dinsdag 27 maart 2012

Die oude muts….



007
Zo noem ik onze Miss Kitty ook weleens. Ze is met haar 14 jaar toch best al wel een dame op leeftijd. En zo sloom als ze eerst altijd was, zo bijdehand is ze tegenwoordig. Uren lag ze te slapen, en dan aan een stuk door en ook nog eens het liefst op de zolder, weg van alles en iedereen. Spelen deed ze allang niet meer, en bewegen, ach ze waggelde een beetje van hier naar daar. Hier lag ze en waggelde dus naar daar om weer te gaan liggen. Eigenlijk was dat de rede dat ik er graag een poes bij wilde, want ik wilde iets meer leven in huis. En toen kwam Joep, waar ze dus eerst heel argwanend naar zat te kijken. Vond hem een indringer en liet hem duidelijk merken dat hij van haar geen gezelschap moest verwachten. Maar ik merk dat ze nu zo weer terug is als ze naar de zolder wilt. Volgens mij mist ze Joep, zei ik nog… En wat denk je wat “die muts” nog meer doet. Ze gaat opeens spelen, ik weet niet wat ik zie. Omdat zij steeds het kittenvoer van Joep op wilde eten, zette ik het op de aanrecht als Joep niet meer wilde. En wat denk je, mevrouw springt vanaf de tafel regelrecht op de aanrecht. Dat doet ze zeker al 7 jaar niet meer. Ik denk dat ze Joep aan het nadoen is. Maar laatst zag ik op tv ook dat oudere mensen in een verzorgingstehuis opknapte als er kleine kinderen kwamen spelen. Dus misschien is het bij dieren net zo.

013
Ze liggen ook wel eens bij elkaar, maar niet te dicht….. En ze kan soms ook goed van zich afslaan…. SSSssss, ik ben je zat…..lijkt ze dan te zeggen.
En wat zei ik ook alweer, “ik wilde iets meer leven in huis”. Nou dat heb ik zeker…maar wel heel gezellig.

021
En als Kitty boven loopt, komt Joep opeens onder het bed vandaan, en springt dan opeens voor Kitty langs, en dan heb je de  spreekwoordelijke poppen aan het dansen.
Je kunt gewoon aan zijn oogjes zien dat hij iets van plan is, de rakker.
Geniet vandaag als het kan nog lekker van de zon.

44 opmerkingen:

  1. Lieve Lia, wat heerlijk is dat 2 poezen in huis. Onze 2 poezen kunnen heerlijk samen spelen, alleen is onze oudste iets jonger dan Kitty n.l. 5 jaar. Het zijn trouwens ook een poes en kater.De kater Sam is 2 jaar oud.
    Het is echt gezellig zo die twee.
    Mooie foto's weer.
    Liefs Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in het verzorgingstehuis komen zelfs kinderen met dieren, een dubbele combinatie dus die oudere mensen heel goed schijnt te doen!

    Blijkbaar heeft dat op Miss Kitty een soortgelijk effect met rakker Joep, al is het niet te hopen dat deze dame zichzelf een keer overschat en een sprong maakt die eigenlijk niet bij haar leeftijd hoort. Maar ze zeggen dat het zelfs dan meestal wel op zijn pootjes terecht komt :)!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh wat een lieve katjes heb jij.....heerlijk als ze weer zo speels worden ik kan er uren naar kijken...
    Lief hoor..

    hart,groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plaatjes! Zowel de foto's als de poezen :) Leuk ook dat Miss Kitty aan haar tweede jeugd begint...
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat een lieverds! Zeker op de foto waar ze gezamenlijk op bed liggen... té schattig!
    En Joep? Tja, ondeugd straalt er uit z'n ogen.
    Leuk hoor, al die levendigheid, toch??

    Lieve groet uit het zuiden,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh,wat een heerlijk verhaal.
    En de foto's die zo prachtig zijn.
    Ja,Kitty is duidelijk in haar element,met die stoere en levenslustige Joep in huis.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whahaha, heel grappig dit. Wij zijn te vaak niet thuis, maar ooit, ooit zal er ook een poes in huis zijn die leven in de brouwerij brengt. En dan liggen er geen spoken onder bed, maar poezen. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liefff, en ze passen perfect bij je interieur!

    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk hè katten, je kunt er zo van genieten. Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's weer Lia en wat een lieverds zijn het allebei!.

    geniet van het zonnetje,liefs
    Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een vermakelijk schouwspel dat stel dus! Ook hier halen ze samen de gekste capriolen uit, maar zijn wel dikke maatjes! Bruce is duidelijk de baas, maar Sjors bijt wel van zich af, maar het wast elkaar en slaapt innig verstrengeld in elkaar...zoooo lief!!! Ik vind het leuk, die kattenstreken!;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een superfoto's van jouw mooie poezen, geweldig!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke foto's Lia,en wat een lieverds allebei!

    geniet van het zonnetje,
    Liefs,Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto van Joep....de ondeugd straalt ervan af..natuurlijk is je poes ook leuk....maar toch!!!!
    Nog een fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hihi heel herkenbaar. Onze tommie
    (12 a 13 jaar) lijkt ook weer helemaal op te bloeien en soms spelen ze zelfs met elkaar. Vind het altijd grappig dat je al kan zien aan je kat wat hij van plan is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Miss Kitty wordt gewoon uitgedaagd door Joep. Maar het is wel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's van je poeze beesten, helaas kunnen wij geen kat in huis nemen, onze hond Floyd is een echte jachthond .

    Groet Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo lief.......en wat een vertederend verhaal.
    Hier is de kater al 16 jaar en soms voelt ie zich nog steeds een jong kind..af en toe zo speels.
    Ach je bent zo jong als je je voelt......;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hé, daar is ze weer eens, miss Kitty. Wat leuk dat er wat meer leven uit komt. Enne, die foto waar ze met z'n tweetjes op bed liggen met de ruggen tegen elkaar: herkenbaar! Zo lagen Sarah en Britney ook altijd bij elkaar. Helaas leeft Sarah niet meer, maar ik word er nu wel aan herinnerd. Leuk.

    Liefs, Marjolijn ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoe ouder hoe gekker moet je maar denken. Maar wel leuk;) Hoop dat je nog veel plezier van beide mag hebben. Fijne avond.
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een guitige kop heeft die Joep. Wij hebben precies zo'n poes, die is ook al 16 jaar en elke avond wil ze naar buiten en is niet meer binnen te krijgen. Als we naar bed gaan, duurt het nog geen 5 minuten of ze staat op het dakraam van de kamer van onze oudste te 'tikken' dat ze er nu wel in wil. Hoe ze het dak opkomt (heel hoog)? Onze zoon horen we dan weer mopperen. Wat zijn beesten toch leuk hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. o wat lachen dat miss kitty zich ineens gaat gedragen als een jonge blom en niet als een oude muts.hi hi.
    Ze laat zich natuurlijk niet kennen door Joep en laat zien wat ze allemaal nog in haar mars heeft.
    Mooie foto's weer en bij Joep zie je de lieve ondeugd in zijn oogjes.
    een fijne zonnige week, lieve groet Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja die Joep is inderdaad wat van plan... kostelijk die laatste foto. Ik zou hetzelfde verhaal kunnen maken over onze hele ouwe trouwe hond en onze jonge Boston Bentley...het ging hier precies zo, stokoude Pancho is weer helemaal opgeleefd en begint soms zelfs met uitdagen...

    Fijne dag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hhihi geweldig jou dame op leeftijd doet net als onze dame op leeftijd ook 14 en vind het in 1 keer nodig om heel opdringerig en aanhalig te worden op momenten dat je haar niet kan gebuiken! Onze jeweetwel kater is veel speelser het is dan ook haar zoon maar tegenwoordig zou je denken dat het omgekeerd is! Ouderdom komt met..... ihihi
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Drie prachtige foto's. Samen op bed, zo lief. En aan die koppies zie je ook gelijk met wat voor kat je te maken hebt; Miss Kitty zo'n lieverd en Joep de malle clown.
    Leuk is het wel dat het onvermoeibare gespeel van Joep aanstekelijk werkt.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuke foto's vooral van de ondeugende Joep.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Achhh...kijk nou wat een schatten die twee...geniet er maar lekker van....ik hoop nog heel lang !!....liefs Ria......xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ohh die laatste foto van Joep.. die blik in zijn oogjes.. geweldig Lia!!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Die poezen-beesten vind ik toch zo leuk Lia! Grappig he dat ze nu zo mee gaat doen. Ik merk ook dat mijn hond Phebe veranderd is sinds Sepp er is. Alleen het tegenovergestelde van jouw mutsie. Ze gedraagt zich af en toe gewoon als een ouwe taart.
    Wat is die laatste foto mooi!!! Echt super.
    Lia, ik ga de kleur veranderen hoor! Er mopperen meerdere mensen;-) Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik kijk er juist van op dat ze er op die leeftijd nog zo goed uit ziet!
    Die van ons was 15 en die zag er niet zo goed uit als die van jou Lia.
    Maar ja die van mij was DEMENT!!!
    Joep is ook een schatje wat een mooie poes is dat zeg.
    Prachtige foto's.
    Ik wens je nog een fijne dag, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat n mooie beesten zijn het toch
    Enne ,miss Kitty ziet er nog goed uit voor dr leeftijd hoor :)
    queenie is nu 10jr en ze heeft dagen dan slaapt ze hele dagen ,soms denk ik wel es ,ze zou een maatje moeten hebben ,dan heeft ze wat te doen
    Maar ja ,wie weet vindt ze het helemaal niet leuk ?
    Soms krijgt ze ineens een ren-bui ,dan vliegt ze door het huis ,dus ze kan het nog wel ,hahha
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die Miss Kitty is gewoon aan haar 2e jeugd begonnen, best gezellig eigenlijk zo (bijna) samen met Joep!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een lieve foto's van je katten Lia! Fijn dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden.

    Een gezellige avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat leuk om te lezen, deze ervaring hebben wij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat leuk dat die ouwe muts weer wat levendiger wordt nu Joep er ook is. Ik vind Joep toch zo een prachtige kat. Wij hebben ook 2 van die schatten rondlopen. Zo gezellig altijd met ze. Ze zijn meestal lief tegen elkaar, maar rennen ook nogal eens achter elkaar aan om te stoeien.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ohhh wat is het toch een heerlijk stel Lia, en dat snoetje van Joep, zo liefffffffffffff. Wel gezellig dat Kitty door Joep aan haar tweede jeugd begint als het ware.
    Wat zullen jullie regelmatig gieren van het lachen met die Lieverds...PRACHTIG zijn je foto's!!!

    Liefs, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  37. pff heb al een hele klus alleen aan minoes hoor..maar soms wel grappig..gisteren had ze bijna de goudvissen van mitchel opgegeten. gelukkig zag ik net verstoppen achter het aquarium..heel lief doen tegen me maar met de poten nat tot aan dr oksels...wat maak je toch prachtige fotos van joep. mij lukt het niet echt hoor. geniet maar lekker van je twee vriendjes
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Haha geweldig je poezenbeesten,ik lig in een deuk om je verhaal,je foto`s vind ik prachtig,fijne middag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Lia,
    Ik ben een tijdje niet in blogland geweest. Wat een toeval wat je schrijft in een reactie. Heb genoten van je post over Joep en Kitty. Altijd zo leuk om die verhalen te lezen.

    Lieve groet,
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  40. tsja al die grafische zwart wit beelden passen wel bij mijn huis he ;) En toch als ik dan wer even hier ben en de rustige grijze beelden bekijk mis ik soms ook wel een beetje de franse sfeertjes.... Ach ja ben ook nog maar net overgespt naar een wit blog he ;)

    Leuk dat je even aanwipte Ik doe echt mijn best af en toe te reageren maar ben zo druk dat het er niet zo vaak van komt

    fijn weekend
    dees
    www.studiodees.nl ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een heerlijke post,.....prachtige foto`s.

    Ik heb een rode kater Monty gehad die is 24 jaar geworden zijn broertje Bonbon 22 jaar,......waren heerlijke dieren.

    Dre nam toen zijn beide ouders in een verzorgingstehuis zaten zijn Dog altijd mee naar hen toe en je zag de mensen altijd helemaal opklaren wat ik af en toe doe is met de honden eventjes langs het bejaardentehuis bij ons in de straat langs gaan en dat vinden de ze prachtig,vooral de herders zijn enorm populair daar.

    Ik ben helaas eventjes niet zo heel erg veel op blogger te vinden maar dat komt wel weer,ik heb van de week bij Indy een enorme bult onder haar borstkas ontdekt, er is een punktie uitgevoerd en het kan een vetbult of cyste zijn,...afwachten maar weer.

    Heel fijn weekend,....XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een leuke kiek zo onder het bedlaken vandaan, hahaha. Wel leuk dat de "oude" dame weer aan het spelen is, is wel gezond zo'n uurtje aerobics, hahaha.

    Maar saampjes slapen op bed is natuurlijk ook fijn. Je zal wel heerlijk genieten van Joep en Kitty als je ze zo samen ziet liggen of spelen of kattekwaad uithalend!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. hier is het precies hetzelfde Lia, onze kater van 17 is weer helemaal speels met onze aanloper van vorig jaar, ze springen over elkaar heen, rennen achter elkaar aan, echt mooi om te zien hoor...
    onze kat had een tumor, die is pas verwijderd, en de andere kat hield daar echt rekening mee, voelde dat hij behoorlijk ziek was, en nu weer helemaal speels met elkaar, ze houden elkaar jong :-)
    ga nog even verder bij je kijken, heb weer een boel gemist
    Fijne avond
    Liefs uit Lunteren
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat heerlijk om te lezen! Ik krijg meteen weer zin om poezen in huis te halen. Helaas heb ik vorige maand mijn katten van 18 en 20, tien dagen na elkaar in moeten laten slapen. Ik mis ze vreselijk. Dus je begrijpt als ik je foto's zie....

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia