dinsdag 15 mei 2012

Tuin……
Ook al is onze achtertuin zo groot als een postzegel, ik kan er genoeg tijd in kwijt. Afgelopen week heb ik de potten maar weer eens gevuld met wat nieuwe plantjes. Alles word nu lekker groen, en vond dat er ook wel weer iets leuks op de tafel mocht staan. Maar dan niet een met veel kleur.

037
De bak is gevuld met wat grijze en groene plantjes met leuke witte bloempjes. Namen weet ik nooit, want ik pak gewoon altijd wat ik mooi vind. En meestal is dat vaak hetzelfde, wat voor vele misschien saai is, maar dit past gewoon bij mij.
Ik had nog ergens een oud frans bistrostoeltje staan,  die ik nu ook maar aan een kant van de tafel heb gezet. En dat levert weer leuke plaatjes op. Zo ligt er ook al jaren een stenen kat op.

040

054
En die kat was gisteren niet alleen, want toen ik deur even open had staan ging het spul al snel even genieten van het zonnetje. Als je buiten bezig bent dan heb je altijd wel iemand in je buurt, de ene ligt in de zon en houd je in de gaten en de ander zit te bedenken wat hij nu weer eens zal doen,  Zien jullie hem….

065
En de komende tijd kan ik iedere dag  (als het weer het toelaat) wel weer iets snoeien. De buxushaagjes groeien enorm hard en ook de beuk heeft heel veel uitlopers die er straks weer van af moeten. Maar ook de buxus pollen groeien hard en kunnen weer in model geknipt worden. En zo hebben we ook met een kleine tuin steeds weer iets te doen. Want vervelen…. wat is dat?

32 opmerkingen:

  1. Ja het weer gaat de komende dagen gelukkig weer wat vooruit qua warmte.
    eniet ervan en ook veel succes met al je plannen voor komende herfst.
    lieve groetjes,
    Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig je tuin Lia....zo heerlijk rustig........liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha ik zie de gluurder!!! Wij hebben maar een patio en een kleine voortuin maar het levert genoeg werk op. Inderdaad, de buxus heb ik vandaag alweer gesnoeid, jeetje, dat groeit als een tierelier. En zo langzaam komen de plantjes weer in de bakken.......gezellig!! Nu de zon nog....

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een gezellig tuin,gaaf de stenen kat en die plantjes kies ik ook altijd,ik ga donderdag naar het kwekertje voor mijn hanging baskets en haha zie de kleine boef onder de tafel hoor,geweldig,fijne week nog,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je pot heb je mooi opgemaakt Lia. Het witte bloemetje is volgens mij verbena. En het grijze is helychrysum. Die heb ik vorige week ook net gekocht. En ik zie Joep wel zitten hoor. De deugniet!
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi ingetogen, en rustiek! En ja elke dag is er wel wat te doen, wij hebben ook geen grote tuin en toch kun je altijd wel wat doen...maar ook leuk, lekker buiten zijn! En met zulke mooie stillevens als bij jou is dat ook een feest! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou ook van plantjes die sober zijn van kleur, mijn tuin is ook niet zo groot maar ook snoeiwerk genoeg.
    Ik zie Joep zitten mooie grapjas!

    Fijne Dag
    Groetjes, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van je postzegel heb je toch maar een heerlijke groene rustplek gecreëerd!
    Alles ziet er heerlijk fris en groen uit, en je katten zijn vermakelijk!

    Groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi Lia, en wat een beeldig stoeltje! De buxus gaat inderdaad als een speer, wij zijn al begonnen met knippen anders komt het niet op tijd af, vier vakken gedaan , nog 8 te gaan ;-)
    Fijne dagen, hopelijk krijgen we een beetje zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige sfeerfoto's heb je weer gemaakt. Het lijkt me heerlijk vertoeven bij jou in de tuin :-) Maakt niet uit dat je steeds voor hetzelfde kiest, zolang jij het maar mooi vindt! Haha, vervelen ja wat is dat? Bij ons in de tuin en in ons huis is en blijft ook altijd werk te doen...

    Fijne week verder
    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ik zie hem! Haha, leuk verstopt zo op de stoel.
    Inderdaad, nu alles groen is, is het leuk om de bakken en potten te vullen met wat meer kleur, want anders is het wel erg... GROEN! ☺
    Dat witte bloemetje heb ik maandag ook gekocht. IJzerhard heten ze, oftewel Verbena.
    Ik duik nu de tuin in, het heeft net zo ontzettend hard geregend!

    Liefs en een fijne dag, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé! Is dat niet dat witte-bloemetjes-plantje dat ik ook kocht? Denk het wel, weet er ook de naam niet van, en kocht ook weer wat ik bijna altijd kocht, naast dat plantje dan. Prachtige foto's weer en... herkenbaar plantenverhaal zoals je merkt ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi lia, ik vind het prachtig in die grijs-groentinten.
    Ziet er heel gezellig uit bij je.
    een tuin hoeft niet groot te zijn om ervan te kunnen genieten.
    veel zonnige uurtjes in je tuin toegewenst,
    groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Al is je tuin misschien niet groot, je weet er toch net als binnen een mooie sfeer aan te geven hoor! Hier zijn de buxusbollen ook flink gegroeid, zodra ik weer wat meer uit de voeten kan ga ik daar ook maar eens mee aan de slag. Ik draag dat maar niet over aan mijn man, ben bang dat de bol dan vreemde vormen aan gaat nemen hihi!

    Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh heerlijk toch die tuin zo!
    Bij ons is tie niet veel groter, maar er is altijd wel wat te doen hè! Bij ons ook hoor! Ga ook voor witte bloemen in de potten al een paar jaar! Heerlijk rustig
    Maar er lekker zitten met heerlijk wat te lezen en een bakje koffie/thee is ook zeker niet verkeerd haha!
    Ik hoop dat we morgen dat kunnen doen!
    Geweldige foto van je 3! katten
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook in een kleine tuin kun je veel sfeer brengen.
    De pot die je zo mooi hebt opgemaakt in zacht grijsgroen is ook heel sfeervol.
    En het is altijd lekker om wat in de tuin te werken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zie er drie hoor Lia :-)
    De bakken zien er prachtig uit. Daar houd ik van !!!
    Al die schreeuwende kleuren zijn niet aan mij besteed hoewel ik ze bij anderen wel weer heel vrolijk vind. Gelukkig hebben we allemaal onze geheel eigen voorkeur.
    Nu het zonnetje er nog bij en dan is het heerlijk vertoeven.
    Wens je fijne dagen !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh, wat heb jij een prachtige tuin !!!!Heel stijlevol en dat stoeltje wat een plaatje zeg ....Past helemaal bij de sfeer...Mooi hoor...Hier is de tuin op dit moment ook onze grootste klus om het een beetje bij te houden....Maar het weer werkt niet helemaal mee...
    Ik wens je nog een fijne dag en groetjes...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekker bezig Lia! En je hebt de tafel nu over de lengte staan zie ik..ook leuk! Wij gaan deze dagen de tuin ook even flink opschonen, door de regen schiet alles zo hard de grond uit..Prachtig, maar het moet wel een beetje gestyled blijven :))
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Maar wel een mooie sfeervolle postzegel en dan komt er ook nog een keer een eind an zodat je ervan kunt genieten...Gezellig tuinieren met huisdieren; zwaan kleef aan lijkt het wel soms...

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Met heimwee denk ik nog wel eens terug aan mijn postzegeltuintje. Heerlijk overzichtelijk en goed te doen. Nu we zo'n enorme lap hebben valt er zoveel te doen, te moeten dat ik het niet leuk meer vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige tinten zo bij elkaar. Hou ook niet van kleuren in de tuin. Mooi! Groetjes en fijne Hemelvaartsdag, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn tuintje is nog kleiner dan een postzegel dus probeer het zo rustig mogelijk te houden ... en kom ook vaak met dezelfde 'potvulling' thuis, niks saais aan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het groeit allemaal wel heel hard met dit weer, dus ook hier is weer genoeg te doen! De tafel heb je mooi gestyled, ik hoop dat je er dit weekend van kunt genieten...

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou Lia, zal ik je eens eventjes vertellen wat dat is: vervelen... hahaha, nee hoor:-)

    Fijn dat je je ei zo goed kwijt kunt in je postzegeltuintje, maar het ziet er dan ook supermooi uit bij jou in de achtertuin!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hele mooie foto's. Ik vind het alles behalve saai, juist heel mooi en rustgevend. Je opgemaakte schaal vind ik ook erg mooi. Ik hou ook erg van vetplantjes.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie tuin hebben jullie! Heel erg sfeervol. Lekker rustgevend, dat is wat anders dan saai!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi hoor je planten in de bak en het bistrostoeltje helemaal goed zo !
    Nu wat meer zon en hogere temperaturen en dan lekker in een stoel met een boek en een lekker drankje laat die zomer nu maar komen !
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk om zo even een kijkje te mogen nemen in je tuin en helemaal Lia. Het straalt echt rust uit en eenvoud.
    Als ik hier in mijn tuin bezig bent moet ik ook vaak even uitkijken waar ik loop en niet met m'n voeten ergens op ga staan. Wel niet een poes maar een heel lief tam konijn die altijd wel heel nieuwsgierig is wat ik allemaal aan het doen ben..
    Ik ga vandaag ook nog even in de tuin aan de slag, maar zo eerst even nar het tuincentra wat planten halen voor in de borders. Heb gisteren nm een flinke grote plant eruit gedaan en dat gat moet weer opgevuld worden..
    Ik wens je een heel mooi weekend toe, volgens de berichten kunnen we vandaag echt gaan genieten van de zon én warmte!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Lieve Lia,eventjes een de laatste posten van je bijgelezen en wat een heerlijke posten weer en je tuin super geweldig,het is altijd verbazend wekkend he hoeveel je nog kwijt kan in een kleine tuin,sta er ook iedere keer van te kijken dat we eigenlijk op een klein stukje grond zoveel planten hebben staan,...hahahaha,weliswaar gepropt bij ons dan,...want ja,ik vindt zoveel mooi en wil het dan op de een of andere manier toch kwijt in de tuin,je blog ziet er fantastisch uit,...ik hoop binnenkort weer gauw met beide blogs verder te gaan,.....tot gauw en een heel fijn weekend,...gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier ook veel werk in de tuin, al doe ik niet gek. Kom bijna niet meer op de blog. Gisteren ook nog een
    kastanjeboom geplant (mannetje dan hè)Die kon ik weer krijgen en kan dan moeilijk nee zeggen. Ik ga weer poosje naar buiten, nu kan het nog!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. heerlijke tuin zeg prachtig is i ...nou hoor net dat het vanaf woensdag 25 graden gaat worden dus echt tuin weer ...geniet ervan lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia