dinsdag 20 september 2011

Ode aan de herfst…..


Je hebt het vast al vernomen dat drie dames een fantastische give away organiseren, die in het teken staat van de herfst.
We kunnen meestal genieten van 4 seizoenen, maar voor mij is de herfst samen met de lente het mooiste seizoen.
Want wie geniet er nu niet in de Herfst van het prachtige kleurenpalet wat je ziet tijdens een heerlijke wandeling met aangename temperaturen, niet te warm en niet te koud. Heerlijk in een vest een boswandeling maken en genieten van al die kleuren, eikels, dennenappels, noten en kastanjes. En wat dacht je van de mooie paddenstoelen, en zwammen. En dan bij thuiskomst een heerlijke kop thee met een lekker stuk appeltaart uit eigen oven.
En ik had het al eens gezegd. Ik verwelkom de herfst in de natuur.

kwintelooien (16)
Het vallen van de bladeren.

kwintelooien (8)
Paddenstoelen in allerlei soorten en vormen.

kwintelooien (2)
kwintelooien (35)

Maar ik verwelkom de herfst ook in huis. Doordat het eerder donker is, neem je ‘s avonds ook meer je rust. We kunnen het tuinieren even laten voor wat het is. En doordat de avond eerder invalt, gaan de kaarsen ook weer eerder aan. En bij mij liggen er hier en daar weer lekkere warme plaids.
003
interieur 01-11 020

Wil je meer weten over deze grootste Give away, georganiseerd door Lynda, Diana en Chantal neem dan een kijkje op hun blog door op de naam te klikken. Dan zie je ook meteen de lijst van die geweldige sponsoren.

Fijne Herfst.

33 opmerkingen:

  1. Ja geweldig he?? wij sponsors......hahahahah!! .....en de meiden ook natuurlijk....alleen zo jammer dat ik niet mee mag doen......Hemmes sponsort en ik mag niet mee doen....zo niet eerlijk.....hahhahahhahaah!...hou zo van winnen en kadootjes...echtttttttt...nou ja ik ga maar slapen en dromen van die enorme doos.......liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi,je herfstbijdrage.
    Mooie foto's ook.
    Ook ik houd erg van de herfst,met al die mooie kleuren.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lia,
    Wat heb je weer prachtige foto's... Ik waan mij nu wandelend in dat mooie bos, heerlijk. Een ware ode aan de herfst. Supermooie bijdrage...
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne herfst Lia. Ik treed je helemaal bij: lente en herfst zijn mijn favoriete seizoenen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Wat een mooie plaatjes heb je geschoten!
    Ik heb er van genoten.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm ik ben dus niet zo'n herfstmens, vind het wel heerlijk en mooi als het zonnig is, maar de loeiende wind die is me te onrustig..
    Je foto's zijn natuurlijk wel helemaal mijn stijl, lekker sober en rustig :)
    Groeten, Corine
    PS. Hoe vind je jezelf in de Z3??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOh heerlijk ik ben even lekker met je meegewandeld.
    Mooie bijdrage zeg! en wat een heerlijke foto's en ik ruik je appelgebak al.
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja Lia ondanks dat ik de lange avonden wel mis om iets buiten te doen heb je wel gelijk, binnen is ook weer heerlijk ontspannen. De foto's zijn zo mooi, heel rustgevend.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk herfstsfeertje, ik ben er inmiddels ook klaar voor.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik stel het me helemaal voor en zie je dan helemaal genieten in je prachtige huis met een kop thee.. De rapportage in WLS was ook erg mooi! De nieuwe WLS is uit, maar niet zo leuk als de vorige.
    Groet en geniet ze,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk foto's ben gek op de herfst lekker zo wandeling in het bos mmmmm en die appeltaart mmmmmm fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig mooie foto,s En ja ook vind de herfst heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind de herfst ook zo mooi.
    Alle jaargetijden hebben hun charme dus ga nu ook echt van de herfst genieten en alles wat daar bij hoort.
    Lieve groet,
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige herfstbijdrage en jouw fotos hebben een hoge geniet factor voor mij.

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk de herfst! Ik geniet van alle seizoenen maar van de herfst het meest, heerlijk genieten van je eigen huis.

    Fijne dag!
    Groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's! Ik heb net ook een post over de herfst op m'n blog gezet. Doe mijn best om van dit seizoen te genieten, maar het valt niet mee voor een lente zomermens :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja ik vind de herfst ook prachtig met al die kleuren!
    Lekker een boswandeling maken met het gezin(al gaan de jongens niet meer zo vaak mee) en hond en dan gezellig maken binnen -houtkachel en kaarsen aan en wat lekkers op tafel.
    Ooh Laat die herfst maar komen.....
    Prachtige foto's weer!!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Al doe ik er verder niet moeilijk over omdat de seizoenen komen zoals ze komen en gaan zoals ze gaan, na een slechte zomer blijf ik nog wel lang verlangen naar zonnige dagen hoor.

    Maar je foto's zijn zo mooi 'herfst', daar val ik dan toch ook weer voor en als hier 's avonds de kaarsjes al vroeg aan gaan, kan ik daar ook weer erg van genieten.

    Je hebt een mooie bijdrage geleverd aan de SHGA!!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's heb je gemaakt Lia! Leuk om ook in huis alles in herfstsfeer te brengen. Ik ben vandaag ook begonnen. De zomerkussentjes zijn naar zolder gegaan en de kaarsen in grijs & oud roze tinten tevoorschijn gehaald. Nu nog, net als jij, de plaids weer neerleggen!!

    Een gezellige avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ga ook zeker mee doen met deze give away.
    Herfst is een mooie jaargetijde.....alleen al door al die mooie kleuren !!! Mooie liedje op je blog.......
    Groetkes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi hoi

    Mooi mooi mooi kan er niks anders van maken.
    fijne avond

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  22. T is fantastisch weer ,af en toe lijkt het wel lente
    Prachtige fotos !
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,
    je hebt een mooie ode aan de herfst gegeven, ook echt mijn lievelingsseizoen. Mooie grote foto's heb je gepost, een prachtige bijdrage voor SHGA.
    liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gisteren toevallig weer eens een overheerlijke appeltaart gebakken en zo leuk als iedereen dan om de beurt komt binnenvallen en die smakelijke geuren vol enthousiasme opsnuiven... Om vervolgens uiteraard te genieten van een lekker stuk taart! Kleuren zijn super inderdaad, maar ik ga volgende week eerst nog een weekje zomeren en daarna ga ik me pas focussen op het onvermijdelijke: de herfst!

    Fijne dag, liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik geniet altijd van de herfst. Ook ruikt het zo heerlijk in het bos. Gelukkig wisselen de seizoenen elkaar steeds af en is er in elk nieuw seizoen weer iets om van te genieten.
    De foto van de warme plaids vind ik prachtig.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Third last photographs is marvelous. It is so beautiful and perfect place for weekend. I truly saying that I really enjoyed in your blog, my first visit. Will visit soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je liefde voor de herfst straalt duidelijk af van je prachtige foto's; een mooie herfstpost!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo knap dat jij de herfst helemaal in jouw stijl weet weer te geven, mooi! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie herfstbijdrage !!!
    Prachtige foto's van een heerlijke boswandeling en......... een warme lofzang aan de herfst !!!
    Een fijn weekend Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige plaatjes van een prachtig seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk he de herfst! Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt!!
    Ik heb je getagd op mijn blog. Fijn weekend, groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat mooi weer allemaal joh. Ik ben dol op de herfst, dus geniet met volle teugen. Ook heb ik wederom enorm genoten van Joep. Wat een lieve schat zeg en wat een beauty.
    Leuk dat je andere kat/poes het goed vinden met de kleine nieuwkomer. Fijn dat je ons af en toe laat meegenieten met de kleine. Te leuk.
    Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige foto's! Ik ben ookal volop aan het genieten. Gewapend met camera vandaag het bos in geweest maar helaas nog niet veel herfs gespot. Alles is nog groen,nog maar even geduld hebben dus..

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia