zaterdag 18 februari 2012

Takken met een hart…..


Vorige week kwam mijn middelste zoon mij verwennen met een prachtige bos “takken”. Om mij te bedanken omdat ik ze af en toe even help. Ze waren naar Seizoen en Stijl gegaan om iets voor mij te kopen. En ja, Jose weet wat ik mooi vind, en dan kom je met takken naar huis.
Het is een prachtige bos magnoliatakken met in het midden een peren tak waar een hart van mos aanhangt. En dan is het even zoeken naar de plaats. Op de tafel staan ze prachtig, maar en nu komt het… Door de spot heb ik ook een enorme takkenbos van schaduwen op de muur. En dat stoort me enorm, het maakt me onrustig. En dus heb ik ze al op diverse plaatsen gehad. Maar ik denk dat ik de plaats gevonden heb.

029
Ja, ik ben er zeker van….. ze staan daar prachtig. En pffff, Joep komt er niet meer aan.

018
Nu ben ik iemand die geniet van alles wat net niet uitkomt. Een amarillesbol vind ik mooier als bol, met af en toe een uitschieter. En blauwe druifjes vind ik ook mooier als ze net niet helemaal bloeien. En zo vind ik de magnoliatak ook mooier als ze niet helemaal uitkomen. Stel dat ze allemaal uitkomen, dan houd je alleen maar kale takken over, en als die knoppen een beetje verdrogen heb je zoveel langer plezier van die takken. Dus een enkele bloem is mooi, en een paar is prachtig. Maar liever niet teveel.

033 066
 057 030
Och, hebben we niet allemaal zo onze eigenaardigheden..)

Fijn weekend…

49 opmerkingen:

  1. Net wat je zegt: Ieder het zijne ;) Foto's zijn weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe met je mee hoor!!!!!!!
    Hou er ook niet van maar je kunt ze niet tegen houden.
    Geniet van je PRACHTIGE takken & fijne zondag gewenst.
    Groetjes Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op deze manier heb ik er nog nooit aan gedacht, maar was je zegt is helemaal waar.

    En de takken zijn prachtig, ze staan zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Lia wat een geweldige bos "takken"heb je gekregen! Zo lief :)!!

    Nou DE plek heb je gevonden wat staat hij daar mooi!

    Tja en eigenaardigheden ...dat word een hele lijst ha ha !!Daar ga ik je niet mee vervelen!!

    Maar ik herken de "jouwe" ook hoor!
    Die staan ook op mijn lijstje..

    Geniet van je mooie bos met een hart en het weekend!
    lieve groet Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die takken met dat hart! En wat jij nu schrijft, dat heb ik dus ook. Net niet die bloemen erin, dan heb je er zoveel plezier van, dat is zo ontzettend mooi. Geniet van dit mooie cadeau!

    Fijne zondg.

    groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia, wat een prachtige takkenbos :-)
    Ik heb hetzelfde als jou, hou er ook van als het net niet uitkomt.
    Fijne zondag, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief dat je zoon zo'n mooie bos takken mee heeft genomen!! Ik heb er helemaal beelden bij hoe het licht er een muurschilderij van kan maken, dan staat de pot met takken op dit plekje toch veel rustiger. En ik ben trots op Joep... :)!

    Een fijne zondag Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige bos, Lia. Daar ben je heerlijk mee verwend.
    Ik heb dat ook wel dat ik alles in knop heel mooi vind. En wat ik ook heel mooi vind is om het proces van knop tot bloem vast te leggen.
    Inderdaad, ieder z'n eigen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En juist ook door die eigenaardigheden ben je die leuke blogvriendin (waar ik veel in herken :))
    Lief van middelste dat hij iets meebrengt wat je écht mooi vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's weer. Kunnen zo in een woonblad. Ikzelf hou mee van een mix. Heb nu witte tulpen staan met takken erin. Maar dit is ook echt prachtig! Gr. Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Lia,
    Het ziet er weer prachtig uit, die mooie takken in de stoere pot.Geniet altijd weer van je mooie foto's!!Fijne zondag nog en lieve groet,Stella
    enjoyablethings-ster.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja...durf het bijna niet te zeggen als ras echte bloemen vrouw...maar ik vind dat ook....en tulpen net vers de eerste twee dagen ook op zijn mooist toch??..we zijn een beetje raar een beetje maar hoor!!..liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig....ze staan daar perfect.
    En geef je ze dan nu ook sumier water zodat ze niet uitkomen...?
    Of heb je een andere truc?

    Wat een lief cadeau.

    Mooie muziek hier bij je.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat klopt die hebben we allemaal hoor maar.....je prachtige bos takken staan zo mooi en ook al knoppen die ontluiken!!!
    Wat lief van je zoon....

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. pffft gelukkig ben ik niet de enige met die eigenaardigheid hi hi. Ik vind het n.l. ook het mooist als het nog in de knop staat. Net a;s tulpen, die vind ik het mooist in de knop, als ze maar wat uitkomen, vind ik ze al niet zo erg leuk meer. Je takkenbos is mooi. Ze weten wat je leuk vindt. Ik heb ook magnoliatakken staan. Van vorig jaar!!! Gewoon 'vergeten water te geven" Ze staan gewoon nog in de knop. Misschien een tip?

    een fijn weekend nog,
    lieve groet, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oo maar ik her ken dit wel hoor,knoppen maar geen bloemen en alleen de bollen van de Amarylis,oh ja dat is hier precies hetzelfde,hahaaa
    Je bos takken is prachtig !!

    groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Lia,
    Wat een prachtige bos takken heb je gekregen. De ontluikende knoppen zijn op dit moment echt het allermooist. Ik wens je veel en lang plezier van deze mooie combi...
    En ik wens jullie nog een heel mooie gezellige zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Inderdaad Lia, helemaal mee eens zo zijn ze op hun mooist..
    Wat lief,..!!
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, echt veeeeeel mooier dan een bos bloemen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia!

    Ze staan er prachtig! Leuk dat hartje eraan! Zelf staat er bij mij op het moment kersenbloesem, heb ook eindelijk een plekje gevonden waar de katten er niet meer bij kunnen! Mooie foto's zijn het trouwens weer!

    Groetjes, Daantje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Helemaal mee eens, knoppen zijn soms mooier dan de bloem zelf...wat heerlijk als je zo verwend wordt.
    Ik denk dat jij er wel raad mee weet, deze mooie takken zijn bij jou in goede handen.

    Fijne zondag nog,

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig toch dat zoonlief niet met een boeketje-nog-wat aan komt maar met iets waarvan hij weet dat jij het mooi vindt! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind takken zelf ook prachtig! Wat een prachtige bos heb je gekregen! Daar zal je heel lang plezier van hebben.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als het nog niet uit is is er nog een soort belofte of verlangen. En is het gezegde niet het verlangen is mooier dan het hebben?

    Wat lief van je zoon, prachtig zijn ze.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha, grappig , dat heb ik ook, ik zie alles het liefst in de knop. Rozen, hyacinten, tulpen, zo balen als ze open gaan.
    Je takken zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel erg mooi,je takken.
    Geniet er maar heerlijk van.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige bos heb je gekregen en die flinke dikke tak erin waanzinnig mooi. Leuk ook met dat hart eraan, echte liefde..
    Geniet ervan!!

    Warme groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Daarom kijk ik zo graag bij je.

    Dat wat niet iedereen heeft he,ik hou er van.

    Lieve groet Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,

    Ze zijn prachtig de Magnoliatakken en die van jou komen al een beetje uit.

    Dit is zeker genieten!

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een feest van herkenning :-)
    Weet je wat ik met zo'n prachtige "takkenbos" doe ?!
    Gewoon geen water in de pot / vaas.
    Vooral de magnoliatakken drogen heel mooi in.
    Nauwelijks van vers te onderscheiden !!!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel Mooi en Lief van
    Middelste :-))!
    En als ik het hierboven zo lees zijn wij vrouwen allemaal een beetje raar dat we de knoppen mooier vinden dan de bloemen haha!
    En ja daar hoor ik ook zeker bij!!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig altijd die magnolia-takken.
    En in de knop zijn ze het mooist!
    Leuk dat je zoon ze meegenomen had!
    Groet Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh jeetje wat een mooie bos heeft je zoon voor je uitgezocht. Echt prachtig en je hebt het zeker verdiend!
    En ik stel me helemaal voor hoe je bent gaan passen en meten en schuiven totdat het helemaal naar je zin is!
    En zo, zo staat deze goed! En lekker laten bloeien he! ;-)

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat lief van je zoon en dat ze dat precies meenemen wat je zo mooi vindt. De magnolia bloemen zijn overigens ook wel heel mooi !

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Allereerst: lief van je middelste dat hij dit voor je meenam (al riep jij als moeder waarschijnlijk meteen oprecht dat hij dat heeeeeelemaal niet hoefde te doen.....)

    En ten tweede: Je bent en blijft gewoon een takkewijf:-)

    Heel mooi, nu dus gewoon genieten en de duimen gekruisd houden wat betreft de bloei!

    X Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige foto's en wat zijn ze toch mooi deze takken en je hebt helemaal gelijk ze moeten niet helemaal in bloei staan, dat is het mooiste...groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Een prachtig en lief kado, waar je hopelijk lang plezier van hebt!

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    ps. Blijf nog even 'hangen' om te genieten van de heerlijke muziek...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. PRACHTIG LIA!!


    IK HOU ER ZO VAN!!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Lia,wat een prachtige takken heb je gehad,superlief en,ze staan geweldig zo,een hele fijne week,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat ontzettend lief dat je deze prachtig bos van je zoon kreeg! Nouja, stiekem voor je zoon, mag toch alles toch gaan bloeien;-) Ze zijn met zoveel liefde gegeven.

    Van mij hoeft ook niet alles uitbundig te bloeien,net even de eerste aanzet. Maar soms kan ik bloei ook wel mooi vinden.

    Je hebt een mooi plekje gegeven en geniet er van!

    Fijne week!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh ik vind je takken prachtig (en gelukkig weet jij wat voor een takken het zijn (lees:op mijn blog heb ik momenteel takken waarvan ik niet weet wat het is)..
    Heb een fijne dag..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Des te langer kan je er van genieten.. prachtige bos!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zo zijn ze op z`n mooist dat ze op het punt staan om uit te komen en zo`n mooie roze kleur ook ik ben gek op deze takken. Nu heb ik nog de kastanjetakken staan maar deze komen nu uit dus dan is het volgende week tijd voor misschien ook wel deze mooie takken:-) Lief gebaar van je zoon met dat hart er ook bij:-)

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een prachtige bos takken Lia! Het staat heel mooi in de vaas. Je hebt een lieve zoon.

    Fijne nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Prachtig zijn ze, en ik begrijp helemaal wat je bedoelt....liever niet helemaal en allemaal open...lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  46. tja je hebt het zelfde als ik hahahah de bloembol een tak die net uitloopt is het mooist soms een enkele bloem maar meer niet dan word het te onrustig ,wat zou dat zijn ....hou niet van bloemen word net als jij verliefd op een stoere tak hahahha of alles wat stoer is hahahha ....fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik geniet al heel erg lang in stilte van al je prachtige decoraties/foto's.
    Toen ik deze vaas zag, was ik er meteen verliefd op.
    Zou je het erg vinden om me te laten weten, waar ik zulke vaas kan bemachtigen?
    Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes,
    Viviane

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Viviane, kan je alleen op deze manier antwoord geven, dus hoop dat je het leest.
    In de winkels die ik aan de zijkant van mijn blog heb staan kun je zoiets vinden. (onder het plaatje van mijn bloemist)

    Groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia