juni 2011

Rustig aan……


De afgelopen dagen waren en vandaag is de temperatuur weer even zomers te noemen. Heerlijk, want dit is toch beter dan al die regen. We weten intussen wel dat hier in Nederland altijd alles TE is. Te heet, te koud, te nat, te droog, en zeuren doen wij Nederlanders ook altijd te veel. Maar we hebben weer heerlijk buiten gegeten en ‘s avond ook weer tot laat buiten kunnen zitten. Iets wat toch een heerlijk zomergevoel geeft.
Wij moeten nog 3 weken, voor de vakantie begint. Maar voor een aantal mensen begint die al a.s vrijdag, en hoop toch echt dat we allemaal wel een beetje redelijk, mooi weer hebben. Want iedereen verdiend het toch zeker.
Mijn vakantie is al een heel klein beetje begonnen, enige tijd geleden kon ik opeens mijn linkerhand niet fijn meer bewegen. Maar na een extra pilletje en mezelf toespreken ging het wel beter. Maar helaas afgelopen vrijdag kwam het weer net zo plotseling terug als het verdween. Dan toch maar een bezoekje aan de dokter en mijn pinkmuis doet een beetje vervelend, en met wat pillen van de reumatoloog en met wat rust, hoop ik dat het snel over is. Niet absolute rust maar gewoon iets minder. Nu is dit met deze temperatuur ook helemaal niet erg. Dus ik vermaak me wel met een heerlijk boek. Over een boek gesproken, heb net een boek gelezen waarvan ze zeggen dat het de nieuwe “Komt een vrouw bij de dokter” is.
Het heet Vita van Matthijs Klein, zag hem bij de Madiwodovrijdagshow en meteen het boek besteld. En ik vond het prachtig en het leest echt als een tierelier, zoals Paul de Leeuw al zei.
Terwijl Hylke Moorman worstelt met zijn zoveelste complexe relatie, wordt hij verliefd op een vreemd klein meisje: Vita. Nadat ze lang om elkaar heen gedraaid hebben, belandt hij met haar in bed. Als een week later ook de eerste kus plaatsvindt, is hun liefde bezegeld.
Hylke is met Vita voor het eerst echt gelukkig. Totdat hij merkt dat Vita depressief is en niet naar het leven, maar naar de dood verlangt. Hylke onderneemt verwoede pogingen om haar tot inkeer te brengen, maar merkt dat dit Vita alleen maar meer kwelt. Om te voorkomen dat Vita ongelukkig blijft, besluit hij een eind aan haar leven te maken.
Vita is een controversieel verhaal over de liefde en de dood in een relatie waarin deze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Zeg er verder niet veel over, misschien is een van jullie het wel aan het lezen.
Deze foto’s heb ik vanmorgen al vroeg gemaakt, en dat gaat helaas ook niet zo fijn. Maar een paar moet af en toe lukken.
005
007
006
Zoals jullie zien heb ik een hele bloemenzee voor mijn raam staan. Die gelukkig door al die regen nog netjes overeind staan.





39 opmerkingen:

  1. Gelukkig een fijne tijd om even iets rustiger aan te doen als is de reden natuurlijk niet zo fijn. Sterkte ermee meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte met het rustig aan doen, zit alleen volgens mij niet helemaal in je systeem. Wat een mooie bloemenzee. Soms is het net of ze licht geven vind ik. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte met je hand en veel leesplezier gewenst. Het gaat regenen, dus lekker op de bank met boek en een heerlijke kop thee?

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Probeer van de nood een deugd te maken ;-)
    De foto's zijn goed gelukt hoor mooi zo'n bloemenzee voor je huis !!!
    Dat boek lijkt me indrukwekkend ik zal het onthouden.
    Zit nu naast manlief in het Radboud op mijn iPad
    Het infuus loopt ... !!! Nog 1 1/2 uur en dan kunnen we naar huis.
    ik hoop dat we op tijd zijn voordat het voorspelde noodweer begint.
    FIJNE DAG
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een zere hand, dat is vervelend .... Rustig aan doen is meestal de remedie, maar dat is moeilijk. Ik heb al maanden last van mijn ( muis)arm , echt een ramp hoor.
    Bedankt voor de boekentip, ik zet het boek op mijn vakantieleeslijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om tijd te krijgen om met je neus in een mooi boek te zitten. Al is het nu niet op de manier zoals je graag had gewilt, lekker vakantie..
    Doe rustig aan, geniet van het mooie weer en...van je pracht boek. Ik heb de titel al opgeschreven. Leuk boek voor op de stapel van 'mee op vakantie!'

    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lees net je reactie op mijn blog, hihi, we moeten allebei maar in de tobbe kruipen vandaag, kunnen we de negatieve energie wegspoelen en krijgen we vanzelf weer fitte ledematen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hé,die witte hortensia's.
    Ik heb ze in mijn voortuin.
    En ik heb daar ook al foto's van gemaakt.
    Wat vervelend,met je hand.
    Beterschap,hoor.
    En geniet maar lekker van je vrijheid.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, dat lijkt me een mooi boek Lia, die ga ik even opschrijven.
    Je Annabelles zien er prachtig uit, die van ons staan er een beestje zielig bij, heb ze net vorig jaar gepland, hoop dat het nog wat wordt!!
    Ik wens je sterkte met je hand, doe lekker rustig aan!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doe mij de hortensia''s maar, het boek is te heftig voor mij....
    En rustig aan meis, laat die handjes maar eens lekker rusten...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vervelend dat je zo'n last heb van je handen Lia, hopelijk biedt de medicatie uitkomst en geeft het verlichting.
    Het lijkt me een prachtig boek, zet het ook op mijn boekenlijstje.
    En wat een prachtige bloemenzee van Anabellen.
    Denk goed om jezelf.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sterkte hoor en doe het idd maar rustig aan!
    Je foto's zijn prachtig!! en het boek hou ik in mijn achterhoofd...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben niet zo boeken lezer dus geniet wel van je foto's die immers goed gelukt zijn ondanks je hand .. wens je veel sterkte er mee ... hier komen in harlingen de eerste buien binnen maar ja tis nederland hahahah prettige week nog ...

    lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig de hortensia's, ze staan hier ook zo mooi weer in bloei.
    Bedankt voor de boekentip,die ga ik zeker ook een keer lezen.
    Veel beterschap voor je hand!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Balen toch Lia dat je lijf even 'tegenwerkt', je boekentip noteer ik even en je Annabella's ... geweldig gewoon. Ik ben ook zo blij dat ze bij ons in het tuintje allemaal aan de gang zijn en al echte bellen hebben. Beterschap en even rustig aan dan maar, groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat klinkt als een mooi boek; even aan mijn lijstje toevoegen! Je Annabellen staan er prachtig bij; geniet ervan. Beterschap en sterkte met je hand.

    Lieve groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige bloemenzee, hier ook! Genieten is dat hè?!
    Sterkte met de pijn in je hand, en neit teveel piekeren!!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,

    Zie nu jouw post met ook prachtige foto's van de Annabella's. Wat ontzettend vervelend dat je zo last heb van je hand. Hopelijk gaat het snel een stuk beter. Maar goed excuus om lekker te lezen en echt eens rustiger aan te doen.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. Maar altijd goed naar de dokter luisteren.:) dus lekker rustig aan doen. Bedankt voor de boekentip, zet hem op m'n lijstje want ben nu al benieuwd. En ben jaloers op die witte bloemenpracht. Zo mooi! Zijn het hortensia's??
    Lieve groet en veel leesplezier,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi,heel erg vervelend van je hand,rustig aan,hoor en heel veel sterkte ermee,prachtige foto van de anabellen,schitterend,echt een bloemenzee,alvast een hele fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vervelend dat het met je handen even niet gaat zoals je het liefst zou willen, ik hoop dat het snel herstelt!

    Voor dit soort genre boeken ben ik altijd wat huiverig, ben bang dat ik het té aangrijpend vind!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Doe het vooral lekker rustig aan en geniet van je boek. IK ga even kijken op bol.com naar dat boek.

    Sterkte!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Wat staan je hortensia's er prachtig bij! Beterschap met je hand. Ik hoop dat de warmte een beetje goed doet!

    Lieve groetjes & geniet van je boek,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia, vervelend dat je zo'n pijnlijke hand hebt, ik hoop dat het met rust en medicatie gauw over is. Vandaag is het geen straf om in de tuin naar je mooie annabelles te kijken. Rustig aan he?
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geniet van de tuin, en zeker van de prachtige anebelle.....hier staan ze ook prachtig.
    Ik heb een soort gelijke foto gemaakt.
    Beterschap,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bah wat naar van je hand.....ik heb altijd pijn in mijn handen van de reuma...of eigenlijk overal en zeker met deze vochtige klamme dagen......ik probeer ook rustig aan te doen...maarja mijn werk kost ook heel veel.......en bloggen ook...hihih!!...wat een heerlijk weer toch he???...ts wel erg warmmmmm...en we gaan zo lekker buiten eten....ik zit nu ook buiten.....onder de parasol....geniet van een heerlijke zwoele avond....liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Als je de tijd dan toch rustig aan door moet brengen, dan maar met een goed boek....hoop dat je hand snel weer in orde is.....groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi die zee van hortensia's voor je raam. Ik hoop dat het snel beter gaat met je hand. Al is een beetje extra rust ook wel eens lekker.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Rustig aan doen met dit weer kost ons weinig moeite. Maar vervelend is het wel, hoop dat je snel weer herstelt.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jeetje dat is super vervelend Lia, je hand.

    Zorg goed voor jezelf hoor, je hebt maar twee handen.

    En je foto's, ik vind ze prachtig hoor

    Sterkte
    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zelfs met die reuma blijven die foto's prachtig!!!
    Rusten is een uitstekende remedie, dus doen hé?

    Groetjes en spoedig herstel

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat boek stond al op m'n lijstje...had hem ook op tv gezien. Leuk dat je nu meldt dat het echt goed is, dat is toch altijd afwachten. En neem je rust lieve Lia, niet teveel willen....je hortensia's zijn super, geniet ervan.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat vervelend zeg, de pijn aan je hand. Is er gediagnosticeerd dat je reuma hebt? Het lijkt me erg naar dat je niet gewoon kan doen waar je zin in hebt maar altijd/veel pijn.
    Ondanks dat heb je mooie bloemen op de pict gezet. Hebben ze het een beetje overleefd naar de buien? Fijne dag en doe rustig aan. Lieve groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. veel beterschap ... en bedankt voor de mooie foto's! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Lia,
    Mijn eerste berichtje op je blog. Pas zeer kort geleden ontdekt, ik wist tot een week of 6 niet eens van het bestaan van al deze prachtige blogs. Ik wens je zeker beterschap met je hand en ik geniet met je mee van je bloementuin.
    Prachtig!!
    Groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ja prachtig je annabellen! Ik heb ze zelf ook gisteren heel bewust op de foto gezet i.v.m het noodweer dat aangekondigd werd,maar ik moet zeggen dat het meeviel en ze er nog heel behoorlijk door heen zijn gekomen.
    wij gaan a.s. zondag op vakantie dus kan je boek nog net misschien halen/bestellen.
    Hou wel van zulke verhalen.
    Komt een vrouw bij de dokter vond ik wel pittig hoor! en de film heb je die gezien?
    Vond ik ook heel mooi/verdrietig!
    Héél véél beterschap met je hand!
    Lieve groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig zo hoor die vaas tis jammer dat de plant kapot is maar zo heb je toch nog een mooie vaas vol en kan je ernog van genieten....wens je heel veel sterkte pasgoed op jezelf en geniet van de rust ....lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Via via via ben ik op je blog gekomen en wat alles er prachtig uit. Ik heb mij als volger bij je aangemeld en je bent van harte welkom om een bezoekje te brengen op mijn blog.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo naamgenote, wat leuk, ik ken er maar weinig met ONZE naam!
    En dan ook nog dezelfde interesses. Wat leuk!
    Er gaat bij mij steeds iets mis (ik ben ook zo'n oen met de computer) met mijn reakties op jullie bloggen! Dus misschien heb je dit al eerder gelezen dan moet je dit maar 1x vergeten!
    Zonder Jolanda (Franse Lelie) zou het niks worden met mij in blogland.
    Maar ik vind jou blog erg leuk, ik ga je volgen en we zullen elkaar dus nog vaak tegen gaan komen hier en daar!
    Liefs
    Die andere Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia