maandag 3 oktober 2011

Dierendag…..


Morgen is het dierendag, en natuurlijk zijn wij allemaal lief voor onze dieren. Maar helaas gebeurt het nog veel te vaak dat dieren het helemaal niet goed hebben. En als ik lees dat sommige dieren ook zo verschrikkelijk mishandeld worden, dan word ik zo boos. Zulke onschuldige dieren iets aandoen is toch het lafste wat je kunt bedenken. Of zoals ik pas bij Joke las dat een kitten veel te vroeg van de moeder word verwijderd. Maar gelukkig lees ik hier bij jullie dat er ook genoeg dieren zijn die het héél goed hebben.
En natuurlijk vergeet ik onze poezen ook niet. Onze Joep word al een groot manneke. En ook al is onze Miss Kitty een lieverd, op Joep ben ik gewoon verliefd. Ik denk hij ook wel op mij. Als ik ‘s morgens beneden kom of wanneer ik thuis kom na mijn werk, dan moet ik hem opbeuren en hij nestelt zich helemaal in mijn nek. Want hij wil geknuffeld worden. Manlief zei afgelopen week dat hij zo lekker ruikt, waarop onze zoon zei “ Duhh vind je het gek, hij ruikt naar de parfum van ma, want hij ligt steeds in haar nek” En ja, ook nu ligt hij naast me op het bankje.

017
En ja, als ik even met jullie wil praten dan is Joep er ook bij. En dat gaat niet altijd even makkelijk.

055
Soms haalt hij ook wel een beetje kattenkwaad uit, dus voor de zekerheid heb ik toch maar even de takken verwijderd.

139
En dit is ook echt een lieverd hoor, maar op leeftijd dus soms een beetje nors. En heeft nou ook niet bepaald het formaat om in je nek te leggen.
Verwennen jullie je huisgenootjes ook lekker.

39 opmerkingen:

  1. Toevallig kom ik bij je langs en zie ik dat je een post hebt geplaatst, die ik nog niet in mijn dashboard heb gezien. Die melding komt vast weer midden in de nacht :-)!

    Wat een kostelijke foto van Joep achter 'zijn' laptop! Maar ja, goed voorbeeld doet goed volgen! Hoop niet dat hij het van jou heeft om zo nu en dan in een pot weg te kruipen hihi ;-)!

    Wij hebben de laatste paar jaar geen huisdieren meer, maar hier is de insteek ook altijd geweest dat je goed voor dieren moet zijn. Ik kan mij er net als jij enorm over opwinden als ik lees dat er weer eens een paard in de wei is mishandeld! Helaas komt het nog teveel voor!

    Nog een fijne avond Lia!! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een snoepie die joepie!
    hiihiih
    fijne dag hoor zal hier ook even wat extra aandacht ach eigenlijk dagelijkse aandacht aan de dierentuin geven hihih heerlijk ik zou niet zonder ze kunnen
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lia,
    Dierendag is natuurlijk een feestdag voor de dieren, maar het zou natuurlijk pas echt prachtig zijn als het voor alle dieren elke dag dierendag is... En helaas lezen we nog al te vaak dat dat niet zo is. Maar gelukkig voor veel diertjes wel, zoals voor jouw lieve katten. Wat een prachtige foto's heb je weer... Vooral die van Joep in de vaas... Wat een heerlijke deugniet!
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Groetjes
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, die gekke Joep. Het is echt een heerlijk én ondeugend kitten. Die twee foto's zijn zo leuk.
    En Miss Kitty is echt een schat. Ze accepteert het toch maar goed dat Joep er is.
    Ik kan ook heel slecht tegen leed van dieren. Dieren kunnen ook niet opkomen voor hun eigen rechten en ik vind dat wij ze daar mee moeten helpen. En op allerlei manieren draag ik daarin mijn steentje bij.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een lieve foto's Lia, hier worden de poezenbeesten eigenlijk elke dag verwend, elke dag dierendag dus :-)
    gezellig als ze zo bij je liggen he, dat doen ze hier ook, ze zitten zelfs tijdens het eten koken nog op de wasmachine te kijken wat ik aan het doen ben hihi
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een plaatjes......werkelijk......
    En die Joep.....de ondeugd straalt er vanaf.
    Weet zeker dat jullie erg veel plezier aan hem beleven......
    Hoe lief daar in die mooie pot.
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh die tweede foto..in die pot geweldig!!! echt, daar moet je een kaartje van maken en ophangen hahaha :P
    Super

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's joep die staat er prachtig op en die ander zo lief tja ze is wat ouder dus dan word je wat nors hahaha maar prachtig hoe die in de pot is gekropen ... geniet lekker van de katten wens je een fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou jullie Joep heeft het goed naar zijn zin. Heerlijk warm op de laptop en verstoppertje spelen in de prachtige pot haha dat is wel een hele leuke foto. Ons hondje ligt nu te snurken op de vensterbank je zou er af en toe jaloers op worden.
    Fijne dag groet Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is toch niet te geloven wat heb jij een schattige katjes.......en zo mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, snoesjes! Ja, verwen ze maar fijn vandaag. Hier in de kooi van knabbel en babbel hangen zelfgemaakte slingers en ze kregen extra knaagmateriaal van de kinderen. Ze zaten zelfs te zingen voor de kooi, lachen.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een bijzondere katten heb jij! Die ene kijkt zeer intelligent op de laptop, en die in de vaas lijkt me een echte grapjurk! Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk hé die joep een genoegen om naar te kijken ,ik moest even lachen hoor wat een deugniet zo in die pot !
    Gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach wat een droppie! Zo schattig!
    Geniet maar fijn van de aanhankelijkheid van Kitten Joep, een hele fijne dierendag!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke foto's heb je gemaakt; vooral die van Joep achter de laptop ;) Vanmiddag mogen bij dochterlief de huisdieren op school komen, dus ik zal die kant eens op gaan met de hond (kijken of zij het ook wel zo leuk vindt...)

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoe komt ie nou toch in die pot???? :)...Joeperdepoep is een dotje! En dat nieuwsgierige is zoooo grappig bij die humpies!!! elke dag is dierendag voor de fluffies hier in huis....zou niet anders willen!;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat liggen ze er toch heerlijk bij. Benthe en ik gaan zo lekker naar het bos. Eigenlijk is het voor haar elke dag dierendag, gelukkig. En zo te zien voor jou poezen ook. Ook ga ik vanavond collecte lopen voor de dierenbescherming. Helaas wil niet iedereen geven voor de dieren maar de meesten wel. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ondeugende Joep........... Leuk..!!
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij zorgt in ieder geval goed voor de poes, hij ligt er zo heerlijk bij ,welke poes mag zomaar even mee bloggen:))
    Dierendag moeten we in ere houden hoor.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geniaal dit! Dát is dan weer het leuke van poezen, ze blijven gewoon zitten als je de camera pakt..Finn schiet gelijk in de benen als ik van houding verander ;)
    Dus leuke foto's zijn nauwelijks te maken, allemaal bewogen...
    Ik wil toch gauw eens komen kennismaken met Joep!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schatjes allebei.....verwennen??..iedere dag is het dierendag......liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben het helemaal met je eens, was maar iedereen goed voor dieren. Die van jou zijn echte knuffels heel lief....fijne avond groetjes van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Erg he ,dat dierenleed overal ,kan me er soms zo boos overmaken
    Dierendag? t is hier iedere dag dierendag hoor
    wij zijn ook nog steeds zo verliefd op ons Britje ,gelukkig gaat het met jou katten samen ook goed !
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De eerste foto is verschrikkelijk mooi maar die tweede daar hebben Mr H en ik heel hard om moeten lachen, dat smoelwerk, echt geweldig.
    O Lia, je krijgt nog wat met hem te stellen, maak je borst maar nat.

    Mooie pos, heerlijk verhaal en super foto's.

    Ja ook hier is het gewoon elke dag dierendag

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oo, wat een snoes in de pot, hahaha. Kan hij al lezen?? wat een leuke foto's. Bij ons is er ook aan dierendag gedacht, ik heb net de vloer gestofzuigd, want het was letterlijk een beestenbende... hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Laptp-Joepie ... wat een heerlijk beest en volgens mij heeft Guusje ook last van een vleugje Chanel in zijn vacht :-) Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lieverdje die Joep en hoe leuk die foto' van Joep "op" de computer.

    Geniet maar lekker van je leuke katten!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuke post met die lieve gekke Joep!! Kijk hem zitten op je laptop en in die pot....heerlijk! En dat je verliefd op hem bent geloof ik graag!!
    Pas maar op dat je man niet jaloers word...
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Haha hilarisch gewoon, die gekke kat in die pot tussen de takken doorkijkend....

    wat kun je wijs zijn met die beestje he, zijn wij ook met die drie poezenbeesten van ons .

    fijne week verder , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat n enige foto´s Lia! Die Joep is ook n schatje, zeg!
    En ja die van ons hadden gisteren lekkere snoepjes!
    Fijne dag vandaag!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Beetje late reactie, ik loop wat achter. Lia bij jou en hier ook hoor, hebben de dieren iedere dag dierendag. Wat heerlijk om zo van je beestjes te genieten. Kon het voor alle dieren maar zo zijn.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hoi hoi

    geweldig die foto in de pot! Nou ik moet je eerlijk bekennen dat ik het helemaal glad ben vergeten dat het dierendag was. Maar ook dat maakt niet uit bij ons is het elke dag dieren dag. En zoals onze honden leven nou dat is echt geen honden leven. Als ik als hond na mijn dood terug moest keren op deze aarde in huize van der hoef tekende ik er meteen voor. haha

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo raar maar hier hebben we geen dierendag?!!? maar heb genoten van jouw heerlijke kanjers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Deine Tiere sind wunderschön auf den Bildern anzusehen, du hast tolle Tiere und bist auch eine wunderbare Fotografin. Alles Gute für dich und deine Tiere. Es grüßen Nik und drei Hunde

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia, heerlijk he die fluwelen pootjes diertjes! Bij ons thuis lijkt het wel elke dag dierendag...steeds krijg ik te horen dat ik ze te fel verwen. Ach ja ik geniet er gewoon van!
    Lieve groetjes, an

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dear Lia,
    so cute! The first photo is my favorite!
    Hugs,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een goed bericht van je,er mag best aandacht aan besteed worden,veel dieren hebben het zo slecht en dan onze dieren,omringd met liefde en veiligheid,was het maar voor alle dieren zo,ow Lia ik lig in een deuk om de lekker ruikende Joep en hoe die boef in de pot zit,super en Miss Kitty ook zo`n lieffie,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia