zondag 20 mei 2012

Betonnen bak…..

Weten jullie nog dat ik eens een betonnen bak kreeg. Een bak waarvan ik eerst niet zo goed wist wat ik ermee zou doen. Vorig jaar besloot ik om hem te vullen met water en plantjes. Maar ja, hij was zo lek als een mandje en toen hebben we er een speciale laag in gesmeerd zodat die bak toen wel gevuld kon worden met water en leuke plantjes, en dat stond (klik om terug te kijken) heel leuk. Stond….
Want…… weten jullie nog dat we in Januari opeens winter kregen. Juist ja….ik was al bezig met het verwijderen van de plantjes en het water. Maar ja opeens vroor het 20 graden en er zat nog water in, en dat was toen opeens ijs..  Nou ja, dit was toen het gevolg.

002 052
Zo zonde.., manlief wilde hem al kapot slaan om er iets anders neer te zetten. Maar ik kan geen afstand doen van de bak. Ik zat te broeden op een idee, maar wat…  Misschien met een mooie oude plank zodat het een soort bankje word. Maar we hadden ook nog dat oude franse deurrooster dat we zouden gebruiken voor de voordeur (daarover later meer).
En nu is het dus zo…..

020
Gisteren heb ik de bak gevuld met grond en twee witte clematissen. Wit omdat ik dat heel mooi vind bij het zwart en de donkergrijze tinten in de tuin. Boven de bak hangt nu het oude deurrooster een stukje van de muur af, zodat de clematis daar een beetje doorheen kan groeien. Ervoor staat een wit roosje en wat kruipspul, waar vandaag opeens een roze bloemetje inzat.

013  023

039
Dus zo heeft de bak en het deurrooster uiteindelijk samen een goede bestemming gekregen. De volgende keer zal ik jullie een rondleiding geven vanaf mijn zitplaats in de tuin. Want moest nu opeens naar binnen vanwege onweer en regen…. bah, het was zo lekker.

Fijne week…


25 opmerkingen:

  1. Stoer geheel de betonnen bak in combinatie met de zwarte schutting!

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat is een mooie combi geworden Lia!

    Wat was het weer heerlijk hè ? Wij hebben er ook van genoten! Gisteren was het een zeer actief dagje maar vandaag was het een heerlijk luierend dagje! Een allebei was fijn! Nou ja tot 3 uur dan toen begon het hier ook te onweren en regenen!
    Fijne week
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie combinatie weer Lia ! Zo kun je van een paar dingen weer een super geheel maken , dat is jou wel toevertrouwd.

    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog ,

    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie oplossing en de clematis zal de ondersteuning ook nog eens heel prettig vinden! Dat zal straks een mooi gezicht zijn tegen de grijze achterwand als de bloemen uitkomen!

    Een fijne week Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sfeer Lia. Gisteren was het fantastisch weer, rond 8 uur begon het te rommelen in de verte maar dat was alles, we hebben tot 11 uur buiten kunnen zitten onder de veranda!
    Fijn dag
    Groetjes, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige oplossing van je TROG....je hebt hem weer een nieuw leven gegeven .....en hoe!!!!!
    Fijne week & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!!!Geloof dat t in heel Nederland mooi weer was behalve hier :-).Heel de dag binnen gezeten met de kachel aan.Helaas!!Ben benieuwd naar de rest van je tuin.
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt er weer iets moois van gemaakt Lia ,prachtig zo tegen de donkere schutting .
    Hier was het gister heerlijk weer en nu nog steeds zal hard blazen jullie kant op haha !
    Fijne week
    Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gave bak, snap dat je die niet zo maar weggedaan hebt!
    Oh, komt het rooster nu niet meer in de nieuwe voordeur??? ben niet nieuwschierig hoor... maar ben weg van mooie deuren.

    Fijne dag, Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij staat hier super stoer... ben jij even blij dat ie er nog is....
    Geniet ervan en ook vaak het heerlijke weer.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alsof ze voor elkaar gemaakt zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Lia,
    Leuke oplosseng !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele gave combinatie,wat kun je dan genieten als iets op zijn plaats valt,met de clematis erdoor straks is het een plaatje,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vandaag is het weer lekker hoor......heerlijk.....geniet maar lekker verder...liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toen ik die grote hamer op de foto zag dacht ik nog, 'oh nee toch...'
    Gelukkig niet! Je hebt er een mooi geheel van gemaakt, het staat weer precies bij elkaar. Mooi met de witte clematis op de donkere muur.

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gelukkig heeft de bak een tweede (of is het al een derde?) leven gevonden. hij staat prachtig met het oude rooster! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lia, dat is een erg leuk hoekje geworden! En die clematissen doen het werk wel. Geniet er lekker van!

    Lieve groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er mooi uit! En die barst, mij stoort het niet hoor, zonde om de bak weg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vind alles zo mooi stijlvol bij je, niet alleen in je huis, maar ook buiten. Jouw blog was de eerste blog die ik las en mij inspiratie gaf (en nog steeds). Groetjes vanuit een zonnig Urk, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,
    Wat heerlijk om deze prachtige bak zo te hergebruiken. Het zou inderdaad zonde zijn om deze weg te doen en nu heeft hij een prachtige nieuwe functie gekregen. En de combinatie van rek, clematis en andere plantjes is toch helemaal geweldig... Erg mooi om te zien.
    Ik wens je een heel fijne week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jammer dat de bak kapot gevroren is, maar zo vind ik hem ook erg mooi! Leuk idee ook, dat rooster er boven.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bijna alsof het zo gewoon hoort, mooie combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo is het zelfs handig dat ie 'kapot' is, dan kan het overtollige water goed weglopen ;))
    Altijd alles positief benaderen hè?!!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een plaatjes is het geworden.
    Past mooi bij elkaar.
    En dan straks de Clematis er doorheen
    gaat helemaal goed komen.
    En jullie plannen ik ben benieuwd.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En zo is het weer een mooi hoekje geworden, waar je vandaag vast van hebt genoten met dit heerlijke weer.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia