zaterdag 10 maart 2012

Van alles te doen….



De laatste tijd komt er weinig uit mijn handen. Nee, dat is niet waar. Ik doe van alles en ook best wel veel, maar niet echt iets waar jullie wijzer van worden of waardevol om hier neer te zetten. Maar na allerlei klusjes hier en daar en het gewone werk is de week weer omgevlogen. Tja, en dan wil het batterijtje nog weleens opraken, waardoor er helemaal niets bijzonders meer gebeurt.  Maar we gaan gewoon weer even aan de oplader, want we krijgen zon…. Die is ons tenminste beloofd. Maar hier zie ik nog steeds geen zon, alleen miezerige regen…
Wat ik ook nog gedaan heb is de tafel weer andersom geschoven, want ook al was het leuk, het was niet praktisch.  En ben even langs mijn bloemist gegaan, en heb daar een tak met sneeuwbal meegenomen. Een leuke simpele bloem, die in de houten vaas van Hoffz gewoon prachtig word. (wel iets in die vaas zetten natuurlijk)

050
025
Want als ik van de zon niet vrolijk word, dan maar van het frisgroene kleurtje. Ook al ben ik niet zo van de kleur, zo mag het wel.

I Joep November (18)
Ook heb ik de tuin Joepproef gemaakt, want meneer keek voor de winter begon al te veel naar de bomen. En ook heb ik alvast die vieze groene laag van de tuintafel geschrobd. En wie weet kan ik deze week de stoep alvast schoonmaken. Hoeft niet helemaal spik en span, want het is een tuin, maar dat meeste vieze groen moet wel weg.
Hoop dat we nog wat kunnen genieten van de zon en een….
Fijn weekend…

39 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, zo'n eenvoudige sneeuwbal op vaas! Vooral aan het eind van de week schijnt het zonnig te worden, heerlijk! Hier is ook voldoende groene aanslag in de tuin te vinden, meestal doet manlief alles begin april met de hogedruk...dan lijkt de tuin weer als nieuw.

    Ik wens je nog een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden ons ook zo verheugd op een zonnig weekend..maar ook hier vooral regen. Toch heeft Gert (in regenjas!)een hele stapel stammen klein gezaagd. Ik hield het bij strijken en dat soort binnenklussen..
    En net hebben we nog anderhalf uur gelopen en al was de lucht donker van de regenwolken, we hielden het tijdens de tocht droog :))
    Wat betekent Joepproef?? De bomen er uit?? Nee toch!!
    Fijne ZONdag..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je sneeuwbal...daar hoeft verder niets bij...al zo mooi van zich zelf!!!
    Morgen krijgen we aan de kust mooi weer....genieten dus.
    Fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh een leuke sneeuwbol,heb daar een struik van,kan niet wachten totdat die weer gaat bloeien..
    Mooie Joepiebeest heb je...
    Een fijne avond..
    Lieve groet Chros

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie sfeerplaatjes weer Lia!!
    en dat van die oplader komt mij bekend voor ;-)
    ik heb zoveel lijstjes in mijn hoofd dat ik daar al moe van word en dan heb ik nog niet eens iets gedaan dat OP zo'n lijstje staat...
    en dagen, weken vliegen inderdaad voorbij! enerzijds prettig want de lente komt dan lekker dichtbij anderzijds word je wel eens wakker, kijk je in de spiegel en ontdek je zomaar ineens een paar grijze haren (!!!!!) en een rimpeltje meer hahahaha... Ach... er zijn ergere dingen niet waar?

    Een heel fijn weekend en een kusje voor mooiboy Joep..

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent druk bezig geweest vandaag!! Jij bent in ieder geval klaar voor t mooie weer volgende week. Mooi die sneeuwbal in de vaas, mooi van eenvoud. Gezellig weekend verder, groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. we vulden alweer wat bakken vandaag, onder ons afdak, en als alles gaat zoals ons beloofd is, ja dan wil ik ook wel van die glibberige groene laag af, zodat ik met een boekje lekker op mn bankje kan zitten...stralen vangen...voor de broodnodige vitamientjes;)

    Fijn weekend!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier in het zuiden hadden ze ook zon gemeld, jammer maar helaas ook enkel miezerig weer! Om te klussen is het wel ideaal :-) We gaan gewoon lekker onvermoeibaar door. Hoop wel dat het morgen mooi weer wordt. Wat is er heerlijker dan na een dag hard werken even bij te komen buiten in het voorjaarszonnetje!
    Fijn weekend liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Staat mooi hoor in die prachtige pot van Hoffz.
    Hier is de tuin een puinhoop... straatwerk aanpassen aan de nieuwe afschijding, maar ik kan niet wachten tot het zonnetje lekker gaat schijnen en we weer ons theetje op het schone terras kunnen drinken.
    Fijne zondag!
    Groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, groene aanslag. Niet zo fraai. Je Hortensia is erg mooi. Hier zetten we altijd alle vazen vol, maar misschien ga ik ook een keer voor 1 tak. (Of 2) Geniet van je weekeinde, en hopelijk heb je morgen ook een paar tuin uurtjes zonder regen. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat moet ik toch altijd lachen om die Joep, ik blijf het een pracht beest vinden (en wil je geloven dat ik helemáál niet van poezen houd, sorry..) Het heeft zo'n hoog aaibaarheids gehalte, althans voor mij wel.
    Ze geven deze week zon aan en het zal wat warmer worden, dus jij gaat maar eens op je stoel zitten en genieten van het zonnetje, dat zal je veel goeds doen en wij allemaal, want wij missen de zon zo...
    Mooi je sneeuwbal, pracht van eenvoud, het haalt de vaas mooi op, daar hou ik van.
    Hele fijne zondag
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi Lia...je sneeuwbal...durf het bijna niet te zeggen ik vind het altijd mooi dat groen op de tegels......echtt...erg he ben ikke???..liefs fijn weekend van mij......xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil toch ook zo'n bloemist bij mij in de buurt....geweldig gewoon.
    Heerlijk al die klusjes met het voorjaar in de lucht.
    Dat schept weer wat ruimte in je hoofd.

    En och...die lieve Joeperdepoep.:)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi die sneeuwbal! Bij mij gaan ze vaak hangen, dus ik heb pasgeleden maar eens een paar mooie neppers gekocht. Heb de struiken ook in de tuin staan, maar ook daar wil het niet vlotten, nog nooit een bloem gezien...
    Fijn weekend Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat je zo'n goede bloemist hebt. Ik zie in alle woonbladen de mooiste takken, maar kan er nergens voor slagen. Vanmiddag nog bij de Europatuin geweest; geen enkele tak. Ik kijk altijd in de buurt om takken en heb nu een paar mooie van omgehakte bomen, maar ben al een eeuwigheid aan het zoeken om een rozenbotteltak en daar kan ik niet voor slagen. Het lijkt wel of onze bloemisten achterlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooi tak met sneeuwbal heb je in die vaas staan. Heelijk fris.
    Hier in Zeeland was het de hele dag droog en aan het eind van de ochtend kwam heel even een waterige zonnetje door.
    Heerlijk buiten gewerkt aan de nieuwe tuinmuur.
    Groeten Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het weer viel vandaag inderdaad flink tegen, dus nu maar hopen dat het morgen beter is... En ik zag vandaag op internet dat het vrijdag 18 graden wordt; DAT WORDT GENIETEN!

    Ik vind die Hoffz vaas van zichzelf al erg mooi! En die sneeuwbollen zijn toch niet 'echt' een kleur?! Ik vind het erg mooi hoor... Vandaag kwam m'n schoonmoeder met takken magnolia aanzetten, dus als ze uitkomen heb ik weer een mooie aanleiding voor een post:-)

    Ennuh: Joepproef; wat houdt dat precies in dan???

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige combinatie van de sneeuwbal met de vaas. Dat is echt genieten.
    Komende week komt de zon, ik hoop dat je dan weer wat energie krijgt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's Lia, ik daar altijd zo van genieten bij je. Ennuh zou het in de J zitten of hij nu Joep of Joris heeft ;-). Ik lees Joepproef nou meis ik vrees met grote vreze dat je hem heel goed in de gaten moet gaan houden straks bij het naar buitengaan.

    Fijn weekend verder Lia, en zorg goed voor jezelf.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De kleur van de sneeuwbal is zo'n mooi groen.
    Prachtig zo in die pot.
    O mijn handen jeuken om de tuin in te gaan, nog even niet.
    Hier was het weer aangenaam.
    Fijne zondag.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dit vind ik misschien nog wel mooier dan een heel boeket bloemen en de kleur is zo lekker fris en echt lente!
    ja ik hoorde ook dat we eind volgende week richting de 20 graden gaan, heerlijk!! lekker met ons hoofd in de zon, nieuwe energie opdoen!

    fijne zondag,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi de sneeuwbollen, vind de combinatie tussen de tere bloemen en de stoere vaas ook zo mooi! Helaas was het hier vandaag wat druilerig, nu maar hopen dat we morgen de zon weer te zien krijgen...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier scheen vanmiddag het zonnetje even en daar was ik heel blij mee.
    Je voelt gewoon dat je het nodig hebt, je wordt er meteen vrolijk van.
    De sneeuwbal staat werkelijk prachtig!

    Een heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schitterende vaas zeg! Staat echt geweldig zo met die bloementak erin.
    Heerlijk bekkie heeft Joep :-)
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie vaas,en ook wat er in staat.
    En Joep is een plaatje.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi zo in de vaas, hier is de zon nog langs geweest, hopelijk bij jullie ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is hier heerlijk zonnig vandaag, ik ga vandaag eens richting tuin. Heb net als jou veel te lang niet van de zon genoten. Liefs en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Als het goed is zit je dan nu van een heerlijk zonnetje te genieten. Bij ons is het in ieder geval een strak blauwe lucht! Je sneeuwbal is prachtig. En die Joep wat is die toch fotogeniek. Benthe mooi op de foto zetten lukt nog niet zo erg, haha. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goedemorgen Lia :-)
    Hier ook zo'n fris groene sneeuwbal op de vaas.
    Prachtig staat ie in die vaas van Hoffz.
    Euh hier de eerste zonnestralen van deze ochtend.
    Wat lijkt het dan meteen anders.
    Kannie wachten tot het écht LENTE wordt.
    Je weet wel even aan de zonne-energie !!!!
    Fijne zondag !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een zonnige zondagmorgen vandaag. Heerlijk alle ramen op en genieten van de heerlijke warme zonnestralen. En je even laten weten dat ik een trouwe lezeres ben van je blog. Heerlijke plaatjes en verhaaltjes.
    Veel liefs en alle goeds voor jou.
    Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik kan niet wachten op beter en zonnig weer. helaas is het hier nog een beetje treurig. Sneeuwballen laat ik meestal ook staan maar zo ziet het er wel erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo Lia,
    Inmiddels schijnt hier volop de zon, en die kunnen we zeker wel weer gebruiken. Daar krijgen we niet gauw genoeg van. Inderdaad wat je noemt een lekkere oplader. Alleen jammer dat ik nu net zo naar mijn werk moet.
    Ik wens je nog een heel fijne zondagmiddag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat staat de Sneeuwbal prachtig in de houten vaas Lia en vandaag kon je genieten van een prachtige Lentedag.
    Ik ben ook de hele middag in de tuin bezig geweest, ook de bestrating met een groene aanslagreiniger ingespoten, de zon en de tijd doen hun werk dan hopelijk hihi.
    Hopelijk heb je vandaag rustig aan gedaan en heb je heerlijk van de zon kunnen genieten en is de batterij weer een beetje opgeladen.
    Ik wens je een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lia, ik hoop dat je snel weer wat meer energie mag krijgen. Het beloofde weer zal vast wonderen doen. De tak in de vaas vind ik heel mooi en Joep mag er ook weer wezen, wat een knapperd !

    lieve groet,
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een tak met sneeuwballen; wat kan dat toch mooi zijn.
    Vandaag was het toch echt een echte lentedag en ik hoop dat jij er ook weer energie van hebt gekregen.
    Moe ben ik anders wel. Wat een werk in de tuin. Die groene aanslag lijkt dit jaar veel erger dan andere jaren.
    Komt ook weer goed en zeker als de zon straks nog warmer wordt.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik had vorig jaar een sneeuwbol gekocht voor in de tuin ,maar de bloeitijd was toe net om ,helaas ,dus ik kijk er helemaal naar uit of ie dit jaar gaat komen ....want hij is 1 van mn favorieten

    knuff voor Joep en Miss Kitty (die mogen we niet vergeten natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia...er staan foto's in van ons huis...weet nog niet welke....een advertentie van de winkel....omdat wij ook de boeken gaan verkopen....en verder weet ik niets nog zo spannend.......liefs fijne dag van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  38. hai Lia,nou zon heb je gekregen.Was gisteren geniet weer!Kunnen we allemaal wel gebruiken.groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De sneeuwbaltakken staan er prachtig bij Lia! Ik hoop dat je gauw weer wat meer energie hebt. Het mooi weer van deze week helpt vast en zeker!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia