zondag 10 juni 2012

 Moeder Natuur…..

Vandaag was het een prachtige dag, die we goed benut hebben op de fiets. Ik mag heel graag wandelen, maar ook op de fiets ben ik veel te vinden. Je komt dan toch wat sneller op andere plaatsen, en ik kan dan toch optimaal genieten van het mooie van moeder natuur.
Deze keer hebben we eens wat zijstraatjes van zijstraatjes genomen, waar je normaal dus nooit komt.

003 007
Er zit een moedereend (blijkt dus een meerkoet) op haar nest, en terwijl ik moeder op de foto zet, vliegt er constant een andere vogel over me heen met veel geluid. Is dat papa soms die lijkt te zeggen dat ik weg moet wezen, of zie ik iets over het hoofd.

008 010
Of is het mama, die mij weg wil jagen omdat ik twee jonge op de foto zet.

016 018
Even verderop loopt Juffrouw Ooievaar naar pieren te zoeken. En krijgt dan visite van een vreemde vogel…..

028
Weer wat verder gefietst en dan komen we in een gebied met heerlijke oer Hollandse plaatjes. Koeien en schapen hebben altijd iets bijzonder, vind ik. Ze kunnen je echt aankijken, en lijken zich af te vragen wat jij daar nou staat te doen.

023
030
Maar als ik dan wat dichter bij de schapen wil komen, gaan ze er als een speer vandoor.

034 036
039
Het was een heerlijke dag vol mooie plekjes en wederom niet zo heel ver van huis.

Fijne week…..

35 opmerkingen:

  1. Mooie foto's weer Lia!

    Wat kan je daar van genieten he? Die Hollandse taferelen....Zo zag ik hier vanmorgen in het veld de koeien na het melken uit de stal komen: dat gaat in een rijtje: 1 "dame" voorop en de rest volgt als in een treintje.... een schittterend gezicht.
    Kadootjes zijn het.

    Fijne week.
    Groet van mij,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's. Wat is Nederland toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige omgeving, en leuke schaapjes :-)
    Ik zie de laatste tijd zoveel meer ooievaars, mooie ontwikkeling!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een meerkoet die op het nest zit,prachtige beestjes !
    heerlijk zo'n stukje fietsen he, wij hebben het gisteren ook bij ons in de omgeving gedaan, heb een ree met kalfje op de foto kunnen krijgen, zo mooi..... ennn ik ben toevallig ook koeien en ooievaars aan het fotograferen geweest haha, moest wel lachen toen ik de kop van een koe en daarna een ooievaar in beeld zag, allebei dezelfde gedachten
    Fijn week, en de groeten aan Joep en Kitty :-)
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's Lia wij hebben gisteren ook heerlijk gefietst camera mee en mooie plaatjes schieten van de omgeving, je hoeft niet ver te gaan om mooie dingen te zien!

    Fijne dag
    lieve groet,Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie plaatjes....vooral die van de weilanden met koeien.....en dat idd niet ver naast de deur...;-)

    Hier was het ook prachtig weer...hebben zelf 's avonds nog een heerlijk eind kunnen wandelen..

    Fijne dag!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto´s heb je gemaakt,
    Met vogeltje op het nest is een meerkoet en de vogel bij de ooievaar is een gans.
    Was gisteren toch nog mooi weer om te fietsen. Ben zelf ook het mijn man wezen fietsen in de polder. het blijft gewoon mooi.

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige landelijke plaatjes...

    liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het Nederlandse landschap kan inderdaad erg mooi zijn. ALtijd leuk kleine kuikens, ik blijf er ook graag bij staan kijken.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is Nederland op zijn mooist! Van kindsbeen ben ik opgegroeid met deze beelden en het verveeld nooit!
    Fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We wonen echt in een mooi land hoor Lia!! En gelukkig hebben we daar oog voor :) Wel lastig dat je tijdens het fietsen telkens moet stoppen en je fiets weg moet zetten om een plaatje te schieten hè?!
    Dan is lopen makkelijker!
    Fijne week!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was gisteren zeer zeker een prachtige dag, het was zó genieten!!
    Maarja het was weer van korte duur, toen ik vanmorgen uit het raam keek, ik werd daar niet echt vrolijk van, al die regen. Maar..wel goed voor de planten in de tuin, want wat ziet de tuin er mooi uit en alles zo fris groen.
    We hoeven niet eens zo ver te gaan, om van ons mooie Nederland te kunnen genieten..

    Fijne week,
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als je hier mooi weer hebt hoef je echt niet ver weg op vakantie ,maar ja dat weer he ?...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daarom wil ik ook nooit op vakantie, we wonen in zo'n mooi gebied, met 5 minuutjes ben je op de mooiste plekjes. Moeten wij ook weer meer gaan doen -fietsen- maar mannetje heeft nieuwe baan en die is nogal heftig! Mooie foto's en die ooievaar die zie je ook niet zo vaak.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke landelijke plaatjes... en wat fijn dat alles dan gewoon bijna letterlijk naast de deur ligt he!
    Gisteren was het een heerlijke dag!

    Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nederland is een prachtig land, wij hebben gisteren ook samen de fiets gepakt en genoten van een ritje over de dijk en door kleine dorpjes, waar gemoedelijkheid vanaf straalt.

    Mooie foto's heb je gemaakt, ik had geen fototoestel meegenomen maar had hetzelfde bij een paar schapen...ze kunnen je inderdaad zo meewarig aankijken hè!

    Nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik heb gisteren ook zo genoten tijdens een wandeling ... de wilde bloemen, de schaapjes en koetjes. heerlijk! bedankt voor je mooie post.liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk juist om Holland vanaf de fiets te bekijken. Deden wij gister ook en ontdekten een nieuwe route waar het zo stil was, heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.
    Holland op zijn best.
    Echt schitterend.
    Ja,leuk zijn ze hé,de meerkoetjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtig land om per fiets of lopend van te genieten!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Lia,
    Met bewondering volg ik al een tijd je blogs. Wat een prachtige foto's heb je zeg. Nu heb ik zelf ook geprobeerd een blog te maken. Mijn foto's zijn niet wat het wezen moet.De kleur wil ook niet echt lukken. Maar ik doe mijn best. Ik krijg de foto's ook niet helemaal op volgorde. Maar alle begin is moeilijk he?
    Ik zou het leuk vinden als je eens op mijn blog komt kijken en misschien heb je een idee wat ik fout doe.
    groetjes Anneke
    landelijkwonen-anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jullie hebben een heerlijke fietstocht gemaakt zo te zien!
    Het was ook echt een dagje om te genieten!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Je hebt je fietstochtje prachtig weergegeven, heerlijke foto's om te zien.

    Vooral die oer Hollandsche!

    Fijne avond!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt even genieten......hoe mooi onze natuur is.......
    Pure schoonheid.....

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke landelijke foto's.
    En zo fiets ik iedere dag met plezier naar school, vorige week was de vlier zo ontzettend mooi.
    Tja ook dat is genieten.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige toch door het Hollandse landschap hebben jullie gemaakt Lia!

    Leuk om te lezen dat jullie ook in Augustus naar de Cotswolds gaan. Misschien komen we elkaar wel tegen :-)

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heerlijk om ook dichtbij huis zo te genieten Lia!! en wat een prachtige plaatjes, Holland op z'n best!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een rust en zo mooi jullie omgeving ,heerlijk hoor zo,n fietstocht!
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie plekjes zo dicht bij thuis. Je hebt er echt weer super mooie foto's van gemaakt! Alsof je er zelf tussen staat. Fijne dag! Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijke plaatjes....

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige landelijke omgeving. De foto's zijn ook zo mooi. Leuk dat je een ooievaar zo goed kon fotograferen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bedankt voor je berichtje op mijn post !
    Fijne dag
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijke plaatjes Nederland is zo mooi ....prachtig die ooievaars....fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. humeuropkrikkers hoor Lia al je prachtige foto's.Ook genoten van je oudere foto's van Joep bij de kraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige plekjes om te wandelen of te fietsen. Er is zoveel moois dicht bij huis, dat laten jouw prachtige foto's zien.
    Ik wil toch ook even reageren op je laatste post. Het gedichtje voor je zus ontroerde mij.
    Ik wens jullie heel veel sterkte lieve Lia.

    Even een dikke knuffel van mij.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia