zondag 31 juli 2011

Heerlijk uitje……..


Je bent de weken naar de vakantie aan het aftellen, en sommige beginnen morgen met de eerste dag van hun vakantie. Maar voor ons zijn er alweer 2 weken voorbij. En het vliegt voorbij. En ondanks af en toe een slechte dag weer, mogen we toch niet helemaal klagen.
Vrijdag zijn we naar het zuiden des lands gereden, en wel naar Maastricht. Nadat we de auto geparkeerd hadden zijn we al de stad in gegaan. Later nog even inchecken in een mooi en vooral heel schoon en vriendelijk hotel. En na een gezellig welkom met koffie en natuurlijk Limburgse vlaai, weer opnieuw aan het wandelen gegaan. Winkels genoeg, terrasjes genoeg, en het weer was vrijdag ook nog eens lekker. Zelfs ‘s avonds met een terraskachel was het goed te doen.
Zaterdag was het somber met af en toe zon. En hebben we Maastricht nog eens wandelend met de camera bewonderd en vastgelegd. Want er is natuurlijk meer dan alleen winkels.

maastricht 2011 (2)
maastricht 2011 (9)
maastricht 2011 (26)
Er is genoeg moois om te zien. Als je wilt……

maastricht 2011 (28)  maastricht 2011 (16)
Volle en lege terrassen…..

maastricht 2011 (47)
En bijv een prachtige wandeling door het Aldenhofpark, en op de stadsomwalling. Wij kunnen al genieten van zo’n mooie stenen muur waar de plantjes gewoon tussen de stenen groeien.

maastricht 2011 (53)  maastricht 2011 (60)
maastricht 2011 (70)
maastricht 2011 (74)  maastricht 2011 (89)

maastricht 2011 (83)
Zo mooi, je snapt niet dat de hele stad vol was met winkelend publiek, en het hier zo rustig was.
En zondagmorgen hebben we al vroeg het hotel verlaten en zijn doorgereisd naar Tongeren waar we om 8 uur op de markt liepen. Ik wilde daar altijd al eens heen, en nu waren we er mooi dichtbij. Het was erg rustig, en hebben dus op ons gemak rond kunnen lopen. Genoeg leuke spullen te zien, maar omdat we al zoveel hebben en ik niet van vol houd. Was het dus maar de vraag of we er wel wat vonden.  Maarrr…  dat laat ik een andere keer wel zien.
Dit word een zomerweek zoals het moet zijn. Dus geniet van iedere zonnestraal die je pakken kunt.

23 opmerkingen:

  1. Ga ik zeker doen !!...jij ook !! liefs Ria...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat jullie er een paar dagen tussenuit zijn geweest! Maastricht is een erg leuke stad, we gaan er ook altijd graag naar toe al is het hier ook niet in de buurt! Mooie plaatjes heb je geschoten Ria en ik ben benieuwd of je nog iets gescoord hebt in Tongeren!

    Een fijne zonnige week gewenst! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Lia, om via je foto's precies te voelen waar het omgaat, dat er zoveel meer is als je het maar ziet. Ook wij beginnen aan onze laatste week dus ik duim met je mee voor mooi weer om net ietsje meer buiten te kunnen zijn.

    Mooie foto's van een heel mooi Maastricht.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héérlijke stad is Maastricht
    altijd leuk voor een weekendje weg !!!!!
    Ik ben benieuwd naar je vondst ;-)
    en voor de komende week
    stuur ik je warmte en veel zonnestralen :-)
    Lekker GENIETEN hoor !!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's heb je gemaakt.

    Ik ga in september naar Maastricht, naar een klooster de Beyart, daar ga ik Iconen schilderen.
    Maar er zal zeker tijd zijn om Maastricht te verkennen.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maastricht is een prachtstad!!! Zoveel mooie plekjes midden in de stad. Je moet het inderdaad willen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo'n stadswandeling en Maastricht is heerlijk! En zou de zomer dan eindelijk komen! Geniet lekker en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij ook genieten volgende week hoor van het mooie weer en je foto's zijn prachtig!!

    fijne week!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja,Maastricht is een heerlijke stad.
    Mooi ook.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt.
    De sfeer is goed getroffen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! Maastricht, prachtige stad, en inderdaad snap ik niet dat het alleen maar winkelend publiek is, gelukkig konden jullie in alle rust lekker wandelen en mooie foto's maken (dat zou mij ook meer trekken als in die meute opgaan )
    Ben benieuwd wat je in Tongeren hebt gekocht, of wat je voor mooie foto's je hebt gemaakt :-)
    heerlijk zo'n weekendje Lia, hoop dat je met volle teugen hebt genoten !
    Lieve groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige stad en wat fijn dat je ons laat meegenieten dmv je sfeervolle foto's! En nu maar afwachten naar je vondsten in Tongeren ;)

    Fijne zonnige week! Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk Maastricht, één van onze mooiste steden hier in NL. De komende dagen kunnen we ook lekker in eigen land genieten met een zonnetje!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia
    Mooi foto's van Maastricht...ik ben benieuwd je gescoord hebt in Tongeren:)
    Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vast en zeker heb je daar wat moois gevonden ;0)
    Ben benieuwd.
    En Maastricht...prachtige beelden zeg. Je zou gewoonweg zweren dat je in één of ander ver land verblijft ;0)
    Zo mooi is nu ons eigen landje.
    Fijne laatste week nog, geniet ze.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk weg een weekendje Maastricht ... prachtige foto's heb je weer gemaakt ....
    ben benieuwd wat je toch gekocht heb .... fijne weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja heb ik vandaag al gedaan van de zon genoten! Heerlijk!
    Wat leuk als je plekjes, die je op de foto´s ziet herkend!
    Ben benieuwd wat jullie gevonden hebbben...
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Lia,
    Wat heerlijk, zo´n weekendje weg...!
    Gelukkig hadden jullie redelijk weer, zeker om zo lekker te wandelen en zo...
    Dat was dus genieten met een hoofdletter!
    Heel benieuwd naar je vondsten....
    Fijne avond gewenst,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,

    Wat een mooie foto's van Maastricht! Wij gaan over twee weken die kant weer op. Een groot deel van mijn familie woont in het zonnige zuiden :-). Als ik jouw foto's zie krijg ik zin om weer een kopje koffie te drinken op het Onze Lieve Vrouweplein en door Wijck te lopen! Fijn dat jullie zo hebben genoten.

    Een gezellige week toegewenst!

    Lieve groet, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ja heerlijk he maastricht..mijn zwager kwam uit limburg en wij hebben als kinderen heel wat vakanties doorgebracht in valkenburg en maasticht. maar in tongeren ben ik nog nooit geweest. daar ben ik nog wel eens benieuwd naar..
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke reportage in de Wonen landelijke stijl. Zal vast wel een spannende periode zijn geweest tussen foto's maken en de plaatsing, maar het is goed gelukt je huis staat er prachtig in. Ik kwam af en toe al eens per toeval op je blog maar ga je nu toch maar volgen dan kan ik niets meer missen. Fijne avond groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja ik ben lid van dit blad en hij lag vanmiddag op de mat, je zult nu dus wel meer reacties krijgen leuk toch. Groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,

    mooie foto's van Maastricht. Woon er zelf kort in de buurt en kom er ook vaak. Blijf het zelf ook een mooie stad vinden.

    PS heb je reportage al gelezen in de WLS. Zo mooi! Mijn complimenten.

    Groetjes Chanta;

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Lia, heb net in in de nieuwe Wonen Landelijke Stijl zitten lezen, en zag de reportage over jullie huis! Dus meteen even naar binnen gehopt om je te laten weten wat een prachtige reportage van jullie schitterende huis ik dat vond! Chapeau!
    Tot blogs (ik kom terug hoor!) Lieve groeten van Tineke (kienkele)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia