woensdag 22 februari 2012

Momenten…..



Soms heb je van die momenten, dan hoor je (voor je gevoel) alleen maar, “Heb je gehoord dat die of die ziek is”. In een dorp misschien nog meer dan in een stad. Is dat ook werkelijk zo, dat er op het ene moment meer zieke mensen zijn dan op een ander moment. Of valt het meer op omdat het buiten ook triest is, en je daardoor zelf ook wat triester word.
Ik hoor de laatste tijd constant vervelende berichten, of lees ze wel hier in blogland. Want ook hier zijn er vele onder ons die het moeilijk hebben. Dat kan zijn omdat je vader/moeder ziek is. Je iemand die je lief hebt is overleden. Of omdat je zelf ziek bent, en sommige ook wel ernstig ziek.
Ook van dichtbij hoor en zie ik veel vervelende dingen gebeuren. Zelf ben ik bespaard gebleven, maar dat gaat helaas niet voor iedereen op. Of is het juist door dat ene moment dat ik meer ben gaan beseffen dat het ook zo anders kan zijn.

Sarah - lia (91)
Gewoon omdat ik aan jullie denk….

50 opmerkingen:

  1. Wat een lieve post!
    Hopelijk gaan we allemaal een goede tijd tegemoet en komt er wat licht in deze trieste berichten!
    lieve groetjes
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie en lieve post Lia! Hier in het dorp hebben we de afgelopen tijd ook meerdere malen gehoord dat er iemand ernstig ziek is. Helaas kun je dan vaak zo weinig doen, al gaat er dan wel snel een kaart de deur uit. Want van warme en meelevende woorden alleen worden ze niet beter, maar het doet vaak wel erg goed.

    Geniet van je dag (maar dat doe je gelukkig wel)! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij, wonend in een dorp, horen dan wel vaker van ziekte, narigheid...ik heb net op mijn blog ook zoiets geplaatst, een vader van één van mijn leerlingen..zo jong en opeens zo erg ziek...je staat er dan bij stil hoe dankbaar je mag zijn dat alles in je gezin goed mag gaan.
    Geniet van de mooie momenten.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Lia,
    Wat ontzettend lief dat je zo mee leeft met anderen en wát een geluk dat het jou allemaal bespaart is gebleven tot nog toe !!
    Lieve groet,Stella
    enjoyablethings-ster.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had vanmorgen ook een mailtje gekregen van mijn dochter over een oude bekende die was overleden!!!!
    Heel triest maar jou post is heel lief en op het goede moment,DANKJEWEL!!!
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet niet wat dat is ,weet nog wel toen me pa ook zo ziek was en iemand tegen kwam en iets wou vertellen en zei heb je het al gehoord ,dan wist ik al wat er ging komen, of je er dan meer bij stil staat omdat het je zelf dichtbij ook overkomt weet niet ....blijft triest ..4 jaar naar mijn vaders dood ontdekte de artsen bij mij een tumor in me kaak gelukkig was hij goedaardig ...maar wat een angst hoe dan ook heb ik geleerd te genieten elke dag elke moment van de dag ....ook al is het soms zo moeilijk ....dank je voor het mooie bloemetje denken ook aan jou ...xxx rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel lieve Lia
    Wát een hartverwarmende post !!!
    En als het wel dichtbij komt ...
    dan voelt meeleven (ook hier in blogland) als een warm bad.
    We proberen allemaal VOORUIT te kijken :-)
    Op een mooie LENTE die is voor allemaal erg welkom.
    Groetjezz lfs mij X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja Lia.... het lijkt inderdaad wel zo....En ik kan me voorstellen dat het nu anders voelt dan voorheen...
    Het is bijna voorjaar..laten we daar dan maar weer kracht uithalen..heerlijk naar buiten..
    Liefs Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soms lijkt/is het allemaal inderdaad triest.. En we kunnen niets anders doen dan meeleven...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er zijn idd van die momenten dan hoor je heel veel van die berichten
    Komt misschien ook dat je ouder wordt ?
    Maar ja sommige mensen worden niet eens oud meer tegenwoordig
    En dan is het zulk somber weer en dan kan je het even niet meer hebben he ?
    Maar jij hebt een mooie post gemaakt ,met prachtige roosjes ,zo staan we met zn allen weer even stil bij al dat verdriet
    GR Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hartverwarmende lieve post,dikke kus,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een lieve post met een lief gebaar.
    Mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi Lia, dit komt recht uit je hart. Het is zo goed om er bij stil te staan hoe het met andere mensen gaat maar ook dat het je zelf dan goed gaat, dat waardeer je dan zeker meer.

    Lieve greot,
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaat hier precies zo, dan houdt het niet op...Worden we ouder, zijn er meer zieken, kunnen we er niet altijd even goed tegen?...Ik op het moment niet! Tijd voor de lentezon, dan lijkt alles mischien weer wat zonniger...

    Aansprekende post!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief Lia en je hebt helemaal gelijk,ik woon ook in een dorp en hoor het best veel om mij heen van lieve bekende en onbekenden,zoveel ellende,daarom zo lief dat je erbij stil staat,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ontzettend lief geschreven.
    Ja,ook ik heb zeer direct met een erg zieke te maken.
    Als zo'n bericht tot je komt,schrik je enorm.
    Maar je moet door en je probeert de zieke zeer goed bij te staan,er voor te gaan en goed tot steun te zijn.
    Maar soms valt dat niet mee,omdat je ook zelf in die trein mee gaat,met hopelijk aan het einde van de rit een goede en positieve afloop.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,
    Ik heb het idee dat dat altijd in de wintertijd zo gaat. Veel zieke mensen en verhalen over zieken mensen...
    Laat het daarom maar heel gauw lente worden, ook voor alle zieken...
    Wat een mooie post!
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een lieve post; goed om af en toe stil te staan bij de mensen om ons heen die het moeilijk hebben, om welke reden dan ook...

    Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat idee had ik ook al dat je veel vaker hoort dat mensen ernstig ziek zijn. Ikzelf denk dat het er mee te maken heeft dat ik zelf wat ouder wordt en er meer bij stilsta dan dat ik eerder deed. Het blijft moeilijk.
    Fijne avond. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heel herkenbaar en wat heb je het mooi en lief omschreven.

    lieve groet, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat lief Lia!
    goed om hier bij stil te staan en te denken aan allen die het moeilijk hebben en wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken..

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat ben je toch een schat. dikke kus voor jou
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja Lia, inderdaad, heb zelf ook van die momenten! Ik kijk al niet meer in de krant naar de dodenadvertenties, bah, word je akelig van!
    Gewoon iedere dag genieten joh!
    Lieve groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie woorden incl. foto!!! Gr. Jac...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier horen we ook vele nare berichten, niet kort bij maar het raakt je en zet je aan het denken...lief dat je er een post van maakt, Lia.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een vrouw van 44 (net zo oud als ik), hier om de hoek hoorde vorige week dat ze borstkanker had en moet vrijdag al geopereerd worden. Op ons dorp kent iedereen elkaar en dan schrik je misschien nog wel meer. Hopen dat het allemaal goed afloopt, ook omdat ze nog een jong gezin heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lieve post. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik werk op een P&O afdeling en ook daar lijkt het of de laatste tijd meer ziekte is. En niet zomaar een griepje, vreselijk. Heel lief dat je met iedereen meeleeft, en zo'n berichtje is een hart onder de riem voor een ieder die hem nodig heeft. Liefs, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hele mooie, lieve post.

    Je zal hier veel mensen blij mee maken of een steuntje in de rug geven.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie post... en voor mij ook helemaal up to date, want met mijn gezondheid is het ook weer knudde helaas; zo heb je 36 jaar nooit iets en dan wordt je 37 en begint het gedoe... En zo oud is dat toch ook weer niet haha!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige post en even stilstaan bij anderen die het minder goed hebben als wijzelf... Mooi!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Lia, hetzelfde gevoel heb ik op het moment ook alsof je niets anders meer hoort en leest en zelf meemaakt, we moeten dan maar blijven doorgaan...Lief van je hoor....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat lief van jou Lia!

    Lieve groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Liefffff.....mooie post......xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja..hier krijg je even kippenvel van...en je hebt gelijk je hoort zoveel nare dingen...
    Lief van je om even aan de mensen te denken die het moeilijk hebben!
    (soms voel ik me schuldig als we met ons huis en inrichting bezig zijn wat eigenlijk totaal niet belangrijk is..maar aan de andere kant je moet ervan genieten want het leven kan soms zo afgelopen zijn)
    Ik wil iedereen dan ook bij deze weg sterkte wensen met wat hun bezig houd...
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hier ook. Het lijkt wel een rijdende trein die niet meer stopt..
    Vanavond moeten we condoleren bij de jongen van 17 uit jouw dorp..

    Wees lief voor elkaar want voor je het weet kan het niet meer.

    Wat een triest weer ook trouwens hè?
    Ik zit hier gewoon aan de bananensoesjes bij de koffie, in Friesland schijnt de zon hoorde ik net dus we zullen hopen dat het onze kant uit komt..

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een lief bericht Lia en fijn om hier eens bij stil te staan want het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn vooral als je het één en ander hebt meegemaakt is het zo herkenbaar om mensen die nu ziek of het van dichtbij meemaken tot steun te kunnen zijn zo ervaar ik het op dit moment in mijn eigen omgeving gewoon een luisterend oor of steuntje in deze moeilijke tijd .
    Lieve gr...ida

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het is hier momenteel ook schering en inslag. Dit keer veel jonge mensen, een goede kennis en een vriendin..en dan nog kennissen van familie etc...je hoort het overal....pfff. kan er zo slecht mee omgaan, zo machteloos. Vraag me dan echt af wanneer wij aan de beurt zijn.

    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ja het lijkt wel een epidemie !!
    Dacht al misschien komt het door de leeftijd,,maar hoor er meer mensen over,,
    blijft ingrijpend.
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een hartverwarmende lieve post Lia,
    bewust zijn en medeleven doet een mens zo goed.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. LIIIEEEFFFF!!!! Helaas krijg je naarmate je ouder wordt steeds meer met dit soort momenen te maken.
    Fijn weekend lieve Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel herkenbaar Lia, Wat lief dat we prachtige bloemen van je krijgen.

    Mascarpone, chocoladetaart hmmmmmm.... volgens mij was het vrij eenvoudig: je bakt een willekeurige chocoladetaart in een ronde bakvorm en laat deze afkoelen, vervolgens snij je hem horizontaal in drie schijven. Mascarpone meng je met wat lepels suiker, vanille suiker en aarbeidenjam en dat smeer je op elke laag. Heerlijk met een verse topping van aardbeitjes..

    Succes/Kram/Marion ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Een lieve post. Medeleven doet iemand altijd goed. Helaas zijn er veel verdrietige berichten de laatste tijd.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  43. bedankt voor je opbeurende woorden ... héél belangrijk om te weten dat er een hoop mensen aan me denken. je hebt trouwens een erg mooie post gemaakt. wijze woorden, prachtige foto's! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Je hebt gelijk, er zijn heel veel verhalen momenteel: in real life en in blogland, het lijkt wel alsof in januari en februari veel meer mensen ziek zijn geworden dan in andere maanden. Ook veel slechte aflopen...wat een mooie manier van jou om hier aandacht aan te geven. Ik sta er ook even bij stil, dank je wel.

    PS: ik heb nog even gereageerd op jouw reactie bij mij, want ik moest even iets 'rechtzetten', liefs Roelien

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia