dinsdag 13 december 2011

Simpele kerst…….


Ik krijg heel vaak een reactie dat mensen benieuwd zijn naar mijn kersthuis. Wel dat is heel simpel, net als altijd eigenlijk. Al is het nu nog eenvoudiger omdat er dit jaar geen boom in huis komt. Ik heb geen zin om Joep steeds uit de boom te moeten halen. En ik vind het ieder jaar al zo’n gedoe, dat ik nu gewoon een goede rede heb om het niet te doen. En of het bevalt moeten we afwachten..)
Geen boom maar toch wat groen…..
Maar zonder boom is het toch een beetje kerstloos en dat heb ik op deze manier opgelost. Ik zal je dat in een paar posten laten zien. Om te beginnen in de gang, want ik vind het altijd leuk om de binnenkomst gezellig te maken. Wat overigens al begint bij de voordeur waar een mooie krans ophangt.  Ik had in de gang al de windlichten waarvan een gevuld met bolmos. Die is nu verschoven naar rechts en links staat nu dit bij de spiegel…..

023
Ik had ooit een stukje gemaakt bij een workshop op deze grijze tegel met twee ijzeren pinnen. En nu heb ik er gewoon een krans met plaatmos opgestoken. De bel die ik laatst liet zien eronder, en klaar…..

111
Als je vanaf de gang de kamer in loopt dan hangt daar een spiegel en daar staat om toch in de sfeer te blijven een klein dennenboompje zonder opsmuk, en zo heb ik toch ook een beetje de geur. En als je vanaf dat punt naar links kijkt staat daar de witte kast waar de elanden bij de afwerpstang staan. En je kunt ook de eettafel zien die ik in de vorige post heb laten zien.

012
En bij de zithoek heb ik de pot op de vensterbank een groene deksel van mos gegeven met alleen wat takken bovenop. En in de tuin zie je als je goed kijkt nog de rode besjes staan.

024 052
120 024
Het is misschien niet veel maar het geeft mij toch een groen en goed gevoel.
Ik vind het overigens heel leuk om al die diverse kersstijlen te zien. Waar de een heel uitbundig is in het versieren is de ander heel sober. En bij de een is het een kleurenpalet en weer bij een ander heet stijlvol of mooi door de kinderen gedaan. Hoe het ook is, ik vind het leuk om te zien.

46 opmerkingen:

  1. Ik begrijp wat je bedoelt hoor met die kleine poes in huis, gevaarlijk dan een kerstboom...maar bij jou wat je hebt staan is het zo heel sfeervol!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Lia,
    Ik ben vooral weg van je krans met mos, die is prachtig. Ook het mos op de grote pot in je vensterbank... Zo mooi. Ik heb ook een bak met mos gehaald een een krans gemaakt. Mijn eerste poging en nog redelijk gelukt ook.
    Heerlijke sobere kerstsfeer bij je in huis Lia, zo helemaal jij!
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het helemaal geweldig. Ik ben zelf ook niet van de overdadige kerstdecoraties. Ik was deze week bij de Intratuin en als je dan ziet wat er in de karren wordt geladen. Vind ik stiekem wel leuk om te zien, aan die gevulde karren zie je een beetje wat voor een mensen het zijn hi hi.
    Wat een mooi mos heb je, ik las ook al iets over zilvermos? Hier hebben ze jammer genoeg alleen maar plaatmos . A.s. zaterdag ga ik naar Seizoen en Stijl. ik hoop dat ze daar wat meer soorten hebben.

    lieve groet en een fijne dag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een keer iets anders, maar ik vind jouw versiering echt prachtig! Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met Joep. Onze Simba hangt ook regelmatig in de boom. Heel irritant, dus misschien dat wij de boom volgend jaar ook wel weglaten..

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi!
    Geweldig gestyled..... heerlijk natuurlijk kerstgroen.
    Wat geniet ik van jouw blog.....
    Ook ik kan zo genieten van alle verschillende kerststijlen, de decoraties en ideeën!
    Fijne dag.

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia, ik vind al die stijlen ook prachtig maar ben dit jaar ook voor sober gegaan.
    Mooie krans en leuk dat je de standaard zelfgemaakt hebt.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weet je dat ik dit precies bij jou vind passen. Heel subtiel en toch sfeervol, warm groen. Prachtig gedaan je mos krans en ook je boompje helemaal goed!
    Heerlijk genieten van deze mooie tijd van het jaar!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lia, ik vind dit fantastisch! Heb zelf ook een paar moskransen in huis gehaald, met een paar takken of een gewei krijg je dan toch een hele mooie decembersfeer. De boom hoeft voor mij niet perse, maar ik zet hem wel neer want de rest van de familie geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk rustige sfeer, het past helemaal bij jou en je huis. Ik vind je pot met mos en die kronkeltak erop erg mooi~! Ik ben zelf iets uitbundiger met kerst maar ik kan hier ook heel erg van genieten....
    Fijne dag, groetjes sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie sobere sfeer die heel erg mooi bij jou staat. Met weinig decoratie kan je ook zo mooi decoreren. Je vestigd dan juist de aandacht op deatils. Schitterend!

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zo zeg. Geniet van je eigen kerstsfeer!

    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lia, es ist herrlich schlicht und einfach schön. So mag ich es. Und Joe findet bestimmt auch so einen Weg, um mit etwas zu spielen und Unfug zu machen :-) Alles Liebe, Nik

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Lia,echt heel sfeervol,mooi hoor en,leuk je krans op je zelfgemaakte standaard,ik heb laatst ook drie moskransen gemaakt,ze hangen nu nog buiten i/d tuin maar,van de week haal ik ze naar binnen.Heerlijk genoten van je mooie post,een hele fijne dag vandaag,....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi dat groen door middel van mos en zo'n schattig boompje.
    Denk je niet stiekem, héél stiekem aan lichtjes in dat boompje? ☺
    Mooi die beukenhaag. Wij hebben ook zo'n haag staan naast het huis, over de hele lengte en ben er nog steeds erg blij mee. Prachtig, dat roodbruin, net als bij jou.

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. vind het prachtiggggg echt wel ziet er somber maar mooi uit pas gewoon bij jou manier van wonen ...geniet er lekker van en hoop dat joep van het groen afblijft hahaha ik zou je eerlijk zeggen heb wel de boom opgezet zondag maar vind hem nu al te veel worden maar ja de meiden vinden het zo leuk en rond de kerst staat er wat te gebeuren waardoor het met boom wel sfeervolle is ....fijne dag en was weer heerlijk even genieten van jou kersthuis ....lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia, je moet doen waar je je goed bij voelt. En als dat een boomloze kerst oplevert, dan is dat een boomloze kerst, maar kerst gaat ook over gevoel en gevoel voor kerst heb je zeker in je huis laten zien. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat knap toch weer dat je ook met kerst de rust zo in huis weet te houden, ik blijf dat lastig vinden terwijl ik het zó mooi vind.

    Ik vond dat ik er dit jaar beter in was geslaagd dan andere jaren, maar zojuist kwam ik op zolder nog een tas vol héle leuke kerstspulletjes tegen haha...daar gaan we weer ;-)!

    Je krans met mos is prachtig, ideaal dat je er zo'n mooie standaard bij hebt!

    Een fijne dag Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig en sfeervol! Geniet er maar van.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik geniet van die prachtige ingetogen sfeer bij jou Lia. Ik geniet ook van al die verschillende stijlen op alle blogs en hoe iedereen z'n eigen draai aan de Kerstversieringen geeft.
    Ik wilde het ook sober en rustig houden, maar dat is dus niet gelukt hihi....ik ga maar bij jou in de leer.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lia.....in één woord............GEWELDIG !!!
    Zo sfeervol en stijlvol,ja ik vind het supermooi.
    Wel helemaal mijn ding alhoewel hier een enorme boom staat die megavol zit vind ik dit bij jou helemaal top.
    Hier houden ze van EEN BOOOOOMMM met veel dus dat doe ik dan elk jaar maar hé want wij wonen niet alleen hahaha...
    Geniet ervan Lia.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vind dit ook wel heel mooi hoor,mooi met al dat groen, daar hou ik ook van!

    Groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zeer zeer mooi en stijlvol!!!

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook deze stijl vind ik mooi en deze is echt sober maar toch ook heel sfeervol.....fijne dag en groeten van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo mooi dat mos verwerkt in de krans en op de pot.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo lia ,je hebt er weer een mooie eigen stijl van gemaakt echt heerlijk om te zien !
    Fijne dag !
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt het sober maar toch weet je wel een fijne sfeer te creëren dat is ook een kust!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat móói die krans op de standaard !!!!
    Sober en rustig ik houd ervan :-)
    Heel leuk al die verschillende stylen, ideeën en creativiteit die ik voorbij zie komen. Ieder geeft er zo zijn eigen draai aan.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Precies zoals jouw dacht ik ook, 2 huizen dit jaar geen boom: en toen reed ik gisteren langs een plek waar ze bomen verkochten en dacht, tuurlijk wel een boom :) Het ziet er prachtig uit bij jouw en helaas heb ik geen tijd voor groendekoratie, heb was natuurlijk anders geweest als ik naast jouw had gewoond hahaha... God Jul och Gott Nytt år

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie kerstdecoraties en het past ook zo bij jou Lia. Echt genieten dit!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig hoor Lia ,en het leuke is ,zo heeft niet iedereen hetzelfde !!!
    Kheb ook een aantal jaren geen kerstboompje meer ivm met Queenie
    Dus ik heb de paspop gedecoreerd in kerststyle
    Wat denk je ?
    Ik dacht wat beweegt er nou toch onder die rok van die paspop ?
    Zat Queenie weer onder die rok te rommelen ,hahahha ,was wel lachen toen ik die pop ging tutten ,ik had de paspop op de salontafel gezet dan kon ik er goed bij ,had je queenie moeten zien ! alsof de wereld verging !die dacht wat krijgen we nu weer ?
    Lachen he die poezenbeesten ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ziet er fantastisch uit, ik zelf wat uitbundiger maar als ik dit zie vind ik het ook wel heel mooi. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  32. o Lia, wat een heerlijke sfeer heb jij al gecreëerd..ik kan er nog maar niet toe komen ;)Nu heb ik mijn hoop gevestigd op een goed weekend, dan wordt het wel eens tijd hè?!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een stijl die helemaal bij jou past, het ziet er sfeervol uit en je foto's bewijzen het nog maar weer eens: soms is er maar weinig nodig om iets moois te maken!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het ziet er super uit Lia. Geniet ervan en ja katten en kerstbomen zijn niet zo'n goede combi. Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Lia, nou je krans is super, zoiest heb ik ook eens gemaakt met een krans met tilansia en ook op zo'n standaard. Ieder geniet op zijn eigen manier van kerst en dat is het belangrijkste.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Lia,
    Ik vind het heel mooi. Ik houd van mooi en sober. Het geeft zo'n mooie, verstilde sfeer. Zelf heb ik dan ook geen kerstboom.
    Geniet ervan.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geen stukje muur waar je met masking tape aan de slag kunt? ;o)
    Ja hoor, dat heb je goed gezien het zijn inderdaad de huisjes van Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi die krans Lia, en het gekke is dat al je foto's met kerstsfeer zo heel erg gewoon jouw sfeer weergeven. De rust met heel veel uitstraling. Ik heb heerlijk zitten genieten bij je foto's
    en het is zo te zien allemaal Joepproef ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ha leuk wij vragen u draait ;0)
    Was idd benieuwd naar je kersthuis.....en hoewel je geen boom hebt, (wel jammer want het had vast prachtige beelden opgeleverd, die kleine Joep in de boom ;0) vind ik dit wederom super en stijlvol om te zien.
    Voel toch echt wel het kerstgevoel hier.
    En zo leerzaam, want ja mijn voornemen is toch echt iets te minderen.......;0)
    Ha hoe vaak heb ik dit al gezegd....?
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat mooi !!!....prachtig hoor......hemmes heeft net ook de krans op de voordeur gehangen......en ik heb nog 3 posten kerst.......hmmmmm.....word vervolgd......liefs ....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Sober maar zeer stijlvol!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Leuk dat ieder blogje toch weer een ander kerstsfeertje heeft, ik geniet en ben lekker aan het sfeer proeven. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  43. MOOIE SFEER HEB BEN JULLIE IN HUIS LIA!
    WARM, GEZELLIG THUIS!

    FIJNE DAGEN,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Simpel maar wel heel erg mooi!
    Fijne dag verder en de groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik vind de sfeer al geweldig bij jou. Het gaat om het gevoel dat je krijgt en dat kerstgevoel is er zeker als je naar jouw foto's kijkt. Joep is waarschijnlijk de enige die het jammer vindt *smile*, hij weet natuurlijk nog niets van een boom maar hij zou het vast zeer interessant vinden. Tot nu toe laten de 6 hier de boom redelijk met rust.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Weer helemaal Lia, sober en toch sfeervol! Ook dat is een kunst (bijna alleen zoals jij dat kan) Fijne dagen alvast!
    Lieve groet Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia