woensdag 11 juli 2012


De tuinen in Appeltern……

We zijn pas met ons gezin een weekendje naar CP geweest en op de weg daarheen ben ik ook even naar de tuinen in Appeltern geweest. Planten en tuinideeën bekijken met onze oudste zoon en zijn vrouw die nu druk met de tuin zijn. En nu ik de foto’s bekijk op de pc, valt me op dat ik ook hier toch altijd op bepaalde kleuren en materiaal val. En dan juist daar een foto van neem.

Tuinen van Appeltern (20)
Tuinen van Appeltern (23)
En dat zijn mooie klinkerpaden, stenen muren, grote bladeren, groen, en vooral rust…..

Tuinen van Appeltern (21)
Tuinen van Appeltern (4)
Nu kan ik een aantal van die dingen niet in mijn kleine tuin verwerken, maar als ik dan door mijn tuin kijk denk ik maar één ding. En dat is dat ik er erg blij mee ben met mijn tuin.

Tuinen van Appeltern (37)
En soms bedenk ik me hoe mooi een bepaalde bloem of tak in een pot zou staan.
De vakantie staat weer voor de deur en ook al ben ik wel aan vakantie toe, door het weer heb ik nog niet Het Vakantiegevoel…. , en dan is het al half Juli.  Maandag komt de voordeur, daar wil ik dan nog een post over maken en dan gaat voor mij ook de vakantie beginnen.
Ik wens iedereen die nu al gaat een hele fijne vakantie….




26 opmerkingen:

  1. Prachtig Lia wat een mooie tuinen ,en dan die mooie grote bladeren en wat een rust idd om van te genieten .
    Bedankt voor je lieve reactie op mijn post ,wens jullie een fijne vacantie !
    liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Lia. Het lijkt me heerlijk om door zo'n tuin te dwalen!
    Fijne avond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tuinen zijn idd altijd heel mooi om lekker in rond te dwalen en de rust die ervan uitgaat, prachtig.
    Maar ook in je eigen tuin mag je dan lekker genieten van die rust en eenheid die jezelf gemaakt hebt.
    Geniet van je tuin en de komende vakantie.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat jullie naar Appeltern zijn geweest, daar moet ik ook nog steeds naar toe. Je foto's zijn prachtig! Veel succes met de voorbereidingen voor je vakantie.

    Lieve groetjes van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia, heb een aantal posten gemist, ik ga snel even bijlezen!
    Ook hier is het bijna vakantie, dus druk, druk ,druk.
    Appeltern is altijd leuk om inspiratie op te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi, zo veel inspiratie, jammer toch dat ik op die paar vierkante meter maar zo weinig kwijt kan, maar geniet daarom extra van mijn enorme annabella's dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie foto's.
    Zo vind ik de kasteeltuinen van Arcen
    ook zo mooi.
    En inderdaad,vakantieweer is het nog helemaal niet.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die takken van de laatste foto zou ik ook wel in een vaas willen.. mooie foto's Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. DE tuinen van Appeltern, stond ook nog op mn to-do list ,was het wel de moeite waard?
    Waardeloos weer he ? totaal geen vakantiegevoel

    Fijne vakantie
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie post......ik wens je een heerlijke vakantie...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie sfeerbeelden...zo zie je maar dat je met veel contrast in/met bladvormen niet perse bloemen nodig hebt om een mooie sfeer in de tuin te realiseren. Dat geeft idd een mooi rustg beeld.

    Heel benieuwd naar de voordeur..

    Fijne week nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's, die klinkerpaden of met natuursteen vind ik ook altijd erg mooi. Zo te zien hadden jullie er mooi weer bij. Dat is ook wel eens fijn.

    Ik wens je alvast een hele fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lia, wat een mooie foto's en wat leuk dat je mee mag denken over de tuin van je zoon en schoondochter. Mooie rustige sfeer laat je zien met de foto's, past helemaal bij jou.

    Ik wens je alvast een heel fijne vakantie, en ben ontzettend benieuwd naar je nieuwe voordeur.

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog nooit geweest in Appeltern, en zo dichtbij nog wel. Nu weet ik best wel wat ik wil (rust en weinig werk) maar door een bepaalde sfeer kom je soms weer op een idee..

    Als ik naar buiten kijk heb ik ook niet het vakantiegevoel, andere leuke dingen bedenken dan maar..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet het er prachtig uit, ben zelf nog nooit in de tuinen van Appeltern geweest, maar zie er wel vaker mooie foto's van voorbij komen, dus zeker iets om toe te voegen aan het wensenlijstje!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vorig jaar zijn wij er ook geweest, ik vond het toen absoluut de moeite waard. Helaas komen je foto's hier niet door, die ga ik thuis nog eens uitgebreid bekijken. Ik ben erg benieuwd naar je voordeur en wens je alvast een hele fijne vakantie!!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben er nog nooit geweest maar het ziet er prachtig uit.
    Geniet van je eigen tuin.
    Fijne vakantie groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaren terug met Marcel geweest; tis voor ons ook niet zo ver vandaan. We hebben toen heel veel inspiratie opgedaan voor de tuin bij ons vorige huis.
    Dat waterornament vind ik ook erg mooi... straalt zoveel rust uit he, dat kabbelend water...

    Fijn weekend alvast! Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helaas voor ons een beetje te ver maar het ziet er prachtig uit! Altijd leuk om ideeën op te doen...Hier regent het ook weer :-(

    Ben benieuwd naar je voordeur!
    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jouw tuin is dan ook een pareltje, dus natuurlijk ben je daar blij mee! Maar de foto's die je laat zien op deze post zijn ook om van te smullen.

    Groetjes en een fijn weekend X

    p.s. wij hebben nu 2 wkn vakantie gehad en zijn zelfs een paar dagen weggeweest, maar het vakantiegevoel is nog steeds ver te zoeken...Zou het door het weer komen???

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie rustige foto's Lia .. ook mijn ding.

    Ik las nog even terug , emotioneel proces gaat je zus door, ik hoop dat het allemaal goed gaat . Ook jij sterkte ermee !

    En leu dat je zoon geslaagd is , toch ook weer een feestelijk gebeuren en zo wisselen de mooie dingen de nare af en andersom ..dat is het leven he ..

    Fijn weekend en ik ga zeker je nieuwe deur nog bewonderen hier , ben erg benieuwd.

    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je ziet meteen aan deze foto,s wat jou stijl is.......
    Mooi rustig met veel groen net als je eigen tuin;))
    Ben er zelf een paar jaar geleden ook geweest ,vond het erg leuk om er heerlijk rond te struinen en ideeën op te doen........
    Wil je ook nog feliciteren met je zoon! Fijn voor jullie en hem zelf ook natuurlijk.
    Ook wil ik je nog heel veel sterkte wensen met je zus, fijn dat je op deze manier er voor haar kan zijn!
    Maar pfff de emotie in zo,n week (1 dag) kan ik me voorstellen Lia!
    Fijn weekend
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige plaatjes hier bij jou. Wat is het daar mooi.
    Mijn reacties staan weer even aan..ik miste het heel erg. Zelf ben ik ook niet meer zo trouw als eerder, het lukt gewoon niet meer. Maar daar heb ik vrede mee, ik reageer als ik tijd en zin heb.
    Ik wens je een fijne zomer Lia.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn van je om weer wat inspiratie mee terug te brengen uit Aptrn, ja want daar iets afknippen of snoeien voor op de vaas is er niet bij. Dus toch aan de eigen kweek?
    Nog een nachtje en dan komt er weer een handgemaakt pareltje bij, slaap lekker en droom alvast hoe mooi het morgen wordt! Liefs, BB

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo, Lia
    Wat een mooie foto's, van de tuinen van Appelterm, het is voor mij al weer wat jaartjes geleden dat ik er geweest ben. Ik ben benieuwd naar de voordeur. Ik zie het wel....
    Een hele fijne vakantie gewenst met mooi weer.
    Groetjes Catja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk om even in Appeltern te lopen, wij hebben er al heel wat foto's genomen :-)
    het stukje wat je hier hebt geplaatst is mooi !!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia