donderdag 1 maart 2012

Opruimwoede…


Of zijn het lentekriebels…
Hoe dan ook, ik had/heb weer even last van opruimwoede. Af en toe krijg ik zo’n aanval. Dan loop ik door mijn huis, en vind het overal een troep, en word dan ook heel humeurig. Manlief zucht en zegt heel wijs “niets”..  Ik ruim altijd alles best wel netjes op, en ben ook wel een regelmatige poetsmiep. Maar na de winterperiode waarin meer gestookt word, dan vind ik het hele huis stoffig. Tot zelfs in de kasten. En daar ben ik maar eens mee begonnen, de kledingkamer was eerst aan de beurt. Wat ligt en hangt daar een troep in, warme wollen truien kan ik gewoon niet meer aan, met die hittegolven. Verder heb ik door al het smeren behoorlijk wat vlekken in mijn kleding gekregen. En wat ik vorig jaar niet aan gedaan heb en het jaar daarvoor zelden, betekent voor mij WEG….
Verder heeft de test uitgewezen dat ik allergisch ben voor een conserveermiddel in bad en huidprodukten. En nu komt het…. het zit niet in mijn produkten, dus nog niets wijzer geworden. Het zit ook niet in de haarverf, dus dan maar het grijze haar wegwerken. Tja….wat zegt het spreekwoord ook alweer “Wie mooi wil zijn moet pijn lijden”…
Het leuke van opruimen is dat je weer ruimte hebt, en…. die kun je dan weer vullen met nieuwe spullen. En daar heb ik zo’n zin in. Heb mezelf al het eerste voorjaarssetje kado gegeven, en vandaag even schoenen gekocht. En alles weer netjes strak in de kast, want daar hou ik zo van. Tja, die kledingkamer is echt een heerlijk iets.

008
Gewoon heerlijke schoenen, waar je een poos op kunt lopen. En ook nog leuk staan onder mijn stoere poederroze broek. Jaja… ik ga voor een kleurtje, want ik had er zo’n zin in.

027 024
009 019

035

Kom maar op met die voorjaarszon, ik kan niet wachten. Jullie toch ook niet….

33 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blogje, soms moet je gewoon alles even uitzoeken, afstoffen en opnieuw beginnen. En ook ik heb zin in de lente, dus kom maar op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,

    Je bericht staat nog niet in mijn dashboard maar ik kwam via ShowHome even buurten, kon ik meteen je prachtige kastenwand aan manlief laten zien! Ik hoop dat hij er inspiratie van krijgt ;)!

    Het is inderdaad wel eens goed om de kasten flink uit te mesten, hier hangt ook het nodige dat al een paar jaar niet gedragen is. De ruimte die vrijkomt kun je de komende maanden mooi weer opvullen...een aangename hobby, in ieder geval wel de mijne :)!

    Balen dat je nog niet weet waar je allergie vandaan komt, wordt er nog verder onderzocht?

    Ik wens je een gezellige avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Lia, het is weer zo herkenbaar.Wie houdt daar nu niet van een heerlijk schoon en opgeruimd huis.Je beschrijft precies mijn gevoel,met weer mooie foto's.
    Liefs Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Lia,

    oh ja, zo herkenbaar voor mij. Ik heb precies hetzelfde gevoel, hahaha! Eerst kijk ik rond en huis en dank dan he gadver wat een troep hier en dan beginnen, gordijnen wassen, ramen lappen, kasten uitruimen. Ik ga dan als een razende gek door het hele huis. En als het dan klaar is en alles ruikt weer heerlijk.....! Superrrr.

    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk opgeruimd, ja dat moet bij tijd en wijle gewoon gebeuren.
    Je hebt leuke schoenen in een mooi kleurtje!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo Lia,ja inderdaad laat de lente maar komen vandaag naar de modeshow van Blijdesteijn geweest nu die was erg leuk en je wordt happy van al die kleurtjes.Ook de felle groene en gele van de jaren 70 zijn weer terug (ben er nu te oud voor haha)maar ze zijn wel leuk.
    fijne week
    groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stoere schoenen dacht ik gelijk en een poederroze broek, zo het moet niet gekker met je worden, trouwens die kleuren staan wel heel mooi bij grijs haar ;-)
    Lekker he opruimen en weetje het voordeel is dat je je kasten ook weer kunt vullen met hele leuke kleding!

    Vervelend je allergie, ik hoop dat je er achterkomt waar het vandaan komt maar vooral wat er aan te doen is.

    Alvast fijn weekend Lia,
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ha.... die lente kriebels, op de meeste blogs lees ik over de lente kriebels.
    Eerlijk gezegd heb ik er ook last van hoor, laat het zonnetje maar komen.
    De deur naar de tuin open, heerlijk door het huis aan de schoonmaak.

    Vanmiddag was ik ook al in de tuin bezig de winter rommeltjes aan het opruimen.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken dit.
    Ook ik ben nogal opruimerig.
    En ze zeggen trouwens niet voor niets,dat als je huis opgeruimd is,het ook opgeruimd is in je hoofd.

    Leuke roze broek en schoenen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alles weer opgeruimd en.... je hebt een vet coole outfit gekocht!!.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Lia,
    Prachtig dat peoderroze, echt iets voor mij .Wat is dat toch vervelend als je niet weet waar je allergisch voor bent....sterkte!
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker opruimen en wat dunnere kleding aan en een zonnetje: JA ik wil :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk dat opruimen..ik ben deze week er ook mee bezig geweest..hier staan nu drie vuilniszakken met kleren die ik niet meer draag..errug...Maar ik heb er een goed doel voor.. ze gaan met mijn oders mee naar het platteland van Polen..helaas daar is nog steeds armoede..daar wonen vrienden van mijn ouders.hun kids.) net zoals als ik ben' kunnen wel wat gebruiken...

    Sterkte met uitzoeken van de allergie..lastig..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die kriebels moeten bij mij nog komen...die van het opruimen, maar nieuwe dingen kopen, oké....
    Heel mooi setje hoor, en dit is voor kleding ook een veeel mooiere kleur dan groen hoor...
    Stap ze, maar dat zal wel lukken....
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Opruimwoede ......lentekriebels.....
    Ik noem het dit jaar bij mij soort nesteldrang haha... geen kinderen erbij hoor ...nee ....moet volgende week operatie ondergaan(niet heel ernstig hoor) en wil dus alles opgeruimd en netjes hebben ... Zes dgn zh en heb dan straks 6 wkn herstelperiode en mag dan zéér weinig of niks doen!

    Ben vd week ben met dochterlief ook zo leuk geslaagd voor d,r. ( Ze is zondag jarig en daar horen hier altijd nieuwe kleren bij)
    Ook van die leuke kleurtjes en mooie gympen erbij hebben we gekocht!
    Maar jij bent ook zeer goed geslaagd zo te zien ! Erg Leuk!
    Fijn weekend
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voorjaar !!! ...laat maar komen....eindelijk ....sjuchttt....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gebrek aan energie momenteel maar weet dat dit met de eerste lentezon vanzelf weer goed komt en dan moet ik ook altijd even langs alle kasten. Wel vervelend dat je allergisch bent maar de veroorzaker nog niet achterhaald hebt. Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben jij al lekker bezig met de opruimwoede.
    Hier moet ik maar wachten tot alle klussen zijn gedaan, het heeft nu toch weinig zin.
    Wat jammer dat je nog steeds niets wijzer bent geworden, heb je nog steeds veel last van de allergie?
    Wat een mooie set heb je gekocht, ik vind die poedertinten helemaal super.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. herken die opruimwoede wel hoor ik ben ook wel heel netje maar hen dat ook wel kan me ook ergere aan dingen die een ander niet opmerkt...ga dan als een beest te keer door het huis hahaha ach vrouwen hebben dat ....leuk die schoenen geniet lekker van het weekend ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och, wat een prachtige nieuwe dingen heb je gescoord, helemaal Lia!

    Fijn weekend, liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik wou dat ik dat kon, echt dingen wegdoen. Ik hou er ook van dat alles netjes is thuis, maar ik kan zo slecht dingen wegdoen, ook kleren. Ik weet dat het echt weleens nodig is zo af en toe, maar het blijft een probleem. Wat gaaf trouwens hè die pasteltinten deze zomer, helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk, een opgeruimd huis geeft een opgeruimde geest hè.
    En wat lijkt me dat heerlijk zo'n prachtige kledingkamer... maar hier zijn nog alle kamers bezet voorlopig.
    Fijn weekend,
    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Lia,
    Heerlijk als alles weer is opgeruimd. Bij ons lukt dat op het moment helemaal niet, want we zijn bezig met een kleine verbouwing. Klussen in huis vind ik heel erg leuk, maar elke keer ben ik zo blij als alles weer aan kant is...
    Geweldig, je nieuwe schoenen en broek. Mooie kleur hoor... lente...
    Ik wens je een heel fijne middag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia ik heb het ook hoor en zeker op zo`n dag als vandaag,het was daarnet lekker buiten en heb alle bakken leeg gegooid en binnen tob ik van alles,wel voorzichtig dan,want mag nog niet zo veel,ik vind je schoenen super! Sja haha over het reageren,ik weet zelf niet zo goed wat ik wil,zit mijzelf een beetje in de weg,maar dat is normaal met wat ik heb op het moment,nu vind ik weer ff rust in het bloggeren,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bedankt voor je felicitatie! Morgen beginnen we met breken...als eerste wordt de woonkamer aangepakt en meteen erna ook de keuken. Het wordt 1 open ruimte, ook de vloer wordt doorgetrokken. Opruimwoede kennen we denk ik allemaal. Hier thuis is het idd ook erg stoffig. Wij hebben een houtkachel. Gezellig ja maar de troep die hij met zich meebrengt. Leuke schoenen! Ik heb mezelf gisteren ook een nieuw paar makkelijke ballerina's gekocht.
    Fijn weekend liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Opruimen, ja heerlijk! Alles weer lekker fris en schoon.
    Mooi die roze outfit, laat de lente maar gauw komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat heb je mooie aankopen gedaan! Zelf heb ik al wel een leuk shirt gekocht, maar het opruimen van de kast is er nog niet van gekomen, staat nog wel op de planning...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je post begon dat je het overal zo'n rommeltje vond... Ik dacht 'Huh, bij haar? Daar is het volgens mij altijd spik en span' Geen kids meer rondlopen scheelt natuurlijk ook wel:-) Maar natuurlijk ligt er bij iedereen wel eens wat, zelfs bij jou dus hihi.
    Dat opruimen van de kledingkasten doe ik altijd 2 keer per jaar: in het voorjaar en het najaar. En dat is ECHT nodig als je zelf in de kleding werkt, want mijn kast puilt werkelijk uit!

    Goeie aankoop, je gympies.
    Fijn weekend, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie gympies heb je gekocht.Vind ze super. Mooi setje zo bij elkaar

    Fijn he als alles weer schoon opgeruimd is.

    Fijn weekend!

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Als het zonnetje gaat schijnen dan ga ik de schuur es opruimen met al de potten en vazen ,hubbie is nu bezig met de hogedrukmachine de tegels in de tuin doen want o o het ziet er niet uit ,aangezien ie weer wil gaan hobby-en met brommers (hij heeft weer een oud Dappie gekocht),heb ik gauw nog ff gevraagt of ie aub eerst de tuintegels wil gaan doen want het was gewoon spekglad !
    hij blij met zn Dappie en ik met de schone tegels !
    Is jou man ook nog met de brommmers in de weer ?(ja zo denken ze natuurlijk dat ze nog 16zijn he? ihihihi )

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mijn kastinhoud hoeft voorlopig even niet uitgezocht :) Alles mag blijven én er is nog ruimte voor iets nieuws! Maar daar heb ik nu de rust niet voor, er is hier nog van alles gaande.. ach ik heb genoeg om aan te trekken dus nodig is het ook niet!!
    Ik kocht trouwens wel een paar weken geleden (via m'n laptop) een poederroze shirt :)) Wat hebben we ineens met die kleur??

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gooide ik maar meer weg...Steeds heb ik goede plannen maar halverwege zie ik er toch weer wat in.

    Gelukkig heb ik met zon wel schoonmaakwoede en dan gaat er natuurlijk ook wel (omdat 't moet)
    weg!

    Vanmiddag was het al heerlijk, hoe kan het zo omslaan naar dit miezerige..

    Leuke kleding, staat je vast heel goed!

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. leuke schoenen, welk merk is het? Groetjes uit Antwerpen

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia