vrijdag 1 juni 2012

Drinkbak…..

Met Hemelvaartsdag was ik op een markt in Maarsbergen, en daar vond ik een oude drinkbak voor paarden of koeien. Het is een leuk stoer item, en aangezien ik wel van stoer houd ging de bak dus mee.  Wist op dat moment nog niet echt wat ik ermee zou doen. Eerst dacht ik dat het wel wat was tegen de muur met een plantje erin. Maar welke muur….. en hij is ook nog eens echt zwaar. Dus nu staat hij gewoon op een voetenbankje wat bij de stoelen hoort.

052
Het houten “bakje” wat ervoor staat vond ik ook op die markt. Geen idee wat het is, of waar het voor gebruikt werd, maar zag er wel wat in. En voorlopig blijft het deze zomer onder het afdak staan. met een waxinelichtje erin.

060
In de drinkbak heb ik wat grond gedaan met simpel wat mosbollen. En eigenlijk vind ik het op deze manier ook wel heel erg leuk. Simpel en stoer…..

069

Fijn weekend…

46 opmerkingen:

  1. Jahoor! Weer echt helemaal Lia!
    Stoer, Simpel en Mooi!
    Geniet er maar van!
    Misschien is het nog net te doen om buiten te zitten onder de overkapping!
    Fijn weekend!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Lia en zeker heel stoer maar op de een of ander manier ook heel sober en sjiek.
    Ik wens jou een heel mooi weekend, geniet ervan

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor Lia, niks meer aan doen voorlopig ;)
    Fijn weekend maar weer straks..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Lia,

    Wat een leuk idee om gewoon neer te zetten, staat ook ontzettend sfeervol!

    Fijn weekend!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi! Leuke vondsten.

    Fijn weekend Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal af, niets meer aan doen.
    Een mooi object zo in je tuin.
    Zag je tuin hieronder ook nog....super...misschien niet groot maar zo sfeervol en gezellig.
    Ach en daar gaat het toch om.....

    oh ja wat voor kleur grijs hebben jullie nu op de achterdeur etc...?
    Ben even benieuwd ;)

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaa, leuk een koeiendrinkbak,zwaar hé !!! ik heb er ook drie van buiten hangen met planten erin.
    En het bakje wat ervoor staat is een deksel van een oud kaasvaatje voor een ronde kaas er hoort officieel nog een ijzeren band omheen te zitten. vandaar ook de gaatjes in de rand.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi,Lia.
    Op deze manier wordt het dus weer goed gebruikt.
    Erg grappig,de mosbollen.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een prachtig sfeerplaatje Lia, ik hou daarvan! Fijn weekend met hopelijk weer een klein beetje zon, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!Echt iets voor jou!
    Heel fijn weekend en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie vondsten Lia en wie weet kom je er nog wel eens achter waar het nu precies voor bedoeld is. Maar het blijft even stoer hoor!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi, die ijzeren bak!!
    Mooi gedecoreerd ook.
    Bij het houten bakje moest ik eigenlijk aan een afdekstop denken..?

    Heel finn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, zo'n drinkbak is heel herkenbaar! Erg mooi! En nu is het een woonaccessoire geworden.
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig zo heel sfeervol ik zou er ook niks meer aan doen.Fijn Weekend

    Lieve groet,Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi als het mos, verkleurd is, dan kun je er ook leuk sempervivum in doen, ook wel huislook genoemd.
    Heeft weinig water nodig, en het groeit er zo over heen.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo leuk om dit soort vondsten terug te zien en ze nu als 'deco' te gebruiken, lekker stoer en weer echt een aanwinst die bij jou past! Groetjes en fijn weekend, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een mooie aanwinst, deze drinkbak! Ik heb er ook ééntje in de tuin, helemaal verscholen tussen de Annabellen. Zonde eigenlijk. Misschien moet ik hem ook maar een eervol plaatsje gaan geven.
    Wat een leuk idee om in die andere een waxinelichtje te doen.
    Mooie objecten, lekker stoer. Helemaal Lia.

    Fijn weekend, liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig de voederbak en zo leuk opgemaakt met het mos erin.
    Het houten schaaltje lijkt wel op een vijzel.
    Wat het ook mag zijn, het ziet er geweldig uit!

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke items heb je gevonden.
    En ik vind je tuin....PRACHTIG...
    Hier kan ik me helemaal in vinden, echt genieten.
    Fijn weekend groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig....ik zie die koe voor me....heerlijk water lebberend....maar
    je hebt het een prachtig 2e leven gegeven.......het staat te pronken op je tafel!!!
    Fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt weer een Lia item en helemaal leuk met die mooie bollen mos. Goed zo en niks meer aan doen. Dat bakje past ook helemaal in jouw mooie sobere stijl.
    Fijn weekend!
    Groeten Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stoer exemplaar! Mooie simpele eenvoud.

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi en zo puur!!!...liefs fijn weekend....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk dat je daar iets in zag. Nu denk iedereen vast; ik wil dit ook.
    Goed gedaan Lia.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk zijn ze, die koeienbakken. Ik heb er ook twee in de tuin hangen, tegen de garage muur. Ooit eens bij een boer van zijn zolder mogen halen, wij kampeerde daar toentertijd.
    Meestal heb ik er witte geraniums in zitten, maar nu nog steeds niks. Maar dit is toch ook wel erg leuk, met al dat mos erin. Erg leuk idee voor de Herfst/winter. Maar voor nu kan dat natuurlijk ook.
    Gezellig zo'n hoekje, helemaal Lia!

    Fijn weekend
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo'n bak hebben wij hier ook, wat is ie zwaar hè? Alleen hebben wij er nog een ding inzitten waar de beesten dan op kunnen drukken zodat het water gaat stromen. (Lekker vaag uitgedrukt....). Hij staat hier nu gevuld met water en ik zag net de kat er nog lekker uit drinken. Maar zo met plantjes is eigenlijk ook wel een heel leuk idee. Je hebt me weer op een idee gebracht.

    Fijn weekend,
    groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo simpel, stoer maar past helemaal in jouw tuin. Komt íe weer, less is more.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het staat er geweldig mooi, past helemaal bij je tuin! Fijn weekend! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wilde je het antwoord op je houten bakje geven maar ik lees dat Dicky Marie dat al heeft gedaan.
    Je hebt weer een mooi stilleven gecreeërd in de tuin.
    Lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig met die mooie mosbollen, in het vorige huis had ik ook een drinkbak gevonden, maar vond het gepast om hem achter te laten bij de volgende bewoners...

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi Lia ,en dan weer heel goed jou sfeer er van gemaakt top !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Daar heb ik een aantal jaren geleden ok vaak mee in mijn handen gestaan Hij is mooi he ;)

    Op mijn blog heb ik een super giveawawy en ik dacht misschien kun je er wat mee voor jezelf of je lezers dus hieronder wat info ;)
    fijn weekend
    desiree

    Hoi Ik wilde je uitnodigen om mee te doen aan deze geweldige Giveaway als je het leuk vind ;) Het nieuwe Piet Boon Beton behang al gezien? Nog niet in de winkel maar al exclusief te WINNEN op mijn blog Vosgesparis. Doe mee en plaats een banner voor extra kansen http://www.vosgesparis.blogspot.nl/2012/06/exclusive-piet-boon-concrete-wallpaper.html

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie vondsten waar je weer een mooi hoekje mee hebt gecreëerd!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Sfeervol hoekje! Net als je hele tuin trouwens, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Superleuk weer Lia!

    Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi hoor Lia, vooral dat houten bakje vind ik prachtig (kan er niets aan doen; heb een zwak voor dat doorleefde hout).

    Geniet van je zondag, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Lia,
    Prachtig mooi om zijn eenvoud. Heerlijk stoer!!
    Ik wens je een heel mooie zondag en alvast een fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat kan je toch leuke dingen vinden op een markt.
    En dan een leuk plekje van maken.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  39. prachtig hoor...heerlijk rustig...liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het klopt dat we moeten oppassen met de koffie. Sommigen onder ons mogen van mij geen kopje erop zetten, haha :-)

    Fijne middag!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Zo he, te lang niet langs geweest! Heb even lekker terug zitten lezen. Wat is het vooraanzicht van je huis mooi geworden zo! Zo'n ander gezicht. Ook al woon je in een rij je hebt zo echt een heel eigen huis, gaaf! Je achtertuin is ook een heerlijk plekkie zo, kan je heerlijk vertoeven maar aub laat het lekkerder worden! Gekke Joep, hij is zoooo leuk! En jij maakt de meest prachtige foto's van m. Leuk! Die oude drinkbak is cool. Heb er wat mee, manlief is nog steeds in hart en nieren boer ook al werkt hij als vertegenwoordiger dit blijft trekken. Zo ook bij mij! Fijne dag Lia! Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. hopelijk gaat het inmiddels beter met je! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Super zo,mijn pony drinkt eruit 1,
    maar dit is dus ook superleuk,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia