vrijdag 23 maart 2012

Klein maar fijn…..



001
Wat een heerlijk weer hebben we toch (zie die strak blauwe lucht), en ik ben heerlijk bezig geweest in onze kleine tuin. Ook al ben ik weleens jaloers op mensen met een grote tuin het voordeel van een kleine tuin is dat je alles zo klaar hebt, en dan optimaal van de zon kunt genieten. Zo heb ik afgelopen week de stoep schoongemaakt met dat spul voor de groene aanslag. Want bij mij komt er geen hoge drukspuit op de stoep. Je krijgt er een bende van, en ik vind persoonlijk dat een stoep van klinkers best wel hier en daar wat groenig mag zijn.

041
De tafel staat nu in het midden van de stoep, zodat Joep niet zomaar vanaf de tafel op de schutting kan springen, want je weet maar nooit. En in de beuken heb ik halverwege een soort net gespannen van kippengaas. Als hij er soms inklimt dan kan hij gewoon niet verder, en straks zie je het toch niet meer als de beuken groen worden, en ze lopen nu erg hard uit.

039 007
En wij hadden ook grote hortensia’s in onze tuin. Mooi, maar dit soort hangt bij mij de hele dag slap en verbranden snel in de zon. Onze tuin is afgeschermd door het huis, schuur, en schutting. Dus er komt weinig wind en dat is aan de ene kant lekker maar voor de planten te heet. Dus zijn deze hortensia’s naar een van mijn zonen gegaan, en hebben wij een ander soort geplaatst. Ik kan ze wel laten zien, maar ze moeten net als de Annabel afgeknipt worden tot 20 cm, dus er is nog niets te zien. Wat ik wel kan zeggen is dat het de limelight is, ook wel schapekop genoemd.

004
010
Tot slot nog even een bakje gevuld met een plantje, en op de tafel wat seringen tussen het hout en de mos gepoot. Nu is alles nog wat kaal, maar hoop dat het snel groen word…..

Fijn en Zonnig Weekend…..

Oh ja, iemand waar ik al heel lang contact mee heb is een blog begonnen, passie voor wonen. Even kijken….

33 opmerkingen:

  1. Heerlijk wat zit je daar lekker......fijn weekend...ik ga mijn bedje weer in...yakkes ben ziekkies......liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf je tuin,gezellig ziet het eruit,onze Diesel springt ook op de schutting en zo de tuin van de buren in,waar ik niet mee praat haha en dan wil ze niet komen,maar gaat hard zitten miauwen en moet ik die tuin in,ow zo balen,ook ik gebruik geen hogedruk,vind het ook een rommel worden,nu je tuin opgeruimd is,kun je morgen de hele dag erin zitten,genieten! fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slim,om kippengaas in de beuken te doen.
    Want katten kunnen bijna overal overheen komen.
    Zo heb ik een dakkat.

    Je tafel in de tuin is prachtig.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke strakke tuin heb je....daar hou ik van...zelf heb ik een klein balkonnetje.....maar met alles erop en eraan.....ben benieuwd naar je hortensia...ik ken het soort niet....dat blijft nog even een verrassing....hebben we iets om naar uit te kijken!!!!
    Ben bij je vriendin langs geweest....het ziet er gelijk al picobello uit.....gelijk ook volger geworden....leuk toch om elkaar zo te helpen.
    Ik wens je een heel fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo bekijk ik het ook Lia, vrienden van ons hebben een megalap aan tuin maar zijn daar ook best erg druk mee. Het is zo mooi om te zien dat alles zo uitloopt, de tuin wordt steeds groener!

    Ik wens je een heerlijk lenteweekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt het weer gezellig gemaakt buiten Lia, wat is het genieten met dit schitterende weer hè!!
    wij hebben wel het genot van een grote tuin maar net wat je zegt je bent ook altijd bezig en als je dan zoals ik nu al lange tijd niet fit bent, loop je constant achter de feiten aan, jouw tuin is te overzien en dan is het ook lekker rusten en genieten na gedane arbeid!

    ik ga nog even op passie voor wonen kijken!

    ik wens je een heerlijk voorjaarsweekend!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb vandaag een vrije dag genomen en heb heerlijk in de tuin gewerkt, heb een heleboel violen gekocht en de rieten manden / plantenbakken en mijn oude zinken vuilnisemmer gevuld met violen. Het was heerlijk!!! Wat jammer dat de dag zo snel voorbij ging.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is altijd zo fijn even bij jou bij te lezen Lia. Geniet van je leuke tuintje! Fijn weekend.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alles ziet er zoals altijd weer prachtig uit! Mooi hoor zo'n strakke tuin. Wij hebben zo'n grote tuin waar jij over schrijft, wel ik zou liever een formaatje kleiner hebben want manlief heeft geen groene vingers! Denk dat ik mam morgen maar eens aan het werk zet buiten onder het mom van je kunt nog wel een bruin kleurtje gebruiken :-)
    Fijn zonnig weekend!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om zo in je tuin te rommelen. Hij ziet er nu al erg leuk uit. Ben benieuwd naar de plaatjes als alles groen is en bloeit. En ja, een kleine tuin is een zegen. Ik ben net door onze "grote" tuin heen gelopen en de moed zakt me in de schoenen... Pfff zoveel te doen. Geniet van je weekend en het zonnetje! Liefs, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn tuin is ook niet erg groot maar dat is prima zo, we zijn nu met de voortuin bezig alle kale buxus moet er uit en er komt een beuk haag voor in de plaats!

    Wens je een fijn zonnig weekend!

    Groetjes Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelijk heb je hoor,wij hebben een grote tuin maar ach jeetje je blijft knippen,snoeien,maaien en water geven in de zomer.
    Mooie foto,s heb je gemaakt.

    Geniet er maar fijn van het weekend.

    lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk die ken ik dan weer niet...
    Limelight.....dus ik wacht de bloei vol spanning af.....
    Wij zijn ook in het bezit van een postzegel tuin...en soms droom ik ook van een groot hectare ;)
    Maar ach.....idd ook weer zoveel onderhoud....en ach wat heb ik ook te mopperen.....
    Morgen heerlijk de zon in.....

    Geniet ze
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi beschut plekje!

    Niet groot misschien, maar je hebt er wel wat moois van gemaakt, die zuil met zwarte pot blijft een mooie eyecatcher...

    Fijn lente-weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey lia !
    Ken je die hogedrukreiniger niet met zo n "kop"erop?
    dus niet meer zo n spuit waar je mee spuit en je hele huis zit eronder ?!
    Och heerlijk is die met die "kop"erop ,en zo mooi schoon allemaal ,echt een uitvinding hoor !
    Heerlijke tuin heb je hoor ,en nu ook Joep-proef :)
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Groot of klein...het heeft allebei zijn charme. Maar met een grote tuin is het wel hard werken geblazen.Ik wordt steeds stijfer en strammer, uren achter elkaar harken, schoffelen, snoeien, onkruid wieden, pffft dat lukt me echt niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet dit er geweldit uit, het voelt bijna als al echt zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk plekje heb je!
    Genieten heeft niets met de maat te maken ook in een kleine tuin is het genieten :-)
    Heb net gisteren ook potten gevuld,heb allemaal witte bloempjes gekocht,ook die jij in de pot hebt op de onderste foto :-)
    Geniet van het weekend!
    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een mooi plekje!
    Ik heb een grote tuin gehad en momenteel een postzegel tuintje;-) ook dit heeft z'n charme.
    En kent meerdere momenten om er lekker in te kunnen genieten. Een grote tuin vraagt veel onderhoud.
    Bij jou is het weer heel sfeervol zo met die witte bloeiers!

    Ik ga nog even bij passie voor wonen kijken, ik vind de naam al mooi .....

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oo prachtig..moet ook nog even kijken hoe we minoes een beetje in de tuin houden...jou tuintje ziet er al netjes uit zeg...gniet nog even van het heerlijk weer
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,

    Inderdaad, mooi wonen heeft niets met de maat van je huis en tuin te maken!
    Wij hebben ook een postzegel als tuin, maar het zijn toch ons eigen fijne vierkante meters, en zo is het.
    Heerlijk om weer naar buiten te kunnen he?
    Ook hier begint de tuin weer redelijk op orde te komen en ik geniet er elke dag van.

    Nog een heel fijn weekend en groeten van mij,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook een gezellige tuinpost gemaakt zie ik; leuk Lia!
    En met dit weer gaat het hard in de tuin, dus we zullen weer snel in het mooie groen zitten denk ik... Voordeel van een paar hernia's is dan wel dat je zelfs met een (te) grote tuin toch alleen maar hoeft te genieten:-)

    Mooie foto's van je sfeervolle tuin! Geniet komende week nog maar lekker, want het zonnetje laat het voorlopig nog niet afweten... Heerlijk toch!

    X Judith

    p.s. ik ga snel op dat blog kijken............

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk om met dit mooie weer in de tuin bezig te zijn! En als de tuin niet zo groot is, heb je ook fijn de tijd om er in het zonnetje te zitten ;))

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die Joep, die wordt flink in z'n vrijheid beknot :)
    Hier ook geen hogedrukspuit hoor, ik vind het vreselijk die superschone bestrating! Een beetje natuurlijk groen geeft juist charme, toch?!
    Ik ben vandaag begonnen met het schrobben van de houten tafel (met ouderwetse groene zeep)en ik heb ook al 1 stoel gedaan...nog 3 te gaan...
    Fijn voor zoon dat ie al flinke plante kreeg, dan lijkt het gelijk al wat! Ik ben benieuwd hoe het is als je schapekoppen bloeien.. tegen doe tijd kom ik kijken!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Slim idee met dat gaas rond de beuk.
    Ik vind een kleine knusse tuin ook echt leuk.
    Geniet nog van een mooie zondag.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind je tuintje best gezellig, wij hebben hier een heel grote tuin maar daar is heel veel werk in. Het ene werk is nog maar pas gedaan en je kan al beginnen met een ander werkje, er komt gewoon geen einde aan. Gelukkig ben ik niet alleen voor dit onderhoud en neemt manlief een deel voor zijn rekening.

    Het is fijn om een grote tuin te hebben en ik vind tuinieren best leuk maar soms benijd ik wel een beetje de mensen met een kleine tuin. Je mag vooral niet vergeten dat een tuin er is om ook een beetje te genieten en niet alleen voor te werken.

    Liefs en geniet ervan!!
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bedankt voor je lieve berichtje!
    Hé jouw tuin lijkt op die van mij...lekker veel stenen en weinig onderhoud;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. He Lia, leuke tuin heb je! Lekker genieten van wat je hebt.
    Die gekke Joep, daar moeten heel wat dingen voor bedacht worden;-) Gaat goed met m?
    Fijne week! Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,
    Weer lekker genieten van je foto's. Mooi zeg wat moet dat fijn zijn bij jullie in de tuin.

    Het was eventjes stil bij mij, de winter is niet echt mijn tijd en heb dan wat meer last van mijn lijf maar dat is vast wel herkenbaar voor jou. Ik ben dan soms niet vooruit te branden.

    Heerlijk dan ook dit weer!

    Veel zonnestralen voor ons deze week en tot horens.

    Lieve groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijke tuin heb je Lia om jaloers op te worden .En er word ook aan Joep gedacht dat geeft ook rust dus genieten maar deze zomer !
    gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hmm, heerlijk beschut zitten ... én een kleine tuin heeft inderdaad z'n voordelen! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind je tuin er heel leuk uitzien, zo netjes!

    Met drie kinderen, een grote schommel, een glijbaan, zandtafel ect ect houden wij weinig "tuin" over.
    Ik hou erg van bloemen en planten maar het onderhouden ervan...daar ben ik niet goed in.

    fijne week! When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jouw tuin is ongeveer gelijk met de onze, ik vind het groot genoeg, ben niet zo'n tuinierster, heb gelijk last van die hernia als ik een poosje wat gedaan heb, dus het moet altijd in gedeeltes, en daar heb ik niet zo het geduld voor hihi
    jouw tuin staat er weer prachtig bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia