zondag 18 maart 2012

Gezelschap……



Vorige week Donderdag, de dag met die heerlijke zon, heb ik de tuin aan de voorkant eens even aangepakt. Het viel me op dat de roosjes wel erg donker waren. Wat was nou het geval, ze waren dus in November/December al een beetje aan het uitlopen toen het opeens winter werd. En als de sapstroom op gang is, is de kans op bevriezing groter. En ja, ze zijn dus goed bevroren. Ik heb de meeste tot op de grond af moeten knippen, en hoop dat ze nu nog aardig wat nieuwe scheuten gaan geven. Aankomende week zal ik ze nog eens even goed verwennen met wat mest.
Ook heb ik de pluimhortensia en de Annabel verder gesnoeid, en opeens viel het me op dat ik niet alleen in de tuin was. Ik was vergezeld met tientallen lieveheersbeestjes. Wat zijn ze toch mooi…

004
Wat waren er veel….. En die in de hortensia’s zaten, heb ik even in de buxus geloosd, want daar zaten nog veel meer vriendjes.

006

En gelukkig begint de witte klimroos, die we vorig jaar geplant hebben ook al uit te lopen. Dus moeten we nog even bedenken waar we hem tegen aan laten groeien. Maar er moet nog meer gebeuren aan de voorkant. Het moet nog geschilderd worden, nieuwe voordeur gemaakt en geplaatst worden, de vieze grindplaat tussen het slaapkamerraam en de woonkamer word vervangen en er komen andere vensterbanken. Dus word vervolgd…
Helaas is de zon van Donderdag niet echt meer te voelen, en is het inmiddels triest en vermaken we ons maar weer lekker binnenshuis.

Fijne dag…..

33 opmerkingen:

  1. Zonde dat de roosje zo te lijden hebben gehad onder de winter, ik hoop dat ze inderdaad weer opnieuw uitlopen. Hier zie ik zelden tot nooit lieveheersbeestjes, ze zijn mij in ieder geval nooit opgevallen terwijl ik wel graag in de tuin werk.

    Jullie hebben grootste plannen, ik ben erg benieuwd :)!

    Ik wens je nog een hele fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Manlief heeft gisteren bij ons de tuin gedaan, heel eerlijk gezegd zit ik altijd in de tuin. Het is er enorm van opgeknapt, jammer genoeg valt het weer vandaa heel erg tegen. Heb daarom ook nog geen aanstalten gemaakt om mijn pyama te verruilen voor kleren.
    Lekker rustig de zondag inderdaad binnenshuis doorkomen.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaag geen woorden(vorig bericht). Ik krijg nog regelmatig een krop in de keel als ik eraan denk of er weer op Tv over gesproken wordt. Wat een vreemde week was dit, zoiets kan je je niet voorstellen.

    Hier ook heel veel lieveheersbeestjes. Altijd fijn om die weer te zien. Nu nog wachten om te zien hoe de tuin de vorst en daarna het overtollige water heeft doorstaan.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het viel ons ook al op dat er zoveel lieveheersbeestjes zijn. Onze kleindochter is er helemaal weg van.Laat ze op haar hand lopen en moet dan erg lachen omdat het kriebelt.Weer erg mooie foto's van je.
    liefs Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia, heerlijk om weer buiten te prullen :))
    Ben zelf ook al een paar dagen buiten te vinden geweest en hier dus ook veel lieveheersbeestje te vinden.

    Hier schijnt de zon inmiddels weer en je raadt al war ik zo naar toe ga :))
    Fijne zondag verder
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het is hier wat de rozen betreft ook hard gegaan. Toch begint alles langzaam uit te lopen. Alles komt echt tot leven hé mooi foto van het lieveheerbeestje, echt genieten!
    fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk lieveheersbeestjes! Laat het mooie weer maar komen.
    Lieve groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zonde van je rozen, maar daar kan je helaas niets aan doen. Wel een lekker gevoel als je een beginnetje hebt gemaakt met je voortuin, maar zo te horen hebben jullie nog genoeg te doen! Erg jammer dat het weer vandaag niet meewerkt (het is alleen maar donker en buiig hier op de Veluwe), hopen dat het volgende week wat beter wordt. Fijne zondag in ieder geval nog. Liefs, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier waren de rozen ook goed bevroren geweest....ook bijna helemaal zwart tot onderop......
    Hopen dat het nog goedkomt.....

    Lieve heers beestjes......dan is het echt voorjaar ;)

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha andere Lia, heerlijk he, dat je weer in de tuin kan rommelen!!!
    Vandaag helaas TE koud.....
    Maar fijn om te zien wat er allemaal weer in bloei komt!
    Ik sta te trappelen........
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier scheen ie wel even vandaag hoor.....heerlijk he?? bijna lente...fijne zondag liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hè, zoveel lieveheersbeestjes. Als larven vallen ze helemaal niet op; nou ja het zijn rare zwarte beestjes maar eenmaal volwassen zijn ze zo schattig. Ben benieuw naar de bloemen in je klimroos later dit seizoen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb dit weekend in de tuin gewerkt, en het viel mij ook op dat sommige takken van de rozenstruiken zwart zijn. Ik heb ze afgeknipt en hoop dat deze dankbare bloemen ondanks die zwarte takken dit jaar weer volop mogen bloeien...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier schijnt vandaag de zon nog steeds, is het bij jou al wel druilerig ?
    wij hebben exact hetzelfde met de rozen, maar ik hoorde dat we in ieder geval tot mei moesten afwachten omdat het nog wel weer kan beginnen (hoop het maar)
    wij hadden gisteren ook een tuindagje en ook hier veel lieveheersbeestjes, gezellig en handig als natuurlijke luizenbestrijders :-)
    Fijne Zondag nog
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's weer Lia en ja wat is het heerlijk een beetje zon en dan lekker in de tuin rondkijken, waar het nieuwe voorjaarsgroen tevoorschijn komt....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke plannen weer!

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer voor je dat je rozen struikjes voor een gedeelte bevroren zijn. Hoop dat ze nog zullen uitschieten! Ben erg benieuwd naar het nieuwe uitzicht van je voorgevel. Een mooie deur doet veel...
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zijn die beestjes er nu al weer?? Ik weet dat ze zomers heel nuttig zijn tegen bestrijding van bladluizen maar die zijn er nu nog niet toch? Mooi op de foto gezet, die kleine tere stippen beestje...

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zonde van de roosjes, maar met een beetje geluk komt er binnenkort wel weer fris groen aan!
    Vind jij het ook altijd zo leuk om één (of hele kolonies) lieveheerbeestje(s) te spotten ??!!
    Het voorjaar komt eraan Lia...
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het verlangen naar de Lente met echte warme, zonnige dagen is bij het zien van jouw post compleet;-)

    Fijne avond!!

    Groetjes,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk om weer in de tuin te kunnen rommelen! Hier zitten ook altijd veel lieveheersbeestjes, vooral met een beetje zonnig weer.
    Liefs
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer van je rozen, maar wie weet... Deze week beloven ze ons mooi voorjaarsweer, dus dan kun je weer verder met het uitvoeren van je plannen, succes!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben bang dat dit bij mij ook gebeurd is, het ziet er zo vreemd uit.."

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk weer rommelen in de tuin, en die zon komt eraan hoor, prachtig die foto met dat lieveheersbeestje. Fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. We hebben de laatste tijd binnen nogal es wat heersbeestjes zitten ,normaal is dat niet zo dacht ik ?

    Dus je hebt alweer genoeg plannen als het weer beter weer gaat worden ?

    tis nu ineens weer een stuk kouder ,dus we zullen nog even moeten wachten met de klusjes buiten

    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waar zullen ze toch allemaal van daan komen ineens die lieveheersbeestjes... ook hier zitten ze in grote getalen.
    Fijne week!
    liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die eerste foto, schitterend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zonde hè dat er zoveel doodgevroren is in de tuin. Vooral wat in bakken staat, heeft het zwaar te verduren gehad. Toch laat ik het meeste nog even staan, misschien....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieveheerbeestjes blijven leuk. Lijkt me geweldig om een mooie tuin te hebben helaas hebben we alleen een klein balkon. Als ik die groeiende planten en bloemen bij jouw zie krijg ik gelijk zin om naar het tuincentrum te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gaaf he, lieveheersbeestjes. Hier ook de hele tuin vól. De jongens zoeken naar ze alsof ze op zoek zijn naar paaseieren. Volgens mij komen ze nu allemaal uit hun winterslaap. Mijn Annabellen zaten er best vol mee eigenlijk.
    En ja, hier zien de rozen er ook niet goed uit. Moet ze van de week ook eventjes gaan snoeien en bemesten.
    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  31. had ik ook met mijn roosjes. jammer he..prachtige fotos..
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hier geen tuin maar balkon en mijn olijfboompjes begeven het ook blaadjes vallen eraf dus te stenge vorst geweest ik heb ze al jaren maar nu lijkt het voorbij !
    Bij jullie dus plannen genoeg we gaan het volgen !
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tof tof tof, die eerste lentedagen. Vandaag ook de namiddag in de tuin liggen ploeteren, zalig.

    Trouwens mooie muziek hier.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia