woensdag 20 juli 2011

Drie weken verder, en

 

Het gaat de goede kant op,maar voordat jullie verder lezen wil ik jullie eerst bedanken voor de lieve reacties.

Inmiddels zijn we 3 weken verder, en het gaat de goede kant op.

Ik was behoorlijk down door gebrek aan energie, en omdat ik iemand ben die nooit op wil geven, ga je op een gegeven moment op je tandvlees lopen. De energie die ik nodig had, haalde ik uit mijn reservepotje, maar helaas raakte ook dat potje bijna leeg. Medicijnen die behoorlijk wat bijwerkingen geven en wat negatieve ervaringen is dan soms net de druppel.

Thuis konden ze het ook merken, want ik was gewoon anders dan anders. Had in veel dingen geen zin, en vond het overbodig. Overal waar het eerst opgeruimd was, daar lag nu wel wat. Koken, bah en het opeten vond ik nog erger, want mijn darmen lieten me ook al in de steek, want als je de afvalstoffen niet kwijt raakt, zit je gewoon vol. En stiekem huilde ik heel wat af, natuurlijk als ik alleen was, want veronderstel dat iemand het zag..) Nee, want met mij is het immers altijd goed.

Ik heb heel wat gewandeld, gefietst, en mijn camera heeft vele overuren gemaakt. Want dat maakte mijn hoofd heerlijk leeg, verder veel gelezen, en gewoon niets gedaan. En héél langzaam begon ik uit het dal te klauteren, met weer een ervaring rijker wat mensen betreft en ben bezig om mijn reservepotje te vullen. Moet natuurlijk oppassen dat ik niet uit dat potje ga smullen, want dat heb ik de komende winter nog hard nodig. Verder ga ik na de vakantie proberen om mijn lichaam in balans te krijgen en de blokkades te verwijderen door voetreflextherapie.

Ik ga ook proberen om vanaf nu weer wat vaker hier aanwezig te zijn. Als ik niet meteen bij jullie op de stoep sta, moet je het me niet kwalijk nemen. Want nu is mijn vakantie begonnen, en we gaan daarvan genieten. En mijn camera sjouw ik lekker mee.

Zoals hier bij een wandeling in Zeist.

 

slot Zeist (6) - kopie

 

slot Zeist (19)

 

Vandaag ga ik met een vriendin (en de mannen) naar de 4-daagse van Nijmegen. Alweer 2 jr geleden dat ik er ook tussen liep. Ik ga dan zonder camera, want het is daar zo druk maar wel gezellig…..

Tot later….

39 opmerkingen:

  1. Ha wiefke,
    Heb ik weer even gemist, sorry..! Maar fijn dat het de goede kant weer op gaat; rustig aan, dan breekt het lijntje niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel fijn te lezen dat het stukje bij beetje wat beter met je gaat Lia! ik kan me je gevoel wel een beetje voorstellen.. ook hoe eenzaam dat kan zijn.. en het vooral niet willen tonen aan anderen omdat het immers altijd goed met je gaat..
    zorg goed voor jezelf! en ik hoop dat je geniet van je vakantie, en veel energie opdoet voor nu en voor je reservepotjes!
    fijne dag in Nijmegen!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo, hoe herkenbaar dit....
    Bahhh,ja hoor regelmatig komt dit hier ook voor,en het weer heeft zo z,n invloed op mij,ik zit maar en zit maar en wordt dan net zo somber als de buien zelf.
    En nog steeds moe door het niet op pijl zijnde HB.
    En mens rommelt wat af Lia !!!
    Geniet toch maar fijn van je vrije tijd hé.

    groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goed begin van je vakantie...(ik mail je nog deze week)
    Lieve groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Ik wens je een hele fijne vakantie toe en denk goed aan jezelf.

    Geniet er goed van!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het langzaam aan weer wat beter met je gaat! Blijf het rustig aandoen en probeer te genieten van de kleine dingen om je heen!

    Lieve groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, jij kan goed van je afschrijven Lia!
    Het moet wel heel vervelend zijn als zelfs je reservepotje leegraakt, en dat moet niet!
    Fijn om te lezen dat het nu wat beter met je gaat. Geniet van de vakantie, samen met je familie. Leuk dat jullie de vierdaagse gaan meemaken door er gewoon lekker te stáán :-)
    Ik volg de vierdaagse wel via TV-Gelderland! Ook erg leuk om te zien.
    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig dat het wat beter gaat met je neem voldoende rust en ga niet over je grens heen kan het hele probleem ben net zo ...liep ook maar door en door en dan houd het in 1 keer helemaal op ik loop al 3 maanden thuis en ben al moe als ik me ogen open doet dus pas goed opjezelf ... lieve groet en knuffel rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel fijn dat je weer even op het blog een berichtje neerpent, fijn dat je weer aan het opknappen bent en fijn dat je je potje weer aan het vullen bent.

    Geniet van al het moois en gezelligheid om je heen!

    Prachtige foto's heb je genomen. Liefs, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Lia, je verhaal is heel herkenbaar voor mij. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn, en telkens als je denk dat je er bent is het toch weer niet zo. Maar het is toch steeds een stapje dichterbij je zelf. Als je rugzakje vol zit dan is deze last niet zomaar van je schouders, het heeft tijd nodig. Met liefde en begrip van de mensen die dicht bij je staan en je eigen kracht komt het goed. En dat je mensen leert kennen... dat is mij ook duidelijk geworden! Aan de buitenkant is immers niks te zien en dan nemen ze je vaak niet serieus. Maar die laat maar gaan, alleen maar negatieve energie. En om positief te eindigen, je foto's stralen rust uit, prachtig.

    Lieve Groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Lia,
    Goed van je om wat gas terug te hebben genomen om je reservepotje weer wat te vullen.Maar je reservepotje alleen is niet genoeg.Lekker vakantie vieren en weinig doen alleen maar proberen te genieten.Liefs,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee lieve Lia, soms word je tot een halt geroepen, en wil het even niet meer, heel herkenbaar.
    hoop dat je lekker van de vakantie mag genieten, en volop energie opdoet
    en stop dat reservepotje dan ook gelijk maar vol
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. vergeet ik nog te zeggen, wat een prachtige foto's daar in Zeist, mooie plaats is dat
    doeidoei

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Lia,
    Wat fijn om te horen dat je je langzaamaan weer wat beter gaat voelen... Laat de opgaande lijn maar lekker zo verder gaan, maar wel rustig aan... Ja, stiekum aan jezelf bekennen dat het niet zo goed gaat en tegenover iedereen niet toegeven dat je het moeilijk hebt, wat herken ik dat... Maar goed, vooruit blijven kijken!!
    Zeist, hoe mooi is het daar, mijn ouders wonen er dus ik ken het wel een beetje, heel mooi wandel- en fietsgebied.
    En dan Nijmegen; 6 jaar geleden heb ik ook 4 x 40 km gelopen. Wat een ervaring was dat! Het jaar erna weer gestart, maar toen werd alles vanwege de hitte na de 1ste dag afgelast. Daarna is het er niet meer van gekomen... Maar bij de tv-beelden kriebelt het toch wel weer een beetje...
    Fijne dag Lia
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig Lia dat je op tijd op de rem getrapt hebt zodat het nu weer beter met je gaat!

    Zorg goed voor jezelf!!!

    Een lieve zomergroet vanuit Ibiza!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Lia,

    vullen weer dat potje en je reservepotje.....!
    Fijne vakantie.

    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hou jezelf in de gaten en doe voorlopig nog even alleen waar je zin in hebt. Wij lopen niet weg (had ik geloof ik al eens gezegd) en merken wel wanneer je er bent.
    Geniet van je vakantie en nogmaals sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat je er weer bent! En meteen weer prachtige foto's, wat een mooie groentinten...
    Ik hoop dat je lekker opknapt van de voetreflex therapie. Doe het zelf ook, inclusief uitgebreide massage voor m'n hele lijf. Zo heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn om te horen dat het een beetje beter gaat, Lia rustig aan blijven doen!!

    Een fijne vakantie!!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn,dat het weer beter met je gaat.
    En je foto's zijn erg mooi.
    Heerlijk,dat je tot rust komt,tijdens zo'n wandeling en foto's maken.
    Natuur,veel groen om je heen,of de zee met zijn golven,zorgen voor rust in je hoofd.
    Zeker weten.

    Ik gun je nog vele mooie genietmomenten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat het wat beter met je gaat. Pas goed op jezelf! Ga er ook eventjes tussenuit omdat het op is. Maar bij jou nog wel even een teken van medeleven. Zet m op en geniet vooral. Lieve groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Lia,fijn dat je je een beetje beter voelt.Ik wens je een heerlijke vakantie en hoop dat je nog veel zonnestralen krijgt.

    Liefs Eleonore.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Probeer niet te snel weer de oude te zijn, maar doe het rustig aan. Fijn dat het al wel de goede kant op lijkt te gaan!
    Prachtig daar in Zeist, veel plezier in Nijmegen.
    Groet,
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn om te lezen Lia, dat je goed op jezelf past nu. Blijven doen hoor

    Mooie foto's heb je gemaakt en ik ben wel heel nieuwsgierig geworden na je reactie bij mij. Ik moest even denken maar ineens dacht ik: is er een Britje op komst ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik had de afgelopen berichtjes op je blog gemist, maar wat naar voor je dat je je zo hebt gevoeld...En fijn om te lezen dat je nu langzaam aan weer wat opknapt!
    En doe alles op je eigen gevoel en ritme..en denk aan jezelf!
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijn te lezen dat het weer iets beter met je gaat ,goed luisteren naar jezelf!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat lekker dat het weer wat beter met je gaat, ik vind het al heel erg knap van je dat je kan toegeven dat je helemaal op bent/was. Zelf ga ik ook altijd maar door en als iemand vraagt hoe het met me gaaat zeg ik altijd "goed hoor". Durven vragen om hulp is al een heel goed begin.
    Blijf wel rustig aan doen en geniet tussen door van al het moois dat je tegenkomt.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gelukkig dat het weer wat beterder gaat. Geniet van de rust en mooie dingen. Net zo als ik geniet van de mooie plaatjes.
    Een fijne vakantie,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia, je doet me heel erg aan roos denken, zij gaat ook altijd door ondanks de pijn van de fybromyalgie maar soms is het gewoon even helemaal op. Kan er niks meer bij. Ben blij dat je zo lekker opgeladen bent en pas goed op je reservepotje!
    Lieve groetjes jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fijn om te lezen dat het beter met je gaat. Gelukkig heb je er de tijd voor genomen. Zelf kan ik zo'n energie krijgen van buiten zijn; de natuur; camera mee.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fijn te horen dat je ipv bergafwaarts weer aan het bergbeklimmen bent. Liefs, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Fijn dat de rust je goed gedaan heeft... En nu vooral niet te snel vooruit willen gaan hoor Lia! Hopelijk wordt een een gezellige boel daar in Nijmegen: Geniet ervan!!!

    Pas goed op jezelf X

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fijn voor jou dat het beter gaat!!

    Geniet van de rust en je wandelingen, één zijn met de natuur doet wonderen !!!

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Lia, ik ben heel blij dat het weer iets beter met je gaat. Rustig aan blijven doen, en goed op jezelf letten. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia,

    Wat is er toch veel gebeurd tijdens mijn afwezigheid. Wat naar dat je niet lekker in je vel zit. Ik hoop van harte dat je weer snel de oude bent.

    Lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. lieve Lia,wat een mooie foto's van Zeist..heb vandaag nog weer even zitten genieten van je boek,heb het pas geleden bij je gezien toen was ik al onder de indruk,dus vandaar dat ik af en dan nog even kijk..en wat een warmte en rust straalt jullie huis uit heerlijk genieten en we hebben lekker geklets hoop dat de vakantie jullie goed doen.geneit ervan hoor..
    liefs Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. gelukkig Lia, dat het je weer wat beter gaat!
    Fijne vakantie!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  38. love your beautiful blog. so peaceful. i will visit again
    have a wonderful day
    ♥ hanlie

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia