zondag 6 mei 2012

Buitenklussen……


Tussen de buien en het dagelijkse werk door, is manlief al aardig bezig geweest aan ons huis. Vorige week vrijdag had hij opeens een steiger voor het huis geplaatst toen ik thuis kwam. Het werkt niet alleen makkelijker maar ook veiliger. 
‘s Avonds had hij al wat houtrot verwijderd en de volgende dag was hij al vroeg bezig om het de eerste behandeling te geven, ook werd de grindplaat tussen de ramen te verwijderd.
Die grindplaat was ons ook altijd al een doorn in het oog. Het was niet alleen een vieze kleur maar werd door de jaren heen alleen maar lelijker. Het nieuwe hout hadden we al vanaf vorig jaar in de schuur klaar liggen. Nu werden de planken er met hulp van onze zoon tegenaan gemaakt en vervolgens natuurlijk de eerste behandeling gegeven. En het onderste raam is alleen maar een kozijn. Zou je zeggen…)
Maar wie mijn man kent weet dat het daar niet bij blijft. Want we hebben de kleuren aangepast naar onze smaak en daar passen opeens het aluminium van de screen en van het zonnescherm niet zo mooi meer bij. Dus…… die werden ook geprimerd en geschilderd.
Koninginnedag was hij natuurlijk ook vrij en heeft toen behoorlijk veel werk verricht. En naar alle tevredenheid.

002
En dan de deur…) Daar zitten jullie op te wachten natuurlijk, hij is nog rood. Maar er word aan gewerkt.
Ik zal nog even een oude foto plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe het was.
2
Door het plaatsen van deze foto zie ik opeens hoe hard de beuk en de leilindes zijn gegroeid in 3 jaar. En word het tijd om die krans eens weg te halen…)
En….. een aardige verbetering toch!!

FIJNE WEEK….

41 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo dit op de foto, inderdaad word erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleur dat grijs, past goed bij je interieur. Wij hebben helaas een huurwoning dus hebben niet veel keuze voor buiten.Dus gaan we binnen maar onze gang. O ja de krans op de deur vind ik nog steeds leuk.
    Liefs Tiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zeg "Goed bezig"....!! Wordt erg mooi..!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad, ik dacht ook al: en de deur dan???? De krans mag wel blijven hangen hoor, is immers tijdloos toch? ☺
    Jan heeft goed werk verricht, zo zie je maar weer hoe fijn het is dat onze mannen echte vaklui zijn!
    De planken zijn zo veel mooier dan zo'n grindplaat, echt!
    Geniet ervan!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een hele verbetering...mooi hoor.....liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi geworden Lia! Maar dat is Jan en jou wel toevertrouwd :)
    Nu dus de deur nog... Het is nu al een heel ander plaatje geworden en die nieuwe deur zal het áf maken!
    Fijne week!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Lia,

    Dat ziet er kek uit zeg ! Echt een verbetering. Prachtig! Nu de deur nog, maar alles op zijn tijd toch? Hij is nu vast al in de kleur. En jullie kat, wat een schat is het ook. Prachtig beest, lekker eigenzinnig zie ik al wel. Echt schattig...genieten altijd die foto's van jou. Fijne week. Greets van Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi, dat is een hele verbetering. Je brengt de sfeer die je binnen hebt, zo heel mooi naar buiten. Echt heel gaaf,
    Hier wachten de potten met buitenverf ook geduldig ( ik iets minder ha ha), maar ja, het weer he?

    Alvast een fijne week,
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ziet er inderdaad heel mooi uit Lia! We hebben aan de achterzijde sinds een maandje ook een grijze kleur op de deur en het kozijn, ik ben daar ook nog steeds heel blij mee.

    Ik ben benieuwd voor welke deur je bent gegaan en wat de krans betreft...dat blijft sfeervol hoor!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er weer lekker strak uit!
    Die deur gaat ook vast goed komen.

    Fijne week
    Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verschil kan kleur en materiaal dan maken. Prachtige kleur!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie verandering Lia :-)
    Ik was aan het scrollen en dacht ook meteen "en die deur dan" maar ik dacht te vroeg haha Nouh ik ben benieuwd hoe de deur wordt. Ik kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent met dit resultaat !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dat anders dat is een hele verbetering, mooie kleur, Voor ons huis staat ook een nieuwe beuk elke dag kijk ik even of er al meer knoppen open zijn!

    Fijne week, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn complimenten,het ziet er prima uit,straks als je deur de goeie kleur heeft gekregen lijkt je krans weer als nieuw..Lieve groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi geworden, lekker dat je het nu helemaal naar je zin kunt maken.
    Wat zul jij tevreden thuiskomen..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt een super verbetering!
    Nog voordat ik naar beneden gescrolld had dacht ik nog...jammer van die kleur van je deur maar ik lees dat het goed komt.
    Nu het zonnetje nog.
    Lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi geworden, echt leuk zo'n voor en na foto, je kunt goed zien hoe mooi het is geworden! Petje af voor je man dat hij het allemaal zelf doet op zijn vrije dagen!
    Geniet er maar van elke keer als je je voortuin binnen stapt!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er allemaal weer gelikt uit!!! Nu de deur nog, succes!!!! Gr. Jac.......

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om het verschil te zien. Prachtige kleur en straks helemaal af met een andere kleurtje op de voordeur...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik dacht al ... en die voordeur dan, maar had jouw stukje nog niet helemaal gelezen. Ik vind de kleur grijs echt helemaal geweldig en wat fijn dat het grindwandje weg is (heel herkenbaar; onder mijn slaapkamer vroeger zo'n betonwandje), echt stukken beter zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er mooier,maar ook sjieker uit vind ik.
    Rustige kleuren.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig word het Lia, die grindplaat zou ik ook niet mooi vinden, waar was die voor bedoeld ?
    vind het een hele mooie (sobere) kleur, beetje a la de stamkamer bij jullie in het dorp :-)
    kan me voorstellen dat je er superblij mee bent, dikke pluim voor man en zoonlief !
    Groetjes en een fijne zonnige dag
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. of dat een verbetering is!
    Wat een verfje en een paar aanpassing kunnen doen!
    Heel mooi!
    En wat heerlijk zo'n schilder als man..;-)

    groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig resultaat zeg.
    Wat een likje verf en wat hout al niet kan doen.....
    Leuk je huis eens van voren te zien. Of had ik dit gemist...?
    Zo'n heerlijk sfeervol huis heb je toch...en zo mooi je voortuin.
    Wat voor kleur heeft manlief gebruikt.....?

    Oh je man is toch één uit duizenden....

    Fijne week

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. WOW! Compmenten aan je man en je zoon. En ook aan jou natuurlijk voor het uitzoeken van de kleur....toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het is prachtig geworden. Het is ook altijd hetzelfde hè? Als je ergens aan begint, lijkt het wel of er steeds meer bijkomt. Maar wat zul jij blij zijn met zo'n handige man. Het is heel chique geworden allemaal. Groetjes en een fijne week, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Lia,mooi hoor,...een hele fijne week,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw mooi hoor!! Super kleur ook.. Complimenten aan je man en zoon..
    Ik vind de raamdorpels ook helemaal super staan. Nou word ik wel erg nieuwsgierig naar jou voordeur!!

    Fijne dag..

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Veel mooier zo! las pas ergens, aan de voordeur herken je iemands stijl.... ben benieuwd!
    Succes,
    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ziet er goed uit ben benieuwd hoe de voordeur wordt !
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Lia,
    Jeetje, wat is dat mooi geworden zo. Die grindplaat was echt niet mooi nee. Je had het er al eens eerder over gehad, maar ik had geen idee hoe zoiets er dan uit zou zien. Nu weet ik dus beter. Het hout is echt veel mooier en prachtig geschilderd in die mooie grijze kleur. Ik ben het helemaal met je man eens hoor, dat frame moest ook in de juiste kleur.
    Ik ben heel benieuwd naar hoe je voordeur er uit gaat zien.
    Veel succes verder met de klus.
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goedzo Jan de schilderman.

    Stuur 'm maar door,waar ik wonen kan!

    Fijne week!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi geworden!
    En stiekem ben ik een beetje jaloers op je met zo'n klussende man ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. En of dat mooi geworden is zeg !!!!
    Wat leuk zo,n voor en na foto ,kun je het verschil mooi zien
    Wat heerlijk voor jullie hè dat je het nu helemaal na je eigen zin kan doen.
    Wordt spannend die voordeur !

    Fijne week
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi om te zien dat je binnen naar buiten haalt qua kleuren Lia. Ik vind het helemaal geweldig. Wat zul jij het naar je zin hebben als je komt aanlopen ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat is je huis prachtig geworden Lia! Echt een groot verschil tov de oude situatie! Ben erg benieuwd naar jullie nieuwe voordeur.

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel mooi geworden !
    IK wilde het hier ook grijs maken maar ik twijfel nog ,denk dat ik het maar bij grijze bakken en louvrehekwerk hou ,anders wordt het gelijk weer een stuk donkerder
    Maar bij jou is het weer keurig

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @Joke, mail me even dat legt iets beter uit. Want ik kan jou niet bereiken.

    Groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia