zaterdag 11 februari 2012

Anders wit……


Even iets ander wit dan het wit van de sneeuw. Deze hyacinten kreeg ik van mijn vriendin, je weet wel die Joep op de grond gooide om het mos wat ertussen zat. Ik heb ze natuurlijk in een andere pot gezet, en ze laten nu hun mooiste bloem zien. En gelukkig heeft manlief er (nog) geen last van.

007
Morgen gaat het dooien, en ik vind het helemaal niet erg. Want ik ben die kou nu wel zat hoor, Hoewel de een het kouder ervaart als een ander. Ik probeerde me er maar bij neer te leggen. Je krijgt er alleen maar stress van, en van stress krijg ik jeuk….. Overdag op normale uren is het met een warme jas en handschoenen goed te doen. Heb zelfs al diverse keren een heerlijke wandeling gemaakt. En geniet toch wel van al het mooie van moeder natuur. Nu heb ik de leeftijd dat je opeens van die rare warme golven door je lichaam voelt gaan, dus koud heb ik het niet zo vaak meer. Manlief kijkt me soms ook heel vreemd aan, zo van “Moet jij het niet koud hebben”….Nee, zelfs geen koude voeten meer. En op de vroege en late uren wanneer het echt koud is, ben ik toch binnen.
En alles word zo vies binnen, want hier loopt alles via de voordeur naar binnen. En omdat straten en trottoirs tegenwoordig niet meer schoongemaakt worden, heb je van alles onder de schoenen zitten. Sneeuw en zout….., en dat gaat dan allemaal mee naar binnen. BAH!!!! En ook al gaan de schoenen uit, je moet eerst naar binnen om ze uit te doen. Dan worden ze op diverse matjes in de gang gezet. Ondertussen loop je dan met je sokken over die natte matjes, oh jullie kennen het vast ook wel. TOCH!!!
Nee, sorry sneeuw en schaats liefhebbers ik vind het dus niet erg……

008

018

Een heel fijn weekend.

36 opmerkingen:

  1. Vol bewondering heb ik de afgelopen dagen je blog doorgesnuffeld. Wat een mooie inrichting heb je!
    Super, die combinatie van brocante en landelijk.
    Ben zelf ook liefhebber van brocante gecombineerd met de eenvoudige landelijke stijl, maar helaas wil de brocante mij inrichting soms net te rommelig maken. Waarschijnlijk zal ik nog vaak naar je foto's terug kijken om ook wat rust te vinden.
    Ik vroeg me trouwens af of je ook iets van een webwinkeltje hebt?
    Ik zal je zeker blijven volgen...
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan niet wachten dus hè...op die dooi dan...
    Ik kan ook niet tegen die geur van hyacinten...maar deze ruikt dus niet???...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap helemaal wat he bedoeld!!Warmte wil ik!!Maar dat inlopen van die viezigheid....Tja,als je aan de kust woont zijn dat straks weer bergen zand door je huis.Maar gek genoeg....vind ik dat niet erg!!Dat is tenminste een teken dat t prachtig weer was en we naar t strand konden.Ohhh was t maar zover...
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,

    Ik ben ook niet zo'n liefhebber van al die kou en sneeuw en ook blij als het allemaal achter de rug is.

    Je hebt prachtige plaatjes van de Hyacinten gemaakt!

    Fijne zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik jou post lees moeten we maar vlug naar het VOORJAAR,ik heb er ook zin in hoor!!!!
    Bij mij in de gang is het niet anders,je blijft dweilen!!!!!
    Je foto's is een en al voorjaar,dus wie weet komt het er snel aan,laten we het hopen.
    Ik wens je een fijne Zondag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia, van mij is het ook wel lang genoeg sneeuwpret geweest. Mooi he die hyacinten, ik ontdek telkens nieuwe kleuren.
    Fijne zondag, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al hou ik zelf wel van sneeuw, ik ben het koude weer onderhand ook echt zat! Alles wordt binnen inderdaad vies en vuil...bah ik heb er genoeg van en verlang naar het voorjaar.
    Fijne zondag gewenst!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die hyacinten zijn prachtig. Gelukkig kun je ze nog laten staan want als je niet tegen die geur kan zijn ze echt te sterk geurend.
    We hadden een verjaardag en je wil niet weten hoe de vloer eruit zag. Ik weet helemaal wat je bedoeld.
    Voorjaar mag wel komen.
    Nog een fijne zondag.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, het gaat dooien eindelijk, ik kan niet wachten totdat het voorjaar wordt,kijk er zo naar uit! Ook hier natte sneeuw en zoutvlekken op de houten vloer, ondanks alle inloopmatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het wel jammer dat het gaat dooien, het is zulk gezond weer. Ben het helemaal met je eens dat het rotzooi in huis geeft, ook bij ons liggen er matjes in de hal voor de schoenen /laarzen. Vrijdag gaan we op wintersport dus voorlopig nog even geen voorjaar, daarna mag het zo snel mogelijk warmer worden.

    Fijne dag,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, ben helemaal met je eens, die kou, ik vind het niks!
    Maar gezellige hyacinten wel, fijne zondag, Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het gaat nu inderdaad wel vervelen, hier is het vanmorgen al begonnen met sneeuwen dus het wordt nu echt anders. Zal me benieuwen.
    Fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voorlopig sneeuwt het hier nu een heel klein beetje. Ik wil het voorjaar en anders kom ik wel even bij je buurten om aan het voorjaar snuiven op je mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's, Lia.
    Ik heb ook nog wel even genoten van het mooie van de sneeuw, maar als het nu toch gaat dooien, hoeft de winter voor mij ook niet terug te komen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier komt ook alles via de voordeur en ik begrijp je helemaal...ik bleef dweilen! Waren net de tegels mooi schoon, zaten er weer allemaal strooizout-afdrukken op! Maar het wordt al merkbaar minder, dus er is hoop :)!

    Mooi, je hyacinten!

    Een fijne zondag Lia!! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een verademing dit lente-wit!
    En misschien scheelt het dat ze in de gang staan... dan zit je niet de hele tijd met de geur ;)
    En ja ik ben die viezigheid ook zo zat! Heb je net alles schoon komt er weer iemand van buiten naar binnen..
    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige hyacinten! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij zijn ook blij,hoor dat de sneeuwtroep nu eindelijk weg zal gaan,hoop alleen niet dat er ijzel komt voor de mensen die nog op pad moeten vandaag,...oppassen want het kan glad worden,....heb gisteren maar weer de foto met de dansende koe in onze header gezet,...VOORJAARSKRIEBELS ik heb zo`n zin in het voorjaar,kan niet wachten om met mijn handen in de aarde te mogen wroeten en weer lekker genieten van onze tuin,....je hyacinten zijn erg mooi,prachtige pot waar ze in staan,super dat je ons weer gaat volgen op onze nieuwe blog,.....een hele fijne zondag,...XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel herkenbaar, ik geniet wel van de winter als het droog en zonnig is, schaatsen...maar verder, nu gaat het dooien, wat zal dat inderdaad een hoop troep geven, maar ja nog een paar weken en dan komt het voorjaar (hoop ik)!!! Ik verheug me er op net als jij,
    groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hyacinten zijn altijd mooi, helaas die geur ja. Hopen dat Joep er nu vanaf blijft :) Ik heb afgelopen week ook weer even nieuwe gekocht, het staat altijd zo gezellig.

    Fijne zondag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ook niet...maar het dooit nog niet hier hoor helaas...kan niet wachten...fijne zondag...op naar het voorjaar !!...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben de rommel van het winterweer ook flink zat. De gang en bijkeuken liggen vol met (felgekleurde) badlakens om de ergste nattigheid van schaatsen en schoenen op te vangen. Ondanks die vrolijke kleurtjes van de badlakens kan ik er niet blij van worden. Mijn houten vloer ziet er niet uit. Ik hoop dat het even flink gaat dooien zodat alle sneeuw buiten snel weg is. En hopen dat het deze week meevalt met ijzel enz.

    lieve groet Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia, heb zelf ook echt zin in het voorjaar dus het ijs mag van mij nu ook wel weg! Lekker dat de dagen dan weer gaan lengen en dat je overal alles weer uit ziet gaan lopen in de tuin. Ook komt dan de tijd van de rommel en brocantemarkten weer dichterbij!! Kunnen we weer lekker rond gaan snuffelen. Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo lia ik ben helemaal met je eens weg met die kou ,en over die viezigheid heb ik geen last ik woon in een flat en daar loop over grote matten dus dat scheelt .
    Je hyacinten zijn mooi en ik vind ze altijd zo heerlijk ruiken vooral als je de kamer binnen komt .
    Fijne zondag nog !
    Lieve gr...ida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hahha wij hebben helemaal geen sneeuwtroep gehad.
    Gewoon omdat er helemaal geen sneeuw lag !!!!!
    Enne raad eens:
    vanochtend toen ik om 11.15 uur eindelijk mijn bed uitrolde was het wit. Zo móói ;-)

    Je hyacinten staan er prachtig bij. Ik heb vrijdag nog een bosje meegebracht. We halen gewoon het voorjaar in huis meis ...
    Fijne zondag !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van mijn witte Hyacinten had ik deze keer ook niet veel last al heb ik ze toch maar in de hal gezet. Wit is de beste kleur om tegen te kunnen, blauw schijnt het ergste te zijn..

    En die inloop, heel herkenbaar! Ik heb ook al lopen klagen dat ik steeds wéér zand voel, het is net of je nooit wat doet of die manier...

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hahhaa die Lia, ik moet wel om je lachen hoor. Heel herkenbaar die natte voeten van de mat. Wij hebben er dit jaar geen last van omdat hier bijna geen sneeuw is gevallen (1cm) maar. Trouwens alle sneeuw is hier alweer van de straat door de zon. Ik vind het persoonlijk wel jammer dat het gaat dooien. Vind het wel mooi als het droog vriesweer. Die prut hou ik ook niet van.
    Dus voor jou: Op naar het voorjaar.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ben helemaal eens met je, die koude heeft nu genoeg geduurd, voor mij mag best de lente beginnen.

    Bij ons komen de meeste, ook de katten langs de achterdeur binnen, mijn keuken ligt er soms nogal smerig bij...en dan... doen wij maar een oogje dicht hé...

    Liefs en een warme groet

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is mooi geweest, nu graag door naar de lente! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Volgens mij zijn er velen met jou Lia, die snakken naar schone straten en hogere temperaturen. Zelf heb ik er niet veel moeite mee, maar ik heb nu toch ook wel weer zin om in de tuin aan de slag te gaan.....
    Fijne zondag verder, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier geen rommel van de sneeuw, maar wel veel zout. Iedereen heeft weer even zijn schaats-hart kunnen ophalen, dus nu door naar het voorjaar! Jij bent er in ieder geval klaar voor met je mooie hyacinten.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,

    Ik heb genoten van de sneeuw en de ijspret, maar vind het ook weer heerlijk als het voorjaar zijn intrede doet. Jouw hyacinten zijn alvast de voorbode. Ze staan er prachtig bij!

    Een gezellige nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. O ja Lia van mij mag het nu ook een beetje lenteachtig worden alhoewel vandaag is hier weer een nieuw pak sneeuw gevallen dus het lijkt er nog niet op.

    Konstant blubber en een een konstant modderige hond die dan heerlijk de kamer binnenstormt. En ondanks ik altijd zijn voetjes afveeg zie je toch allemaal stempeltjes, Grrrr.

    Prachtig zijn je hyacinten, inderdaaad geeft het een heerlijk voorjaars gevoel.

    Fijne week,

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mijn man heeft hooikoorts en als ik hyacinten neerzet, begint hij spontaan te niezen. Ook bij lelies heeft hij dat, maar toch neem ik er soms een paar mee, omdat ik ze zo mooi vind (mijn man is de hele week weg, dus in het weekend verhuizen ze naar de garage). Ik hoorde trouwens de vogels vanmorgen weer fluiten; een teken dat de lente er aan zit te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat mooi je witte Hyacinthen Lia.
    Al vond ik die witte wereld sprookjesachtig, ik verlang nu toch ook echt naar het voorjaar.
    Wat vervelend dat je nog steeds zo'n last van jeuk heb.
    Fijne week en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Lia,
    Ik ben ook toe aan de lente hoor. Genoeg van de kou, al heb ik wel genoten van de zon, het is nu wel genoeg. Kom maar op met die dooi en dan snel door naar de 18 - 20 graden om te beginnen.
    Ik wens je nog een heel fijne avond en een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia