zondag 5 februari 2012

Mooie witte wereld…..



sneeuw Febr 2012 042
Gisterochtend, heb ik de boel de boel gelaten en ben erop uit getrokken voor een fikse wandeling. De zon scheen heerlijk, en alles was zo ontzettend mooi. Overal zie ik de mooiste plaatjes opduiken maar wil toch graag mijn witte wereld aan jullie tonen. Dit is het dijkje waar ik graag loop, alleen bestemd voor 3 huizen die hieraan grenzen, dus lekker stil.

sneeuw Febr 2012 034
En als ik dan aan het wandelen ben zie ik verschillende dingen die mij opvallen. Dieren in de sneeuw in een oud boomgaardje of gewoon het totale uitzicht wat zo bekend voor je is, maar door de witte wereld opeens toch anders word om te zien.

sneeuw Febr 2012 019
sneeuw Febr 2012 060
sneeuw Febr 2012 041
En natuurlijk zijn er ook met de sneeuw de mooiste details te vinden. Want je ziet aan de kant paaltjes met wat bevroren stengels. Maar als je iets dichter bij gaat staan en je zoomt dan ook nog in krijg je opeens weer hele andere foto’s.

sneeuw Febr 2012 036
sneeuw Febr 2012 037
sneeuw Febr 2012 038
sneeuw Febr 2012 022 - kopie
Kijk, er is gewoon veel meer te zien dan alleen maar sneeuw….. En ook al ben ik geen echte fan van dit goedje mooi is het wel. Maar vanmorgen ben ik weer wezen wandelen, en was het niet echt mooi meer. De takken hebben geen ijskristallen meer, de wegen worden een slibberige bende, dus van mij mag het nu weg (sorry voor de liefhebbers)
Maar vorst vind ik dan weer niet erg, en de schaatsbaan word ook klaargemaakt.

sneeuw Febr 2012 073
sneeuw Febr 2012 069
sneeuw Febr 2012 067

Heb zoveel mooie plaatjes maar met deze sluit ik de post toch maar af en wens jullie een…..
Hele fijne week……

44 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige winterse plaatjes Lia. Van mij had al die sneeuw ook niet meer hoeven vallen, maar nu het er eenmaal ligt ziet de wereld er toch weer sprookjesachtig uit.
    Wat een leuke post over Joep en wat een deugniet, maar als je die heerlijke snoet ziet kan je niet kwaad op zo'n beestje worden.
    Leuk om weer wat oude foto's te zien, dat verveeld nooit. Een prachtige slaapkamer.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik geniet van al die winterse plaatjes want hier is het LANG zo winters niet:(....de sneeuw die hier viel is te verwaarlozen...zooo jammer! Maar lang leve al die blogdames die dat zo graag even delen!
    Prachtig die kristallen en die strakblauwe lucht! we hebben nog zeker een weekje kou voor de boeg...I LIKE!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blogland is in winterse sferen, maar dat is niet zo vreemd en het levert hele mooie foto's op. Ik vind de detailfoto's ook erg mooi!!

    Het blijft deze week vermoed ik nog wel liggen. Als de wegen maar goed begaanbaar zijn, vind ik het zelf niet zo erg omdat de zon met dit weer ook vaak schijnt. En dat heb ik weer veel liever dan grijze dagen met veel regen.

    Geniet van je week Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's zeg en als je goed kijkt zie je idd veel meer..jammergenoeg was dat vandaag al anders.
    Die ijsbaan komt me heel bekend voor..
    Ik hoop dat ze er morgen kunnen schaatsen, hier konden we vandaag al op een plas schaatsen.

    Fijne avond,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh wát mooi en wat ligt er veél bij jullie !!!!!
    Hier is nagenoeg al het weinige wat er is gevallen verdwenen (zucht)
    Des te meer GENIET ik van al jullie sfeervolle WINTER foto's :-)
    FIJNE WEEK Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi,Lia.
    En die detailfoto's zijn ook schitterend.
    De wereld wordt met die sneeuw gewoon wat liever en zachter.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie winterse foto's Lia, ziet er weer heel mooi uit, Leuk he dat je eigen omgeving door de sneeuw ineens anders wordt.

    Ik wens jou ook een mooie week
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie witte winterwereld heb je vastgelegd. Hier is die witte wereld precies veel minder aantrekkelijk. ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's Lia!Zo mooi, die winter en wat een gezelligheid al die schaatsende en wandelende mensen door dat prachtige landschap. Gr. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige winterplaatjes!

    Fijne week! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig zijn ze en ook omdat ik de meeste plekjes herken. Had vrijdag al foto's gemaakt maar zaterdag was het weer veel mooier, dus nog maar wat gemaakt al was het tegen twaalven eigenlijk alweer te laat.

    Hele fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige winterwonderland foto's, wat is het toch genieten nu. Het leven lijkt veel lichter, zo wit.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt schitterende foto's gemaakt van ons mooie landje bedekt met sneeuw.

    Fijne week!

    lievel groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's weer. Vooral die detailfoto's zijn schitterend. Weer genieten, zoals altijd.

    Nog bedankt voor je reactie, we gaan er wat moois van maken :).

    Groetjes, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke winter plaatjes......maar van mij mag het voorjaar komen ....ben het zat de kou !!....liefs fijne week van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als niet-winterliefhebbers maken we er mét onze camera's toch iets moois van hè?!
    Lieve groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja gisteren was het zo heerlijk weer!! Hier ook ervan genoten en de hond ook! Die wil gewoon niet meer naar binnen!
    Maar vandaag was alles allang niet zo mooi meer en veel kouder en grijzer.
    Leuk als de elfstedentocht weer een keer komt voor de liefhebbers maar voor mijn hoeft het niet!
    Laat die Lente nu maar komen!!
    Weer hele mooie foto,s gisteren van Joep en nu van de sneeuw!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's Lia! Echt genieten zo!

    Lieve groet & een gezellige nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een mooie winterse post! Hier (Overijssel) bijna geen sneeuw, maar wel heel veel ijsplezier...

    Fijne week. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bij ons in de Achterhoek is heel veel gevallen. Daarnaast is ook de ijsbaan sinds gisterochtend open dus wij geniten met volle teugen van de winter. De wegen zijn goed begaanbaar hier dus we klagen nog niet. Nu maar hopen dat de elfstedentocht mag doorgaan al was het alleen maar voor de sfeer die dan in heel Nederland ontstaat.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele mooie foto's, Lia.
    Om stil van te genieten.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi impressie van het winterlandschap, vooral de detailfoto's zijn schitterend. Fijn dat je het deelt, genieten!

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ook al van die mooie sneeuwfoto's,wat is het toch mooi,zo'n witte wereld,

    groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echte Hollandse plaatjes....bij jullie ligt trouwens aanzienlijk meer sneeuw dan bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik kom even niet verder dan een rondje rondom huis (en daar ben ik wel even op uitgekeken), geniet daarom zo van al die winterfoto's, zo mooi! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. heerlijk al die winterplaatjes op diverse blogs, ik geniet ervan!!
    en wat is het mooi bij jullie, echt schitterend!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie foto's Lia, prachtig om te zien die sneeuwkristallen. Gisterenochtend kwam ik tot de ontdekking dat de kippen verstopt waren achter een wit gordijn, het gaas zat vol met deze kristallen. Ik heb ze eerst even staan bewonderen voordat ik een tikje tegen het gaas gaf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige foto's Lia van mij witte geboorte-dorp. Dit is toch genieten! Fijne week! Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik geniet van jouw mooie foto's!! Prachtig!!
    En ik heb dit toch echt 1000x liever dan die grijze, miezerige dagen hoor, koud is het, maar met de blauwe lucht en de zonneschijn vind ik zulke dagen een cadeautje!!
    Ik wens je een fijne week!
    Liefs uit het zuiden,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Lia,
    Prachtig al die mooie sfeerfoto's! En dan ook nog die details, die vind ik echt geweldig mooi. Daar kan ik mij toch steeds over verbazen, hoe mooi de natuur altijd in detail is...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh ja, jij woont ook in zo'n mooie omgeving... prachtige foto's heb je ervan gemaakt. De foto waarop de schaatsbaan wordt klaargemaakt vind ik ook erg mooi! Evenals de detailfoto's... mooi he, al die sneeuw!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijke plaatjes en wat ziet het er mooi uit he in zo laag sneeuw geeft altijd zoveel energie vind ik mooi foto's heb je gemaakt ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige foto's lia en dit is echt genieten zeker van die mooie ijskristallen op de takken .En in z,n mooi landschap is het heerlijk om daar te wandelen wat is Nederland toch mooi hé !

    Jij ook een fijne week !
    Lieve gr...ida

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige foto`s heb je gemaakt,Lia en,wat een mooie omgeving wonen jullie,schitterend maar,van mij mag ook wel het voorjaar komen,hoor vindt het allemaal weer mooi genoeg geweest,...een hele fijne week,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  35. je hebt het nog mooi op tijd vast kunnen leggen, het zijn prachtige plaatjes geworden.
    als het zo'n bende gaat worden, mag het van mij ook wel weer verdwijnen, maar dat zal nu wel niet heel hard gaan met deze vorst.
    wel heerlijk dat we er een zonnetje bij hebben, vind je niet
    groeten en een fijne dag Lia
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi, mooi!! zo'n plek om te schaatsen wil ik ook wel...

    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heerlijk om dan te wandelen en mooie foto`s te maken. Het heeft volgends mij wel meer gesneeuwd bij jullie dan bij ons.

    Groeten van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtige omgeving! Ik word altijd erg jaloers als ik zoiets moois bij een ander zie, ik woon zelf in de dicht gebouwde stad. neh die mij maar het plattelands leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtige foto's, ze geven zo de sfeer weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtige Hollandse winterplaatjes, dank je wel dat ik even met je mee mocht wandelen :) zo wandelen we toch een beetje samen. Ik bij jouw en jij bij mij. Wel gezellig, volgende keer doen we koffie en appelgebak hoor met slagroom heerlijk, hier zit er geen suiker in de slagroom. Dat is toch anders.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh wat woon je toch in een prachtige omgeving...zowel zomers als winters altijd genieten.....
    Heerlijk niet alles wit, geeft zo'n fris beeld ineens weer van de wereld.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  42. wonderful photographs, lía!! what a nice blog you have! I love it!

    have a nice day :)
    claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een mooie foto's, en allemaal zó herkenbaar voor mij!
    Hier ben ik opgegroeid, zelf die meneer die de ijsbaan aan het vegen is ken ik, die zat bij mij vroeger in de klas op lagere school!
    Mijn ouders hadden vroeger een kruideniers winkeltje in dit dorp, en mijn zus woont daar nog steeds!
    Ik woon nu een dorpje verder, midden in het buitengebied!!!

    Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia