woensdag 18 april 2012

Ik zou toch zweren……


dat ik het opgeruimd had.
vensterbank 007
En toch vind ik steeds weer briefjes op de grond. Briefjes van pakketjes die ik verstuurd heb, en nog even wil bewaren. En ik had het toch echt in de la van de tafel gelegd. Nou ja, toch maar weer even wegleggen.
En dan opeens ligt het er weer, moet meteen aan Derek Oglivie denken en aan spoken….. maar nee pfff, het is een grijs spook met vier pootjes. Terwijl ik op de bank zit, zie ik hem op de stoel van de eethoek aan het frunniken onder de tafel. Meneer heeft ontdekt dat hij zijn poot in een gleuf kan steken en er dan papier uit kan trekken. We hadden hem beter propje kunnen noemen.

045
Want meneer vind het ook geweldig om de prullenbakken boven leeg te halen en dan naar beneden te brengen. (sorry, foto is een beetje bewogen) Dus bij thuiskomst ligt er altijd wel ergens een prop papier, of de papiertjes van een snoepje of reep. Heb mijn zoon maar gewaarschuwd met wat hij weggooit, want Joep komt alles naar beneden brengen.

040

Oh, ja…. Soms word mij wel eens een vraag gesteld en is er geen mogelijkheid om die te beantwoorden omdat het anoniem is. Maar kijk dan nog eens bij de post waarop je de vraag gesteld hebt, dan staat het antwoord bij de reacties.

45 opmerkingen:

  1. Geweldig!! Scheelt je wel een loopje van boven naar beneden met een volle prullenbak. Wees blij dat Joep het bij papiertjes houdt, er zijn genoeg poezen die muizen meeslepen. Brr..
    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat een heerlijke lieve propjes-dief!!!!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit hier je post met een grote glimlach le lezen. Wat een boef.
    Fijne avond Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is joep toch een doerak hè. Net als Molly is Joep ook zo lekker ondeugend. Molly kan ook zo stiekum heel sniekie iets van tafel pakken papier en pennen zijn bij haar favoriet. Telkens weer vind ik het zo herkenbaar hoe je over Joep schrijft, ze hebben zo hetzelfde karakter. Het zijn hele fijne poezebeesten waar je gewoon niet boos op worden kan:-)

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die stoute Joep toch! Kun je wel boos op hem worden? Ik vind het zo'n prachtige kat!
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh oh oh wat een boef!!! en wat is ie toch mooi, om op te (vr)eten!!!

    hahahaha wat zullen jullie een lol hebben met hem!

    geef hem maar een lieve aai van mij, liefs, Debby

    ps wat een prachtige muziek op je blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Achhhh wat een lieverd......xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O dit is zo herkenbaar en ook zo geweldig leuk om te zien. Joris vond het ook heel erg leuk om met de plastic dopjes te spelen, die bv. bij je wasmiddel zitten, hij zwiepte hem dan zo lekker een eind de kamer in. En Sam die heeft zijn hele leven al een pluisje dat hij overal heen sleept en verstopt.
    Geniet maar lekker van Joep Lia, want dit is zo'n leuke tijd.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha...Joep is gewoon een nogal opgeruimd type!! Ideaal zo'n hulp in de huishouding :)!

    Voor zo meteen...slaap lekker! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij houd je zo goed aan het werk, beter dit dan spoken toch?!
    De laatste foto is PRACHTIG! (laat 't hem maar niet horen, wordt hij nog ijdel ook ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heeft Guus met dekentjes, lapjes en zelfs sokken. Je kan het nog niet laten vallen, of hij is er al met zijn schat vandoor en kruipt zover mogelijk achterin zijn bench. Heerlijk die boefjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat prachtig, die Joep toch.

    Onze oude kat (nu al wat jaren terug), alles wat hij vond bracht hij naar zolder en verstopte het onder het kleed. Zoals pennen, potloden, paaseitjes, haarspeltjes, knikkers enz....
    Door Joep moet ik hier weer aan terug denken, gewoon prachtig!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is ie lieeeff!!!
    Lieve groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daarom maken wij zelf propjes van papier,want dat geritsel vinden katten geweldig.
    Wat een heerlijk ventje is Joep,zeg.
    En die prachtige ogen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahah die is leuk zeg..Mooi beest trouwens en past goed in je interieur.
    Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die ogen, prachtig, en inderdaad je zoon is gewaarschuwt, even stiekem een snoepje pakken en weg gooien zit er niet meer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. HAHAHAHAHAHAHA......geweldig dit!!!!


    geniet ervan...
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha wat een geweldig karakter....wat een plezier zullen jullie om 'propje' hebben.
    Enne.....wat gooit zoonlief zoal in de prullenbak.....?
    ;0)

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De onze is gek op vaatdoekjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een heerlijk beest!
    Jammer van de rommel, maar het boevige straalt er volgens mij vanaf..;-))

    groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig, Joep houd je lekker bezig!

    Fijn dag Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke post! Wat een lieverd is het toch!
    Fijne dag gewenst!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk "propje" is dat toch!!
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ach ja wordt dan maar eens boos...
    groetjes kari

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zou dit nou ook weer zo'n britten eigenschap zijn? onze Bowie doet het ook. Af en toe is het net een hond, hij komt iets brengen wij gooien het weg en Bo komt het weer brengen terug brengen...zo leuk.
    Je foto's zijn weer prachtig!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat grappig ,als het maar wel bij propjes papier blijft haha !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O Lia, die onderste foto... Wat prachtig! Ik zou dat proppenspookje liefst uit het scherm pakken om 'm een dikke knuf te geven, wat een mooi beestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat geweldig zeg.....Ik kan mij voorstellen dat je heel verbaasd bent geweest, schitterend wat een verhaal !!!!.......maar wat een droppie zeg en wat is Joep trouwens al groot geworden....Leuk hoor !!!
    groetjes...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat geweldig zeg.....Ik kan mij voorstellen dat je heel verbaasd bent geweest, schitterend wat een verhaal !!!!.......maar wat een droppie zeg en wat is Joep trouwens al groot geworden....Leuk hoor !!!
    groetjes...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een scheetje...

    Zoooo schattig met dat papiertje in de mond.
    Wel fijn zo'n assistent die zich bezig houdt met je financien, hahaha, das weer een zorg minder!!

    lieve groet, When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het zijn net kleine kinderen. Je kan aan die oogjes zien, dat hij plezier heeft! Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een snoepje is het toch. Dit lees je met een grote glimlach!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke eigenwijze kat! Prachtig koppie. Mag ik hem knuffelen?
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. De ondeugd straalt uit z'n ogen, of ie wilt zeggen 'ik doe helemaal niks, hoe kom je erbij..'
    Wat een heerlijk beest is het toch en het verhaal wat je erbij schrijft, heerlijk om te lezen, Lia!

    Ben benieuwd waar Joep volgend keer weer mee aan de haal gaat..

    Enjoy your day!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leuke, grappige kat! mooie foto's!

    Fijn weekend!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Klusje erbij: la Joepproof maken!
    Ach Lia, hij zorgt er gewoon voor dat jij je niet verveelt :)
    Lieve groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ohhh....wat een kleine boef is Joep en wat is het toch een prachtig beestje om te zien Lia.
    Hij houdt je zo wel bezig hihi.
    Fijne avond en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ach, die lieve Joep! Het is hem vergeven toch? ;-)

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een deugniet! Maar ach, zolang het maar papiertjes zijn, is het toch goed? ;-)
    Prachtig beest wordt het al. Ach, nee, IS het al!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hij drukt je gewoon met de neus op de feiten die slimmerd...ha, ha wat een ondeugd zeg, maar wat ziet hij er goed uit!!!!Wees zuinig op deze propjespoes:)


    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een heerlijk ondernemend beest is Joep toch. Hoe verzint hij het toch elke keer weer. binnenkort komt hij met de post naar binnen ha ha.
    Onze hond "ruimt" de snoeppapiertjes "op" van de kinderen die ze zogenaamd vergeten weg te gooien. Je wilt niet weten wat ik allemaal uit zijn bek moet halen, vooral de afgelopen tijd met de chocolade eitjes in een papiertje. Ik moet overal op bedacht zijn, zo pakt hij altijd de vaatdoek als ik aan het bellen ben. Ook zo apart.
    Alvast een fijn weekend, ik hoop op een beetje mooi weer in jou regio, want ik zag dat er daar wat dingen te doen zijn in de buitenlucht.
    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wahah écht geweldig Lia :-)
    Een mens hoeft zich niet te vervelen met zo'n ondeugende pussycat hihi
    Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oh, wat is dat leuk. En de foto's zijn ook echt geweldig.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een gekke kat, daar moet je toch de hele tijd om lachen?! Lekker beest...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dit soort streken ken ik van onze witte Brit (Scottish Straight) die hier de deuren van de kast open duwt en er dan in gaat liggen...
    Lief hè?

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia