donderdag 7 juni 2012

Joep en water……..

Pas had ik de kraan in de keuken open toen Joep op de aanrecht kwam. Ik weet dat sommige nu de neus optrekken van poezen op de aanrecht, maar als je de aanrecht maar schoon maakt als je met het eten bereiden begint vind ik het helemaal niet erg. Er zijn wel meer vieze dingen, zo stond ik namelijk pas bij een toilet in een cafe te wachten, waar de dames en heren na het bezoek hun handen konden wassen waar ik stond te wachten. Nou, ik hoef geen hand meer, bijna alle mannen en zeker de helft van de vrouwen liepen rechtstreeks weer terug. Maar goed, Joep kwam dus op de aanrecht en zat heel gefocust te kijken naar die straal.

Joep en de kraan 024
Ik heb de straal zacht gezet, en eens afgewacht wat er ging gebeuren.  Kitty is al weg als ze maar een spatje voelt, maar Joep niet. Nee, meneer kwam steeds dichter bij.

Joep en de kraan 102
Joep en de kraan 081
En hij ging los…..ging met zijn poot door de straal, en maakte raam en aanrecht behoorlijk nat. Ging zelfs zover dat hij gewoon met zijn kop onder de kraan ging hangen. Daarna een beetje uitschudden, en weer opnieuw. Het was erg moeilijk om foto’s te maken, want ik had licht van het raam en beweging van Joep, dus ze zijn niet van de beste kwaliteit, maar zo kun je toch zien wat ik bedoel.

Joep en de kraan 089
Joep en de kraan 173
En toen vond IK het genoeg, en zat hij te kijken waar het water toch bleef. En het is dan net of hij roept… Maaaaa, ik wil nog eens….
Hij is afgelopen week alweer 1 jaar geworden, en ben benieuwd wat voor capriolen hij nog meer uit gaat halen.

50 opmerkingen:

  1. Super als katten dit doen, een van mijn twee katten doet dit ook. Ik vind het altijd zo leuk om na te kijken. Dat vrouwtje daarna alles weer schoon moet maken, zitten de poezels niet mee hoor ;) Wat een mooierd is Joep toch..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé.
    Ook ik heb dat met mijn katten ook al eens meegemaakt.
    Je foto's zijn goed gelukt,hoor.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's van een eveneens prachtige kat! Heb je een fotocursus gehad? Heel mooi!
    Groeten van Karin (Mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje is Joep toch...zo lieffffff....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het toch een heerlijke kat , ik hou ervan als ze zo ondernemend zijn,is toch genieten .....

    Fijne avond nog , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een waterpistooltje (niet met zo'n loeiharde straal hoor), zou dat niet een leuk cadeautje voor zijn verjaardag zijn :)? Geweldig, die foto's!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelfs ik vind onze Joep toch een bijzonder leuk beest :)
    Lieve groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Lia! Wat een nieuwsgierigheid en kattenkwaad.
    Alweer 1 jaar, wat gaat dat snel.
    Fijne avond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo dit is LEUKKKKKK !!!
    Wat is het toch een plaatje met z,n dikke snoet, haha
    Ik geniet hier zo van hé..heerlijk.
    één van onze poezen vond water ook schitterend en ging in de zomer altijd in vol ornaat onder de tuinsproeier liggen,....kletsnat werd ie maar vond het heerlijk.
    Superleuke foto,s !!

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De meeste katten zijn bang voor water, de onze moet er ook niet veel van weten, maar als ze dorst heeft en er staat geen water klaar, klimt ze op de WC en drinkt daar uit. Een dier redt zichzelf. Schattige foto's Lia! Gr. Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Onze zwart/wit kater vond dat ook heerlijk, een klein straaltje en dan ging hij zijn kop wassen, pootje eronder, prachtig om naar te kijken!
    Ik maak er ook niet zo'n probleem van als ze eens op het aanrecht zitten, het zijn eigen dieren, dus ben ik niet zo vies van :-)
    Vind jouw foto's ondanks het tegenlicht prachtig !! Joep is echt een fotogenieke kater !
    en als je naar de foto's kijk zijn ze helemaal in jouw sfeer, sober en rustig, prachtig!
    Fijne avond
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig he ,ja Queenie heeft ook wel es van die buien maar dan zit ze in de wasbak in de badkamer ,ja ik wil ook niet dat Queenie op het aanrecht zit ,meestal doet ze het ook niet ( ik dacht dus die komt daar nooit) maar pas geleden dus wel he ? er lag iets op het aanrecht te ontdooien ,daar ging ze op af ,doekje erover en t is weer schoon hoor :)
    Schattige fotos ,echt genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O Geweldig, wat is het toch een snoes!!! En zo fotogeniek .....
    Foto's om eindeloos van te genieten!

    Een jaar alweer, wat gaat dat snel.

    Fijne avond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nou ik vind het niet vies hoor zoals je al zei er zijn dingen en mensen die veel vieze zijn ....wat een prachtige foto's prachtig hoe je kat de straal vangt hahahah vroeger had ik een papegaai die dat deed zodra de kraan open ging, ging hij er onder...
    leuk hoe je dat met de camera vast weet te liggen ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ow hier lopen ze op aanrecht en tafel,ik kan ze eraf halen,maar als ik mij omdraai of weg en ik gluur liggen ze soms languit op tafel en van mij mag het haha,ben niet vies van mijn diertjes..

    Ik vind je foto`s helemaal super,wat een boeffie heb je daar en zo prachtig mooi,ik heb zitten genieten van Joep en nog gefeliciteerd,Flow word ook bijna 1..

    Ik wens je vast een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend! Onze poes kwam ook altijd aan rennen zodra er iemand in de badkamer of keuken de kraan open deed. Alsof ze nooit water van ons kreeg. Nee, uit de kraan vond ze veel lekkerder. Mooie foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's en wat een mooie kat. Fijn weekend alvast.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn dochter en ik zitten hier van Joep te genieten. Ik schrijf het je keer op keer, wat is het toch een heerlijk ondeugend beest, ik mag dat wel. Of het nou wel of niet op de aanrecht staat..
    Geef je 'm van mij en m'n dochter een dikke knff?

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk hé, om ze zo bezig te zien... Onze britse korthaar Yutta is ook zot van de kraan! Zou het in de genen zitten? Hoewel onze kat nu niet 100% rasecht is...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja ik ben een Hondenmens,maar hier word ik ook een beetje blij van,en hebberig.

    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gaat de tijd toch snel, ik herinner me de post nog goed toen je vertelde over dat je Joep mocht gaan ophalen!
    Geweldig dat hij zulke leuke streken uithaalt :-)

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hè? Die ondertussen ondoorgrondelijke blikken van onze poezen... wat heb je het mooi weten te vatten in de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jaaaaa!! onze Bruce komt al aandraven en gaat voor de badkamerdeur zitten als er iemand de trap op komt!!! Geweldig om te zien...en NAT dat ie wordt....deert m niks;)...LOL dat ie heeft.....en IK dan ook!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O Lia, wat een geweldig mooie actie foto's van jouw Joep, meis ik heb hier helemaal zitten genieten met een dikke glimlach met geluid. Mr H zei gelijk: is het een kat? Nee het is Joep, och en hij is zo mooi.

    Fijn weekend Lia,
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is ie toch leuk, iedereen zit te genieten van Joep. Wat heb je mooi recht geknipt bij de buxus. Ik ben ook al een paar dagen bezig. Iedere keer maar een stuk want je houd geen rug meer over. Maar ik doe het liever dan ramen zemen en als het klaar is geniet je er weer zó van.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's heb je gemaakt. dit is even genieten!

    gr, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een ontzettend mooi beest.
    Alleen al de kleur, maar ook geweldig mooie foto's!
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,

    Je hebt Joep prachtig op de foto gezet!

    Hoe is het met jullie Engeland plannen? Reizen jullie nog af?

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig, echt schitterend die Joep toch!

    Het is echt een prachtkat!

    Lieve groet,

    loes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hahahahaha... wat een deugniet die Joep! En wat een mooi beestje! Genieten!!

    Lieve groet uit het zuiden,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een scheet, geniet ervan .
    Leuk hé huisdieren.
    Groetjes chantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geweldige boef is het toch. Misschien maar goed dat je geen vijvertje met een waterstraal in je tuin hebt, zou hij zo maar gaan leren zwemmen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Lia,

    Wat een fantastisch gezicht zo.
    Het is natuurlijk van zichzelf al een prachtbeest, maar op deze manier helemaal. Hier smelten we weg bij deze foto's, en mijn dochter zegt al: zo een wil ik ook!!!!
    Moet ze nog even wachten tot ze op zichzelf woont, want met 1 hoogbejaarde poes én een hond vind ik het wel even mooi zo.

    Fijn weekend alvast!
    Groet van mij,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een lieverd! Mooie foto's zo van Joep bij die kraan en het water.
    Hier ook een paar kraandrinkers, maar dan vooral in de badkamer.
    Ook vinden ze het geweldig als ik met een plantenspuit in de tuin met ze speel, zeker als het zo heerlijk warm is buiten.
    groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Toen ik de foto`s zag moest ik gewoon lachen, geweldig toch zo`n poezenbeest!

    Fijn weekend Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Super, onze grote kat gaat altijd in de wastafel zitten als Anton sochtends doucht, wacht hij op baasje :P.. maar zo gek dat ze onder het water gaan krijgen we ze niet ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuke foto's. Ja, water uit de kraan is hier bij de meeste katten ook het lekkerste dat er is. Maar vooral deze foto's waar Joep dit ontdekt.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heerlijk waterratje..;-))

    groetjes en fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. In een woord... geweldig! Wat een ontzettend leuk beest is dat zeg!!! Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Grappig is dat he. Wij hebben een kat die het water uit de kraan wil drinken. Dan gaat hij wachten tot we de kraan aan doen (zachtjes, dat wel) en dan drinkt hij. Het komt natuurlijk ook vaak in zijn neus en dan proest hij een paar keer en gaat gewoon weer verder........

    Ik vind het zo'n dotje die kat van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ohhh...wat een leuke foto's van Joep's water-avontuur.
    Gelukkig dat hij nog net niet de kraan weet aan te krijgen hihi.
    Ik wens je een fijn weekend Lia.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zalig beest die Joep!!

    Fijn weekend.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Een leuke reportage van jullie ondernemende Joep!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Schitterend!! Wat een leuk foto's en dat koppie... je ziet hem denken ... en inderdaad zeggen Maaaa, ik wil nog een keertje, hahaha

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een heerlijke kat is die Joep toch ,en ik vind zo goed gelukt hoor je foto's zo mooi om naar te kijken !
    Beterschap Lia .
    Lieve gr...Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hallo Lia, het is steeds weer genieten als ik bij je kom "binnenwandelen"! Ik zit de laatste tijd niet meer vaak achter mijn laptopje maar dat maakt het eigenlijk leuker want dan is het meer zoals in een magazine bladeren...Ik geniet steeds weer enorm van je blogjes en vooral van je foto's! Na een blogbezoekje bij jou zit mijn hoofd vol inspiratie!
    groetjes, an

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Die Joep van jullie is bijna net zo ondeugend als mijn kinderen. En als hij dan net zo lief is, heb je een superpoes! Geweldige foto's!! Maar je moet hem wel even leren om netjes uit een glas te drinken hoor;) Prettig weekeinde!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oh wat leuk zeg! En nu de straal netjes in een glas opvangen en hij kan verder met het pootje in het glas en onderwijl het water van z'n pootje aflikkend. Herkenbaar? Katten kunnen daar urenlang zoet mee zijn!
    En Joep alweer 1? Jeetje, time flies!

    Fijn weekend, liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat een gave foto's van Joep. Het is jammer dat hij niet kan praten, want je ziet hem gewoon denken. Echt heel komisch. Leuk om te zien dat hij elke keer, voor ons heel normale, nieuwe dingen ontdekt

    een fijne avond, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia