dinsdag 8 mei 2012

Zoveel moois……dichtbij.



Zondag hebben we de schoenen maar weer eens aangetrokken, en een lekker stuk gelopen. En deze keer heb ik mijn camera ook maar weer eens meegenomen, want je weet maar nooit. Soms is het even dubben welke kant we eens op zullen gaan, maar we komen er altijd wel uit. En je hoeft niet eens ver weg om van mooie uitzichten te genieten.
Prins Willem Alexander zei het al “Het is een schatje van een stadje”, en dan heb ik het over Rhenen. De drukte heb ik met Koninginnedag niet opgezocht, en ik denk dat de meeste mensen dit toen niet gezien hebben.

006
013
Mooi is dat frisse groen toch….

015
017
016
Het was bewolkt, maar heerlijk weer om te wandelen. Hier zie je trouwens net de Rijn tussen het groen, en aan de andere kant is mijn woonplaats.

021
Van dit soort straatjes kan ik zo genieten, en kom helemaal tot rust.

002 009
010 019
Het voordeel van wandelen is dat je niet alleen van A naar B loopt, maar juist de kleine weggetjes neemt en dan gewoon zien waar je uitkomt. En juist dan kom je op plaatsen waar je normaal nooit komt en kom je de mooiste dingen tegen. Want Nederland heeft zoveel mooie plaatsen, en vaak ook heel dichtbij…)

034

32 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar weer wat een schoonheid er om de hoek ligt. Wat een prachtige foto's, echt zo'n wandeling lijkt me daar heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net vakantie hè?
    Heerlijk zulke straatjes, mooie foto's!
    Maar lekker veel wandelen zou ik zeggen!

    Groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke wandeling volgens mij, en inderdaad zijn de buitjes regen heeeel goed voor al het groen om ons heen! alles ziet er zo fris uit.
    Fijne dag, groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad mooi stadje

    groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Lia

    inderdaad, heel mooi stadje.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kan niets anders zeggen dan
    heel mooi!!

    en je hebt helemaal gelijk als je goed on je heen kijkt heeft nederland echt heel veel moois te bieden!

    liefs cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's van een groen stukje Nederland, Lia! Wat je zegt klopt inderdaad...Nederland heeft zoveel mooie plekjes! We waren laatst in Montferland, dat is zo mooi heuvelachtig, je waant je daar gewoon in het buitenland.

    Ik wens je een fijne dag, het onweerde hier flink vanmorgen, ik hoop dat het zonnetje zich vandaag nog wel even laat zien!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. inderdaad een schatje van een stadje, het lijkt wel buitenland.. zo mooi!!
    hier wil ik ook graag eens naar toe, lijkt me heerlijk om daar rond te wandelen, dank je voor de tip en de mooie dromerige foto's!

    fijne dag Lia,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie wandeling en mooie foto's. Gert en ik hebben al vaker gezegd dat we daar bij jullie in de buurt wel zouden willen wonen, het toert er ook zo leuk :))
    Het regent hier vandaag pijpestelen, maar binnen vermaak ik me ook opperbest!
    Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik kan ook echt genieten van een goede wandeling ... fijn dat je al dit moois dicht bij hebt! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja leuk gewoon dicht bij maar net anders, jij hebt weer genoten!
    groet Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hoeft inderdaad niet ver weg te gaan om mooie dingen te zien, prachtige foto's daar kan ik ook van genieten,Lia leuk dat je mijn blog volgt!

    Fijne week
    Groetjes, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat heerlijk zo te wandelen, helemaal mijn ding en je hebt prachtige foto's gemaakt! Nederland heeft veel moois...wat dat betreft hoef je niet naar het buitenland...!Fijne dag, jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inderdaad die Willem-Alexander heeft helemaal gelijk:-)!

    Mooi stadje, mooie wandeling en mooie foto,s heb je ervan gemaakt!

    Zag met koniginnedag op tv al dat het er zo mooi was en had in m,n agenda het als tip opgeschreven om daar "eens" te wandelen!
    Zo toevallig dat jij er dan nu zo,n leuke blog over maakt;-)!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn om in zo'n mooie omgeving te wonen Lia! Wij wonen nu ook in veel mooiere omgeving dan waar we eigenlijk vandaan komen... Soms is het allemaal zo vanzelfsprekend, maar vooral nu het toeristenseizoen weer in alle hevigheid uitbreekt, kun je je dan best gezegend voelen als jij gewoon in zo'n mooie omgeving mag wonen: iedere dag weer!

    En ik zag in je vorige post dat er weer een klus op de to-do-list mag worden afgevinkt: Goed werk verricht met z'n allen!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, heb je voroge 'post' gemist.
    Wat een verandering, wat is het mooi geworden!! Ben benieuwd naar de nieuwe voordeur;-)

    Heerlijke wandeling, schitterende foto's!! Wat woon jij in mooi gebied!
    Rhenen vind ik erg mooi .....

    Fijne dag!!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is echt heel mooi daar bij jullie. Zalige paadjes en prachtige vergezichten. Heerlijk wandelen is dat.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is ons eigen landje toch mooi hè, als je het maar wilt zien. Gr. Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooh wat een heerlijke wandeling zeg! Prachtig dat groen. die oude straatjes zijn toch altijd zo mooi om te fotograveren! Ik heb genoten hoor!
    fijne dag'
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige wandeling, Lia. En het is waar, als je niet altijd langs de gebaande wegen gaat, zie je onverwachte dingen.
    Het is een prachtig stadje en echt genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je mooie foto's gemaakt zeg, ik herken er veel plekjes van, mooi doorkijkje naar de Betuwe.....
    Prachtig als je al wandelend daar loopt, achter de cunerakerk kun je ook zo mooi rondstruinen.

    Fijne dag!!!

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige foto's Lia! En wat je zegt: Nederland is gewoon ontzettend mooi. Vaak hoef je maar een klein stukje te lopen, te fietsen, of met de auto te gaan om zoiets moois tegen te komen.
    Ik heb genoten van je reportage.

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk om zo even met je mee te wandelen door deze mooie plaats. Zo zie je er nu een heel andere kant van.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Er valt zeker nog genoeg te genieten én te ontdekken in ons eigen landje.
    Vooral dit seizoen met dat frisse groen van de natuur die ontwaakt. Dan is zelfs een bewolkte dag mooi. Leuke straatjes daar zeg. Ook een prachtige kerktoren.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke wandeling......liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schoonheid hoef je inderdaad niet ver te zoeken,als je er maar oog voor hebt.
    Want Nederland is immers prachtig.
    Je foto's zijn echt heel mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Willem Alexander heeft een mooie uitspraak gedaan. En te zien aan de foto's heeft hij helemaal gelijk! Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je prachtige foto's gemaakt! Heerlijk om een wandeling te maken en te genieten van alle moois wat (inderdaad ook dichtbij huis) te zien is.

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nederland is prachtig...ook jou foto's ...dit is een van de rede dat ik blog.....om zulke mooie dingen te zien en te delen met elkaar !!!!!
    Dankjewel Lia!!!
    Fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Voor mooi plekjes hoef je niet ver te gaan. Gewoon rondkijken en genieten. En wij genieten mee.
    Fijne avond Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige plekjes laat je ons weer zien .Ik krijg altijd zo,n rustig gevoel als ik naar Elst en de betuwe gaat heerlijk hoor !
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia