zondag 24 juli 2011

Vakantierust……


Ik neem mijn rust. En echt je gelooft het misschien niet, maar ik doe het ook echt. Voor ik officieel vakantie kreeg deed ik alleen mijn werk en het nodige, en verder niet veel. In de vakantie doe ik ook niets. Want daar is vakantie toch voor. Ik hoor vaak als je niet weggaat dan blijf je maar aan het werken. Goed ik stop soms wat was in de machine, de rest gaat vanzelf. Ok….sommige dingen moet je even strijken. Maar als ik dat doe, en manlief zuigt even het huis zijn we weer zo klaar Voor mij is vakantie al, dat de wekker niet afloopt en ik niet op de klok hoef te kijken…. Opstaan wanneer je wilt, eet wanneer je wilt (ook al houd ik wel een beetje rekening met zoonlief die werkt). Dingen doen die je leuk vind. Zoals een logje maken voor het blog, en bij jullie langs komen. En soms heerlijk met natte dagen in een stoel een beetje tv kijken of lezen.

071
Zoals hier het zusje van Joep ligt de doezelen.

043
Maar met slecht weer kun je ook…….

038
Ja….. precies het plafond stuken. Alles was al in huis en het weer was toch te slecht om iets te doen. En dan zetten we gewoon even alles in de woonkamer en laten dat ook gewoon zo staan, want de volgende dag of de dag erna moet er toch weer gesausd worden. En in de droogtijd kun je weer van alles ondernemen.

039
En het is MEGA strak geworden. En inmiddels staat alles weer op zijn plaats en genieten we weer van het heerlijke Hollandse weer….. En dan is een avondje naar de bios toch ook heerlijk.

Nee, wij vermaken ons opperbest. En aankomende wk staat er ook alweer heel wat op ons programma. Zo duiken we eens helemaal naar het Zuiden des lands.

33 opmerkingen:

  1. Ik ben wel dol op die klus-vakanties, af en toe even lekker weg..en heel blij met wat er weer gebeurd is. Wij hebben(lees hij)geschilderd, vooral buiten (hoe is het mogelijk hè?)Wat een prachtig katje ga je krijgen!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel zeggende foto's, en een mens moet zijn rust echt nemen. Anders komt hij zich later tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne vakantie.

    En wat een leuk kattekopje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat staat idd megastrak, mooi werk hoor!
    Geniet maar heerlijk verder van jullie vakantie!

    Wat lief dat zusje van Joep!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch.... echt vakantie

    Fijne week
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Door je post zou ik de regen bijna gaan waarderen hihi...maar het is wel de beste manier om met je vrije dagen om te gaan!

    Leuk je plannen...het zuiden van het land vind ik in ieder geval niet verkeerd! Veel plezier alvast!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tuurlijk...doe jij maar rustig aan......doe ik ook...alleen heb ik geen vakantie........maar kan even niet meer......maar ik heb afgelopen zaterdag al een paar uur gewerkt en ook dat ging met een lach en een traan zoals iedere dag op dit moment...maar ooit....ooit gaat de zon weer schijnen ook voor mij........xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk toch Lia zo je vrije dagen door te komen..Geniet er lekker van!
    Wat een schattige foto van het zusje van Joep..
    Fijne dagen nog!

    Lieve Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is ook vakantie! Gewoon genieten en dingen doen die jij wilt zonder te moeten.
    Geniet maar lekker van je vakantie Lia!
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk koppie heeft die poes, erg knuffelbaar .... tja met dit weer is het weer tijd om dingen in huis te doen ... en je plafond is erg mooi geworden ,ik loop hier ook nog steeds met me grijze verf door het huis hahaha wens je een fijne week ... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doen jullie dat echt zo snel? Petje af hoor. 't Ziet er prachtig strak uit. Wij zijn ook maar binnen begonnen; buiten schilderen zat er dit weekend echt niet in. Maar na gisteren de keuken, vandaag 1/3 van de kamer hebben we morgen nog een aardige klus om de rest van de kamer gedaan te krijgen. En dan heb ik het alleen nog maar over latexen. De deuren en kozijnen moeten dan ook nog.
    Het wordt allemaal wel weer mooi en dat is natuurlijk heerlijk.
    Geniet in het Zuiden !! Leuk !!
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Héérlijk zo'n positieve blog
    het helpt niets als we allemaal zeuren over het weer ;-)
    Het biedt ook mogelijkheden voor andere dingen hihi
    Lekker op de rieleksstand meid GENIET
    Een virtuele knuffel van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja hoor,Lia, ben het helemaal met je eens...vakantie thuis is heerlijk...Zit bijna in de vakantie-rust-modus ...even afkicken nog...maar dan...beentjes omhoog en genieten!
    Ben benieuwd naar je trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vakantie is juist ook doen wat je leuk vind en wat je het liefst doet of waar je graag bent... daar hoef je niet voor weg te gaan... Het is juist mooi als je ook thuis vakantie kan hebben, dat betekent dat je thuis een ontspannen en relaxt fijn thuis is! Héél belangrijk en fijn om te hebben. Geniet heerlijk van je vakantie... van alles in en om je huis...

    Groetjes en liefs, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kom weer even kijken hier.
    Heb Joep helemaal gemist,wat een schattig kereltje.Daar word je op slag verliefd op.

    En je hebt groot gelijk,om wat rust te nemen.
    Enne...wat een mooi strak plafond.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohhh kan iemand me even uitleggen hoe je moet stuken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,
    En dat noem jij helemaal niets doen?
    Dan hebben jullie toch wel heel wat werk verzet! Wat goed zeg dat dat plafond er weer zo strak uitziet. Knap staaltje werk.
    En nou de rest van de week niet veel meer doen hoor.....
    Fijne week gewenst, het weer lijkt op te knappen...(durf het bijna niet hardop te zeggen)...
    Groetjes
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellige vakantie :) niets moet alles mag :)
    Nu hopen op wat beter weer
    Groetjess

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia, neem maar goed een voorbeeld aan het zusje van Joep. Tis mooi geworden bij je!
    Lieve groetjes jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja dat is ook Vakantie, gewoon doen waar je zin aan hebt zonder een tijdschema of een wekker. Fijn dat voor de winter je plafond er weer goed bijstaat.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Relaxen, beetje klussen en vandaag genieten van het mooie weer (hier een strak blauwe lucht ;))

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo maar op je blog beland.....Leuk!
    Wat een snoeppies Joep en zusje, om verliefd op te worden!
    Meld me aan als volger, kom je ook eens bij mij langs?

    Fijne dag, geniet van je vakantie.....

    Hartelijke groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lekker he Lia, om te doen wat je wil zonder klok en zonder wekker.Het ziet er weer super mooi en strak bij je uit.

    Ik kan me ook zo goed vinden in alles wat je schrijft.

    Ennuh ook het zusje van Joep vind ik een Brits droppie.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja heerlijk toch, gewoon doen wat je wilt!
    Ik moet nog een weekje, dan heb ik ook vakantie!
    Jullie nog n fijne vakantie toegewenst!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je hebt helemaal gelijk, ik wordt al rustig als ik je post lees.... heerlijk. Maar dan toch weer ff het plafond mooi maken. Maar prima toch met dit regenachtige weer. Pfff, vond het vandaag echt koud zelfs. Waar is de zomer??
    Wat leuk dat Joep jullie gezinnetje komt verblijden, wat een dotje zeg. Wat een poepescheetje. Ik ben zelf heel erg van de honden, maar deze is zeker onweerstaanbaar. prachtig lieve plaatjes. Het gaat vast klikken met die 2. Wel foto's weer erop zetten van het lekkere stel hoor! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. geniet van je vakantie!!!
    wie weet komt dat zonnetje vandaag of morgen ook weer terug van vakantie :)
    En ach wat maakt het uit wat je doet, als je er maar zelf lol in hebt.
    Bij mij is vakantie ook al geen wekker geen klok.
    We zien wel wat we gaan doen!

    Groetjes Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Relaxen en klussen, een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kijk, dat is nou de meest ideale combinatie :-)
    Klussen en ontspanning!
    Het ziet er trouwens superstrak uit, moooi!!

    Nu hoop ik voor jou, en mij en eigenlijk iedereen dat het mooi weer gaat worden!

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat is ze lief, en Joep om te knuffelen: wat leuk: geniet maar lekker van je vakantie hoor, heerlijk en aaagh hier ook Hollandsweer :) vandaag, tijd voor een goed boek of een klusje binnen.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. YES we waren inderdaad op de antiek & curiosamarkt in Apeldoorn. Zo'n opvallende verschijning als ik zie je (bijna) niet over het hoofd hihi Maar ja wéét natuurlijk niet hoe JIJ er uitziet ;-) Heb je nog wat gescoord ?!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wij hebben nog twee levende wekkers rondlopen, die zijn meteen klaarwakker 's morgens en klaar om te spelen, dus uitslapen zit er voor ons niet in ;0)
    Het slechte weer heeft inderdaad ook zijn voordelen: misschien krijgen we nog een mooie nazomer, en dan hoef je je niet meer te bekommeren om het plafond dat nog zou moeten gedaan worden! Gelukkig is hier deze namiddag de zon beginnen te schijnen, hopelijk blijft ze nu enkel dagen... Ik hoop dat ze bij jullie ook van de partij is!

    Ik wens je een fijne week,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  32. I completely agree with you. I really like this article. It contains a lot of useful information. I can set up my new idea from this post. It gives in depth information. Thanks for this valuable information for all. And of course nice review about the application.
    vakantiehuis dordogne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia