zaterdag 26 mei 2012

Rondje tuin…….


Ik had jullie een rondje tuin beloofd, en nu moet je niet denken aan echt een rondje lopen want zo groot is de tuin niet, het is meer een rondje met de ogen. En al is het niet groot, toch is het hier heerlijk toeven. Ik zit in een van de houten stoelen tegen de zwarte schutting, waar ik lekker van de zon kan genieten.
002  004
047
En dan kijk ik recht voor me tegen de muur van de schuur aan. Voor de muur heb ik allerlei buxuspollen bij elkaar gepoot, die nu heel rustig tegen elkaar aan beginnen te groeien, en op deze manier toch ieder seizoen voor lekker groen in de tuin zorgen. Tegen de muur heb ik twee ijzeren lantaarns hangen die me heel dierbaar zijn.

077
Als ik dan wat naar links draai dan gaat mijn blik over de tafel naar de buxusperkjes met limelights die nu aardig beginnen te groeien, en richting het afdak.

025
Iets verder nog zit mijn blik echt onder het afdak waar we ‘s avonds zo lekker kunnen zitten. Twee comfortabele stoelen hebben daar een plek gekregen met een zuil van steigerhout en zwarte pot.

078 081
Vanaf de stoel helemaal naar links zie ik niet alleen de grote zuil met zwarte pot maar kan ik ook achter de grote zuil doorkijken naar de betonnen bak.

034
En als ik dan weer naar rechts kijk, staat er een groene struik bij de openslaande deuren naar binnen. Maar wat jullie niet zien is dat het binnen een behoorlijke troep is dus moet nu snel wat anders gaan doen.

046
Ok… nog even een totaalplaatje vanaf het afdak naar het huis toe.

Fijn Pinksterweekend……



41 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,

    Mooie impressie! En zo helemaal in dezelfde lijn als je inrichting: sober en stoer maar wel heel warm!
    (en dan bedoel ik niet de huidige temperatuur...)
    Jij ook een heel fijn Pinksterweekend.

    Lieve groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een postzegel maar wel een plaatje!! Ziet er allemaal super uit!!

    Liefs Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knus...de zuilen zijn vaker voorbij gekomen en ik vind ze nog steeds mooi...

    Prettig pinkster-weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie en sfeervolle tuin, helemaal jij. Een mooie collectie buxus heb je, zelf gekweekt? Ik ben ook dol op buxus en ik heb altijd wel ergens een stekje staan.

    Fijne Pinksterdagen en liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles prachtig op elkaar afgestemd, heel mooi!

    Fijn Pinksterweekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tuin ziet er gezellig en verzorgd uit Lia. Heel mooi om eens het totaalplaatje te zien.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een tuin van een prima formaat lijkt mij, groter hoeft niet altijd mooier te zijn! Leuk om even vanuit jouw lekkere stoel de tuin door te kijken, het leek net of ik er zelf even zat :)! En dat was niet verkeerd, het ziet er allemaal mooi en groen uit!

    Ik wens je nog een heerlijk Pinksterweekend, ik ga snel de tuin weer in! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hééééééé¤l mooi vind ik je tuin...wat een plaatje zeg en zo kun je maar weer zien dat je niet een mega grote tuin nodig hebt om er een sfeervolle geheel van te maken...mooi hoor....
    Fijne weekend en geniet van het mooie weer buiten !!!!lieve groet..ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie tuin, Lia, en helemaal in jouw stijl, rustig en sober!
    Fijne dagen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het hoeft niet groot te zijn om je er fijn te voelen! Dat blijkt keer op keer! enne...dat met doe rommel binnen zal best meevallen!;).
    Lekker zonnig weekend (vele tuinuurtjes)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker groen Lia!
    Enne, binnen kan het een trope zijn, maar je tuin is keurig..;-))

    Groetjes en heel fijn pinksterweekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je toch een prachtige tuin Lia, er gaat een rust vanuit.
    De zuil van steigerhout met daarop de mooie pot vind ik super, ik zou ook nog weleens zoiets in de tuin willen.
    Troep.....ik zie geen troep hoor. Zijn jullie binnen ook aan het klussen?
    Ik wens jou ook een heel fijn Pinksterweekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke tuin.....fijn weekend lieverd...geniet van het mooie weer.....gaan wij ook lekker doen.....naar buiten nu.....krijgen zo eters...zo gezellig tot in de late uurtjes buiten....xxx...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je tuin is dan niet zo groot maar wel heel sfeervol,en mooi rustig daar hou ik ook van!

    Fijn zonnig weekend
    Groet, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In een woord prachtig Lia.....mooi strak....daar hou ik ook van.....en veel groen.....en we kunnen gelukkig niet om het hoekje kijken!!!!
    Fijn Pinkster weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. And you found your garden! Rust, stoer en sfeervol dus ook weer helemaal jouw tuintje, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke tuin, hier zul je de afgelopen dagen en ook het weekend heerlijk genieten.

    Ik wens je mooie pinksterdagen.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het er heel mooi uit zien! Erg gezellig hoor, en dat afdak helemaal te gek! Mooi rustig allemaal! Fijn weekend! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo klein is ie toch ook niet ?
    Maar wel erg gezellig !
    Heb je nou zo n grote schuur ? o voor je hubbie zn hobby zeker :)
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een frisse, groene, sfeervolle tuin Lia! Leuk om zo een rondje tuin met je te doen!!
    Ik wens jou ook een heel fijn lang weekend!

    Liefs uit het zuiden,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Klein maar fijn! Of niet dan? Stoer ziet je tuin eruit!
    Onze tuin zal niet veel groter zijn maar ik vind het prima zo ! Hoef je er ook niet altijd in aan het werk te zijn en kunnen we er ook vanuit de stoel heerlijk van genieten
    Fijne pinksterdagen

    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  22. prachtig tuinrondje ...heerlijke plek om te vertoeven hoor nu vooral met dit weer geniet ervan fijne dagen lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het ziet er heel erg gezellig uit,met leuke hoekjes.
    En wat zijn je buxussen mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke tuin
    Precies groot genoeg en leuke plekjes om te zitten.
    Hebben zelf een grotere tuin. Zijn hem aan het opknappen.

    gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zie onder de lampjes ook iets grijs op de grond. Wat is dat? Ik bedoel niet de gieter, maar iets verderop - een ornament ofzo? Mooi schone tuin, veel rust! Zijn de gevormde buxussen niet te bewerklijk? Hoe vaak moet men ze per jaar snoeien?
    Groetjes,Katrin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie tuin Lia ,rust stoer en lekker overzichtelijk !
    Fijne dagen
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kijk, dat bedoel ik nou...hier kan ik heel "gezond jaloers" van worden, wat heb je toch een heerlijke tuin!
    Ik doe altijd leuke ideetjes bij je op die ik "later" kan toepassen als we met de tuin aan de gang gaan.
    Dank je wel voor het koekeloertje in je tuin, geniet maar lekker van je lange weekend!
    En verstandig dat je vandaag thuis bent gebleven, het is zooooh warm! Heerlijk, onder je afdakje zitten met een heerlijk hapje en sapje.. ik zie je al zitten!

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is wel een mooie tuin! Misschien niet groot, maar wel heel gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik moest eerlijk gezegd denken aan het spreekwoord: Wie het kleine niet eert....

    Echt hoor Lia, ook al is je tuin klein, je bent een groot inspiratiebron voor velen van ons.
    Een heerlijke tuin om uit te rusten, om zonnestralen in op te doen. Om van te genieten.

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een tuin hoeft niet groot te zijn om er lekker in te kunnen genieten.
    Ik vind hem erg mooi zo.
    Lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ook al is je tuin niet groot, ik heb mijn ogen uitgekeken hoor; er is genoeg te zien!
    Mooie rustige tuin heb je, met al het groen.
    Enne, met de rommel in huis zal het vast hebben meegevallen ;-)

    Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een kleine maar heel gezellige en aangename tuin!!

    Geniet er nog van.

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Schitterende tuin,ben weg van die mooie zwarte pot..
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Lia,
    Ik vind je tuin echt prachtig. Heel er stijlvol en rustgevend.
    Ik kan me voorstellen dat jullie hier enorm van genieten... Een heel mooi geheel...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hi Lia die tuin dat is zo helemaal zoals je ook binnen hebt ingericht !!!
    Jeetje meid wat een eenheid:
    envoud, sober, stoer maar vooral stijlvol.
    PRACHTIG
    Een heerlijk relax tuin.
    Ik kan me voorstellen dat met het mooie weer van de afgelopen week binnen wat is blijven liggen. Hier ook hoor !!! Gelukkig was daar vanochtend onze hulp :-)
    Fijne avond !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een zalige tuin Lia!!
    Echt een geniet plekje hoor,en dan maakt het niet uit of die groot is of niet toch!
    Geniet van al het moois om je heen!
    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  37. 1 woord, Super (dat zijn er al weer 3)

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Een gezellige en net verzorgde tuin, waar je de afgelopen dagen vast hebt genoten van het mooie weer...

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heerlijke sobere foto's. Mooi hoor...Ben benieuwd wat er binnen allemaal aan het gebeuren is!

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  40. MOOIE RUSTIGE SFEERVOLLE TUIN HEBBEN JULLIE GEMAAKT!

    IK BEN OOK ZO GEK OP BUXUS.

    BEDANKT VOOR AL JE BERICHTJES OP MIJN BLOG!!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog .
    Fijn weekend!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia