zaterdag 12 mei 2012

Stappenplan….

In de tijd dat we buiten nog van alles moeten doen, ben ik al begonnen met het stappenplan voor binnen. Want in Augustus/September willen we binnen gaan beginnen met stap één. Wij hebben een balkenplafond in de kamer (wat toen helemaal hot was), en de laatste kleur zit er al zeker 20 jaar op. En ook al is er in die tijd al heel wat geschilderd en zijn de muren van andere kleuren voorzien, het plafond werd steeds overgeslagen. Ook al is het nog steeds netjes, de kleur is zo enorm vergeeld, het past gewoon niet meer. Omdat het een aardig klusje is waarbij de spullen de kamer uit moeten, gaan we meteen door.
De tweede stap zijn de muren en omdat ik al heel lang kalkverf op mijn muren wil hebben, om het sfeertje te krijgen, gaan we dat meteen doen. Sssttt manlief is eindelijk gezwicht. Ook het keukenblok word opnieuw geschilderd, en dat is dan stap drie.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor…… want welke kleur neem je. We hebben hier natuurlijk kleurwaaiers genoeg, maar niet van kalkverf. En het moet wel meteen de juiste kleur zijn. Want ja, ik wil maar een keer geld uitgeven, en het is best nog prijzig. Het moet matchen met de bank, het schilderij, en de gordijnen, kortom met alles. In de keuken moet het matchen met het aanrechtblad, en de kleur van het keukenblok.

002
Welke kleur het word houd ik nog even voor me…..
En daarom heb ik hulp ingeroepen van een expert, iemand die daarvoor heeft geleerd, en niet geheel onbelangrijk iemand die mij begrijpt. Zelf was ik er ook wel uitgekomen, maar laten we eerlijk zijn, iemand die daarvoor een studie heeft gedaan let op heel andere  dingen.  En zij zag meteen wat ik bedoelde. We hebben de kleuren uitgezocht, want zij heeft immers wel die stalen van de kalkverf, en meteen een stofje voor een nieuwe stoelhoes (stap vier) uitgezocht. En hoe toevallig is het dan, dat ik pas een nieuwe plaid heb gekocht in diezelfde tint. Het bewijs dat de kleur goed is. En ik heb er zo’n zin in….…  Er is ook nog een stap vijf, maar hé er moet ook nog iets verrassends blijven.

Restylen van mijn blog….
Ook vond ik het tijd worden om mijn blog weer eens in een ander jasje te steken. Vind het leuk om af en toe gewoon eens iets anders te maken, maar ook dat moet wel passend zijn in mijn stijl en kleurgebruik. En dat valt vaak ook niet mee om net die goede kleur te vinden. Ook heb ik mijn blog verbreed zodat ik ook wat makkelijker horizontale foto’s kan plaatsen. Met een smalle blog komen vaak alleen verticale foto’s mooi uit. Als jullie moeite hebben met het lettertype hoor ik het graag.
Fijn weekend…..

39 opmerkingen:

  1. Jullie hebben flinke plannen, leuk ben benieuwd straks naar het resultaat,lettertype is prima te lezen en je blog ziet er mooi uit!

    Fijn weekend
    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blog is mooi geworden en helemaal in Lia-style gebleven!
    Het Lettertype is fijn om te lezen hoor!
    Wat een leuk stappenplan hebben jullie voor de boeg!
    Heerlijk om naar uit te kijken en nu al om lekker op je gemak kleuren e.d.uit te zoeken
    Succes ermee !
    Fijne zondag
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh wat een leuke plannen allemaal!! Ik kan niet wachten in ieder geval.. Het zal jou kennende er prachtig uit gaan zien...

    Fijne moederdag moergen!!

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je oude header vond ik heel mooi, maar deze is ook weer prachtig en helemaal jouw stijl! Leuk dat je je blog een nieuwe look hebt gegeven!

    Je neemt toch geen lange blogpauze vanaf augustus hè? Want tjonge...je bent nogal wat van plan! Een vergeeld plafond is mij nooit op je foto's opgevallen, maar ik kan mij goed voorstellen dat jij je daar zelf aan stoort. En kalkverf op de muur is helemaal gaaf, gelukkig heb je een handige Jan want het aanbrengen schijnt een vak apart te zijn!

    Succes met alles!! Al ben je al met je schoondochters op pad geweest, morgen toch een gezellige moederdag gewenst!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Lia, wat een plannen en ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Ook naar je kleurkeuze voor de wanden. Hen zelf ook sinds kort kalkverf op de wanden. het effect is super. Je blog ziet er mooi uit en het lettertype is prima te lezen. Succes en ik kijk uit naar de foto's.
    Lieve groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je blog ziet er mooi uit! Ben benieuwd wel kleurtje je gaat kiezen! Wij hebben ook net allemaal kleurtjes bekeken voor de keuken.

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je blog ziet er weer prachtig uit! Het lettertype ook, en je plannen, superleuk, het wordt vast erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat is je blog in een mooi nieuw jasje gestoken. Ik moet het ook nodig doen, toevallig zei ik het net nog tegen manlief dat we morgen foto's moeten maken voor een nieuwe header.
    En kalkverf....daar zal je echt geen spijt van krijgen, het is zo mooi in een sober interieur. Ik ben benieuwd welke kleur het wordt.

    groetjes en alvast een fijne moederdag.
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk al die plannen Lia en ik herken veel in je twijfel in kleuren. Ik vind dit zelf ook zo moeilijk en ben er nog steeds niet uit.
    Volgende week komt de stucadoor langs en dan moeten wij kleur bekennen hihi.
    De Lay-out van je blog is ook mooi geworden, een mooie lichte voorjaarskleur.
    Wens je een fijn weekend en succes met de voorbereidingen voor alle klussen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk al die plannen en veranderingen!
    Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke kleurkeuze. Persoonlijk vind ik de kalkverf van Carte Colori geweldig, ook in kleurlijnen.
    Je Blog ziet er Super uit zo, mooi lettertype en prettig te lezen.
    Heel veel succes!!

    Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk je nieuwe header Lia. En ik ben erg benieuwd naar de kalkvef. Ik wil ook heel graag zoiets op de muren, maar moet je ze dan ook eerst helemaal glad gestuct hebben? Ik kan bijna niet wachten tot jullie klaar zijn en ik ben ook HELEMAAL NIET benieuwd naar stap vijf hoor. Hahahaaa. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,

    Leuke plannen in het vooruitzicht en spannend!!!
    Ik vind je blog ook heel mooi overzichtelijk, veel beter dan wat ik nu heb... ik ga ook even uitvogelen hoe ik 'm breder kan krijgen want dit kijkt veel rustiger.

    Fijne moederdag morgen en geniet van de leuke voorbereidingen, ben heel benieuwd!

    Lieve groet,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk al die plannen! Zal prachtig zijn als alles weer mooi in de verf staat! Net als je blog, helemaal goed.
    Groeten Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dacht ik eerst even dat ik verkeerd zat maar jeetje Lia, wat een verandering je blog en straks ook nog je huis. Je blog ziet er heel mooi uit en voor je huis nou daar ben ik ook helemaal niet bang voor.

    Lettertype vind ik gewoon even wennen maar dat is toch altijd met alles ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie plannen, ben benieuwd En je blog ziet er mooi uit, lekker in stijl! Fijn weekend, jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kleuren kiezen kan inderdaad lastig zijn. Ben benieuwd naar het resultaat. Alleen ik kan niet zo goed volgen. Je schrijft over het balken plafond wat jullie willen aanpakken. Maar dat hebben jullie afgelopen jaar toch al gedaan of niet? Je blog ziet er super uit!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben heel benieuwd wat jullie huis gaat worden hoor...je blog is goed gelukt hoor...super netjes......liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,

    Ik dacht ook even dat ik verkeerd zat... of dat mijn computer iets verkeerd aanklikte ofzo..
    Maar dat viel mee dus.
    Mooi is ie, hoewel ik die grijze achtergrond van eerst ook érg mooi vond!
    En het lettertype is even wennen idd, maar dan dus maar veel lezen, dan went het vanzelf snel....

    Leuk je plannen voor het huis! Het is altijd een aankijk maar als je er eenmaal mee bezig ben en het ziet vorderen, dan wordt je daar zo weer erg blij van. Ben heel benieuwd naar het resultaat!!

    Fijne moederdag morgen,
    Lieve groet van mij,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je blog ziet er weer prachtig uit, helemaal in de stijl die ik van jou gewend ben! Je hebt een hele klus voor de boeg, maar als je al weet wat je wilt, dan ben je al een eind in de goede richting; succes!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O Lia, ik wil al zo lang kalkverf, lijkt me zo geweldig, maar wij hebben nog gestucte muren en men zegt dat het daar niet op kan, omdat het resultaat dan niet mooi wordt. Dus moeten eerst alle muren vlak gemaakt worden en dat kost aardig wat. Maar nu krijg ik er toch weer zo'n zin in. Vind je nieuwe lay-out prachtig, echt jij. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat zijn hele mooie plannen voor je huis,als ik dit zo lees.
    En je Blog is heel sfeervol en de letters zijn heel duidelijk en ook goed passend in de sfeer van je vernieuwde blog.

    Een fijne zondag toegewenst
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Lia,
    Toen ik je blog opende zag ik gelijk de nieuwe header en ook het andere lettertype. Ik vind het heel mooi zo hoor, dus lekker laten zo voorlopig.
    Wat een megaklus hebben jullie voor de boeg. De kleuren die jullie hebben uitgezocht zullen prachtig zijn en ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Veel succes straks bij het uitvoeren van al deze plannen...
    Fijne moederdag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je blog ziet er prachtig uit en al die plannen ook, ben erg benieuwt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha moest niet wennen hoor....vond het gelijk helemaal jou! Voel me hier direct weer thuis ;)
    Oh wat spannend.....is het een kleur van Carte Colori...?
    Vast...en ik denk al te weten welke....;)
    Ha denk bijna dat ik je ken ;)
    Ga dit op de voet volgen.....
    was het maar vast najaar.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi je nieuwe blog! Ik zag het gelijke n zeer goed leesbaar. Leuke plannen hebben jullie, succes met alle voorbereidingen. Ik heb net even bij gelezen bij je en wat een leuk stadjes is dat. Iets om te onthouden. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ziet je blog en geweldig uit en de plannen die jullie gaan uitvoeren zijn echt leuk ik ben nu al benieuwd .Het leest goed je blog leuke lettertype !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je header is mooi! Echt naar jouw stijl.
    En je hebt heel wat plannen voor de boeg! Leuk om er mee bezig te zijn.
    Ben heel benieuwd!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Harstikke goed gedaan en zeker leesbaar, de ondergrond lijkt vast op jouw uitgekozen staaltje? Mooi zal het wel weer worden door jullie 2 en met een beetje hulp van (daar zijn ze voor) en de verrassingen zullen het weer een mooie plaatjes worden, toitoi met deze klus, groet BB

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat is je blog mooi geworden!!
    En wat een gave plannen!!
    Zoals je weet hebben we ook een stappenplan...de deuren...muren...vloer...bank...etc.

    Leuk om alles bij jouw ook te volgen!
    Wat ga je doen met de keuken? Toch een donkerder tint??
    Wordt vast heel mooi!

    Liefs Dineke

    PS ik vraag me nog altijd af hoe ik meerdere foto's en tekst in de kop krijg...kun jij me dat uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Succes met klussen!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Buona serata e felice inizio settimana...ciao

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een plannen!!Maar wat zal t mooi worden...Ben heel benieuwd naar t resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je blog zag er al mooi uit, maar het ziet er nu helemaal top uit.
    En wat een klus hebben jullie voor de boeg, maar wel leuk. Alvast veel succes met de voorbereidingen en het echte werk!
    Groet Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Kalkverf: de mooiste verf die er is! ;-)
    En ik ben natuurlijk weer nieuwsgierig wie die expert is......

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je nieuwe banner viel me meteen op
    Prachtig is ie
    Jullie hebben nog veel plannen,veel werk maar ook leuk om alles nog mooier te zien worden

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een stappenplan, goed bezig Lia! Je huis is nooit af, maar als ik op jouw blogje kijk (en in het fotoboek!) dan ziet het er altijd al wel zo uit. Leuk dat jij dat toch anders ziet en al weer aan het plannen bent. Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jij hebt die van jou zo ver... nu die van mij nog:-) Genoeg klussen in het vooruitzicht dus, maar ik kan me voorstellen dat je ernaar uit kijkt!

    En je blog ziet er supermooi uit, ik zag de verandering meteen en nog net zo Lia-proof als voorheen; Prachtig dus!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Kom je blog net tegen en vind het goed gelukt! Je stappenplan klinkt ook goed! Word vast erg mooi.
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heerlijk jullie plannen,ik vind je blog er schitterend uitzien en je lettertype helemaal goed,succes met de plannen,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia