vrijdag 22 juli 2011

Hallo ik ben Joep…….


Wie is dat, hoor ik jullie denken. Wel Joep is, nee word ons nieuwe gezinslid. Al heel lang wilde ik ons gezin vergroten door nog een poes erbij te nemen. Maar bang dat onze Miss Kitty het er niet mee eens zou zijn, heb ik het steeds maar niet gedaan. Maar het was een wens die niet overging. En dus ben ik me er maar eens in gaan verdiepen, en hoe raar kan soms iets lopen.
Eerst even info gevraagd bij een goede cattery, en ook op allerlei andere sites ja, zelfs bij een kattentherapeut allerlei tips bekeken. En toen kreeg ik antwoord van de cattery op al mijn vragen en dat al haar 6 jongen vergeven waren, maar kon wel op een wachtlijst voor later. Een dag later toen ik daar weer antwoord op gaf bleek een optie niet door te gaan maar was het katertje opnieuw aan mensen toegezegd, maar als zij niet wilden mochten wij hem wel. Maar al snel bleek dat die mensen hem dus wel wilden hebben, ze namen ook een zusje. En toen zei ik ‘s avonds nadat ik wat negatieve info had gelezen op het grote www  “ik denk dat we het maar niet moeten doen” want wat als onze Miss het er niet mee eens is? En wat gebeurt er…..ja hoor, ook die mensen zagen ervan af want ze vonden die ene genoeg voor hun hond. En dus waren wij opeens aan de beurt…… Wauwww, wat te doen…. Misschien heeft het zo moeten zijn, en we gaan ervoor.
Over ongeveer 5 weken komt dit kleine Britje bij ons wonen. De namen van het nestje moesten beginnen met de letter J, en zij noemden hem Joep. Ik mocht het nog veranderen maar vind het helemaal bij hem passen dus verander er niets aan.

IMG_1516
Is het geen schatje……

IMG_1507
(foto’s gemaakt door de cattery)
En vandaag heb ik hem even zelf vastgehouden, oh wat moeilijk om hem dan achter te laten. Maar ja……wat moet dat moet.

joep (6)
Zo klein nog in die grote mannenhanden.

joep (2)
hugo (papa Joep) (2)  loetje (mama joep) (2)
Dit is papa en mama poes.
En wij zijn Britse kortharen.
tot later….

44 opmerkingen:

  1. *Smelt smelt*; wat een schatje.
    Je gaat vast in die 5 weken nog een keer kijken.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaaauw,, ze lijken op onze kleine ..kruimel..alleen wil die van ons niet dik worden :(..prachtige katten alle drie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OH wat een dottekoppie ♥ Mijn overburen hebben NET zo'n katertje. Is nu een maand of 8 en ook ZO mooi. Zelfde kleur ook, egaal grijs...schitterend ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,

    Veel plezier met Joep, ondanks dat ik bang ben voor dieren vind ik het wel een mooi poesje.
    Fijn weekend nog.

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,
    Wat een mooi beestje is dat! En de naam is natuurlijk helemaal goed, lekker stoer. Zou je ook niet wensen dat hij zo klein en schattig kan blijven?
    Nog vijf weekjes wachten....moeilijk hoor.... Met miss Kitty zal het vast wel goed komen...
    Groetjes voor nu, fijn weekend,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een dotje. Het vooruitzicht op de komst van de kleine Joep zal je zeker goed doen.
    Nu hopen dat de 5 weken snel voorbij gaan.
    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  7. aaaaaaahhhhhhhhhhhhh.............

    ik snap dat je verliefd bent....
    hopelijk is het snel zo ver.....

    fijn weekend!
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtexemplaar Lia! Mijn pers loopt op het laatst, helaas geen perzenvader want deze dame is ontsnapt toen ze krols was, maar we zijn heel benieuwd wat voor kittens we krijgen de komende week.

    Veel plezier met jullie Joep!

    groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog snel even spieken ... en ja hoor ik smelt spontaan, wat een droppie is Joep en geweldig zijn naam; lekker kort, Hollands en stoer! Liefs, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooh lief lief en dat muziekje , bibber bibber ze komt in een gouden mandje, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh Lia wat een klein dotje,ik wil ook knuffelen haha,Joep vind ik ook erg lief klinken,nog even geduld,de tijd gaat snel hoor,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Lia, wat een droppie is het jouw Joep, helemaal geweldig, mooie kleur en hij krijgt ook van die oranje ogen net zoals onze Joris.
    Proficiat met je nieuwe kind, nog even geduld hebben dat zal het moeilijkste zijn.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk, Joep is een schatje! Leuk zijn die knuffelbezoeken en best belangrijk want straks kent hij jullie al als je hem op mag halen. Die 5 weken zijn zo om!
    Ik hoop dat het klikt met Kitty en dat ze maatjes worden.
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Lia ik ben geen poezenmens maar dat kleine grut is echt om op te (vr)eten ;-) Wat een schattig koppie. Wát een héérlijk vooruitzicht moet dit voor jullie zijn. Meestal mag je in die periode toch nóg eens komen kijken ?! Leuk, leuk, leuk !!!
    FIJN WEEKEND
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OOOOOOWWW Wat een POEPIE!!!!!
    Die wil ik ook!!!
    Hij past ook mooi in je interieur ;-)
    Nu nog even wachten.....
    Groetjes Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, wat een schatje en een toepasselijke naam, het is echt een Joep.
    En nu maar wachten tot het zover is, dat Joep mee mag naar huis.

    En wat Miss Kitty aangaat, ze zal wel even morren maar dat gaat wel weer over hoor!

    Fijn weekend!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een snoes is Joep, en zó snoezelig klein... Wat een prachtige kleur vacht heef 'ie zeg!

    Het is nog wel even wachten, kijk maar veel naar de foto's en de tijd vliegt voorbij.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schatje zeg. En wat is hij mooi !

    Groetjes , Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Joep en Miss Kitty , het komt vast goed. Onze buren kregen vorig jaar twee kleine katjes. Ze waren klein, schattig en heel brutaal. Al snel wandelden ze bij ons naar binnen en binnen no time werden ze dikke maatjes met onze poes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lief,lief,lief,mooi,mooi,mooiiiii,ik ben VERLIEFD !!!!!!
    Wat is dit voor soort poes ?? het is geen gewone huis,tuin en keukenpoes om het zo maar uit te drukken hé.
    Wat zijn nu de juiste adressen om een mooie poes te,tja...kopen,oo ik vind dat altijd zo idioot hé,een dier kopen maar het is nu eenmaal zo.
    Wij hebben 3 poezen gehad en nu hebben we een hondje maar die is oo al heel oud dus nu willen we graag weer een poes vandaar mijn vraag waar zouden wij evt terecht kunnen,een goed adres dus.
    Mischien hoor ik het nog eens van je....
    alvast bedankt hé

    Genieten jullie nog maar even van de foto,s van dit scheetje en nog even geduldig wachten dan maar.

    Fijn weekend

    groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dochterlief zit hier helemaal te smelten.. wat een koppie zit er op :-) Klaar voor de grote wereld straks.
    Leuk zo`n nieuw gezinslid en een leuk vooruitzicht dus! Heel veel plezier met Joep!

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohhhh dit soort kiekjes moet ik helemaal niet zien!! Ik smelt en wil ook!!! Wat een BEAUTY!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Joepie!! Een mooie jochie met idd een naam die bij hem past. Nog 5 weken, ook die gaan voorbij maar weet uit eigen ervaring dat t 5 lange weken zijn. Komt goed.
    Voor nu en fijn weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schatje en wat is hij mooi...dat worden veel foto's op je blog van deze fotogenieke jongeman!

    Een hartelijke groet vanuit Ibiza!

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi, hoi, ik weet niet wat voor een 'soort' het is, maar wat is die beeld schoon.
    De kleur echt geweldig mooi, en als die dan ook nog een beetjes robuust wordt: super.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw...sinds ik het blog van Tanja heb ontdekt, ben ik ook helemaal verslingerd aan die Britten...En jij krijgt er gewoon één...en wat een snoepie, die joepie....
    Ik hoop dat Joep ook mee gaat dragen aan het "potje"; zodat ie snel weer vol zit!
    Fijn weekend! Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schatje is Joep zeg..erg liefff..Ook zijn naam vind ik erg leuk.
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst hoor!
    Ben benieuwd hoe Miss Kitty hem vind..

    Lieve Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,

    you have found your home and now you have find another cat, hahahaha! Leuk, echt een poepie.

    Fijne dag, groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ohh gut Lia, wat een schatje is Joep !!!
    ben benieuwd hoe Miss Kitty gaat reageren :-)
    Max de rode kater bij Steffie moet nog steeds niet veel van de kleine Gijs en Giep hebben (hij is een beetje een opa, die vind dat jonge spul veels te druk om hem heen hihi)
    super leuk dat je wat vernieuwing in je gezin krijgt !!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  30. OOOOOOOH NEE!!!!! WAT EEN PLAATJE!!! doet u mij er drie ofzo!!!! *ZUCHT*.....las dat het langzaamaan wat beter met je gaat, ben ik blij om, en ik weet zeker dat het voorutizicht naar die klein pluizebol je lekker opkikkert;)!
    Wat een DOTJE!!!!! Ik moet mezelf vermannen....manlief wil er geen meer!!!!!:)
    2 is genoeg......zegt HIJ;)!

    Liefs,
    Lynda

    ps Joep is leuk, ik hou wel van die korte stoere namen....en in combi met jullie Miss.....TE leuk;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. O Lia, ik heb je net gemaild en nu lees ik hier je laatste nieuws :)
    Je weet ik ben geen poezenmens, maar deze Joep heeft wel een hoge aaibaarheidsfactor!! En de naam is goed, sober en stoer, perfect toch?!
    Wanneer komt ie? Iets leuks om naar uit te kijken...
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. JOEPerdepoepie!!!! Wat een lieverdje zeg...oh hier gaan we vast nog veel van mee genieten....
    Wat een pluizebol....
    JOEPie de poepie!!

    Fijn dat het weer wat beter met je gaat......
    Fijne zomer
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ooooh ik heb een zwak voor britjes, het is werkelijk het leukste kattenras die er bestaat, aanhankelijk, sociaal en soms heerlijk drollig. Ben benieuwd of Joep ook languit op zijn rug gaat liggen slapen. Onze Bowie heet volgens zijn stamboom eigenlijk Q-pido, maar dat roept zo raar als er dan zo'n grote kater aan komt wandelen haha.
    Nog heel even wachten en dan kan het kitten feest beginnen.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een lieffie.....fijn weekend...van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  35. OHHHHHHHHHHHH........wat een lieverd......
    groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Brits Korthaartjes zijn zo ontzettend schattig. Joep ziet er vreselijk knuffelbaar uit, veel plezier met de voorpret!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een liefie zeg echt een mooi ....Joep leuke naam hoor lekker kort en makelijk wens je veel plezier met jullie nieuwe aanwinst ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat een schatje!!! over drie weken komt onze minoes..kan ook niet wachten hoor....
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Britje Joep ziet er gewoon snoezig uit!

    En je kan misschien later nog een 3de katje bijnemen, is normaal geen probleem hoor, wij hebben hier 4 lieve poezen en geloof me ik kan geen enkel van de 4 missen.

    Veel plezier met jullie kersvers poesje..

    Liefs

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. GAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFF precies onze Guus !
    Zo lief zijn deze katten en mooi vooral en hij kleurt echt perfect in je interieur !

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ooooooo Lia ,wat lees ik nou ?
    O wat vreselijk leuk!
    Je hebt het toch gedaan ?denk niet dat je er spijt van gaat krijgen (mss als ze in je gordijnen gaan hangen ,hahaha )
    Zoals je weet zijn wij ook dol op ons Britje ,nog iedere dag zijn we verliefd op haar
    Ja hubbie ook hoor ,want dat zijn echte maatjes ,zo lief joh !
    Nou je zal het "druk "krijgen als ze komen,al je werk blijft liggen want je doet niet anders dan kijken naar ze (net als kleine kinderen ,kan je ook naar blijven kijken )
    En wat zijn ze mooiiiiiiiiii!
    Hartstikke gaaf hoor
    X @my

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat is hij mooi! ik heb dit blogje gemist...las net het vorige en "zusje van Joep" ben even naar je andere posts gaan kijken, ik wens jullie heel veel plezier met jullie nieuwe Joep, leuke naam!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia