zaterdag 10 december 2011

Even anders…..



Ik was dus aan het schuiven met wat spullen, toen ik opeens bedacht dat ik nu dus wél de tafel anders neer kon zetten. Want ik heb immers een andere lamp boven de eethoek. Dus alles aan de kant, en tafel andersom. En dan gewoon even een paar dagen kijken of het werkt. En dat doet het….. Ik vind het erg leuk staan. Het staat niet zo gewoontjes.

023

Het bankje staat nu met de rug naar de woonkamer toe. Het plaid van de stoel uit de zithoek hangt over de rugleuning. En daar haal ik meteen weer het bruin van de stoelen mee terug.
En wat ik altijd al zo leuk vond is dat de tafel nu met een kant tegen een muur staat. En zoals jullie zien heb ik ook meteen wat kleine kerstdecoratie toegevoegd. Al is de krans zeker niet klein te noemen met een doorsnede van 80 cm.
045
038
Die krans heb ik 2 jaar geleden gemaakt (hij is plat aan de achterkant en rond opgevuld met fiberfill en daar weer van dat groene band van de bloemisterij overheen) en bekleed met plaatmos. En nu heb ik er zilvermos overheen gestoken. En ik ben er heel blij mee, hij is niet alleen goed gelukt, maar ook nog eens heel mooi bij mijn stijl.

026
Op de tafel wat kandelaren met kaarsen die altijd branden (als ik in de kamer ben, want je weet maar nooit met katten) en een simpele amaryllisbol (die vooral niet te ver uit mag lopen) op de houten deksel. Verder een stolpje met wat kerstkoekjes. Tja voor mij meer dan genoeg.

028 034
031 028 - kopie

En deze lieverd wilde ook even poseren.
062

Ik wil jullie allemaal een heel fijn weekend wensen, en ik ga nog een taart bakken, want vandaag vieren we alweer de 20ste verjaardag van onze jongste zoon.

50 opmerkingen:

  1. Prachtige krans, heerlijke sfeerfoto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Lia,allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon en,wat een heerlijk sfeertje,prachtig,hoor en, je krans echt super en dan de kanjer op de laatste foto,wat een beauty,...fijn weekend,...x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, Super mooie creatie, je krans vind ik schitterend geworden met het zilvermos!!
    Heel mooi sfeervol gestyled.
    Van harte gefeliciteerd met je jongste zoon een hele fijne dag en goed weekend!

    Lieve groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sober maar zo krachtig; dat is hoe ik je kerstdecoratie zou omschrijven. Ik vind de krans geweldig; ik hou erg van van die eenvoudige kransen. Mooi ook dat ie zo groot is en hij past daar wonderwel. Mooi ook een krans die "hangt"; vindt je misschien vreemd om horen maar ik moet de kransen hier altijd op de kast zetten en zou ze toch graag eens hangen aan de muur, haha. Tja, ik zal me zelf eens een boormasjien moeten aanschaffen want een nagel in de muur timmeren gaat hier niet in onze muren, veel te hard. Ik zie mezelf alweer bezig ;-) Zal er maar niets van zeggen tegen manlief.... Die krijgt het zowat van al dat geklus dat ik wil aanpakken maar wat wil je, na bijna dertien jaar in een 'onaf' huis. Al de mooie plaatjes die ik onder andere op jouw blog zie, doen daar geen goed aan natuurlijk, dan wil ik er net nog meer gaan invliegen. Maar ik blijf langskomen hoor, ik vind je posten veel te mooi om zomaar aan de kant te schuiven. Dank je om altijd weer je interieur en de veranderingen eraan met ons te delen. Ik geniet ervan.

    O ja, en dan wou ik nog een heel gelukkige verjaardag wensen aan jullie jongste zoon.
    Maak er een gezellig en fijn samenzijn van.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er prachtig uit allemaal Lia, de krans vind ik echt geweldig en die leuke kat ook...fijn weekend en groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Lia, sfeervol en rustig. Ik ben al de hele dag bezig met ruimen. Hopelijk komt alles goed;-)
    Jij ook een fijn weekend en liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd Lia! En je tafel staat prachtig zo...inderdaad heel handig met je nieuwe lamp! Prachtige krans...heerlijke Lia-stijl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst gefeliciteerd met je zoon. Wat zal het lekker ruiken in huis met een taart in de oven.
    De eettafel zo vind ik zeker een succes. Staat erg leuk. En de krans is prachtig en zelfgemaakt nogwel.
    Met katten in huis is het altijd opletten met kaarsen. Het liefst zet ik ze dan op plaatsen waarvan ik weet dat ze er niet bij kunnen. En die plekjes zijn beperkt.
    Lieve foto van Miss Kitty.
    Fijne avond met het vieren van de verjaardag.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Deze opstelling vind ik erg mooi, maar dat vond ik voorheen ook al hoor! Het voordeel is nu wel dat je aan het eind van de tafel mooie decoraties neer kunt zetten, omdat daar nu niemand kan zitten! Wat hangt je krans trouwens prachtig aan de muur!

    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon, ik wens jullie een feestelijke dag!

    Nog een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och Lia, wat een geweldig mooie foto van Miss Kitty, ze is een plaatje zo.

    Ja en verder weet je, het maakt niet uit hoe jij iets neerzet het is en blijft zo'n mooie kamer, een geheel.

    Ja en mijn katten vinden de kerst versiering heel erg interessant, vooral als de dozen openstaan, dan is het net of alles weer nieuw is, zo nieuwsgierig naar wat er in zit en eruit komt.

    Fijne weekend verder
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik schuif even aan tafel voor een stuk zelfgebakken taart..Gefeliciteerd met de jongste telg!
    Leuke opstelling en fijn dat het bevalt :)
    Gezellige avond met z'n allen!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd! Wat een ontzettende mooie krans! echt super, vind het erg mooi geworden allemaal. liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk sfeertje, je schuift zo aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Lia,

    Staat goed, die tafel zo. En dan de subtiele kerstversiering erop,ja het hoeft niet veel te zijn om toch sfeer uit te stralen.
    Wens jullie een fijne verjaardag toe!

    Groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Allereerst van harte gefeliciteerd met je zoon Lia.
    Ik had het de vorige keer toch goed gezien dat je tafel anders staat. Ik vind het veel mooier staan en wat een prachtige krans.
    Je heb er prachtige foto's van gemaakt.
    En wat een lieve snoet heeft Miss Kitty toch, een mooie foto van haar.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's en die krans is echt helemaal het einde ;-)

    fijne avond!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi Lia. Inderdaad helemaal jouw stijl. Prachtig! Ik vind de tafel ook mooi zo staan. Zo leuk dat je nu dat houten krukje achter je bank neer kan zetten. Ik wens je een heel fijn weekend en een fijne verjaardag. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook een heerlijk weekend gewenst, en wat staat de tafel mooi zo met z'n kant tegen de muur. Mooie stoere krans, past perfect bij de stoere kandelaars en houten deksel... Heel eenvoudig, en heel mooi.

    Ook alvast gefeliciteerd met jullie jongste zoon.

    Wat een leuk blogberichtje "Joep vertelt..." Heel leuk!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige plaatjes van een ingetogen kerstsfeer. Ik ben zelf iets uitbundiger maar vind dit toch ook wel erg mooi. Gefeliciteerd en fijne avond, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi zo ,en net wat je zegt ,zo kan je nog es anders stylen!
    Ik heb een paar jr geleden de eetkamertafel tegen de schuifpui geplaatst ,zo kan je er weer een lamp ofzo op tafel plaatsen ,als je tafel midden in de kamer staat gaat dat vaak niet (ivm snoertje enzo)
    Heel leuk zo ,gezellig !
    En wat n schitterende foto van poes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allereerst gefeliciteerd met je zoon! En je hebt er weer een plaatje van gemaakt. Hier lijkt het altijd wel alsof er een bom ontploft is, maar daar voelen wij ons dan ook weer lekker bij. Zo heeft iedereen zijn eigen stijl. Groeten en geniet van de rest van je weekeinde!! Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je krans.. hij is gaaf!
    Past helemaal bij jou interieur, super.
    Wat een dotje is die Joep.

    Geniet van het weekend, enne nog gefeliciteerd.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Van harte gefeliciteerd met je zoon, Lia! Wat gaat het allemaal snel hé?!

    Voorheen vond ik de eethoek even zo mooi staan. Op deze manier heb je als het ware, twee ruimtes in één gecreëerd, ik houd daar wel van. Gezellig ook met de prachtige zelfgemaakte krans aan de wand. Ach, en vind je het niet meer leuk, schuif je het toch gewoon weer anders;-) De decoraties op de tafel staan ook ontzettend mooi en stoer..ik vind je kerstklokje ook zo leuk!

    O meid, pas maar op met je knappe poezenkindjes en brandende kaarsen! Onze kat zwiepte vorig jaar met z'n pluimstaart door een kaars! Jeetje, wat ben ik geschrokken zeg, en hij erbij, het vatte echt vlam! Gelukkig waren we erbij, anders je word toch gillend gek.. Ik laat zelfs geen waxinelichtjes onbemand, want er is mij al eens een glaasje geknapt. Op die manier hebben we (voor jaren terug) onze tuinset in de brand gehad, terwijl wij aan de andere kant van het huis de visite uit stonden te zwaaien..Ik ben er wel voorzichtig door geworden en blaas ze echt, heel bewust uit!

    Een hele fijne verjaardag! Waarschijnlijk zit je al aan de lekkere taart..geniet er van!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Och, die miss Kitty: wat een schatje zeg. je hebt er een hele mooie foto van gemaakt!
    En die opstelling: heel erg mooi zo. Die krans vind ik ook erg goed gelukt, al heb je deze al een tijdje; kransen zijn tijdloos.
    En die kaarsen branden overuren zie ik, heerlijk he.

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd met je zoon en een gezellig weekend!
    Mooi geheel! Dat is het voordeel van spots...wij hebben ook spots en halogeenverlichting in onze woonkeuken en kunnen dus ook makkelijk met de tafel schuiven zonder rekening te moeten houden met lichtpunten.
    De grote krans is echt heel mooi basic!
    Groet Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  26. gefeliciteerd! GEzellig dag gewenst! Ik vind je tafel top staan.....opvallend is altijd als je zoiets dwars in de ruimte zet, het meteen ruimtelijker lijkt.....helemaal leuK!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat ziet er leuk uit met de tafel zo. Prachtige decoraties heb je ook gemaakt. Ik vind de combinatie van het plateau met de amaryllis en kerstklokje erg mooi. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Happy Birthday! Wat een prachtige beelden weer! Ik wil zo bij je aanschuiven! De krans maakt het zeker helemaal af...

    Fijn weekend!

    'Inga'

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd met je zoon !!..wat ziet het er mooi uit bij je Lia.....prachtig !!...mooi dat zilveren klokje.....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Als eerste, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon.
    Wat heerlijk dat je de mogelijkheid hebt om te veranderen in je woonkamer, het ziet er heel sfeervol uit zo.
    Lieve groet, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Van harte gefeliciteerd met je zoon !!!!Prachtig vind ik het geworden Lia,Maar wat heb jij een mooie krans gemaakt zeg !!!mijn complimenten hoor voor je hele mooie stijle..altijd weer genieten is het hier.Lieve groetje en een fijne zondag.....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! Wat ziet het er allemaal weer sfeervol uit; de tafel vind ik erg mooi zo over anders in de kamer en wat een prachtige krans, een echte blikvanger.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Proficiat met je zoon.
    En de eettafel zo tegen de muur,staat erg mooi.
    En die krans is echt schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Lia,
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je jongste. Wat vliegt de tijd toch.
    Je nieuwe opstelling van de eethoek is heel mooi zo. Geweldig met die prachtige krans aan de muur. En ja, Miss Kitty is er ook nog, de lieverd...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia, leuk hoor zo kunnen schuiven in je eigen huis. Ik vind je krans erg mooi.
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon en een knuffel voor Kitty.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Van harte met je zoon!!Je hebt weer een prachtige sfeer neergezet!Wat een mooie plateau heb je op tafel staan.Ben ook op zoek naar zoiets maar nog niet kunnen vinden.
    Fijne zondag en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Nog gefeliciteerd met je zoon!
    Wat staat het gezellig zo. En die krans is echt geweldig! Dat belletje had ik ook. Van de zomer had ik hem meegenomen naar de Fair. Je loopt door het huis om spullen te verzamelen en dan doe je nog weleens te leuke dingen weg..., jammer!

    Geniet van de zondag!
    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een heerlijke sfeer heb je er weer van gemaakt ,mooi staat zo je tafel .Gefeliciteerd met je zoon ,mijn zoon is vandaag jarig ook alweer 34 jaar !
    Fijne zondag !
    Gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gefeliciteerd met zoonlief en leuk dat juist door een andere lamp je geschuif een geweldig resultaat oplevert! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik kan altijd zo genieten van jouw interieur foto's.......zo mooi en sober tegelijk !!!!
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon en een fijne dag nog :)
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Leuk hoor Lia de tafel zo! Ook je kerstdekoratie is erg mooi!
    Fijne verjaardag voor je zoon!
    Fijne avond nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  42. GAAF DIE KRANS!!! Proficiat nog met jullie zoon. Mooie foto's weer en wat een foto model :))
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat fijn dat je nu met je tafel kunt schuiven! Altijd heerlijk om de boel een klein beetje te veranderen met zo'n groots effect! En dat verzilverde klokje... wat een bijzonder kerstaccent! Je krans vind ik super. Ik ga komende week met 2 vriendinnen een krans maken, ben benieuwd of die net zo goed lukt als die van jou:-) Geniet van je kerstsfeer, liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gefeliciteerd met je jongste zoon.
    Heel mooi is het weer bij je Lia.
    Staat gezellig!
    En wat een lieve foto van miss Kitty
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  45. En toen waren de koekje en chocolaatjes op.
    Mooie foto's weer, Lia, het is altijd weer genieten.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtig gestyled, dit verveeld echt nooit hè! je tafel staat zo ook heel leuk, heerlijk als je af en toe de boel om kan gooien. Alsnog van harte met je jongste zoon zijn verjaardag. Fijne week,
    Groet Judith.
    Hihi geloof dat ik de 50e reactie geef!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Nog van harte gefeliciteerd met je zoons verjaardag.
    De krans is prachtig juis omdat hij zo groot is, geweldig.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  48. hoi hoi

    van Harte Gefeliciteerd met je zoon.
    Je hebt het weer helemaal top in je huis.
    Maar ja dat zeg ik geloof ik elke keer als ik effies bij je aan wip.
    Ik wil je nog even bedanken voor de lieve woorden.
    ik wens je een fijne avond toe

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hallo lieve Lia,dank je wel voor de lieve felicitatie`s voor mijn verjaardag,super lief/leuk.

    Alvast een hele fijne avond gewenst,lieve gr van mij,Inka,....xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia