vrijdag 11 november 2011

Blad en Joep…….


Het is nu echt herfst, het word wat kouder en het ziet er ook meteen wat triester uit buiten. Maar ook dit vind ik heerlijk. Maar vorige week zag het er met de zon nog iets anders uit. Want de beuken die we in het voorjaar gepoot hebben leken wel blad van goud te hebben als de zon erop scheen.

065
Maar het blad valt opeens in een rap tempo naar beneden. En dat vind ons Joepie weer prachtig. En met het mooie weer van de afgelopen tijd is hij nog weleens in onze tuin. Vallend blad hoort er nu eenmaal bij, en ik vind het ook gewoon mooi om wat te zien liggen in een tuin. Soms is het net even teveel, dus af en toe veeg ik wat bij elkaar om het vervolgens in de kliko te doen….. Maar waar ik dan later achter kom is dat ons Joepie toch even naar binnen zal moeten, want hij gooit alles in een rap tempo weer terug waar ik het heb opgeveegd. Maar natuurlijk niet voordat ik weer wat van hem heb vastgelegd.

048
052
Kijken, rustig blijven liggen, en dan…..aanvalluhhhh.

054
Dus dan maar even naar binnen en meneer gaat lekker op de bank liggen, maar als ik dan een foto maak, zie ik hem bijna denken van “ja, nu hoeft het ook niet” staat op, en gaat ergens anders liggen…

014
Maar hij blijft lief…. haha… en eigenwijs.

Een heel fijn weekend.

58 opmerkingen:

  1. Joep past zó mooi bij de stijl van je huis en je blog, alleen daarom had je dit lieve (en eigenwijze) beestje al niet kunnen weerstaan!

    Een fijn weekend Lia!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, lieffff! Mooie foto's weer Lia!
    Liefs, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geniet ik toch van de mooie foto's van Joep Lia, wat is het toch een schatje en wat groeit hij al lekker.
    Prachtig hè al dat mooi gekleurde blad. Ik laat ook altijd wat blad liggen, maar voor het huis lag er zoveel dat ik zopas ook wat heb opgeruimd.
    De Leilindes zijn nu ook gesnoeid, dus voor is alles weer gedaan.
    Straks een beetje op tijd eten want tegen 6 uur komen de eerste kinderen aan de deur voor Sint Maarten.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Lia wat wordt hij mooi nu hij groter wordt en wat lijkt hij op onze Joris, qua kleur en ogen, super mooi. Ook leuk om te lezen hoe hij je lekker bezighoudt maar dat heeft ook wel weer wat hoor.
    Ik vind hem op de 2e foto een verschrikkelijk mooie uitdrukking hebben, heb je al gezien wat er met het bekkie gebeurt als een Britje op iets afgaat? Dan is het net of het bekkie/bovenlip waar de snorharen zitten opzwelt..... Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik zie het namelijk op die 2e foto ook bij jouw Joep
    Och en die laatste foto, dat smoeltje met die uitdrukking, hij heeft een geweldige glimlach.

    Fijn weekend!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Wat is Joepie toch een prachtige kat!

    Een fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi foto hoor en sweet kat:)
    Een fijne weekend
    Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joepie de Poepie is een snoepie!!!! wat een lol hebben die snuiters met al die bladeren he.....hylarisch! Heerlijk om naar te kijken......

    fijn weekend
    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig die verkleurde beuk. Wij hebben de andere versie waar wel blad aan blijft zitten. (Al gaat ook een deel daarvan verloren en het nadeel is weer dat deze ook later weer in het blad is..) Mooie foto's heb je gemaakt van Joepie! Fijn weekend en groet Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schat, en zo ontzettend fotogeniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een supermooie foto's, altijd weer.
    en Joep is echt een hele mooie kat, en zo een lekker koppie

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje is Joep!!!

    fijn weekend!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie het al! Je had goeie hulp met blad opruimen! haha!
    Maar voor zo,n ondeugd veeg je graag nog een keer extra!
    Prachtige foto,s weer hoor! Oh dat koppie van hem!

    Fijn weekend!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat een prachtige jongen is Joep,toch een Britisch korthaar?
    Prachtig,de vallende gekleurde bladeren in de tuin,ik gebruik de bladeren om bep tropische planten warme voetjes te geven van de winter,..en maar hopen dat ze het overleven weer deze winter,....heel fijn weekend,x,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het toch een mooie kat zeg !! echt een heerlijk beest !!.....liefs fijn weekend....van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is Joep toch een knappe vent.
    En inderdaad,katten vinden die herfstbladeren prachtig.

    Fijn week-end
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahhaha wat een moppie is het toch he ?
    Ik zie m al lekker achter de bladeren aan rennen
    "Arme"Queenie ,,ze mag niet naar buiten ,mopsie ligt nu lekker op de bank ,die ik net heb gestofzuigt :)
    Net nog fotos van dr gemaakt ,zonder flitser ,maar zonder flits vindt ze het ook niet leuk meer ,ze draait gewoon dr koppie om

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh die laatste foto, geweldig hoe trots Joep mij aan zit te kijken:) en zo leuk om te zien hoe hij reageert op het vallende blad!

    fijn weekend!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat vind ik het toch een prachtige man die Joep, telkens als je foto's van hem laat zien, zwijmel....

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige kat is Joep.

    Dat is toch zo leuk al die blaadjes die alle kanten opgaan, voor Joep een leuk speeltje.

    Prachtige foto's

    Fijne weekend!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Joepie is wel heel fotogeniek. Mijn dochter heeft haar evenbeeld en de naam is MEES.

    Gezellig herfstweekend
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Joepje
    werkelijk
    een
    snoepje

    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige foto's van Joep! Ik heb vandaag een post geplaatst met foto's van Benthe en daarbij vermeld dat het zo moeilijk is om foto's te maken van een puppy. Die van jou zijn echt goed gelukt! Vooral de laatste op de bank. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is die Joep toch een pracht mooi beest. Zo mooi die vacht en helemaal hoe hij op de loer ligt.
    Mooi verhaal om te lezen..

    Ik wens je een mooi weekend
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. He Joep jij bent de ster....hij ziet dan ook geweldig uit maar dat zijn alle britjes wel...zijn gewoon prachtige beesten.....groetjes van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Never a dull day met Joep :))
    Ik ga 'm eindelijk zien..leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Lia,
    Heerlijk om te zien hoe zo´n Joep zich tegoed doet aan al dat bladerplezier... Wat zal hij het er druk mee hebben gehad. Maar inderdaad dan schiet het natuurlijk niet op, als je ook nog wat wilt ruimen. En voor Joep, er zal nog genoeg vallen hoor, dus je kunt je nog lekker uitleven....
    Ik wens je een heel fijne avond Lia,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is Joep een fotomodel zeg, hij staat op alle foto's zo snoezig, die ondeugd, lekker spelen in het blad. Mooie maand voor mens en dier.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk he, hoe die kleintjes zulk plezier kunnen beleven aan al dat bladafval! Geniet er maar van!
    Joep is een pracht van een kat!
    Geef hem maar een dikke knuffel (en nog eens, en nog eens :-)).

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geweldig 'smoeltje' heeft Joep toch. Hier sjouwt er ook regelmatig eentje zoveel mogelijk blaadjes mee naar binnen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schat van een beest is Joep!!

    fijn weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een schatje en ook nog eens fotogeniek!

    Fijn weekend. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zooo leuk, die foto´s van Joep met bladeren!
    Wat n schatje is ie toch!
    Fijn weekend!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke deugniet! Buiten achter blaadjes aanjagen is natuurlijk ook een feest voor hem. Die laatste foto is zooo lief.
    Wens je een fijn weekend.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie plaatjes weer van je prachtige kater! Heerlijk als hij nog zo speels is, onze kater is bijna 12 jaar en niet meer zo actief hoor... maar hij blijft ook een lieverd!
    Fijn weekend, Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een schatje die Joep, daar kan je niet kwaad op zijn, no way!!
    Je foto's zijn prachtig!

    Prettig weekend,
    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige (herfst)foto's
    maar die laatste van Joep: écht GEWELDIG
    FIJN WEEKEND Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, wat een mooie foto's!!
    Wat is Joep een Super 'plaatje', snoezig snoeppie;-)
    Zo genieten dit.....
    Een heel fijn weekend!!

    Lieve groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat een prachtig beestje is joep zeg..echt geweldig die fotos van hem..ik heb net 10 minuten minoes buiten los gehad. ze liep met haar pootjes hele rare stappen te maken...al die blladjes onder je poten brrr..maar ze kwam netjes weer naar binnen..iedere keer maar een stukje loslaten he...komt ook omdat mijn zoontje autistisch is en erg aan haar is gehecht, dat was hij ook aan onze hond en die is in het voorjaar plotseling overleden,,daarom ben ik zo bang dat er iets met haar gebeurd...maar jah..komt vast goed toch..geef joep maar een dikke knuffel van me
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat is die Joep een knapperd. Geweldige foto's heb je gemaakt, echt genieten.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  40. hihi...wat een leukerd is Joep!! Wat kan zo'n beestje je je toch veel plezier en geluk geven he!! (en wat een knapperd!!)
    Liefs, anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ohhh Lia wat een prachtige herfstfoto's laat je ons zien, en wat is Joep toch een schoonheid van een poesje. Zo heerlijk rond en zacht.
    En zijn vacht ziet er fantastisch mooi uit.

    Zo leuk zoals je beschrijft hoe Joep met de bladeren speelt, je raakt toch niet uitgekeken op die kleine donderstraaltjes, heerlijk!

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Prachtige foto's heb je gemaakt, heerlijk om naar te kijken. Ik wens je nog een fijne zondag middag.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat mooi de foto van het blad en wat is Joep prachtig! geweldige foto`s,wij hebben sinds vorige week ook een poesje erbij en pff die is druk,echt niet gewoon haha,ik kan haar amper op de foto zetten,fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. waanzinnig mooie plaatjes, wow!!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een mooi beest is die Joep ,en fotogeniek.
    Mooie foto's Lia !
    Fijne zondag !
    Gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een mooie fot's maak je!!Zeker die onderste van Joep:geweldig!!
    Fijne avond en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  47. WAT EEN PRACHTIGE FOTO'S VAN EEN PRACHTIG BEEST... Inmiddels zijn de bladeren bijna allemaal van de bomen, dus het opruimen is ook weer een heel eind gedaan! Vandaag was het trouwens sinds lange tijd weer een sobere dag helaas, maar ook dat hoort bij de tijd van het jaar.

    Ik kreeg van Bobbine/Hennie een mailtje toen ze op het forum las dat ik naar Valburg en Lienden ga donderdag en ze zei dat 'jouw' dorp ook om de hoek lag daar en dat daar ook nog 2 mooie woonwinkels zijn... Wat zijn die winkels en zijn ze de moeite waard? Heb jij nog tips misschien? Bedankt alvast:-)

    Fijne avond, liefs Juth

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat zal hij toch allemaal denken..
    Die laatste zou je inlijsten zeg!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat is Joep toch een mooi katje. Heerlijk eigenwijs zoals hij in de camera kijkt. Vooral op de laatste foto zie je hem zowat denken : het gaat wel mooi over mij he?
    Heerlijk dat jonge spul.

    een fijne week. lieve groet Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  50. wat weer een heerlijke foto's van joep zeg wat een koppie heeft hij toch .... hoe die daar ook staat prachtigggg ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een leuke & heerlijke foto's van Joep..De laatste foto is echt heel erg mooi!

    Lieve Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hoi!

    Je hebt een award gekregen!
    Kijk maar op mijn Blog!

    Liefs,

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Via via op je blog terecht gekomen en wat een aangename verrassing. Je maakt mooie en sfeervolle foto's en je interieur is helemaal mijn ding. Ik zal regelmatig eens komen piepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. het lukt mij niet een reactie te plaatsen. De 100e proef..........

    BeantwoordenVerwijderen
  55. A real beauty! Very nice photographs! Like!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia