woensdag 29 juni 2011

Time out……


De warmte werd verdreven door gigantische regen en onweersbuien. Het ging er behoorlijk stevig van langs, en de hortensia’s achter in de tuin zijn verbrand en daarna door elkaar geschud door de wind. En voor in de tuin waar ik in de vorige post de prachtige Annabelle liet zien, die hebben het heel zwaar gehad.
Alles maar dan ook alles lag plat, een voor een heb ik ze uitgeschud en geprobeerd om er nog wat van te maken. De bloemen die gebroken zijn hebben inmiddels een andere plaats gekregen.
008
Het advies opgevolgd van verschillende dames, heet water met suiker. En ze staan nog steeds….) 

010
012
037

Verder denk ik dat het voor mij tijd is voor een time out….. Lichamelijk en geestelijk zit ik er doorheen. Ik kom natuurlijk wel lezen bij jullie, maar beloof niet dat ik een reactie achterlaat. En wil jullie volgers, stille volgers en zij die mij altijd per mail berichten ook bedanken voor de lieve en leuke reacties. Wil je iets weten dan mag je me altijd mailen…..
Verder wil ik jullie dus allemaal een superfijne vakantie toewensen met prachtig weer, en hopelijk zien/horen jullie mij weer over 5 weken.

57 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    Ik wens je een heel fijne vakantie toe! Geniet ervan.
    Groeten,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat je Anabellen door het slechte weer allemaal platgeslagen zijn. Daarom heb ik mijn Anabellen twee jaar terug vervangen door Pluimhortensia's, die ook een soortgelijke grote bloem krijgen, maar niet zo snel knakken.
    Maar gelukkig kun je er nu in huis toch nog van genieten, het is een supermooi boeket.
    Wat jammer dat het niet gaat zoals je zou willen lieve Lia, je heb gelijk om er nu even tussenuit te gaan, al zal ik je wel missen.
    Hopelijk doet het je lichaam goed nu je het even rustiger aan gaat doen.
    Ik wens je een veel beterschap en hoop je na de vakantie weer terug te zien.
    Heel veel liefs van Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet lekker van je vrije tijd,en.......tot ziens!
    Fijne vakantie hoor!groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hier ook schade in de tuin door de wind en regen,mooi zo op je tafel in de stoere kan,ikzelf kan mij ook niet tot het bloggen aan zetten en reageren ook niet echt,vanmiddag zijn mijn beide knieen ingetaped dus die doen behoorlijk zeer en ben ook erg moe,zal het ook door dit rare wisselende weer komen,ik hoop dat je weer opknapt en lekker genieten van je time out,doe het rustig aan,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ga maar heerlijk genieten,dan kom je weer fijn tot rust.
    En wij wachten gewoon,tot je je weer laat zien op je mooie Blog.
    Ik wens je een hele fijne vakantietijd.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och Lia, wat zonde van je prachtige bloemen. Maar zo zie je maar weer, de natuur laat zich niet dwingen. En vervelend dat je je zo naar voelt, maar goed dat je naar je lichaam luistert en rust gaat nemen. We zullen je missen hoor. Rust lekker uit en vergeet niet te genieten! Ik wens je alle goeds en hopelijk verdwijn je niet helemaal.
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ging het ook ontzettend tekeer, de lucht was gewoon zwart, en die harde knetterslagen, ik hou er niet zo van.

    wens je een fijne vakantie, hopelijk gaat het allemaal weer wat beter, als je, je rust neemt...
    hier krijgen de jongens vrijdag vakantie, hoop eerlijk gezegd dat ik dan zelf ook weer wat beter kan lopen (ik kan mijn rug niet recht krijgen, niet liggen, zitten, staan, lopen grrrr, vrees dat het de hernia is waar ik last van heb, fijn zo voor de vakantie he)
    wens jullie fijne weken !
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jammer van je mooie planten...maar je kan er niet veel tegen doen...ze staan in elk geval prachtig in de vaas!

    Een fijne vakantie en rust lekker uit!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh dát is jammer van je mooie Annabellen.
    Hopelijk kun je er binnen toch nog even van genieten.
    FIJNE VAKANTIE enne henig an zeggen ze hier ;-)
    Ik zal je wél missen hoor !!! Tot laterzz
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doe rustig en denk voor nu maar alleen aan je eigen welzijn!
    Liefsssssss Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer van jouw bloemen maar in de vaas kun je er nog even van genieten. Bij mij zijn gelukkig maar een paar bloemen van de annabelle geknakt.
    Fijne vakantie. Wij moeten nog een weekje.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooo bij jullie ook hortensias met zonnebrand:(.

    Ik wens jullie een heerlijke zomer, hoop je uitgerust en fit weer te spreken!!!

    Fijne vakantie!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,neem het er maar lekker van....hopelijk zien we je over een paar weekjes weer terug en zit je weer lekker in je vel.
    Tot gauw weer !! Lieve groetjes van Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeh, wat jammer van de annabellen.
    Sterkte met alles, rust maar even goed uit. We zien je volgende blogpost wel weer verschijnen. Ik ben nog niet zover. Hier nog een kleine 4 schoolweken voor het vakantie is. Duurt nog even.
    Tot blogs!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Lieve Lia.
    Ik geniet keer op keer zo van jouw posten, al is onze smaak soms toch heel anders, ik kom hier zo graag. Ik zal je missen hoor..
    Goede oplossen om de Annabel in deze vaas te plaatsen, mochten ze straks wat gaan indrogen, misschien een leuk idee om er alsnog een mooie krans van te maken, dan heb je er nog lange plezier van.
    Ik wens je alvast een hele mooi en zonnige vakantie toe, met veel zonnestralen. Die zullen je vast veel goeds doen ☼
    Heel veel lieve groeten
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat naar toch Lia dat je er even doorheen zit, dan is het zeker even tijd voor een Time-Out. Even helemaal tot jezelf komen en heerlijk uitrusten.

    En verdorie wat jammer zeg van die prachtige Annabelle bij jullie, om verdrietig van te worden. Neemt niet weg dat ze er nu fantastisch bij staan in je kamer maar daar heb je natuurlijk niet zo'n mooie struik voor. De natuur kan zo wreed zijn.

    Wens je een fijne rustige tijd toe en hoop dat je weer helemaal de oude zal worden, ik duim voor je hoor!!!.

    Veel sterkte...
    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij ons begint de zomervakantie pas eind juli, moet nog vier weken werken. Pfff, hopelijk wordt het niet weer zo warm.
    Een fijne vakantie voor jou Lia, en hopelijk kun je lekker bijtanken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Lia,
    Doe maar even lekker rustig aan hoor! Dat heeft elk mens zo nu en dan even nodig, ieder op zijn of haar eigen manier. Hoop dat je je snel weer beter voelt. Groetjes, Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige bloemen:)Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Ja het weer heeft ook hier aardig huisgehouden en net als jou mooie Annabella's alles zwaar op de proef gesteld. Lia neem je rust, heel belangrijk naar je lichaam te luisteren, ik weet daar alles van helaas. Ik wens je een heerlijke ontspannen vakantie toe.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Arme bloempjes en arme jij! Rust goed uit. Hopelijk tot dan... Lieve groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer dat je tuin zo door de wind door elkaar is gehusseld. Je bloemen staan wel prachtig in die stoere vaas, zeg! Prachtig.

    Ook een hele fijne vakantie. Rust heerlijk uit en ik hoop dat je snel weer beter voelt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Wat enorm zonde dat de annabellen het gisteren zo zwaar hebben gehad. Kort geleden heeft onze voortuin een metamorfose ondergaan en zijn er annabellen geplaatst, die wat steviger zijn...the strong Annabelle...hydrangea Incrediball. Misschien is dat een tip...deze plant zou volgens de informatie beter tegen regen en wind kunnen, al spreek ik dus nog niet uit ervaring. Gisteren hebben ze het noodweer wel doorstaan, maar de planten zijn nu nog klein en er is nog geen bloem te bekennen.

    Jammer dat je zo'n lange time-out neemt, ik kom altijd graag bij je langs en waardeer ook altijd je trouwe reacties, dus dat zal ik zeker missen! Maar als je er doorheen zit, is het misschien wel verstandig.

    Ik wens je dan ook een hele fijne vakantie toe, mocht je op mijn blog willen buurten, je weet dat je van harte welkom bent!

    Een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi lia
    wat mooi zijn ze he die annabel..
    en goed dat je ff een time out neemt..ik loop ook al achter mezelf aan te rennen maar wil toch altijd alles blijven doen wat natuurlijk niet kan. goed dat je zelf zoiets hebt van ff rust. geniet van je vakantie en tot over een paar weken..
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Even bijkomen kan soms geen kwaad... maar niet te lang weg blijven hoor je blog is altijd zo mooi en ik geniet van je stijl...!!
    Lekker rustig aan doen tijdens de vakantie en dan fris en fruitig ons weer verrassen met mooie nieuwe posten....
    Liefs Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Lia, geniet een beetje van die time-out door vooral even niks te doen (voorzover mogelijk) behalve de dingen die je energie geven. Ik hoop dat je er over een week of 5 weer bent en je dan een stuk beter voelt. Liefs, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Doe rustig aan en geniet van de vakantie. Ennuh dat van dat hete water met suiker wist ik nog niet, weer wat geleerd.
    Hoop je over enkele weken weer helemaal vol energie terug te zien in blogland.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Lia,

    neem lekker de tijd om bij te komen , gewoon heerlijk lezen als je zin hebt maar verder geen verplichtingen en het bloggen even op een laag pitje zetten....... je hebt helemaal gelijk hoor.

    Ik wens je sterkte met je klachten en hoop je over een tijdje hier fit en gezond weer te 'zien'

    hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Neem je tijd lieve Lia, ook al zal ik je natuurlijk missen! Ik wens je alvast een fijne vakantie toe en kom lekker langs als je er zin in hebt. Pas goed op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Rust maar even lekker uit hoor.....mis je wel mijn verjaardag...hihihi!!......kus van mij lieverd....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Doe het rustig aan en geniet van de vakantie periode. Hier staan de Annabellen gelukkig nog rechtop...
    Tot een volgend berichtje.

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zonde van je bloemen maar zo heb je er toch nog even wat moois voor terug ... wil je heel veel sterke wensen en doe rustig aan en pas goed opjezelf hoop je snel weer een keer te lezen geniet van je rust ...

    lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hele fijne vakantie en kom lekker tot rust en tot over een aantal weekjes,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Even onderduiken in alle rust. Soms kan dat een prima idee zijn. Geniet er in ieder geval van! Ik ben blij voor je dat je de bloemen nog hebt ween te redden :).

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Groot gelijk ! Neem de tijd en rust lekker uit meid en tot over 5 weken !

    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zonde van de Annabelle, maar zo kan het ook.
    Ik hoop dat ze mooi gaan indrogen, zijn zo mooi dan.
    Lia, neem het er van en tot over 5 weken.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geniet van je "vrije" tijd en ik zie je graag weer uitgerust terug in blogland.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat zal ik je missen........
    Dank voor al je prachtige posten en dank voor altijd je lieve woorden.
    Ik ken je niet maar gevoelsmatig toch een beetje en je bent me dierbaar.
    Neem alle tijd lieve Lia en pluk elk moment als het lukt.........
    Ik wens je een fijne en liefdevolle zomer toe.
    Geniet geniet.........
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooie foto's !!!

    Geniet van je vakantie en rust maar goed uit!!!

    groetjes
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jammer dat je prachtige Annabellen zo verwaaid zijn. Even een time out is nodig op zijn tijd; geniet van je vakantie en alle mooie dingen om je heen.

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve Lia,
    Ben nog niet zolang je volger maar weet nu al dat ik je ga missen! Maar wat geeft dat! VEEL belangerijker is het dat je je rust neemt! Groot gelijk even zo'n blogpauze!
    Sterkte meid en probeer er toch ook van te genieten.Alleen doen waar je zelf zin in hebt!!
    Lieve Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat jammer dat de Annabellen zo geleden hebben onder de regen!Maar het staat wel weer mooi zo op tafel.
    Lieve (blog)vriendin zorg goed voor jezelf, we houden contact! Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat jammer van je bloemen in de tuin, maar binnen staan ze ook prachtig!
    Ik wens je n rustige, ontspannen vakantie toe en tot daarna!
    Lieve groeten,
    NIcole

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Een hele fijne vakantie, hopelijk doe je weer genoeg energie op om je beter te voelen.
    Je Annabellen staan er prachtig bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dag Lia,
    Herken dat gevoel wel. Gewoon nu even zonder verplichtingen lekker genieten van de zomer, het nietsdoen en wellicht een lekkere vakantie!! het is je van harte gegund! Dank voor je bezoekjes aan mijn blog en veel rust en plezier de komende tijd! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Lieve Lia, geniet lekker van je zomer, kom bij, rust uit, krijg nieuwe energie en kom vol met ideeën weer gezellig bij ons terug...want we gaan je wel en beetje missen als trouwe blogster! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hey lia
    Zeker doen hoor! Mijn reactie over dat ene werd niet gewaardeerd, heb vandaag al 6 berichten kunnen verwijderen..pff wat kinderachtig he!
    Hey fijne time out, doe rustig aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Ria,ik loop even achter maar ik lees je post net even,je zit er even helemaal doorheen lees ik ook,bahh...
    Doe het maar lekker rustig aan de komende weken,ook ik blog niet veel op het moment maar doe wel mijn best om alles een beetje te lezen natuurlijk.

    Voor jou ook een fijne en vooral rustige vakantie !!!

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoi Lia,

    Hoop dat het gauw beter met je gaat, ik doe het ook al rustiger aan, saai misschien maar je moet ook naar je lichaam luisteren. Al zullen we je mooie posten wel missen! Misschien maak je af en toe wat mooie foto's en kunnen we daar over een poosje weer van genieten!

    Hele fijne vakantie!
    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Nou, die storm. Dat was me wat. Hier ook heel veel schade. De annabellen staan in onze tuin redelijk beschut, dus die hebben het overleefd. Jammer voor die van jou. Maar nu heb je ze wel prachtig binnen staan. Iets wat ik nu nooit doe; zo maar zoveel uit de struiken knippen.
    Wat sneu voor je dat je weer zo moe bent. Je kan beter maar niets anders doen dan luisteren naar je eigen lichaam. Rustig aan doen dus en ondertussen weer nieuwe energie opbouwen.
    Veel liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Nu ben ik dubbel blij met je reactie...dank je wel...en zo krijg ik ook nog een tip voor het behoud van de hortensia's...
    Hee, mijn peecee doet niet raar bij jou...je hebt vast een positieve invloed..vasthouden, en dan komt alles weer goed..
    Tot over een paar weekjes...
    Zonnige groetjes, en een positieve knuf van mij...Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Doe rustig aan, geniet van de rust en we zien je vanzelf weer verschijnen. Neem de tijd...
    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hallo lieve Lia, heel herkenbaar die vermoeidheid. Rust maar uit en dan zien we je over 5 weken weer. Geniet van je rust en van je vakantie. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Dan reageer ik toch hier haha,ik kan ook zo genieten van fiets tochtjes en al helemaal wanneer je zulke prachtige bloemen ziet staan,zulke boeketten vind ik heel mooi en dan zo wild door elkaar heen,geweldig,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ha Lia,
    Ik wil je toch even waarschuwen ivm het 2e katje;
    Het gaat bij ons zeer moeizaam onze poes Jara (3 jr)gromt en loert en blaast alleen maar naar de kitten en is bang en rent naar buiten en blijft daar het liefst.
    Bij mijn dochter zit de oudste poes al 4 dagen onder het bed, durft niet naar de kattenbak of te eten...zij heeft alleen een balkon , dus de poezen moeten wel bij elkaar zijn...
    Misschien brengt zij de kitten wel terug.
    Het heeft vast tijd nodig, maar wisten we maar zeker dat het goed gaat komen...
    Dus vraag de optie om het een week te proberen.?
    groeten fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  56. hoi hoi
    Lia wat leuk dat je effies op mijn blog komt. Je hebt wel een aantal keertjes een bericht achter gelaten op mijn blog. Maar je hebt zoveel volgers dat ik heeeeel goed snap dat je het allemaal niet meer weet.
    De kleur bevalt nog prima dankzij jou.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia