zaterdag 4 februari 2012

Joep op avontuur…



Ik kreeg het verzoek om weer eens wat van Joep te laten zien, dus….
Joep word al een hele grote stoere kater. Hij groeit ontzettend hard en krijgt al echt van die stevige pootjes en een lekkere bolle kop. En met al zijn rare kunsten is hij onmisbaar geworden voor ons hele gezin. Zo heeft hij momenteel het idee, dat hij water uit zijn poot moet drinken. Meneer schept dus gewoon water uit de bak en likt zijn poot af en maakt het daarmee behoorlijk nat. En hij vind alleen beneden in de kamer ook niet leuk meer, maar meneer wil gewoon van boven naar beneden kunnen lopen. Hij is op ontdekkingsreis in huis. Afgelopen week kwam ik beneden en had hij het mos ontdekt, nou dat heb ik gezien. Overal lag het, dus ik heb het maar naar buiten gedaan. Stond er al vanaf de kerst dus het kon ook wel. Zou hij mij soms willen helpen met opruimen. En vrijdag lag het er dus weer, maar ik had alles weg gedaan…. Tot ik in de keuken kwam. Ik had een pot met hyacinten gekregen van mijn vriendin, en daar zat mos tussen. Tja…. het mos verspreid in de kamer, en de pot kapot op de grond… Ik roep dan ook wel dat hij stout is enzo…., maar dan loopt hij tegen me te praten en dan kan ik toch niet boos zijn…..
En soms kan hij met zijn achterste op tafel zitten en dan met de voorpoten over de stoel, en zit dan naar buiten te kijken. Er zijn altijd wel wat vogeltjes te zien, of blad wat over de stoep waait, en ja zelfs nu de sneeuw….

023
Het is echt een gezelschapsdier, en dus graag in onze buurt. Met Miss Kitty gaat het nog steeds goed, en heel af en toe snuffelen ze zelfs aan elkaars neus. Maar of ze ooit bij elkaar in één mandje kruipen geloof ik niet. Al doet Joep wel heel erg zijn best om met oma te spelen, loopt als een bokje om haar heen te springen maar krijgt alleen een SSTTTT van haar.  Maar ze tolereren elkaar, en dat vind ik toch het belangrijkste…
En nu zijn eerste ervaring met dat witte spul dat uit de lucht valt.

066 122
Hmmmm, wat is dat witte spul op de mat….

137 142
164 163
Wauw, gaaf spul….. Ik zak er helemaal in weg. Maar het is wel koud aan mijn pootjes.

165
En het is nog nat ook….. Maar hier onder de tafel kan ik het eens rustig bekijken.

172
Eens proberen of ik ze kan vangen….

188
Nou, ik vind het wel mooi geweest, hoor vrouwtjesbaas…. IK wil NU naar binnen.

005
Pfff lekker liggen hoor, het was een hele ervaring en dat moet ik even verwerken…

Een heel fijn winterweekend….

48 opmerkingen:

  1. Stoer hoor met die poezelige pootjes in de koude sneeuw. Prachtig beestje is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is Joep leuk en lief en ja word dan maar boos als ze zo tegen je praten.
    Groetjes Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joep op avontuur klinkt als een boek en volgens mij zou je dat ook wel met hem kunnen vullen!! Hij is er in ieder geval fotogeniek (en zo nu en dan ondeugend) genoeg voor!

    Fijn weekend Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahah Lia wát een prachtige foto's. Vooral die twee onder tafel !!! Dat tongetje hihi Nouh het is duidelijk hoor: Joep maakt het uitstekend :-)
    Fijn weekend. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke post over Joep en wat is het toch een prachtig kater,mooi hoor,....fijn weekend verders,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kater, die kleur is ook zo mooi!! Hele mooie plaatjes weer. Gr. Jac...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk die foto's van Joep. We hebben hier met de hele familie even zitten kijken, inclusief de foto's in de vorige Joep posten. Wat is hij al gegroeid zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooeehh verliefd.......ja ikke dan hé.....verliefd, zuchtttt...heel erg zelfs..
    Echt hoor als ik dan nog eens een poes wil ja dan zoéén zeker weten.
    Wat is het toch een heerlijk knuffeldier en wat zou ik daar nu eens wat graag mee knuffelen.

    Dikke knuuf voor Joep !!
    xxx
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oohhhhhh... zucht....
    wat is ie toch vreselijk mooi en lief!! die foto met dat kleine roze tongetje, daar is hij om op te eten!! (nee niet letterlijk hoor ;-) Dank je wel dat je aan ons verzoekje gehoor hebt gegeven! Genieten dit!

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieverd! En wat een prachtige foto's. Onze Puck vind de sneeuw ook wel grappig, maar ook heel koud aan haar pootjes. Zij verblijft momenteel het liefst op de verwarming. Fijn weekend, groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke Joep. Ik ben geen poezenmens.
    Maar dit is wel een hele leuke.
    Fijn weekend,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Joep is al een flinke heer, leuk hoe vreemd ze dat dan ineens vinden hè, sneeuw.

    Fijne avond, Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij steekt wel heel mooi af met z'n grijze vacht bij de witte sneeuw!
    Minder mooi is dat ie blijkbaar van de werkverschaffing is...elke keer opnieuw moet je dus opruimen ;))
    Hij vermaakt je wel!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig beestje is het toch! Wat is het genieten hè zo'n poezebeest op ontdekking...... Je kunt er naar blijven kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn zus heeft nu twee van die doerakken thuis rondlopen, zichzelf verwend met een bos tulpen, nou je kunt wel raden wat daar mee gebeurd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hij is echt prachtig. minoes wordt ook al zo groot. we hebben zeg maar..een haat liefde verhouding..ze is zo ontdeugend..maar dan ook wel weer heel lief. joep is wel een echt fotomodel hoor
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo herkenbaar.....als ik Joep zie en hoor wat hij doet dan moet gelijk aan onze Ollie denken....en flinke kater van 6 kilo en een ontzettende knuffel.
    Zo leuk die beschrijvingen bij de foto's......geweldig !!!
    Ik vind Joep een prachtige kat ...:)
    Fijn weekend.
    Lieve groetjes van Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's van Joep Lia. Leuk om hem zo te zien genieten van de sneeuw!

    Een fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lisa(jongste) en ik zeggen hetzelfde: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH....wat een Joeperdepoep!!!! Wij kunnen niet kiezen tussen de foto met het tongetje en waar hij probeert te vangen...dus we nemen ze ALLEMAAL:D

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke post heb je gemaakt van Joep! Zo'n verschil met onze Brit! Zij wordt al oudjes en begint wat af te takelen qua vorm. Dus ik geniet dubbel & dwars van Joep's foto's!
    Mooie kater!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oo wat n geweldige mooie fotos
    Joep in de sneeuw ,prachtig
    Gisteren zat Queenie zo schattig naar buiten te kijken ,ik zeg tegen hub ,zullen we ze es buiten zetten ,weet ze ook es wat sneeuw is ,maar ja ze is nogal schrikkerig ,straks schiet ze op hol en zijn we dr kwijt ,toch maar niet
    Jeetje Joep is echt groot geworden zeg ,is hij ook zo gegroeid nadat ie geholpen is ?
    Queenie wel nml ,toen werd ze echt dikker of gaat dat bij mannetjes niet op ??)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh wat is het toch een prachtige kat. En wat leuk om te zien hoe hij de sneeuw ontdekt.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wel een spetter hoor, die Joep van jou. Je zou er een boek van kunnen maken, zo mooi zijn deze foto's, maar hij is 'stylistisch' dan ook heel verantwoord!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ahhhhh wat een snoezige poes en zo lief met de mooie ronde toet.....schattige foto,s en je verhaal ook ik vind de foto met het tongetje uit zijn bekje zo lief!!!
    Ben dol op katjes ze blijven je verrassen..

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och Lia, ik heb zo genoten van je post en ik zeg je dat Mr H ook heeft meegenoten, je verhaal over Joep maar de foto's meis daar ben ik zo bij gesmolten. Wat een mooi britje heb je, heerlijk ik heb echt zo genoten. Wat is jouw Joep mooi!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een lieverd is het toch....en ja koud aan de voetjes is het zeker............Trevor wil niet lopen in de sneeuw zo zielig......ze gaat zitten omdat haar voetjes zo zeer doen......en Iris ons oudje rent en vliegt en is niet te stoppen !!..fijn weekend....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig beestje is die Joep! (en dat is een groot compliment van een niet-poezen-mens) Prachtige foto's Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mijn hemel meid, wat heb je dit weer gaaf gefotografeerd!! De laatste foto is helemaal geweldig! Daar zie ik ook onze Peeweepoes weer in terug! Hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  29. 'JOEP op avontuur..' het lijkt wel een voorlees boek net als Dikke Dik. Ik zou bijna zeggen, laat er een boek van maken, dit is zo leuk en die foto's spreken al helemaal voor zich.
    Geweldig beest met een wel heel hoog knuffel-gehalte...
    Ik wens je een hele mooie zondag
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige foto's heb je gemaakt en wat is het een supermooie kater geworden, je ziet nog een jonge blik in zijn ogen maar hij is echt prachtig....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een dotje is het toch, pas had ik iemand op visite (beetje geestelijk gehandicapt) en die heeft toch zo enorm van jullie Joep genoten..
    Nou ja, wie niet.

    Gezellig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ontzettend lief.
    En wat is hij mooi.
    En dat drinken op die manier,dat doet onze Guusje ook.
    Maakt van zijn pootje als het ware een kommetje en zo drinkt hij dan.
    Een komisch gezicht.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke foto's Lia, hier dezelfde taferelen met de katten
    en dat water drinken vanaf de poot en uit de kraan, is hier ook een bekend fenomeen :-)
    Het houd je heerlijk bezig he haha
    Fijne Zondag
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geweldig! Wat een heerlijke beelden wat een heerlijke boef toch.
    En dat drinken uit zijn pootjes doet onze kat ook heel graag.
    Vooral uit drinkbekers melk die dan nog even staan en ja daar past zijn snoet niet in...dus hup...hengelen met een pootje en je voorziet jezelf toch van heerlijke melk......tsssss....

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  35. najboljše varcevanje [url=http://www.investicija1a.info]investiranje[/url]

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Lia, wat een mooie kater is Joep, hij krijgt al zo'n echt katersnuitje en leuk dat hij ook ondeugend is.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zalig om ze zo te zien spelen :-)
    Joep geniet ervan zo te zien!
    Onze joy vind het ook reuze leuk!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh Joep net als de sneeuw smelt ik helemaal als ik jou zo zie, wat ben je toch een prachtig poezebeest. Jouw baasjes boffen maar! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een heerlijk om naar te kijken en wat is die toch mooi die Joep !
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Toffe kat Lia! Heerlijk op de foto gezet. Naar zo'n beestje kan je heel de dag wel kijken... Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een scheetje en hij heeft zo'n mooie kleur vacht.

    Je hebt hem prachtig op de foto gezet.

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heerlijk om Joep even weer te zien en ja..wat wordt ie al groot hè? Joep wordt ook al zo`n lekker donzig beest. Heeft ie van jullie ook zo`n rond buikje? ik kan dat niet zo heel goed zien. Ook Molly heeft zo`n dikke toet als Joep, het zijn echt dezelfde rassen het zouden broer en zus kunnen zijn. Binnenkort zal ik proberen Molly ook weer eens op de foto te zetten. Bedankt voor je foto`s en ook je winterplaatjes zijn prachtig!

    Liefs, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtige foto's van Joep!!

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik snap je liefde, wij hebben een witte Brit, die dan plots Scottish straight heten en ze zijn zooooooooo mooi en lief! Ik ben er helemaal voor gevallen! Net als jij trouwens.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Een echt mooie kat is Joep en zo een beeldverhaal is leuk om te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik heb het je al eens verteld hoe ik altijd geniet van de foto's van Joep. En deze zijn ook weer zo prachtig. Hij is inderdaad gegroeid, maar ja dat is ook niet zo gek hij heeft het beste thuis wat hij maar kan wensen.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een leuk verhaal en wat een leuke kat! Je beleeft zo nog eens wat met hem, gezellig!

    Groetjes Gea W

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia