vrijdag 2 september 2011

Tongerense aankopen….

 

Ik ben dit jaar niet naar Lille gegaan, maar zag een post over Lille en moest toen opeens denken aan mijn Tongerense aankopen. Was er nog helemaal niet aan toe gekomen. In onze vakantie waren we na een weekendje Maastricht, meteen doorgereisd naar Tongeren. Had er al heel wat verhalen over gehoord en wilde het eens met eigen ogen zien. Het was erg rustig, we waren er ook al wel vroeg, omdat ik had vernomen dat je er vroeg bij moest zijn. Dus om 8 uur liepen we er al rond. Ik had een markt verwacht net als in Lille maar dan kleinschalig, en vond het een standaard markt maar dan groot, wel was er genoeg te zien. Maar ik ben steeds kritischer in mijn aankopen. Eerst is het mooi, daarna word het leuk, en even later denk ik wat moet ik er eigenlijk mee. Want het betekend in mijn geval dat er weer iets de kamer uit moet. Want het is me al gauw te vol…. Maar soms loop je tegen iets aan wat je niet kunt laten staan. Zoals dit……..

145

035
023
Deze grote spuitfles heeft de stoere en sobere uitstraling die ik mooi vind en past heel leuk naast zijn kleine broertje. En de andere kleine staat nu even in de opslag, want anders is het weer net te….

038
043
En de cloche (in de spiegel zie je trouwens ook hiervan een kleiner broertje) is echt een grote (40/34) en heeft hier een plekje in de keuken gekregen. Op de aanrecht stond hij ook leuk, maar ik vind wat werkruimte ook wel fijn, maar je weet maar nooit hé.
Geniet allemaal lekker van de zonnestralen.
En iedereen die mij nu nog steeds zulke leuke reacties en mails stuurt n.a.v de reportage, wil ik uit de grond van mijn hart bedanken. En de nieuwe volgers allemaal welkom heten.

41 opmerkingen:

  1. Hallo Lia,
    Wat heb je mooie spullen gevonden op de markt in Tongeren. Wij vonden in Carnac een brocantemarkt, maar zo eentje die dag in dag uit op dezelfde plek staat. Alle spullen waren vies en nat van de regen... Jammer was dat. Niets gevonden dus...
    De cloche vind ik erg mooi en de spuitfles... Daar ben ik helemaal weg van.
    Ik wens je een heel fijn weekend toe,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die cloche zo mooi, heb ooit met mijn ouders in een restaurant gegeten waar ze die nog gebruikten, indrukwekkend vond ik toen.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige aankopen Lia, zowel de cloche als de spuitfles
    het kleinere spuitflesje vind ik trouwens ook erg mooi !
    fijn weekend gewenst!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt mooie aankopen gedaan Lia, ze passen ook erg mooi in je interieur!

    Lille en Tongeren zijn mij beiden onbekend, maar ik wil er (ooit) nog wel eens naar toe :-)!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch weer leuk aankopen!
    Ik ga morgen naar tongeren.
    Hopelijk werkt het weer nog een beetje mee, ik heb er in ieder geval zin in :)

    Lieve groet,
    Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke aankopen heb je gedaan.
    Ook ik ben niet naar Lille,ach je kan ook niet alles. En.... de prijzen liggen er zo ontzettend hoog.
    Ook in Tongeren is dat het het geval, al is het wel gezellig om er zo nu en dan heen te gaan. En wanneer je geluk hebt loop je tegen iets leuks aan, zoals het bij jou nu is gelukt.


    Jij ook een heel fijn en zonnig weekend toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha lieve Lia, wat geniet ik toch altijd van je blog. Ik reageer niet altijd, maar ik sla geen blog over. Je maakt ook prachtige foto's, en wat heb je toch een lieve kitten. Geniet maar van al het mooie wat je hebt. Heel fijn weekend en veel liefs van Ingrid 1967. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia,
    Prachtige spullen heb je meegenomen van de Markt in Tongeren...
    Hele fijne zonnige dag.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi gezicht de grote en kleine spuitfles.

    Ik kijk op dezelfde manier naar spulletjes, eerst heel mooi en dan zet ik het weer terug.

    Heel fijn weekend!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia,

    wil ooit wel eens in Lille rondneuzen , gewoon om er een keer geweest te zijn ....en wie weet vind ik ook zulke mooie dingen.
    Jij hebt er toch je slag geslagen want ik vind die cloche echt super , je ziet ze niet veel meer .

    Je kozijnen zijn trouwens ook mooi geworden en de stoere spot boven je tafel ook .

    En je nieuwe huisgenoot , ach ik zou haar zo adopteren , ook al hebben we er al drie , het is echt een schatje zeg !!

    nou ik wens je een fijn weekend ,

    hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Lia die is moooooiii,ik ben al een tijdje op zoek naar zo,n cloche dus....als ie jonkies krijgt.. haha...

    groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo jij hebt mooie dingen gekocht, ik heb weer genoten van je foto's. Zo mooi!

    Fijn weekend Lia, veel genieten van het weer en Joep

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was pasgeleden ook in Tongeren, blijkbaar had ik mazzel, veel kramen, en ik heb een paar mooie spullen kunnen scoren. Volgend jaar maar eens naar Lille, alhoewel ik weinig zin heb in die drukte en mensenmassa. De prijzen zijn er ook pittig heb ik begrepen. Maar tja, je moet het toch eens meegemaakt hebben. Schitterende cloche heb je , ik zag er eentje staan in Tongeren, maar hij viel een beetje buiten mijn budget ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig aankopen en wat een heerlijk sfeertje zo .. maar nu even buiten genieten hahahah tis in harlingen prachtig weer ... fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooohhh Lia, wat een prachtige cloche! Zo mooi in zijn éénvoud...en éénvoud siert!!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauwieeeeeeeeeeeee..............ik vind de cloche helemaal geweldig. Die had ik dus ook niet kunnen weerstaan!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Lia ik volg je blog nog steeds maar ik laat niet zo vaak een reactie achter ,maar geniet elke keer weer van je mooie interieur het inspireerd me wel ,ook deze nieuwe aankopen zijn weer geweldig .
    Fijn weekend
    Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,
    Wat een prachtige aankopen heb je gedaan!Ik heb gisteren nog eens jouw artikel in WLS gelezen, SUPER hoor! Wat een prachtig huis heb je!!
    Fijn weekend, groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig mooi! prachtig gefotografeerd, stoer en sober. Knap dat je zo consequent de eenvoud kunt bewaren in je styling!

    Fijn weekend,
    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Helemaal mooi Lia.....geniet van dit prsachtige weer.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige spullen! Ik vind je interieur ook geweldig, laat me er steeds weer door inspireren.
    Fijn weekend en groetjes,
    Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een super vondsten.....
    Stuk voor stuk!
    Elke keer opnieuw is het genieten bij een post van jou.....
    Fijne avond,

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    ik weet wat je bedoelt, hahaha!
    Je ziet iets: oh geweldig, nadenken ja het is wel leuk, stukje lopen, wat moet ik er eigenlijk mee. Ik word ook selectiever want je moet het dus wel neer kunnen zetten om ervan te genieten.

    Fijn weekend,groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Best heel bijzonder Lia dat je daar in Tongeren zo geweldig bent geslaagd.
    Zowel de Cloche als de spuitfles zijn werkelijk heel erg mooi, en passen precies in jou interieur. Leuk van beide nu een groot exemplaar te hebben. Je hebt het ook erg mooi gestyled.....

    Geniet vam een heerlijke zonnige zondag,
    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi sober, je nieuwe spullen.In Lille en Tongeren nog nooit geweest maar leuk om er bij anderen over te lezen, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi!! Moet wel lachen om die tweede (prachtige) spuitfles...moet er weer een weg....anders is het te vol....Wat een zelfbeheersing!!!
    En wat een geweldige foto's van Joep! (en je schoenen zijn helemaal in dezelfde kleur!)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je aankopen had ik al bewonderd, dus nu zeg ik alleen maar dat je er wel hele mooie foto's van hebt gemaakt :))
    We reden gisteren weer eens langs je woonplaats, wat is jullie omgeving toch ook prachtig!
    groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een goede middag,
    Wat heb je super mooie aankopen gedaan in tongeren Lia !!1
    Lille is mij onbekend maar in tongeren ben ik ook al een paar keer geweest.
    Een fijne dag Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie nieuwe aankopen Lia!
    En dat klopt inderdaad je word steeds kritischer, dat heb ik zelf ook.
    Fijne zondag nog,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige aankopen Lia. Leuk zo 2 verschillende maten spuitflessen en de cloches vind ik ook prachtig.
    Mooie sfeerplaatjes.
    Gaat alles goed met de kleine Joep en went Miss Kitty al aan hem?
    Fijne zondag nog en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Stoere aankopen heb je geedaan en het ziet er sfeervol uit bij je,haha ik kan het niet,overal waar wat kan staan,staat wat,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,

    Van mijn oom in Maastricht hoorde ik al dat de rommelmarkt in Tongeren niet meer zo was als vroeger. Wij hadden er onlangs ook naartoe willen gaan, maar op zijn advies hebben we het uiteindelijk toch niet gedaan. Leuk dat jij er toch nog mooie spulletjes hebt gevonden!

    Een gezellige nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat ben je mooi geslaagd met je spulletjes. Die cliché is wel heel beminnelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi..en ja ik blijf kijken naar die mooie foto's van je huis!
    Ook ik doe veel inspiratie bij je op..en wordt steeds kritischer!
    Dank je voor het delen!
    Fijne week, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je bent in ieder geval niet voor niks geweest...je aankopen zijn mooi, stoer en sober...prachtig!
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hey lia
    Mooie spuitflessen, ik heb ze ook gezien in Tongeren, had toen heel veel gescoord maarja wij liepen er al om 5 uur sochtends ;)
    Mooie fotos weer!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik geloof dat ik toch echt 's naar Tongeren moet, prachtig. Wat is je nieuwe katje vertederend. Hij doet het erg goed op de foto's, zoiets had je vroeger op je poëzie album staan...

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Lia,
    Ik kreeg voor Kerst van mijn liefste een abo op Wonen LS. Telkens mijn woonmagazine door de postbode gebracht wordt wacht ik het geschikte moment af om er in weg te droman. Huis aan de kant, alleen thuis, een rustig muziekje op en een kopje thee bij de hand. Zo ook voor het laatste nummer! Maar helaas door de drukke vakantiedagen is het laatste exemplaar mooi ingepakt op zijn stapel blijven liggen ...tot verleden week. Bij het bladeren had ik een vreemd déja vu gevoel. Het was net of ik in deze woning al eens was geweest en ja hoor het was jouw woning waar ik weer aan het binnengluren was! Het is een mooie reportage Lia, proficiat. Ik ben al geruime tijd niet meer op blog geweest dus was helemaal niet op de hoogte. Het is steeds weer fijn om bij jou inspiratie op te doen!
    Lieve groeten, An.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heerlijk als je iets op de rommel- en antiekmarkt vindt dat je bevalt...
    Liefs en tot gauw...
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtig.. past weer helemaal bij jou..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Amai, jullie hebben een mooi en sfeervol ingerichte leefruimte. Echt jullie hobby, dat zie je zo.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia