donderdag 15 december 2011

Kerst deel 2…..



Bedankt voor alle leuke en lieve reacties op mijn kersthuis….
Maar ik heb hier nog wat foto’s die ik jullie toch niet wil onthouden. Gewoon omdat ik ze zelf zo leuk vind.
025
Op de kast onder de tv staan deze bruin-grijze kandelaren van hout en ijzer. En een hotelzilveren schaaltje met twee amarylisbollen,  De combi van verschillende materialen in dezelfde kleur vind ik heel mooi elkaar.
Sommige vinden die amaryllis prachtig, en dat is hij ook, maar ik zie hem toch liever als bol. Dus als hij blijft groeien….. gaat straks de schaar erin en knip ik ze  gewoon af. Ja….ik weet het ZONDE…..

001
In de keuken op het tafeltje staat een kandelaar en daar hangt een bosje mistletoe en als je samen in de spiegel kijkt hangt hij boven je hoofd dus…… je moet dan wel even door de knieën haha….
Mistletoe  is simpel, lief en stoer tegelijk.

104
Bij deze foto die ik in de spiegel genomen heb, kun je zien dat er een lichtje brand op de aanrecht. En dat maakt samen met de prachtige mistletoe ook mijn keuken in kerstsfeer.

015

092 085
 083 105
Morgen krijgt manlief 3 weken vakantie, nou ja…. hij zal iedere dag in het huis van onze zoon te vinden zijn omdat hij over 2 weken zijn huidige woning uit moet. Dus ook ik zal daar vaker te vinden zijn, en hier waarschijnlijk wat minder. Misschien loop ik ook wel graag mijn huis uit, want we krijgen maandag nieuwe buren die ook aan het breken gaan. Dus van rust zal het wel niet komen, en aan uitslapen denk ik maar niet. Had gehoopt dat ze pas in Januari het huis kregen, omdat dit toch speciale weken zijn en dan niet op het geluid van een Hilti zit te wachten, maar ja…. ik zou zelf ook graag beginnen.

Alvast een Fijn Weekend……

43 opmerkingen:

  1. Mooie sfeervolle foto's Lia, de eerste foto is prachtig...er straalt zo'n rust vanuit!

    Het is inderdaad te hopen dat de buren niet al te flink tekeer gaan met het verbouwen van hun huis! Ik mag in ieder geval hopen dat ze tijdens de beide kerstdagen een time-out in lassen. Succes met het klussen bij je zoon!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,

    Wat een mooie fotos. Die misletoe zo leuk. Ik dacht eerst dat hij onder een poort hing maar bij nader inzien dag ik pas dat het een spiegel is. Wat leuk!

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wens je in iedergeval een heerlijk tijd, en succes met de beiden verbouwingen, wij maken ook gebruiken van driewekenbouwvakantie :)

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige plaatjes weer Lia. Bij mij valt de mistletoe altijd heel snel uit en dat gaf zo'n rotzooi dat ik dit jaar geen bosje heb hange, maar nu ik het hier bij zou zie mis ik 't toch een beetje. Ach wat, kussen kan toch wel nietwaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mistletoe, ik ben er dol op. Amaryllis bollen mogen van mij wel uitkomen, en als ze bloeien ja, dan knip ik ze af. Vervelend al dat lawaai bij de buren, nou als ze maar aardig zijn, dat vergoed een boel. mooie foto's weer.
    Lieve groet, Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt prachtige foto's. Heel sfeervol allemaal bij elkaar!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is alweer zo'n genietpost Lia. Ohhh....die Mistletoe hoort echt bij de Kerst. Ik moet er nog om uit. Meestal hangt deze hier bij de voordeur, maar aan de spiegel staat ook prachtig.
    Je kandelaars vind ik ook heel erg mooi, een mooi stilleven.
    Hopelijk nemen je nieuwe buren met de Kerstdagen even een time-out. 2 jaar terug heeft mijn 'leuke' buurman ons de beide Kerstdagen laten genieten van hak- en breekwerk en niet omdat hij net de sleutel heeft gekregen, want hij woont er al jaren. Maar mijn hele Kerst en die van onze visite was behoorlijk verknald.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk graag weer even binnen hoor. Wat is het gezellig. Je foto's zijn zo mooi. Ik heb nog geen mistletoe gehaald; maar die mag hier ook niet ontbreken. Hoop dat de nieuwe buren wel een beetje rekening houden met de geluiden die ze gaan maken tijdens de feestdagen en niet van s'morgens vroeg tot 's avonds laat gaan slopen. Succes ook in het huis van jullie zoon.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's!!En je hebt gelijk als je zegt dat de amaryllis mooier i als bol.Ik baal ook dat mn hyacinten aan t uitlopen zijn.Misschien ook maar....
    En de mitsletoe heb ik in heel middelburg nog niet kunnen vinden.Balen,want vind m zo leuk...
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh wat mooi...sober maar toch zo heel sfeervol, leuk die mistletoe, die groeit bij ons gewoon in de boom voor het woonkamerraam!

    Prettige kerst!

    'Inga'

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig foto's weer; ik geniet zo van je blog ;-))

    En ik ben het met je eens; als bol is de Amarillys mooier en als ik de bloem wil (waar ik ook gek van ben) dan koop ik ze als bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige sober & sfeervol. Verveeld nooit. Genietet er maar van!
    En nog veel klusplezier bij zoonlief!
    Groet van Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige creaties heb je gemaakt.
    Eenvoudig, maar zo mooi.

    Een heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi,Lia,echt een heerlijk sfeertje,...fijne avond,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Om nog even bij Kerst deel 1 te beginnen, prachtig die mos decoraties, en je bel is ook leuk, heb er ook 1, hangt aan een luik, met een kersttakje en een oude foto postkaart :-)
    ook je mistletoe bosje vind ik mooi
    ga er samen met Jan maar eens goed voor staan hihi
    Fijne klus vakantie gewenst
    groeten Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. geef je helemaal gelijk...een bol is een bol en moet geen bloem worden!!!:D...... Mooi plaatje hoor!!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk dat we deze foto's ook nog even meekrijgen.
    Wat heb je het toch gezellig!!
    Hopelijk krijg je buren met een beetje een leuke smaak, dat maakt het lawaai wat minder erg!

    Ook een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kijk deze had ik niet willen missen...de 1e net een schilderij zo......
    Enne lees ik het nu goed, knip je dan gewoon de bloem weg....? Maar dan heb je dus alleen nog de bol....?
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig vind ik die mistletoe! Ik wou er dit jaar ook eens in huis halen maar had nog geen tijd om ernaar op zoek te gaan. Ik heb eigenlijk geen idee of ze dat hier ergens hebben.
    Succes met de Amaryllisbollen, dat ze NIET gaan bloeien dan bedoel ik ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Eindelijk even tijd om bij je langs te komen! Ik zie dat ik in de tussen tijd al een post heb gemist. Het ziet er prachtig bij je uit Lia. Mooi en sfeervol. Wat een goed idee om misletoe op te hangen. Ik denk dat ik dat hier ook maar eens ga introduceren :-)

    Een gezellige avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige foto's en een hele mooie sfeer...groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat weer een prachtige foto's, Lia. Van sommige kun je zo kerstkaarten maken.
    En sterkte bij het huis voor je zoon bewoonbaar maken. Intensief, maar het is ook wel leuk.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn dat ik hier even tot rust kan komen..pff wat een drukke weken! Morgen wil ik ook eindelijk wat kerstsfeer in huis brengen..
    Fijne(klus)vakantie voor jullie!!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt van de kerstsfeer bij jou thuis! De mistletoe vind ik zo mooi, zelf wil ik dit weekend ook nog even proberen een bosje te vinden... Sterkte met alle klussen en ik hoop dat je nieuwe buren je een rustige kerst gunnen.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat is het toch mooi bij je! Waanzinnig. je misletoe, je sfeerbeelden en je kat natuurlijk...
    De kleur is zo mooi en dat ie dan op die vijgebessen ligt in die schaal. Werkelijk prachtig. Wat een superfotogeniek beessie is dat. Je hebt me laten genieten hoor ! Dank voor je bericht op mn blog en voor jullie ook hele fijne dagen. Fijn van je buren! Lawaai..... Sterkte ermee ! Groetjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hihihi!...hier ook al kerst 2.....hoeveel komen er nog??...heel erg mooi Lia.....prachtig......liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat heb je de rustige kerstsfeer mooi doorgevoerd ook in de keuken. Ik hoop voor jouw op toch een paar dagen van rust.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh Lia, die eerste foto, super mooi, de kleuren, de sfeer, geweldig.
    Ik heb weer zo genoten van je foto's, van jouw kerstsfeer in jouw huis. Heerlijk.

    Heel veel succes met klussen bij je zoon, pas je wel een beetje op jezelf.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk die misletoe en nu maar hopen dat je buren rond de feestdagen niet te veel hak-en-breek plannen hebben. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Weer heel erg mooi,Lia.
    Maar wel balen,dat er net nu nieuwe buren komen,die gaan breken.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Lia,
    Vroeger, jaren geleden dus, had ik ook vaak een amaryllis in huis, maar dan gewoon in een pot. Ik vond ze toen al gewoon het mooiste als ze net in de pot stonden, of als net het eerste stukje groen er uit groeide. Hoe hoger ze werden, hoe minder mooi ik ze vond. Dus wat mij betreft heb je gelijk, zo blijven, of de schaar er in... Wel dapper...
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die mistletoe, ga toch eens om me heen kijken of die hier ook al te koop is.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat maak je toch mooie foto's maar vind ik niet zo gek met zo'n mooi huis :)))
    Succes met de nieuwe buren en hoop voor jullie dat t allemaal mee zal vallen
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat prachtig en sfeervol weer...
    En die bollen...ben het helemaal met je eens...afknippen en gewoon in een vaasje zetten=mooie bollen, en ergens anders bloemen...
    Heb ze nog van vorig jaar in mijn schaal liggen, uitgedroogd, maar prachtig mooi...
    Kerstknuffel, Margot (heerlijke muziek...)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie foto's. En het ziet er allemaal zo uit! Ik heb je blog doorgesnuffeld en wat een heerlijk, rustig en mooi huis heb je. Zo zie je maar wat een verschil in huizen en decoratiesfeer er is! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. een grote bron van inspiratie ben je!!!
    alle plaatjes kunnen zo in een prachtig woonmagazine staan!! qua interieur en qua fotografie; chapeau!

    fijn weekend!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het zijn sfeervolle foto's Lia erg leuk !
    Jammer van de overlast van je nieuwe buren ,hopelijk met kerst ligt het stil .
    Fijn weekend !
    Lieve gr...ida

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lia wat geniet ik weer van je blog!!
    Zo mooi allemaal!
    Je hebt er een schitterend kersthuis van gemaakt!
    Enne ..... die bollen ja hoor ik knip ook!!
    Succes met het klussen! (helpen bij zoonlief en het klus- geluid vd buren)
    Fijn weekend.
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ooh, Lia, niet knippen! ☺ Mijn amaryllis staat nu zo mooi in bloei!!
    Maar... ik snap het wel... zo'n niet uitgelopen bol is mooi sober en dat past erg mooi in je huis.
    Maar moet er wel om lachen! ☺
    Die mistletoe is ook zo bijzonder...

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hai Lia, Ik heb doordat je je mooie werk hebt laten zien in het woonmagazine je blog ontdekt.
    Ik moet bekennen ik ben een superfan geworden!!
    Ik moet je echt complimenteren,wat een geweldig huis en zulke prachtige foto's (ook van je mooie katten)wat een inspiratie doe ik elke keer weer op!Ik wens je veel plezier van de week nog met de voorbereidingen voor de kerst en wens je alvast hele fijne dagen. Ik blijf voorlopig je blog regelmatig volgen. Gr. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  41. LIA,
    WAT HEB IK VAN DEZE POST GENOTEN!
    GEWELDIG MOOI!
    ECHT WAAR!
    IK WENS JOU EN JE GEZIN EEN MOOIE WARME GEZELLIGE DAGEN TOE,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia